abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:22:36 #101
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217851887
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Oei. Das pech hebben. Wens hem maar sterke van FOK!. :P
Thanks, ach het kon na al die goede jaren niet uitblijven, maar echt op een heel normaal moment. Niet terwijl we aan het blazen waren oid.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217854087
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Thanks, ach het kon na al die goede jaren niet uitblijven, maar echt op een heel normaal moment. Niet terwijl we aan het blazen waren oid.
Yep. Af en toe wordt je met je neus op de feiten gedrukt dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
pi_217854841
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 01:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Yep. Af en toe wordt je met je neus op de feiten gedrukt dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Klopt.

Gelukkig al tijden niet meer gevallen. Voorheen wel een aantal keren flinke smakkers gemaakt. Vooral in wedstrijden eigenlijk. Training een keer met losse handen fietsend in een putje op de weg geklapt, twee keer ondersteboven gereden door een auto (een keer van achter en een keer door een afslaande auto) en met de MTB natuurlijk wel vaker.
  donderdag 5 juni 2025 @ 09:01:29 #104
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217854942
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 01:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
De meeste gevaarlijke momenten worden door een tweede partij nog wel gecorrigeerd, soms dus net niet.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  donderdag 5 juni 2025 @ 10:10:01 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_217855430
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 18:28 schreef muzas het volgende:
Gravel route en komoot is wel garantie voor avontuur. God wat een geitenpaden kiest die uit.
In Slovenië wel eens zonder info vooraf een soort van Colle delle Finestre opgestuurd... De afdaling was echter ook gravel, was niet echt grappig
  vrijdag 6 juni 2025 @ 15:03:08 #106
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217866951
Heeft er iemand ervaring met een Fairlight Strael?
Twijfel al een tijdje of ik bij de volgende update niet over zal gaan op een high end stalen frame.

Heel aero kan ik toch niet zitten, al is een nieuwe bikefit misschien wel op zn plaats.
pi_217867612
Ik ben zelf een echte staalfan, al is mijn gravelbike van alu. Ik rijd op een Genesis Volare met Reynolds 853-buizen, zo’n beetje hetzelfde als de buizen van de Streal. De oprichter van Fairlight ontwierp eerst fietsen bij Genesis. Ik heb nooit een carbon frame gehad, dus kan daar niet eerlijk mee vergelijken, maar mijn Volare bevalt me fantastisch. Ik eerst bijna een Strael gekocht, maar de Volare is net wat meer ‘race’ en was iets goedkoper. Ik denk niet dat ik ooit wat anders ga kopen dan staal. Ik fiets er hartstikke hard op, het is relatief comfortabel en ziet er gewoon erg goed uit (beter dan een gemiddelde Canyon :P ). Mensen overschatten geometrie, en de eigenschappen van carbon vaak, zeker als je geen prof bent. Veel belangrijker is dat een fiets gewoon plezier moet geven! En kijk nou naar die Streal: prachtige fiets, je gaat er echt niet langzamer van rijden. Ik zou er wel meteen mooie hoge wielen onder zetten voor de looks en de aero-gains.

NB: helemaal niks mis met carbon uiteraard!
Aldus.
pi_217867626
Een vriend van me heeft een Fairlight Secan. Dat is ook een mooie fiets. De service van Fairlight is uitstekend. Ze zijn goed te bereiken en ze hebben zijn frame na een jaar kosteloos vervangen omdat er wat problemen met lak waren.
Aldus.
pi_217867729
Ik zie dat de geo van de Volare en de Streal 4.0 nagenoeg hetzelfde is.
Aldus.
pi_217868953
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:23 schreef Z het volgende:
Ik ben zelf een echte staalfan, al is mijn gravelbike van alu. Ik rijd op een Genesis Volare met Reynolds 853-buizen, zo’n beetje hetzelfde als de buizen van de Streal. De oprichter van Fairlight ontwierp eerst fietsen bij Genesis. Ik heb nooit een carbon frame gehad, dus kan daar niet eerlijk mee vergelijken, maar mijn Volare bevalt me fantastisch. Ik eerst bijna een Strael gekocht, maar de Volare is net wat meer ‘race’ en was iets goedkoper. Ik denk niet dat ik ooit wat anders ga kopen dan staal. Ik fiets er hartstikke hard op, het is relatief comfortabel en ziet er gewoon erg goed uit (beter dan een gemiddelde Canyon :P ). Mensen overschatten geometrie, en de eigenschappen van carbon vaak, zeker als je geen prof bent. Veel belangrijker is dat een fiets gewoon plezier moet geven! En kijk nou naar die Streal: prachtige fiets, je gaat er echt niet langzamer van rijden. Ik zou er wel meteen mooie hoge wielen onder zetten voor de looks en de aero-gains.

Ik vind die dunne buisjes en die lager cups er niet uit zien, dus het is ook persoonlijk.
Al vind ik die strael voor een stalen fiets wel mooi.
Vakman pur sang
pi_217868994
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:19 schreef Felagund het volgende:

[..]
Voor de racefiets is het prima, maar bij gravelroutes werkt het toch een stuk minder. Daar stuurt hij mij toch soms over singletracks of smalle bospaadjes.

Eind vorige week ook 'de snelste route' gekozen op Strava voor een route in Zuid-Duitsland, die stuurde mij ook soms ook over bospaadjes en wegen die geen wegen waren. Al zaten er ook mooie gravelwegen tussen.
Van Komoot eigenlijk altijd een kut route gehad. Je kunt beter zelf naar plannen, als je op vakantie bent. Op Komoot kun je wel de mooie plekken zien, maar een mooie route maken dan die niet.
Vakman pur sang
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:12:21 #112
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217870059
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:23 schreef Z het volgende:

Thanks! Ik heb nu de gemiddelde Canyon :P.

Waar ik overigens vanwege de kleur hartstikke blij mee ben. Waarschijnlijk ga ik wel voor de Tall geometry, omdat die 1:1 is met mn Canyon Endurace. Maar qua gewicht is misschien 300-400g verschil voor een schitterende fiets.
pi_217881619
Shimano heeft een nieuwe groepset onthult: Q’AUTO. Dat is volgens het Japanse merk voor het eerst dat zelfschakelende technologie buiten hoogwaardige elektrische fietsen beschikbaar komt.

Het systeem komt eerst beschikbaar als onderdeel van een CUES-groepset; de instapgroep van Shimano. Dat gaat door middel van een naaf die speciaal is ontworpen voor automatisch schakelen. Daarin zit een dynamo, die zelf energie opwerkt zodat je het systeem niet hoeft op te laden. Tevens zijn er geïntegreerde sensoren om snelheid, cadans en de hellingsgraad te meten.
Q’AUTO zou volgens Shimano leren van het schakelgedrag van de coureur. Zo kan je het corrigeren als het te vroeg terug of omhoog schakelt, wat het systeem als feedback ziet en zodoende het schakelgedrag er daarna ook op zal aanpassen. Des te meer je ermee fietst, des te meer het systeem zich op jou afstelt dus.

In eerste instantie is de technologie gericht op urban, trekking en gravelfietsen, waarbij het voor zowel platte als kromme sturen beschikbaar is. De bijbehorende achterderailleur is echter compatibel met alle andere Di2 groepen, wat doet vermoeden dat Shimano de technologie op termijn ook zou gaan kunnen introduceren in andere groepsets. Mogelijk zien we de technologie dus op termijn ook terug in weg-groepsets zoals Dura-Ace en Ultegra.

De bron is WF
pi_217922373
Vandaag aangevallen door een vogel tijdens mijn gravelrondje.. Een buizerd, denk ik.
pi_217925832
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:57 schreef Halcon het volgende:
Vandaag aangevallen door een vogel tijdens mijn gravelrondje.. Een buizerd, denk ik.
Dat lijkt me zo eng hè. Vloog ‘ie in je helm?

Wat zijn eigenlijk de gekste interacties met dieren die jullie hebben meegemaakt? Ik ben eens bijna op een koe gebotst die midden op een singletrack stond na een bochtje :D

Verder ook eens een zwijn die vlak voor me overstak en vorig jaar twee wolven. Oh, en eens een ontsnapt schaap en een keer een ontsnapte koe. Dat schaap kon ik zelf weer het weiland in krijgen. De koe niet. Aangebeld bij de boer en zij vertelden dat dat dier de hele tijd uitbrak _O-
pi_217925835
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 19:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind die dunne buisjes en die lager cups er niet uit zien, dus het is ook persoonlijk.
Al vind ik die strael voor een stalen fiets wel mooi.
Je hebt ook wel staal met bredere buizen toch? Ik vind het wel wat hebben, maar ik heb toch het liefst carbon.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 07:06:41 #117
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217926565
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:57 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wat zijn eigenlijk de gekste interacties met dieren die jullie hebben meegemaakt? Ik ben eens bijna op een koe gebotst die midden op een singletrack stond na een bochtje :D

Verder ook eens een zwijn die vlak voor me overstak en vorig jaar twee wolven. Oh, en eens een ontsnapt schaap en een keer een ontsnapte koe. Dat schaap kon ik zelf weer het weiland in krijgen. De koe niet. Aangebeld bij de boer en zij vertelden dat dat dier de hele tijd uitbrak _O-
Ik heb een paard laten ontsnappen in de Ardennen. Die rende met ons mee, en toen was daar ineens z'n hek, waar hij overheen sprong. Daarna nog best moeite gehad om de eigenaar van het paard te vinden.

En twee keer opgeslokt door een groep herten in paniek. Dat is echt doodeng.

Oe, en twee keer vlak langs een babyzwijntje op de gravelbike. En dan enorm oppassen voor de moeder.
pi_217927611
Ik fiets vaak door de duinen en dan is het af en toe wat slingeren tussen Schotse Hooglanders en Konikpaarden. Vroeger kwam ik nog wel eens een vos tegen daar die heb ik al ruime tijd niet gezien. Op het Kopje reed ik ooit bijna over een hazelworm heen. Die heb ik toen maar even van de weg gehaald. Verder wel natuurlijk af en toe een hond. Ik dacht ooit een klein Poedel-achtig hondje eruit te sprinten maar dat lukte mooi niet.
Aldus.
pi_217928222
quote:

[..]

Nee, op m'n camelbag. Ik zag z'n schaduw op het grind. En ik voelde z'n duw natuurlijk wel. Blijkbaar zit daar ergens 'n nest.

Gekste interacties met dieren?

Aantal keren opgehouden door een kudde schapen. In Roemenië weleens achterna gezeten door 'n herdershond die de schaapskudde moest bewaken.

Op sommige plekken lopen runderen vrij rond, maar daar heb je eigenlijk geen last van.

Vossen heb ik gezien. Zwijnen, herten, hazen. Een keer 'n adder.

[ Bericht 2% gewijzigd door Halcon op 13-06-2025 10:22:57 ]
  vrijdag 13 juni 2025 @ 10:37:56 #120
545 dop
:copyright: dop
pi_217928446
Stier midden op de weg in een afdaling in de Pyreneeën, kon ik gelukkig net langs maar wel gelijk hartslag van 190 natuurlijk.
Groep wilde zwijnen die de weg wouden oversteken, met jongen.
Gelukkig draaide ze op het laatste moment toch weer terug de berm in.

Ook een keer een wildzwijn recht op ons af op een single track.
Dachten eerst dat het een hond was, gelukkig draaide deze ook optijd af, maar je hebt toch even de gedachte ow shit wat nu?

In de Ardennen een dood wildzwijn langs een trail, dat beest lag er waarschijnlijk al even, god wat stinkt dat.

Op de gravelbike een keer een ruiter die op een vrij breed pad in het bos naast ons zijn paard even de sporen gaaf om een wedstrijdje te doen. Z'n kreng gaat toch best hard als hij vlak naast je loopt. Machtig gezicht.

Op de Veluwe keer in de late avond grote groep herten die overstak. Vaak zat herten gezien maar z'n grote groep in het donker maakt toch wel extra indruk.

Honden achter je aan zal iedereen wel eens mee gemaakt hebben. Maar keer een hazewindhond gehad die duidelijk vooral een wedstrijdje wou doen, Gaan ook verbazend hard.
(Baasje vond het aan zijn geschreeuw te horen minder leuk).
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_217928521
Honden idd ook heel vaak. Meestal stop ik ff en fiets ik terug naar het baasje, met de hond achter me aan :D

Ik was jaren geleden met m’n toenmalige vriendin in de Alpen aan het fietsen toen zij per se een klein weggetje in wilde omdat ze geen zin had om een klim over te gaan. Dat werd uiteindelijk een bospaadje, waarbij we zelfs met de fiets op ons schouder over beekjes heen moesten en daarna omhoog moesten klauteren. Ineens kwamen twee herten ons tegemoet gerend. Ze sprongen vlak langs ons, zo naar beneden. Ging echt net goed. Ik schrok me dood.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 11:13:13 #122
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217928674
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 10:49 schreef Tommeke het volgende:
Honden idd ook heel vaak. Meestal stop ik ff en fiets ik terug naar het baasje, met de hond achter me aan :D

Ik was jaren geleden met m’n toenmalige vriendin in de Alpen aan het fietsen toen zij per se een klein weggetje in wilde omdat ze geen zin had om een klim over te gaan. Dat werd uiteindelijk een bospaadje, waarbij we zelfs met de fiets op ons schouder over beekjes heen moesten en daarna omhoog moesten klauteren. Ineens kwamen twee herten ons tegemoet gerend. Ze sprongen vlak langs ons, zo naar beneden. Ging echt net goed. Ik schrok me dood.
Ja ik heb dus twee keer in een afdaling in een groep herten gezeten, dat is echt doodeng.

En een keer in een wandeling in Botswana op 3 meter ineens oog in oog met twee buffels, daar hebben we ook mazzel gehad.
pi_217929322
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 10:49 schreef Tommeke het volgende:

Dit doe ik ook. Is goed voor ons imago.
Aldus.
pi_217970431
quote:

[..]

Ik heb een paar jaar geleden lammetje over hek getilt die aan verkeerde kant van het hek stond :

En gisteren over een vogel heengereden, kwam opeens uit het gras langs de kant van de weg en hobbel de hobbel.
Bleef even kort liggen maar dook daarna toch weer het gras/bosjes in. (toen ik achterom keek met zo van wtf was dat)
Was echt flits ik zie iets en voelde dat ik over iets heenreed.

Honden zullen we het maar niet over hebben, die kom ik genoeg tegen en meestal gaat het goed.
Afgelopen weekend tijdens flatlands300 wel opeens 2 wandelaars met herdershond die toen hij mij zag vol op me af kwam rennen, dan schrik je toch even.
Stil gaan staan en gelukkig deed hij niets.

Aantal jaar geleden soortgelijk iets gehad (met ander 'merk' hond) en die had voordat ik het doorhad z'n tanden in beide gezet. (niet te diep gelukkig)
  woensdag 18 juni 2025 @ 16:35:05 #125
130803 Gripper
Get a grip
pi_217978223
Gaat er nog iemand van de fokprofs dit jaar La Marmotte rijden? Ik ga er morgen naartoe, met een groepje van onze fietsclub.

Niet helemaal in topvorm dit jaar en iets aan de zware kant na een gebroken kuitbeen in Maart&April maar ach, t wordt sowieso een mooi dagje in de bergen fietsen :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')