Moet je ook meer fietsen met je kutjequote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:09 schreef Gripper het volgende:
Ik ben zelf zeer tevreden over Supacaz lint, houdt heel lang. Ik ga nu pas na 2,5 jaar voor het eerst het lintje vervangen op mn racer.
Nou vanochtend stond er een update klaar, die gedraaid en toen deed GPS weer primaquote:Op zondag 7 september 2025 16:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik hoor geen problemen over GPS ontvangst zelf. Alleen dat de tijd verkeerd was (en daardoor GPS problemen), maar dat is alweer een tijdje geleden opgelost.
Maar als hij het alleen doet in je achterzak, is dat zeker een ander probleem. Want met het probleem dat er was, maakte de positie waar je de Wahoo had niet uit.
Jawel. M’n vriendin heeft een 6800 ss achterderailleur en dat werkte probleemloos. Je moet die stelschroef achterop misschien even wat verder indraaien.quote:Op zondag 14 september 2025 11:56 schreef Z het volgende:
Ik heb een Ultegra rd r8000 ss achterderailleur. Volgens de Shimano specs is een 30 tands cassette de max. Maar je leest her en der dat Shimano conservatief is. Gaat een 32 dan ook wel lukken?
Grappig wel. Ik had deze zomer in de Alpen een setje lage alu wielen, die iets lichter waren dan m’n 50mm carbon wielen in m’n fiets zitten en m’n fiets voelde echt wat langzamer. Het zal grotendeels placebo-effect zijn, maar de marketeers in de industrie willen je natuurlijk wel laten geloven dat je de lichtste spullen die er zijn nodig hebt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:04 schreef Felagund het volgende:
Allicht interessant ook voor jullie, roterend gewicht/massa is een veelgehoord argument om vooral in het reduceren van het gewicht van wielen te investeren, maar als je naar de natuurkunde kijkt maakt het heel weinig/niets uit:
Bekijk deze YouTube-video
Zie ook dit artikel:
https://bike.bikegremlin.(...)eels/#1-introduction
Toch wie ooit van zware wielen naar lichte hogere wielen ging weet dat het anders voelt en sneller rijdt.quote:Op zondag 14 september 2025 22:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Grappig wel. Ik had deze zomer in de Alpen een setje lage alu wielen, die iets lichter waren dan m’n 50mm carbon wielen in m’n fiets zitten en m’n fiets voelde echt wat langzamer. Het zal grotendeels placebo-effect zijn, maar de marketeers in de industrie willen je natuurlijk wel laten geloven dat je de lichtste spullen die er zijn nodig hebt.
Net als een aerofiets, geïntegreerde kabels, aerohelm, snelle sokken, snelpak, smal stuurtje en al die andere ongein.
Jep. Ik heb een tijdje een stalen winterfiets uit 2002 gehad. Zelfs met dezelfde wielen als in m’n Tarmac (7,3kg) een wereld van verschil.quote:Op zondag 14 september 2025 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toch wie ooit van zware wielen naar lichte hogere wielen ging weet dat het anders voelt en sneller rijdt.
Stap maar eens op een jaren 90 racefiets. Dan merk je het wel.
quote:Op zondag 14 september 2025 23:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jep. Ik heb een tijdje een stalen winterfiets uit 2002 gehad. Zelfs met dezelfde wielen als in m’n Tarmac (7,3kg) een wereld van verschil.
Ik heb mn cyclocrossfiets deze week voorzien van een setje lichtere wielen (en 35mm Pathfinders, breder past niet) en het rijdt echt zoveel beter. Ik vind hem nu stiekem ook wel wat fijner rijden dan m’n gravelbike. Dat gaat dus elke keer een dilemma opleveren; welke fiets pak ik
Er zaten al mooie carbon wielen in, maar die waren na bijna 10 jaar wel af. Van die stomme Shimano cup/conus naven, waarvan ik het complete binnenwerk al eens heb vervangen, maar die gewoon niet meer goed af te stellen waren. Wat dat betreft zijn industrielagers veel beter. Die vervang je zo en het loopt weer als nieuw.
Ik heb zelf een Elite Suito, direct drive, en die bevalt al jaren. Zou zeker voor direct drive gaan.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:45 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik ben op zoek naar een indoortrainer voor de wintermaanden. Heb wel het idee dat een direct-drive een stuk fijner is dan wheel-on drive als ik zo de meningen online lees.
Heeft iemand ervaring met de van Rysel D100? Qua specs niet de meest spectaculaire (wel goedkoop), maar voor mij is fietsen een aanvulling op hardlopen en dus zal het vooral Z1/Z2 training zijn.
Ik heb een Wahoo Kickr en een Tacx Neo. Allebei prima!quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:45 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik ben op zoek naar een indoortrainer voor de wintermaanden. Heb wel het idee dat een direct-drive een stuk fijner is dan wheel-on drive als ik zo de meningen online lees.
Heeft iemand ervaring met de van Rysel D100? Qua specs niet de meest spectaculaire (wel goedkoop), maar voor mij is fietsen een aanvulling op hardlopen en dus zal het vooral Z1/Z2 training zijn.
Kan inderdaad ook nog eens op marktplaats kijken. Wellicht net even wat stillere varianten voor een leuke prijs.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:03 schreef Tommeke het volgende:
Ik had een oude Elite Turbomuin. Vorig jaar via MP voor dacht ik 500 euro een tweedehands Tacx Neo gekocht. Een groot verschil qua geluidsniveau! Die Tacx is echt behoorlijk stil.
Ik weet dit niet maar volgens mij is het praktisch altijd tubeless ready maar zit er een binnenband in bij levering. Tenzij wellicht als je bij een fietsenmaker koopt.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:57 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe racefiets. Maar hoe zit het tegenwoordig met tubeless? 12 jaar geleden kocht ik mijn huidige racefiets en had je standaard binnenbanden. Is het nu zo dat het standaard tubeless is? Of kun je dat zelf kiezen hoe je dat wil?
Als ik op de specs van de fiets kijk zie ik zowel bij de wielen als bij de standaard banden dat ze tubeless ready zijn.
Helaas eind januari pas (was eerst eind maart) dus kan je helaas niet verder helpen. Ze teaseden laatst wel een mogelijke nieuwe kleur op hun Instagram, maar geen idee voor welk model.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:14 schreef Z het volgende:
@:Fretwork, heb je je Fairlaight-frame al?
Ik zit zelf ook een beetje te kijken naar een nieuwe fiets. Moet wel weer een stalen worden. Ik kom niet veel verder dan Fairlight (Streal), Standert (Pfadfinder) of Cinelli (Nemo Tig).
Ja dit volgens mij, dus met een beetje mazzel hoef je alleen ventielen en tubeless melk te kopen als je dat zou willen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:11 schreef Z het volgende:
[..]
Ik weet dit niet maar volgens mij is het praktisch altijd tubeless ready maar zit er een binnenband in bij levering. Tenzij wellicht als je bij een fietsenmaker koopt.
Bedankt voor de info. Nee denk niet dat tubeless wat voor mij gaat worden. Ik rij liever met iets hogere druk (zeker nu nog met mijn 23 mm banden) maar ook met bredere banden lijkt mij dat icm met gewicht van 100kg toch iets fijner dan tubeless waarbij je wel wat druk kwijtraakt voordat het gaatje mogelijk gedicht is.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja dit volgens mij, dus met een beetje mazzel hoef je alleen ventielen en tubeless melk te kopen als je dat zou willen.
Al is het op de racefiets voornamelijk voor rolweerstand en rijgevoel. Gaten gaan toch langzamer dicht dan bij lagere druk.
Als je tubeless gaat, investeer aub in Dynaplugs (misschien zelfs wel via AliExpress voor de houder), want dat is echt 3 keer handiger dan de alternatieven.
Ja geen idee, ik rijd max 5 bar met 28mm op hookless velgen met 82kg, dat is op zich geen issue. Zou ook zo naar 30-32mm gaan.quote:Op vrijdag 26 september 2025 14:21 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Nee denk niet dat tubeless wat voor mij gaat worden. Ik rij liever met iets hogere druk (zeker nu nog met mijn 23 mm banden) maar ook met bredere banden lijkt mij dat icm met gewicht van 100kg toch iets fijner dan tubeless waarbij je wel wat druk kwijtraakt voordat het gaatje mogelijk gedicht is.
Het is uiteindelijk de fitbike smart drive 50 geworden. Lijkt prima te voldoen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:45 schreef JopieKlaassen het volgende:
Leuk! Veel plezierquote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:58 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk de fitbike smart drive 50 geworden. Lijkt prima te voldoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |