mijn dochter kocht in 2019 een ex sociale huurwoning voor 320.000 euro die was door de woningbouw in 1980 neergezet voor 65,.000 guldenquote:Op maandag 28 april 2025 16:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Lieve schat ik woon in een galerijflat uit 1969. Jij als belastingbetaler betaalt hier werkelijk waar geen ene rooie cent voor. Sociale huurwoningen worden namelijk niet gesubsidieerd.
Vroeger niet neequote:Op maandag 28 april 2025 16:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Lieve schat ik woon in een galerijflat uit 1969. Jij als belastingbetaler betaalt hier werkelijk waar geen ene rooie cent voor..
Sociale huurwoningen worden namelijk niet gesubsidieerd.
In mijn straat worden 4 appartementencomplexen uit de grond gestampt, waarvan de hoogste 22 verdiepingen.quote:Op maandag 28 april 2025 21:56 schreef blomke het volgende:
Wij kunnen hier topic na topic mee vullen en iedereen heeft wel ideeën geuit. Maar kunnen we politici beïnvloeden zodanig dat ze de ernst en omvang van de woningnood inzien en daadwerkelijk maatregelen gaan treffen?
quote:Op maandag 28 april 2025 22:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
In mijn straat worden 4 appartementencomplexen uit de grond gestampt, waarvan de hoogste 22 verdiepingen.
Wat dat betreft heeft mijn buurt genoeg bijgedragen aan het bestrijden van het woningen tekort.
Te weinig belangstelling of te weinig budget?quote:Op maandag 28 april 2025 22:03 schreef capricia het volgende:
Ik woon in een Vinex wijk. Er zijn hier nog steeds bouwprojecten die afgeblazen worden vanwege te weinig belangstelling.
Ik denk te duur.quote:Op maandag 28 april 2025 22:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Te weinig belangstelling of te weinig budget?
Nou, we wonen precies goed.quote:
ja er zijn in de vinex wijken nog wel wat trapveldjes te vinden waar een blokje op kan , hier is er ook een waar wat komtquote:Op maandag 28 april 2025 22:03 schreef capricia het volgende:
Ik woon in een Vinex wijk. Er zijn hier nog steeds bouwprojecten die afgeblazen worden vanwege te weinig belangstelling.
Nee.quote:
Waar heb je het over?quote:Op maandag 28 april 2025 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja er zijn in de vinex wijken nog wel wat trapveldjes te vinden waar een blokje op kan , hier is er ook een waar wat komt
Maar het zijn vaak de aanpalende buren die dat echt niet leuk vinden
is zeker erg mooiquote:Op maandag 28 april 2025 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Het Maximapark is echt schitterend.
Ja, ik ben ook heel benieuwd hoe dat in onze straat zal gaan.quote:
En daardoor is er weer een woning uit de woningvoorraad voor sociale huurowoningen onttrokken. Verder geen oordeel over dat zij dit koopt hoor, ze moet ook ergens wonen, maar wel een oordeel over de verkoop door de corporatie. Behalve als het een achterstandswijk was met een te hoog percentage sociale huurwoningen en sociale problemen.quote:Op maandag 28 april 2025 18:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn dochter kocht in 2019 een ex sociale huurwoning voor 320.000 euro die was door de woningbouw in 1980 neergezet voor 65,.000 gulden
maar ze zijn er heel blij mee
Dus alleen maar pluspunten door die verkoop.quote:Op maandag 28 april 2025 22:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
En daardoor is er weer een woning uit de woningvoorraad voor sociale huurowoningen onttrokken. Verder geen oordeel over dat zij dit koopt hoor, ze moet ook ergens wonen, maar wel een oordeel over de verkoop door de corporatie. Behalve als het een achterstandswijk was met een te hoog percentage sociale huurwoningen en sociale problemen.
Dus je wil amerikaanse toestanden met allemaal daklozen? Want dat is het gevolg van te weinig sociale huurwoningen.quote:Op maandag 28 april 2025 22:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus alleen maar pluspunten door die verkoop.
Door die verkoop, is er een huurder minder en inderdaad een huurwoning minder. Edoch, de corporatie heeft weer een smak geld waarmee de een veelvoud kunnen lenen (leverage) om idem nieuwe sociale woningen te bouwen.quote:Op maandag 28 april 2025 22:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Want dat is het gevolg van te weinig sociale huurwoningen.
Die is een beetje duurquote:Op maandag 28 april 2025 22:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Door die verkoop, is er een huurder minder en inderdaad een huurwoning minder. Edoch, de corporatie heeft weer een smak geld waarmee de een veelvoud kunnen lenen (leverage) om idem nieuwe sociale woningen te bouwen.
Plus het positieve effect van een koopwoning (indien voorm. huurwoning dus) die wordt opgeknapt: een oase en voorbeeld voor velen in de buurt.
Btw al overwogen je eigen soc. huurwoning te kopen? Ben wel benieuwd naar een klustopic van jou.
Zo te lezen is de deuglinks weer lekker kapitalistisch bezig.quote:Op maandag 28 april 2025 22:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee.
Maar dan puur omdat ik liever een eigen woning heb met tuin.
Vooral het complex van 22 hoog krijgt prachtige appartementen.
Maar de goedkoopste is 1,25 ton duurder dan mijn huidige woning ( vorig jaar gekocht), met verbouwing erbij 3/4 ton duurder.
En dan minder woonruimte, kosten VVE...
Nee, dat heb ik wel gehad.
Over 30 jaar misschien, als ik te slecht ter been ben voor deze woning.
woningcorporaties zijn alle grote woningen aan het verkopen en vervangen door flatjes van 1200 euro huurquote:Op maandag 28 april 2025 22:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
En daardoor is er weer een woning uit de woningvoorraad voor sociale huurowoningen onttrokken. Verder geen oordeel over dat zij dit koopt hoor, ze moet ook ergens wonen, maar wel een oordeel over de verkoop door de corporatie. Behalve als het een achterstandswijk was met een te hoog percentage sociale huurwoningen en sociale problemen.
Ik voel je frustratiequote:Op maandag 28 april 2025 23:56 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Zo te lezen is de deuglinks weer lekker kapitalistisch bezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |