Thanks, ach het kon na al die goede jaren niet uitblijven, maar echt op een heel normaal moment. Niet terwijl we aan het blazen waren oid.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oei. Das pech hebben. Wens hem maar sterke van FOK!.
Yep. Af en toe wordt je met je neus op de feiten gedrukt dat een ongeluk in een klein hoekje zit.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Thanks, ach het kon na al die goede jaren niet uitblijven, maar echt op een heel normaal moment. Niet terwijl we aan het blazen waren oid.
Klopt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 01:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yep. Af en toe wordt je met je neus op de feiten gedrukt dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
De meeste gevaarlijke momenten worden door een tweede partij nog wel gecorrigeerd, soms dus net niet.quote:Op donderdag 5 juni 2025 01:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yep. Af en toe wordt je met je neus op de feiten gedrukt dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
In Slovenië wel eens zonder info vooraf een soort van Colle delle Finestre opgestuurd... De afdaling was echter ook gravel, was niet echt grappigquote:Op maandag 26 mei 2025 18:28 schreef muzas het volgende:
Gravel route en komoot is wel garantie voor avontuur. God wat een geitenpaden kiest die uit.
Ik vind die dunne buisjes en die lager cups er niet uit zien, dus het is ook persoonlijk.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:23 schreef Z het volgende:
Ik ben zelf een echte staalfan, al is mijn gravelbike van alu. Ik rijd op een Genesis Volare met Reynolds 853-buizen, zo’n beetje hetzelfde als de buizen van de Streal. De oprichter van Fairlight ontwierp eerst fietsen bij Genesis. Ik heb nooit een carbon frame gehad, dus kan daar niet eerlijk mee vergelijken, maar mijn Volare bevalt me fantastisch. Ik eerst bijna een Strael gekocht, maar de Volare is net wat meer ‘race’ en was iets goedkoper. Ik denk niet dat ik ooit wat anders ga kopen dan staal. Ik fiets er hartstikke hard op, het is relatief comfortabel en ziet er gewoon erg goed uit (beter dan een gemiddelde Canyon). Mensen overschatten geometrie, en de eigenschappen van carbon vaak, zeker als je geen prof bent. Veel belangrijker is dat een fiets gewoon plezier moet geven! En kijk nou naar die Streal: prachtige fiets, je gaat er echt niet langzamer van rijden. Ik zou er wel meteen mooie hoge wielen onder zetten voor de looks en de aero-gains.
NB: helemaal niks mis met carbon uiteraard!
Van Komoot eigenlijk altijd een kut route gehad. Je kunt beter zelf naar plannen, als je op vakantie bent. Op Komoot kun je wel de mooie plekken zien, maar een mooie route maken dan die niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voor de racefiets is het prima, maar bij gravelroutes werkt het toch een stuk minder. Daar stuurt hij mij toch soms over singletracks of smalle bospaadjes.
Eind vorige week ook 'de snelste route' gekozen op Strava voor een route in Zuid-Duitsland, die stuurde mij ook soms ook over bospaadjes en wegen die geen wegen waren. Al zaten er ook mooie gravelwegen tussen.
Thanks! Ik heb nu de gemiddelde Canyonquote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:23 schreef Z het volgende:
Ik ben zelf een echte staalfan, al is mijn gravelbike van alu. Ik rijd op een Genesis Volare met Reynolds 853-buizen, zo’n beetje hetzelfde als de buizen van de Streal. De oprichter van Fairlight ontwierp eerst fietsen bij Genesis. Ik heb nooit een carbon frame gehad, dus kan daar niet eerlijk mee vergelijken, maar mijn Volare bevalt me fantastisch. Ik eerst bijna een Strael gekocht, maar de Volare is net wat meer ‘race’ en was iets goedkoper. Ik denk niet dat ik ooit wat anders ga kopen dan staal. Ik fiets er hartstikke hard op, het is relatief comfortabel en ziet er gewoon erg goed uit (beter dan een gemiddelde Canyon). Mensen overschatten geometrie, en de eigenschappen van carbon vaak, zeker als je geen prof bent. Veel belangrijker is dat een fiets gewoon plezier moet geven! En kijk nou naar die Streal: prachtige fiets, je gaat er echt niet langzamer van rijden. Ik zou er wel meteen mooie hoge wielen onder zetten voor de looks en de aero-gains.
NB: helemaal niks mis met carbon uiteraard!
Dat lijkt me zo eng hè. Vloog ‘ie in je helm?quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:57 schreef Halcon het volgende:
Vandaag aangevallen door een vogel tijdens mijn gravelrondje.. Een buizerd, denk ik.
Je hebt ook wel staal met bredere buizen toch? Ik vind het wel wat hebben, maar ik heb toch het liefst carbon.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind die dunne buisjes en die lager cups er niet uit zien, dus het is ook persoonlijk.
Al vind ik die strael voor een stalen fiets wel mooi.
Ik heb een paard laten ontsnappen in de Ardennen. Die rende met ons mee, en toen was daar ineens z'n hek, waar hij overheen sprong. Daarna nog best moeite gehad om de eigenaar van het paard te vinden.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo eng hè. Vloog ‘ie in je helm?
Wat zijn eigenlijk de gekste interacties met dieren die jullie hebben meegemaakt? Ik ben eens bijna op een koe gebotst die midden op een singletrack stond na een bochtje
Verder ook eens een zwijn die vlak voor me overstak en vorig jaar twee wolven. Oh, en eens een ontsnapt schaap en een keer een ontsnapte koe. Dat schaap kon ik zelf weer het weiland in krijgen. De koe niet. Aangebeld bij de boer en zij vertelden dat dat dier de hele tijd uitbrak
Nee, op m'n camelbag. Ik zag z'n schaduw op het grind. En ik voelde z'n duw natuurlijk wel. Blijkbaar zit daar ergens 'n nest.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de gekste interacties met dieren die jullie hebben meegemaakt? Ik ben eens bijna op een koe gebotst die midden op een singletrack stond na een bochtje
Verder ook eens een zwijn die vlak voor me overstak en vorig jaar twee wolven. Oh, en eens een ontsnapt schaap en een keer een ontsnapte koe. Dat schaap kon ik zelf weer het weiland in krijgen. De koe niet. Aangebeld bij de boer en zij vertelden dat dat dier de hele tijd uitbrak
Ja ik heb dus twee keer in een afdaling in een groep herten gezeten, dat is echt doodeng.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:49 schreef Tommeke het volgende:
Honden idd ook heel vaak. Meestal stop ik ff en fiets ik terug naar het baasje, met de hond achter me aan
Ik was jaren geleden met m’n toenmalige vriendin in de Alpen aan het fietsen toen zij per se een klein weggetje in wilde omdat ze geen zin had om een klim over te gaan. Dat werd uiteindelijk een bospaadje, waarbij we zelfs met de fiets op ons schouder over beekjes heen moesten en daarna omhoog moesten klauteren. Ineens kwamen twee herten ons tegemoet gerend. Ze sprongen vlak langs ons, zo naar beneden. Ging echt net goed. Ik schrok me dood.
Dit doe ik ook. Is goed voor ons imago.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:49 schreef Tommeke het volgende:
Honden idd ook heel vaak. Meestal stop ik ff en fiets ik terug naar het baasje, met de hond achter me aan
Ik heb een paar jaar geleden lammetje over hek getilt die aan verkeerde kant van het hek stond :quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |