abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 april 2025 @ 12:52:35 #51
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217492795
Er zal wel weer iemand een 'foutje' gemaakt hebben. Want no way dat dit "kremlinbeleid" is.

twitter
pi_217492850
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 12:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Even vertaald. Als je een permanente verblijfsvergunning hebt, maar daarnaast de Russische nationaliteit, zal je niet kunnen stemmen.
Als je een permanente verblijfsvergunning hebt, maar niet in het bezit bent van een EU paspoort mag je niet stemmen bij de lokale verkiezingen. De ingevoerde wet voegt dus het tweede criterium toe.

Bij nationale verkiezingen mag je sowieso niet stemmen zonder de Estse nationaliteit, net als dat hier niet mag zonder de Nederlandse.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217492893
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:05 schreef Monolith het volgende:
Als je een permanente verblijfsvergunning hebt, maar niet in het bezit bent van een EU paspoort mag je niet stemmen bij de lokale verkiezingen. De ingevoerde wet voegt dus het tweede criterium toe.
Dus een Fransman die een vaste Estse verblijfsvergunning verkrijgt mag stemmen bij de lokale verkiezingen, maar een Rus die dezelfde verblijfsvergunning verkrijgt niet.

Dat klopt niet met wat je eerder schreef.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 12:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het gaat hier om lokale verkiezingen en specifiek mensen die geen Estse nationaliteit hebben. Ik snap dat mensen hier graag weer een 'weg met Nederlanders met een dubbel paspoort' van willen maken, maar dat is een totaal andere situatie.
pi_217492913
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dus een Fransman die een vaste Estse verblijfsvergunning verkrijgt mag stemmen bij de lokale verkiezingen, maar een Rus die dezelfde verblijfsvergunning verkrijgt niet.

Dat klopt niet met wat je eerder schreef.
[..]

Wat klopt daar niet aan volgens jou?
pi_217492920
quote:
‼️ Judging by the radio intercept, Russian commanders at the front received an ultimatum: either they will storm the Dnipropetrovsk region by May 9, or they will all be imprisoned, — Lieutenant of the Armed Forces of Ukraine "Alex"

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lnwvj74qk22w
Was er op die datum dan geen wapenstilstand?
  Moderator dinsdag 29 april 2025 @ 13:25:39 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217492931
Volgens mij staat het Russische Esten nog steeds gewoon vrij de taal te leren en de inburgeringstest te doen, krijgen ze ook een Ests paspoort en kunnen ze gewoon stemmen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217492932
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat klopt daar niet aan volgens jou?
Jij zegt dat het specifiek gaat om mensen zonder Estse nationaliteit.

Ik zou zeggen, het gaat specifiek om mensen die wel een vaste Estse verblijfsvergunning hebben (in hoeverre verschilt dat met de Estse nationaliteit?), maar daarnaast een niet EU-nationaliteit bezitten, wat in Estland vooral Russen zijn.

Zoiets zie ik in Nederland niet snel gebeuren, omdat het discriminatie is op basis van afkomst.

Overigens begrijp ik de Esten heel goed, zij zijn een klein buurland van Rusland. En aangezien Rusland in oorlog is met Oekraïne, en Estland wel eens de volgende kan zijn, breekt nood wet.
pi_217493037
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij zegt dat het specifiek gaat om mensen zonder Estse nationaliteit.

Ik zou zeggen, het gaat specifiek om mensen die wel een vaste Estse verblijfsvergunning hebben (in hoeverre verschilt dat met de Estse nationaliteit?), maar daarnaast een niet EU-nationaliteit bezitten, wat in Estland vooral Russen zijn.

Zoiets zie ik in Nederland niet snel gebeuren, omdat het discriminatie is op basis van afkomst.

Overigens begrijp ik de Esten heel goed, zij zijn een klein buurland van Rusland. En aangezien Rusland in oorlog is met Oekraïne, en Estland wel eens de volgende kan zijn, breekt nood wet.
Het is inderdaad specifieker dan dat, maar het gaat wel degelijk om mensen zonder Estse nationaliteit en daar verschilt het ook van het hele idee van mensen met twee nationaliteiten algeheel stemrecht ontnemen zoals werd gesuggereerd.

Nederland kent ook wel degelijk onderscheid:
https://www.kiesraad.nl/v(...)nederlandse-inwoners
  dinsdag 29 april 2025 @ 13:47:21 #59
6484 ExTec
pi_217493048
Goed initiatief! Kunnen we mensen aanmelden, of niet?

pi_217493173
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:45 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is inderdaad specifieker dan dat, maar het gaat wel degelijk om mensen zonder Estse nationaliteit en daar verschilt het ook van het hele idee van mensen met twee nationaliteiten algeheel stemrecht ontnemen zoals werd gesuggereerd.

Nederland kent ook wel degelijk onderscheid:
Je bedoelt dat er in Nederland een onderscheid bestaat tussen EU-burgers en niet EU-burgers. Maar het Nederlandse voorbeeld gaat over mensen die niet de Nederlandse nationaliteit hebben.

quote:
Inwoners van Nederland die niet de Nederlandse nationaliteit hebben, mogen in bepaalde gevallen deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Hierbij worden 3 groepen onderscheiden:

- EU-burgers
- niet-Nederlandse inwoners die geen EU-burger zijn
- niet-EU-burgers, die in dienst zijn van een internationale organisatie of andere staat (diplomatieke dienst)
Tegenover dit:

quote:
Estland voert strenge wetten in om de Russische invloed in de voormalige Sovjetstaat terug te dringen. Zo mogen mensen met een Russisch paspoort straks niet meer stemmen bij lokale verkiezingen.

(...)

Parlementariër en voormalig hoofd van de geheime dienst Eerik-Niiles Kros is een van de initiatiefnemers van de anti-Russische wetten. Volgens hem vindt het overgrote deel van de Esten het onacceptabel dat mensen die bij Russische verkiezingen op Poetin kunnen stemmen ook het recht hebben om mee te stemmen bij verkiezingen in Estland. "Het is een probleem dat de verkiezingen mede worden bepaald door burgers van een agressieve staat."
Ik neem aan dat Russen in Estland al niet mochten stemmen, stemmen is nu eenmaal een recht dat aan (verblijfs-) regels gebonden is.

Russen met de juiste verblijfsvergunning mochten natuurlijk wel stemmen, net zoals andere burgers dat mochten. Dat vervalt nu dus. En dat vervalt niet voor mensen uit een EU-land.

Dat is een harde nieuwe maatregel, die in Nederland waarschijnlijk geen stand zou houden. Maar het is ook begrijpelijk. Rusland wil natuurlijk graag etteren in Estland, en een Russische inval is niet uitgesloten.
pi_217493195
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je bedoelt dat er in Nederland een onderscheid bestaat tussen EU-burgers en niet EU-burgers. Maar het Nederlandse voorbeeld gaat over mensen die niet de Nederlandse nationaliteit hebben.
[..]
Tegenover dit:
[..]
Ik neem aan dat Russen in Estland al niet mochten stemmen, stemmen is nu eenmaal een recht dat aan (verblijfs-) regels gebonden is.

Russen met de juiste verblijfsvergunning mochten natuurlijk wel stemmen, net zoals andere burgers dat mochten. Dat vervalt nu dus. En dat vervalt niet voor mensen uit een EU-land.

Dat is een harde nieuwe maatregel, die in Nederland waarschijnlijk geen stand zou houden. Maar het is ook begrijpelijk. Rusland wil natuurlijk graag etteren in Estland, en een Russische inval is niet uitgesloten.
Daar staat toch echt exact hetzelfde. Mensen zonder de Nederlandse nationalitiet worden bij lokale verkiezingen anders behandeld al naar gelang ze uit een EU-land komen of niet.
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:16:44 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217493226
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2025 11:49 schreef Scjvb het volgende:
Duitsland: "Amerikaanse vredesvoorstel is capitulatie voor Oekraïne"
© https://www.msn.com/nl-nl(...)d10a7e914d90f73&ei=7

Tja, in allereerste plaats niet zaligmakend en toegegeven: vernederend voor Oekraïne, maar dat weet men intussen al geruime tijd voor het geval deze koers serieus gevaren zou worden!
Voor velen best pijnlijk om eventueel toe te moeten geven dat een andere uitweg in het conflict verder weg lijkt dan ooit en haast niet mogelijk is. Zie het evenals Duitsland en menig ander (hier) hoogstpersoonlijk ook liever anders.

Maar er dient zo langzamerhand naar een oplossing te worden gezocht in een ruim drie jaar durend conflict dat uitzichtlozer lijkt te zijn geworden dan ooit.
Het aantal oorlogsdoden, tevens strijders en veel onschuldige burgers die vaak op walgelijke wijze het leven moeten laten, loopt immers steeds verder op in beide ''kampen'' en het einde lijkt nog steeds maar niet in zicht. Verre van!
[..]

maar daar gaat het niet bij blijven he
we gaan nog heel veel last van die idioten krijgen

Met hun nieuwe bondgenoot die kleine rocketman

Medevdev is ook een lastig mannetje
iedereen die bang is voor Poetin heeft kans een kernbom op zijn harses te krijgen
https://www.telegraaf.nl/(...)doelwit-voor-rusland
quote:
Medvedev: nieuwe NAVO-leden voortaan potentieel doelwit voor Rusland

De voormalige Russische president Dmitri Medvedev heeft dinsdag gezegd dat de nieuwere NAVO-landen voortaan potentiële doelwitten zijn voor Moskou, en in het geval van een conflict het risico lopen te worden aangevallen met kernwapens. Dat meldt het Russische staatspersbureau TASS.

Medvedev, die zichzelf profileert als een van de meest uitgesproken antiwesterse stemmen in het Kremlin, lijkt met zijn uitspraak te doelen op Zweden en Finland, de laatste twee landen die zijn toegetreden tot de NAVO.

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 29-04-2025 14:37:02 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217493227
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Daar staat toch echt exact hetzelfde. Mensen zonder de Nederlandse nationalitiet worden bij lokale verkiezingen anders behandeld al naar gelang ze uit een EU-land komen of niet.
Het gaat er niet zozeer om dat burgers uit een niet-EU land in Estland anders behandeld worden. Het is dat ze met de nieuwe wet strenger behandeld worden. (Omdat ze hun recht om te stemmen verliezen.)

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 29-04-2025 14:22:18 ]
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:21:09 #64
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217493253
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 09:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Esten nemen nu ook drastische maatregelen tegen het toenemende Russische gevaar:
[..]

misschien kan Discombombulate hen uitleggen dat ze zich geen zorgen hoeven maken
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator dinsdag 29 april 2025 @ 14:23:14 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217493272
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:21 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
misschien kan Discombombulate hen uitleggen dat ze zich geen zorgen hoeven maken
Ja en dan aan het einde van die discussie kom jij weer roepen dat mensen vooral niet op die troll moeten reageren
pi_217493286
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2025 12:52 schreef ExTec het volgende:
Er zal wel weer iemand een 'foutje' gemaakt hebben. Want no way dat dit "kremlinbeleid" is.

[ x ]
De Russen hadden/hebben een reputatie, dus in die zin had ze moeten weten welke risico ze liep. Laat het een les zijn een pil van drion oid te slikken voordat je je laat vangen.

Arme vrouw.
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:25:46 #67
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217493296
quote:
88s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja en dan aan het einde van die discussie kom jij weer roepen dat mensen vooral niet op die troll moeten reageren
niet op mij reageren graag
pi_217493305
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 11:48 schreef xzaz het volgende:

[..]
Echt een mooie foto trouwens
Zeker. Het is het toppunt van Europese diplomatie. Die hele ontmoeting van hun 3 met Trump in het Vaticaan is geen toeval geweest en ook die prachtige plaatjes die door een bevriende fotograaf gemaakt zijn waren niet toevallig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217493309
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2025 11:49 schreef Scjvb het volgende:
Duitsland: "Amerikaanse vredesvoorstel is capitulatie voor Oekraïne"
© https://www.msn.com/nl-nl(...)d10a7e914d90f73&ei=7

Tja, in allereerste plaats niet zaligmakend en toegegeven: vernederend voor Oekraïne, maar dat weet men intussen al geruime tijd voor het geval deze koers serieus gevaren zou worden!
Voor velen best pijnlijk om eventueel toe te moeten geven dat een andere uitweg in het conflict verder weg lijkt dan ooit en haast niet mogelijk is. Zie het evenals Duitsland en menig ander (hier) hoogstpersoonlijk ook liever anders.

Maar er dient zo langzamerhand naar een oplossing te worden gezocht in een ruim drie jaar durend conflict dat uitzichtlozer lijkt te zijn geworden dan ooit.
Het aantal oorlogsdoden, tevens strijders en veel onschuldige burgers die vaak op walgelijke wijze het leven moeten laten, loopt immers steeds verder op in beide ''kampen'' en het einde lijkt nog steeds maar niet in zicht. Verre van!
[..]

Je hebt voor een duurzame deal iets nodig waar beide partijen zich oprecht in kunnen vinden, anders krijg je onder druk misschien wel een handtekening, maar dan wordt het verdrag vroeg of laat toch verscheurd.

Anders heeft het gewoon geen zin om te praten.

Het is voor mij duidelijk dat beide partijen nog veel te ver verwijderd zijn van elkaar om tot een deal te komen. Rusland denkt nog steeds half Oekraïne te kunnen veroveren, totdat deze overtuiging is verdwenen is het verspilde moeite allemaal.
pi_217493315
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:28 schreef Joppiez het volgende:
Je hebt voor een duurzame deal iets nodig waar beide partijen zich oprecht in kunnen vinden, anders krijg je onder druk misschien wel een handtekening, maar dan wordt het verdrag vroeg of laat toch verscheurd.
"Oprecht in kunnen vinden" als in: "Wij zijn Rusland, wij nemen!"
  Moderator dinsdag 29 april 2025 @ 14:33:32 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217493336
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:25 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
niet op mij reageren graag
Ligt er een beetje aan wat je zegt, meeste is raar gemekker on de marge en dan denk ik meestal ... meeh

Maar deze vond ik wel heel hypocriet en dan kan ik het toch niet helpen dus no promises
pi_217493339
quote:
🇺🇦👀 Ukraine has received a request for the export of its domestic Delta combat information system from one of its NATO partner countries, - Militarnyi

❗️Delta digital situational awareness system, which the military uses for communication, informing adjacent units and senior command.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lnxbp7tmik25

https://militarnyi.com/uk(...)-odna-z-krayin-nato/

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2025 14:36:48 ]
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:39:32 #73
323876 michaelmoore
pi_217493360
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217493368
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
"Oprecht in kunnen vinden" als in: "Wij zijn Rusland, wij nemen!"
Oekraïne wil vrede en is ook bereid de nodige water bij de wijn te doen. Ik denk zelfs dat ze bereid zijn afstand te doen van de Krim met eventueel de Donbas. Maar dan moet het wel echt de overtuiging hebben dat de Russische dreiging er na ophoudt. En niemand (Europa niet, de VS niet) geeft deze garantie.

De bal ligt mijn inziens echt bij het westen. Willen we een einde aan de oorlog, dan moeten we bereid zijn serieus te escaleren.

Laat Poetin snel de Amerikaanse vredesvoorstel ondertekenen, zo niet, start dan met het leveren van echt goede wapens (kruisraketten enz). En vraag het na een tijd opnieuw.
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:43:33 #75
323876 michaelmoore
pi_217493372
https://www.thebarentsobs(...)mising-weapon/428718

Putin is op zoek naar veelbelovende nieuwe wapens

quote:
25 April 2025 - 14:58

The militarisation of Russian industry and economy will continue to accelerate. After three years of full-scale war, aggression and terror, the country's dictator calls on Russian industry to expand military production.

"We must absolutely develop everything that appears promising, and even what today is not being discussed," Putin told members of the country's so-called Military-Industrial Commission.

"Our research centres, construction bureaus, institutes are working on it, coming up with ideas and making proposals.
I ask you to analyse everything very carefully, and don't give up on it," he told the commission members.
pi_217493374
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het gaat er niet zozeer om dat burgers uit een niet-EU land in Estland anders behandeld worden. Het is dat ze met de nieuwe wet strenger behandeld worden. (Omdat ze hun recht om te stemmen verliezen.)
En waarom denk je dat een a priori situatie waarbij de rechten verschillen tussen mensen met een verblijfsvergunning uit een ander EU-land en die uit een niet-EU land anders is dan die waar dat na de invoer van een nieuwe wet het verschil is?
pi_217493386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 12:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het gaat hier om lokale verkiezingen en specifiek mensen die geen Estse nationaliteit hebben. Ik snap dat mensen hier graag weer een 'weg met Nederlanders met een dubbel paspoort' van willen maken, maar dat is een totaal andere situatie.
Uhm nee, EU burgers houden het recht in Estland.
Dus dat klopt niet.
pi_217493389
quote:
Heel verstandig. Rail Baltica komt er ook al aan. Dan de 1524mm sporen door Litouwen afbreken en Köningsberg verder isoleren. Dat dwingt de Russen alles wat ze per spoor van/naar die exclave willen transporteren twee keer over te laden. Kortom: Een hoop extra gedoe.

pi_217493391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 12:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Even vertaald. Als je een permanente verblijfsvergunning hebt, maar daarnaast de Russische nationaliteit, zal je niet kunnen stemmen.
Ja, klopt.
Het geldt echter voor iedereen buiten de EU.

Ik heb als Nederlander met permantente verblijfsvergunning (standaard ofc) gwn alle rechten nog wel hier in Estland.
pi_217493401
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm nee, EU burgers houden het recht in Estland.
Dus dat klopt niet.
Ja het gaat nog wat specifieker om mensen zonder de Estse nationaliteit én zonder een EU-nationaliteit, dat had ik al verduidelijkt. Maar als mensen een hele discussie lezen, dan zien ze ook dat ik specifiek reageerde op mensen die het stemrecht van mensen met een dubbele nationaliteit wilden ontnemen en dat is dus waar het hier expliciet NIET om gaat.
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:08:53 #81
6484 ExTec
pi_217493507
Heerlijke meta-discussie over stemrechten.

:z
  Moderator dinsdag 29 april 2025 @ 15:11:16 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217493519
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:41 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Oekraïne wil vrede en is ook bereid de nodige water bij de wijn te doen. Ik denk zelfs dat ze bereid zijn afstand te doen van de Krim met eventueel de Donbas. Maar dan moet het wel echt de overtuiging hebben dat de Russische dreiging er na ophoudt. En niemand (Europa niet, de VS niet) geeft deze garantie.

De bal ligt mijn inziens echt bij het westen. Willen we een einde aan de oorlog, dan moeten we bereid zijn serieus te escaleren.

Laat Poetin snel de Amerikaanse vredesvoorstel ondertekenen, zo niet, start dan met het leveren van echt goede wapens (kruisraketten enz). En vraag het na een tijd opnieuw.
Kruisraketten zijn helemaal niet zo interessant voor de verdediger

Ze hebben meer pantser nodig
tanks, ifv's, howitzers, niet tientallen maar honderden zo niet duizenden in de modernste varianten want op een gegeven moment gaat de technologische voorsprong het verschil maken
pi_217493540
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Kruisraketten zijn helemaal niet zo interessant voor de verdediger

Ze hebben meer pantser nodig
tanks, ifv's, howitzers, niet tientallen maar honderden zo niet duizenden in de modernste varianten want op een gegeven moment gaat de technologische voorsprong het verschil maken
De Australische Abrams worden nog niet geleverd want logistiek gekloot down under en in de VS heeft Trump roet in het eten gegooid.

Transfer of Abrams tanks from Australia to Ukraine stalled due to US resistance, media reports
pi_217493602
Bij mijn weten komen er trouwens zo'n ~200 nieuwe CV90's aan tussen nu en 2026. En bouwen ze in Oekraïne de KF41 Lynx. Die testen ze sinds december. Hoe snel ze die daar produceren is uiteraard niet bekend. Maar het voertuig is ontworpen met off-the-shelf componenten.
pi_217493904
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:41 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het probleem zit er natuurlijk in dat rusland wil aansturen op een padstelling. Europa die zijn troepen stationeert richting oekraine, kan die troepen niet inzetten tegen bescherming van het eigen grondgebied (Baltische staten).
Dus Rusland krijgt een reset over 3 jaar (voordat Trump weg is), of ze gaan door met Oekraine, of ze vallen de baltische staten aan.

Niks in de opmerkingen van Rusland blijkt dat ze vrede willen met hun buren..... Een pauze is het hoogst haalbare wat ze willen.
  dinsdag 29 april 2025 @ 16:47:10 #86
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217494192
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ligt er een beetje aan wat je zegt, meeste is raar gemekker on de marge en dan denk ik meestal ... meeh

Maar deze vond ik wel heel hypocriet en dan kan ik het toch niet helpen dus no promises
Gewoon niet reageren dan hou ik vanzelf op.
Maar top dat je je om mijn paar posts per week druk maakt en de trollen lekker hun gang laat gaan ^O^

[ Bericht 22% gewijzigd door Parafernalia op 29-04-2025 19:39:24 ]
  dinsdag 29 april 2025 @ 16:54:35 #87
323876 michaelmoore
pi_217494249
rhenimetall maakt wel echt toptanks nu
Bekijk deze YouTube-video
(Rheinmetall_armoured_fighting_vehicle)
je hoort weinig hoe ze het in Oekraine doen

Bekijk deze YouTube-video
  Moderator dinsdag 29 april 2025 @ 17:06:48 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217494336
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 16:47 schreef Parafernalia het volgende:

Gewoon niet reageren dan hou ik vanzelf op.
Maar top dat je je om mijn paar posts per week druk maakt en de trollen lekker hun gang laat gaan ^O^
Jij bent een van die trollen
  dinsdag 29 april 2025 @ 17:10:27 #89
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217494354
Spec - parafernalia 1-0

Nu weer ontopic
  dinsdag 29 april 2025 @ 17:24:40 #90
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217494446
Dmitri Medvedev:

Deze onheilspellende boodschap lijkt duidelijk weer te geven waar sinds enige tijd de schoen wrong: namelijk mogelijke aanwas van 'nieuwe NATO-leden die de Russische integriteit ernstig zouden bedreigen' in aansluiting op het narratief van de Russen.

Evengoed nog geen reden om nu de alarmbellen te laten rinkelen! ;)

3 uur geleden in Buitenland

De Amerikaanse president Donald Trump denkt een deal te hebben met zowel de Russische president Vladimir Poetin als de Oekraïense president Volodimir Zelenski om de oorlog in Oekraïne te beslechten. Vrede lijkt met recente Russische aanvallen op Kiev en Charkov echter nog niet aan de orde. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.

© ANP / EPA
De voormalige Russische president Dmitri Medvedev heeft dinsdag gezegd dat de nieuwere NAVO-landen voortaan potentiële doelwitten zijn voor Moskou.

De voormalige Russische president Dmitri Medvedev heeft dinsdag gezegd dat de nieuwere NAVO-landen voortaan potentiële doelwitten zijn voor Moskou, en in het geval van een conflict het risico lopen te worden aangevallen met kernwapens. Dat meldt het Russische staatspersbureau TASS.

Medvedev, die zichzelf profileert als een van de meest uitgesproken antiwesterse stemmen in het Kremlin, lijkt met zijn uitspraak te doelen op Zweden en Finland, de laatste twee landen die zijn toegetreden tot de NAVO.

© https://www.telegraaf.nl/(...)doelwit-voor-rusland
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 29 april 2025 @ 17:31:26 #91
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217494481
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:24 schreef Scjvb het volgende:
Dmitri Medvedev:

Deze onheilspellende boodschap lijkt duidelijk weer te geven waar sinds enige tijd de schoen wrong: namelijk mogelijke aanwas van 'nieuwe NATO-leden die de Russische integriteit ernstig zouden bedreigen' in aansluiting op het narratief van de Russen.

Evengoed nog geen reden om nu de alarmbellen te laten rinkelen! ;)

3 uur geleden in Buitenland

De Amerikaanse president Donald Trump denkt een deal te hebben met zowel de Russische president Vladimir Poetin als de Oekraïense president Volodimir Zelenski om de oorlog in Oekraïne te beslechten. Vrede lijkt met recente Russische aanvallen op Kiev en Charkov echter nog niet aan de orde. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.

[ afbeelding ]
© ANP / EPA
De voormalige Russische president Dmitri Medvedev heeft dinsdag gezegd dat de nieuwere NAVO-landen voortaan potentiële doelwitten zijn voor Moskou.

© https://www.telegraaf.nl/(...)doelwit-voor-rusland
Rusland gaat niet over de NATO, dit dreigement is echt een rode lijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 29 april 2025 @ 17:34:22 #92
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217494506
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Rusland gaat niet over de NATO, dit dreigement is echt een rode lijn.
Ongelooflijk weer :')
pi_217494522
Medvedev is de clown zodat Poetin daartussen kan balanceren. Die man moet je gewoon negeren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 29 april 2025 @ 17:38:17 #94
345631 Scjvb
pi_217494530
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
Medvedev is de clown zodat Poetin daartussen kan balanceren. Die man moet je gewoon negeren.
Eens. Alcholist pur sang, net als Sergej Lavrov.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 29 april 2025 @ 18:16:21 #95
pi_217494762
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind dat we alle Russen stuk voor 1 heel serieus moeten nemen. Ze vragen daar zelf om, zelfs jij en een paar andere users vragen daar om. We moeten vooral "rekening houden met de belangen van Rusland" krijgen we keer op keer te horen in dit topic. Dus ik neem Medvedev zeer serieus en daarmee zijn dreigementen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_217494776
Medvedev is een blaffende hond. Niet meer en niet minder.
  dinsdag 29 april 2025 @ 18:20:07 #97
345631 Scjvb
pi_217494780
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2025 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik vind dat we alle Russen stuk voor 1 heel serieus moeten nemen. Ze vragen daar zelf om, zelfs jij en een paar andere users vragen daar om. We moeten vooral "rekening houden met de belangen van Rusland" krijgen we keer op keer te horen in dit topic. Dus ik neem Medvedev zeer serieus en daarmee zijn dreigementen.
En nu?
  dinsdag 29 april 2025 @ 18:22:52 #98
323876 michaelmoore
pi_217494792
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2025 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik vind dat we alle Russen stuk voor 1 heel serieus moeten nemen. Ze vragen daar zelf om, zelfs jij en een paar andere users vragen daar om.
We moeten vooral "rekening houden met de belangen van Rusland" krijgen we keer op keer te horen in dit topic.

Dus ik neem Medvedev zeer serieus en daarmee zijn dreigementen.
klopt er is geen andere mogelijkheid dan fors doorgaan met Duitse tanks bouwen,

liever een Tank dan een Opel

duizenden tanks bouwen , Nederlandse drones aangevuld met knowhow uit Oekraïne

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 29-04-2025 18:32:54 ]
  dinsdag 29 april 2025 @ 18:26:57 #99
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217494820
Als het waar is dat Estland racistisch beleid voert tegen etnische Russen, dan is het volledig te begrijpen dat Poetin en de Russische federatie gaan interveniëren. Dat is dan heel erg, maar ook heel erg te begrijpen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 29 april 2025 @ 18:29:34 #100
pi_217494833
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2025 18:20 schreef Scjvb het volgende:

[..]
En nu?
Moscou preventief nuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')