abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217493374
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het gaat er niet zozeer om dat burgers uit een niet-EU land in Estland anders behandeld worden. Het is dat ze met de nieuwe wet strenger behandeld worden. (Omdat ze hun recht om te stemmen verliezen.)
En waarom denk je dat een a priori situatie waarbij de rechten verschillen tussen mensen met een verblijfsvergunning uit een ander EU-land en die uit een niet-EU land anders is dan die waar dat na de invoer van een nieuwe wet het verschil is?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217493386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 12:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het gaat hier om lokale verkiezingen en specifiek mensen die geen Estse nationaliteit hebben. Ik snap dat mensen hier graag weer een 'weg met Nederlanders met een dubbel paspoort' van willen maken, maar dat is een totaal andere situatie.
Uhm nee, EU burgers houden het recht in Estland.
Dus dat klopt niet.
pi_217493389
quote:
Heel verstandig. Rail Baltica komt er ook al aan. Dan de 1524mm sporen door Litouwen afbreken en Köningsberg verder isoleren. Dat dwingt de Russen alles wat ze per spoor van/naar die exclave willen transporteren twee keer over te laden. Kortom: Een hoop extra gedoe.

pi_217493391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 12:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Even vertaald. Als je een permanente verblijfsvergunning hebt, maar daarnaast de Russische nationaliteit, zal je niet kunnen stemmen.
Ja, klopt.
Het geldt echter voor iedereen buiten de EU.

Ik heb als Nederlander met permantente verblijfsvergunning (standaard ofc) gwn alle rechten nog wel hier in Estland.
pi_217493401
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm nee, EU burgers houden het recht in Estland.
Dus dat klopt niet.
Ja het gaat nog wat specifieker om mensen zonder de Estse nationaliteit én zonder een EU-nationaliteit, dat had ik al verduidelijkt. Maar als mensen een hele discussie lezen, dan zien ze ook dat ik specifiek reageerde op mensen die het stemrecht van mensen met een dubbele nationaliteit wilden ontnemen en dat is dus waar het hier expliciet NIET om gaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:08:53 #81
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217493507
Heerlijke meta-discussie over stemrechten.

:z
  Moderator dinsdag 29 april 2025 @ 15:11:16 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217493519
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:41 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Oekraïne wil vrede en is ook bereid de nodige water bij de wijn te doen. Ik denk zelfs dat ze bereid zijn afstand te doen van de Krim met eventueel de Donbas. Maar dan moet het wel echt de overtuiging hebben dat de Russische dreiging er na ophoudt. En niemand (Europa niet, de VS niet) geeft deze garantie.

De bal ligt mijn inziens echt bij het westen. Willen we een einde aan de oorlog, dan moeten we bereid zijn serieus te escaleren.

Laat Poetin snel de Amerikaanse vredesvoorstel ondertekenen, zo niet, start dan met het leveren van echt goede wapens (kruisraketten enz). En vraag het na een tijd opnieuw.
Kruisraketten zijn helemaal niet zo interessant voor de verdediger

Ze hebben meer pantser nodig
tanks, ifv's, howitzers, niet tientallen maar honderden zo niet duizenden in de modernste varianten want op een gegeven moment gaat de technologische voorsprong het verschil maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217493540
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Kruisraketten zijn helemaal niet zo interessant voor de verdediger

Ze hebben meer pantser nodig
tanks, ifv's, howitzers, niet tientallen maar honderden zo niet duizenden in de modernste varianten want op een gegeven moment gaat de technologische voorsprong het verschil maken
De Australische Abrams worden nog niet geleverd want logistiek gekloot down under en in de VS heeft Trump roet in het eten gegooid.

Transfer of Abrams tanks from Australia to Ukraine stalled due to US resistance, media reports
pi_217493602
Bij mijn weten komen er trouwens zo'n ~200 nieuwe CV90's aan tussen nu en 2026. En bouwen ze in Oekraïne de KF41 Lynx. Die testen ze sinds december. Hoe snel ze die daar produceren is uiteraard niet bekend. Maar het voertuig is ontworpen met off-the-shelf componenten.
pi_217493904
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:41 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Oekraïne wil vrede en is ook bereid de nodige water bij de wijn te doen. Ik denk zelfs dat ze bereid zijn afstand te doen van de Krim met eventueel de Donbas. Maar dan moet het wel echt de overtuiging hebben dat de Russische dreiging er na ophoudt. En niemand (Europa niet, de VS niet) geeft deze garantie.

De bal ligt mijn inziens echt bij het westen. Willen we een einde aan de oorlog, dan moeten we bereid zijn serieus te escaleren.

Laat Poetin snel de Amerikaanse vredesvoorstel ondertekenen, zo niet, start dan met het leveren van echt goede wapens (kruisraketten enz). En vraag het na een tijd opnieuw.
Het probleem zit er natuurlijk in dat rusland wil aansturen op een padstelling. Europa die zijn troepen stationeert richting oekraine, kan die troepen niet inzetten tegen bescherming van het eigen grondgebied (Baltische staten).
Dus Rusland krijgt een reset over 3 jaar (voordat Trump weg is), of ze gaan door met Oekraine, of ze vallen de baltische staten aan.

Niks in de opmerkingen van Rusland blijkt dat ze vrede willen met hun buren..... Een pauze is het hoogst haalbare wat ze willen.
  dinsdag 29 april 2025 @ 16:47:10 #86
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217494192
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ligt er een beetje aan wat je zegt, meeste is raar gemekker on de marge en dan denk ik meestal ... meeh

Maar deze vond ik wel heel hypocriet en dan kan ik het toch niet helpen dus no promises
Gewoon niet reageren dan hou ik vanzelf op.
Maar top dat je je om mijn paar posts per week druk maakt en de trollen lekker hun gang laat gaan ^O^

[ Bericht 22% gewijzigd door Parafernalia op 29-04-2025 19:39:24 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 29 april 2025 @ 16:54:35 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217494249
rhenimetall maakt wel echt toptanks nu
Bekijk deze YouTube-video
(Rheinmetall_armoured_fighting_vehicle)
je hoort weinig hoe ze het in Oekraine doen

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator dinsdag 29 april 2025 @ 17:06:48 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217494336
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 16:47 schreef Parafernalia het volgende:

Gewoon niet reageren dan hou ik vanzelf op.
Maar top dat je je om mijn paar posts per week druk maakt en de trollen lekker hun gang laat gaan ^O^
Jij bent een van die trollen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 april 2025 @ 17:10:27 #89
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217494354
Spec - parafernalia 1-0

Nu weer ontopic
  dinsdag 29 april 2025 @ 17:24:40 #90
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217494446
Dmitri Medvedev:

Deze onheilspellende boodschap lijkt duidelijk weer te geven waar sinds enige tijd de schoen wrong: namelijk mogelijke aanwas van 'nieuwe NATO-leden die de Russische integriteit ernstig zouden bedreigen' in aansluiting op het narratief van de Russen.

Evengoed nog geen reden om nu de alarmbellen te laten rinkelen! ;)

3 uur geleden in Buitenland

De Amerikaanse president Donald Trump denkt een deal te hebben met zowel de Russische president Vladimir Poetin als de Oekraïense president Volodimir Zelenski om de oorlog in Oekraïne te beslechten. Vrede lijkt met recente Russische aanvallen op Kiev en Charkov echter nog niet aan de orde. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.

Medvedev: nieuwe NAVO-leden voortaan potentieel doelwit voor Rusland

© ANP / EPA
De voormalige Russische president Dmitri Medvedev heeft dinsdag gezegd dat de nieuwere NAVO-landen voortaan potentiële doelwitten zijn voor Moskou.

De voormalige Russische president Dmitri Medvedev heeft dinsdag gezegd dat de nieuwere NAVO-landen voortaan potentiële doelwitten zijn voor Moskou, en in het geval van een conflict het risico lopen te worden aangevallen met kernwapens. Dat meldt het Russische staatspersbureau TASS.

Medvedev, die zichzelf profileert als een van de meest uitgesproken antiwesterse stemmen in het Kremlin, lijkt met zijn uitspraak te doelen op Zweden en Finland, de laatste twee landen die zijn toegetreden tot de NAVO.

© https://www.telegraaf.nl/(...)doelwit-voor-rusland
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 29 april 2025 @ 17:31:26 #91
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217494481
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:24 schreef Scjvb het volgende:
Dmitri Medvedev:

Deze onheilspellende boodschap lijkt duidelijk weer te geven waar sinds enige tijd de schoen wrong: namelijk mogelijke aanwas van 'nieuwe NATO-leden die de Russische integriteit ernstig zouden bedreigen' in aansluiting op het narratief van de Russen.

Evengoed nog geen reden om nu de alarmbellen te laten rinkelen! ;)

3 uur geleden in Buitenland

De Amerikaanse president Donald Trump denkt een deal te hebben met zowel de Russische president Vladimir Poetin als de Oekraïense president Volodimir Zelenski om de oorlog in Oekraïne te beslechten. Vrede lijkt met recente Russische aanvallen op Kiev en Charkov echter nog niet aan de orde. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.

Medvedev: nieuwe NAVO-leden voortaan potentieel doelwit voor Rusland

[ afbeelding ]
© ANP / EPA
De voormalige Russische president Dmitri Medvedev heeft dinsdag gezegd dat de nieuwere NAVO-landen voortaan potentiële doelwitten zijn voor Moskou.

De voormalige Russische president Dmitri Medvedev heeft dinsdag gezegd dat de nieuwere NAVO-landen voortaan potentiële doelwitten zijn voor Moskou, en in het geval van een conflict het risico lopen te worden aangevallen met kernwapens. Dat meldt het Russische staatspersbureau TASS.

Medvedev, die zichzelf profileert als een van de meest uitgesproken antiwesterse stemmen in het Kremlin, lijkt met zijn uitspraak te doelen op Zweden en Finland, de laatste twee landen die zijn toegetreden tot de NAVO.

© https://www.telegraaf.nl/(...)doelwit-voor-rusland
Rusland gaat niet over de NATO, dit dreigement is echt een rode lijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 29 april 2025 @ 17:34:22 #92
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217494506
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Rusland gaat niet over de NATO, dit dreigement is echt een rode lijn.
Ongelooflijk weer :')
pi_217494522
Medvedev is de clown zodat Poetin daartussen kan balanceren. Die man moet je gewoon negeren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 29 april 2025 @ 17:38:17 #94
345631 Scjvb
pi_217494530
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
Medvedev is de clown zodat Poetin daartussen kan balanceren. Die man moet je gewoon negeren.
Eens. Alcholist pur sang, net als Sergej Lavrov.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 29 april 2025 @ 18:16:21 #95
pi_217494762
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind dat we alle Russen stuk voor 1 heel serieus moeten nemen. Ze vragen daar zelf om, zelfs jij en een paar andere users vragen daar om. We moeten vooral "rekening houden met de belangen van Rusland" krijgen we keer op keer te horen in dit topic. Dus ik neem Medvedev zeer serieus en daarmee zijn dreigementen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_217494776
Medvedev is een blaffende hond. Niet meer en niet minder.
  dinsdag 29 april 2025 @ 18:20:07 #97
345631 Scjvb
pi_217494780
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2025 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik vind dat we alle Russen stuk voor 1 heel serieus moeten nemen. Ze vragen daar zelf om, zelfs jij en een paar andere users vragen daar om. We moeten vooral "rekening houden met de belangen van Rusland" krijgen we keer op keer te horen in dit topic. Dus ik neem Medvedev zeer serieus en daarmee zijn dreigementen.
En nu?
  dinsdag 29 april 2025 @ 18:22:52 #98
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217494792
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2025 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik vind dat we alle Russen stuk voor 1 heel serieus moeten nemen. Ze vragen daar zelf om, zelfs jij en een paar andere users vragen daar om.
We moeten vooral "rekening houden met de belangen van Rusland" krijgen we keer op keer te horen in dit topic.

Dus ik neem Medvedev zeer serieus en daarmee zijn dreigementen.
klopt er is geen andere mogelijkheid dan fors doorgaan met Duitse tanks bouwen,

liever een Tank dan een Opel

duizenden tanks bouwen , Nederlandse drones aangevuld met knowhow uit Oekraïne

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 29-04-2025 18:32:54 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 29 april 2025 @ 18:26:57 #99
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217494820
Als het waar is dat Estland racistisch beleid voert tegen etnische Russen, dan is het volledig te begrijpen dat Poetin en de Russische federatie gaan interveniëren. Dat is dan heel erg, maar ook heel erg te begrijpen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 29 april 2025 @ 18:29:34 #100
pi_217494833
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2025 18:20 schreef Scjvb het volgende:

[..]
En nu?
Moscou preventief nuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')