SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
quote:Op vrijdag 25 april 2025 14:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Reuters has seen the text of a set of proposals on how to end Russia's war in Ukraine that were given to the U.S. side on Wednesday by Ukrainian and European officials at talks in London.
The text of the document is published in full with no changes.
quote:OFFICIAL-SENSITIVE
Russia-Ukraine Deal Framework
Ceasefire:
Commit to a full and unconditional ceasefire in the sky, on land and at sea.
Both sides immediately enter into negotiations on technical implementation with the participation of the US and European countries. This is in parallel to preparation of the agenda and modalities for a full peace deal.
Ceasefire monitoring, led by the US and supported by third countries.
Russia must unconditionally return all deported and illegally displaced Ukrainian children. Exchange of all prisoners of war (the principle of "all for all"). Russia must release all civilian prisoners.
Security guarantees for Ukraine:
Ukraine receives robust security guarantees including from the US (Article 5-like agreement), while there is no consensus among Allies on NATO membership.
No restrictions on the Ukrainian Defense Forces.
The guarantor states will be an ad hoc group of European countries and willing non-European countries. No restrictions on the presence, weapons and operations of friendly foreign forces on the territory of Ukraine.
Ukraine pursues accession to the EU.
Territory:
Territorial issues will be discussed and resolved after a full and unconditional ceasefire.
Territorial negotiations start from the basis of the line of control.
Ukraine regains control of the Zaporizhzhia Nuclear Power Plant with US involvement, and also the Kakhovka Dam
Ukraine enjoys unhindered passages on the Dnieper River and control of the KinburnSpit.
Economics:
US and Ukraine implement economic cooperation/minerals agreement.
Ukraine will be fully reconstructed and compensated financially, including through Russian sovereign assets that will remain frozen until Russia compensates damage to Ukraine.
US sanctions imposed on Russia since 2014 may be subject to gradual easing after a sustainable peace is achieved and subject to resumption in the event of a breach of the peace agreement (snapback).
Vredesbrigade talkingpoint.quote:Op vrijdag 25 april 2025 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens waarom zouden Russische generaals geen legitieme doelwitten zijn ;?.
Zoals ik dit lees is dit eigenstandig door Oekraine en Europa opgesteld.quote:Op vrijdag 25 april 2025 14:38 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Voorstel van Oekraïne en Europa:
[..]
Een mooi startpunt voor de voor-onderhandelingen. Tuurlijk gaat dit niet binnen gehaald worden, maar je moet ergens starten.quote:Op vrijdag 25 april 2025 14:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoals ik dit lees is dit eigenstandig door Oekraine en Europa opgesteld.
Volstrekt onaanvaardbaar stuk. Doet geen recht aan de situatie.
Als ik Trump zou ik eisen dat dit wordt teruggetrokken.
Nee, dat geld alleen als het kremlin onrealistische eisen op tafel gooitquote:Op vrijdag 25 april 2025 14:57 schreef capricia het volgende:
Tuurlijk gaat dit niet binnen gehaald worden, maar je moet ergens starten.
Zo is het ook. Je kan niet van te voren al concessies doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 april 2025 14:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Een mooi startpunt voor de voor-onderhandelingen. Tuurlijk gaat dit niet binnen gehaald worden, maar je moet ergens starten.
Dit ligt ook niet zo ver van het Trumpplan eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 april 2025 14:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Een mooi startpunt voor de voor-onderhandelingen. Tuurlijk gaat dit niet binnen gehaald worden, maar je moet ergens starten.
Hoogste boom enzoquote:OM vervolgt scheepsbouwer Damen voor omkoping en overtreden sanctieregels Rusland
Het Openbaar Ministerie gaat Damen Shipyards vervolgen. De grootste scheepsbouwer van Nederland wordt verdacht van omkoping, valsheid in geschrifte en witwassen. Daarnaast zou het bedrijf uit Gorinchem zich niet aan de sancties tegen Rusland hebben gehouden. Ook (voormalig) directieleden worden vervolgd.
Het OM maakt duidelijk dat het gaat om twee strafrechtelijke onderzoeken die los van elkaar staan. "Het onderzoek naar omkoping is uitgevoerd door de fiscale opsporingsdienst FIOD, en richt zich op een periode van 2006 tot januari 2017 en ziet op de betaling van hoge commissies aan agenten. Die agenten werden ingeschakeld voor de verkoop van schepen aan diverse landen in Afrika, Azië en Zuid-Amerika."
Volgens justitie is met 'een grote hoeveelheid' valse documenten geprobeerd om 'de hoge commissiebetalingen aan agenten te verhullen en controle daarop te frustreren'. Deze rechtszaak zal waarschijnlijk in de tweede helft van dit jaar kunnen starten.
Sanctiezaak
De tweede zaak gaat over het overtreden van de sancties tegen Rusland. Damen zou goederen en technologie hebben verkocht aan de Russen, over een periode van enkele maanden in de tweede helft van 2022, blijkt uit onderzoek van de Douane. Oftewel na de Russische invasie van Oekraïne die begon op 24 februari van dat jaar.
Deze goederen zouden 'kunnen bijdragen tot de militaire en technologische versterking van Rusland en/of tot de ontwikkeling van de defensie- en veiligheidssector', schrijft het OM.
De Volkskrant schrijft al langer over vermeende dubieuze praktijken van Damen. "Er loopt een apart slag mensen rond", zei een klokkenluider vorig jaar tegen de krant over de werkwijze van sommige werknemers van het bedrijf. "Er is eigenlijk geen moreel kompas."
De in staat van beschuldiging gestelde bestuurders zijn volgens de Volkskrant de huidige bestuursvoorzitter Arnout Damen en zijn vader Kommer Damen, de voormalige baas die nu nog voorzitter is van de raad van commissarissen. René B, die bestuursvoorzitter was tussen 2006 en 2019, wordt ook vervolgd. Het OM en Damen wil diet niet bevestigen.
Damen Shipyards schrijft dat het OM, door de twee zaken samen te presenteren, 'lijkt te suggereren dat Damen Shipyards structureel de grenzen van de wet opzoekt'. Volgens het bedrijf gaat het in de eerste zaak om projecten van meer dan tien jaar geleden, waarvan een aantal gevallen al zijn onderzocht. Ook zijn er volgens het bedrijf het afgelopen decennium al maatregelen genomen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)koping-en-overtreden
Surrealistisch in de zin dat Poetin dit niet gaat accepteren of surrealistisch in de zin dat Oekraïne om onredelijke dingen vraagt?quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo is het ook. Je kan niet van te voren al concessies doen natuurlijk.
Maar het leest allemaal wel surrealistisch.
Vanuit Russisch perspectief is het volgende problematisch gezien de opmerkingen in de media:quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:00 schreef Barbusse het volgende:
Welke punten precies zijn onaanvaardbaar?
quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit ligt ook niet zo ver van het Trumpplan eigenlijk.
Er zitten wel wat zaken in die ik de VS nog niet heb horen roepen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit ligt ook niet zo ver van het Trumpplan eigenlijk.
https://kyivindependent.c(...)territory-for-peace/quote:Ukraine may need to temporarily give up territory to Russia for peace, Klitschko says
Europa en Oekraiene spreken ook voor USA zonder dat dit afgestemd is vermoed ik:quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vanuit Russisch perspectief is het volgende problematisch gezien de opmerkingen in de media:
1) Territorial issues will be discussed and resolved after a full and unconditional ceasefire.
- Rusland wil een snelle toekenning van de Krim.
2) Ukraine enjoys unhindered passages on the Dnieper River and control of the KinburnSpit.
3) No restrictions on the Ukrainian Defense Forces.
- Dit lijkt ook een heikel punt voor Putin.
4) The guarantor states will be an ad hoc group of European countries and willing non-European countries. No restrictions on the presence, weapons and operations of friendly foreign forces on the territory of Ukraine.
- Rusland heeft al eerder aangegeven hier invloed op te willen hebben.
Maar als dit het verhaal van Oekraïnse kant is dan komen ze er wel uit denk ik.
Ja las ik gister ook. Maar wat koopt Poetin voor tijdelijk?quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:15 schreef BlaZ het volgende:
Het lijkt erop dat de publieke opinie in Oekraïne zelf klaargemaakt wordt voor een akkoord gebaseerd op het Trumpplan.
[..]
https://kyivindependent.c(...)territory-for-peace/
Dat werd in Maart geopperd door Giorgia Meloni, ik vraag me af of dat ook besproken is tijdens haar bezoek.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Er zitten wel wat zaken in die ik de VS nog niet heb horen roepen.
"Ceasefire monitoring, led by the US"
En Artikel 5 achtige garantie.
Maar mij lijkt dit een mooi vertrekpunt.
Het is alleen de vraag hoe je dit allemaal kunt afdwingen bij Poetin. Dat zal toch grotendeels bij de VS vandaan moeten komen, die druk.
Hihi. Ik zie die man toch een beetje als de pietje bel van de euraziatische wereld. De man die de bal door de ruiten heen trapt en keihard wegrent.quote:
Artikel 5 achtig iets gaat er hoe dan ook niet komen van de VS. Die ceasefire monitoring zou wel heel goed kunnen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Er zitten wel wat zaken in die ik de VS nog niet heb horen roepen.
"Ceasefire monitoring, led by the US"
En Artikel 5 achtige garantie.
Maar mij lijkt dit een mooi vertrekpunt.
Het is alleen de vraag hoe je dit allemaal kunt afdwingen bij Poetin. Dat zal toch grotendeels bij de VS vandaan moeten komen, die druk.
Ik zie toch wel een subtiel verschil tussen Pietje Bel en een dictator die probeert zijn buren te annexeren en structureel uit te moorden en daarbij ook zijn eigen bevolking in onvoorstelbare aantallen de dood injaagt en daar niks om geeft.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hihi. Ik zie die man toch een beetje als de pietje bel van de euraziatische wereld. De man die de bal door de ruiten heen trapt en keihard wegrent.
Dit zal ook nog een probleem worden aangezien daarvoor unanimiteit binnen de EU noodzakelijk is. Recentelijk waren er 7 landen tegenstander van Oekraïnse toetreding.quote:Ukraine pursues accession to the EU.
Inleveren van kernwapens voor vrede werkte blijkbaar niet met Rusland. Dan nu als onderdeel van de deal maar die kernwapens terug. Zullen de Peskov boys hier wel roepen dat het niet realistisch is, maar als er iets niet realistisch is dan is het wel een vred met Rusland vertrouwen. Dat wijst data uit.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:38 schreef pokkerdepok het volgende:
waarom zegt niemand; putin trek je terug tot de oude grenzen, krim mag je houden. de rest niet. en dan maak je een deal met oekraine dat de NAVO en vredestroepen niet komen, sorrie, behalve als putin weer gaat aanvallen.
en dan zeg je ook nog even voor alle duidelijkheid, dat als putin zich niet terugtrekt en stopt met agressie, dan oekraine per direct lid wordt van de navo en EU.
nou dan worden ze natuurlijk helemaal gek in moskow. geef je ze even een maandje om aan de nieuwe realiteit te wennen.
verder is putin over 20 jaar wel dood.
dat zou ook een goede eis zijn ja. absurd tegenover absurd. en daar is de VS voor verantwoordelijk geweest.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Inleveren van kernwapens voor vrede werkte blijkbaar niet met Rusland. Dan nu als onderdeel van de deal maar die kernwapens terug. Zullen de Peskov boys hier wel roepen dat het niet realistisch is, maar als er iets niet realistisch is dan is het wel een vred met Rusland vertrouwen. Dat wijst data uit.
Omdat het niet realistisch is.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:38 schreef pokkerdepok het volgende:
waarom zegt niemand; putin trek je terug tot de oude grenzen, krim mag je houden. de rest niet. en dan maak je een deal met oekraine dat de NAVO en vredestroepen niet komen, sorrie, behalve als putin weer gaat aanvallen.
en dan zeg je ook nog even voor alle duidelijkheid, dat als putin zich niet terugtrekt en stopt met agressie, dan oekraine per direct lid wordt van de navo en EU.
nou dan worden ze natuurlijk helemaal gek in moskow. geef je ze even een maandje om aan de nieuwe realiteit te wennen.
Daar heb ik nog voor gewerkt. Komt wel erg dichtbij zo.quote:
Precies, elke absurde eis matchen. Vrije verkiezingen in Rusland waarbij Poetin niet kandidaat mag zijn bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 25 april 2025 15:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat zou ook een goede eis zijn ja. absurd tegenover absurd. en daar is de VS voor verantwoordelijk geweest.
Verwachten dat Rusland zich aan een akkoord zal houden is ook niet realistisch.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat het niet realistisch is.
Wat mij betreft stellen ze het voor.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Precies, elke absurde eis matchen. Vrije verkiezingen in Rusland waarbij Poetin niet kandidaat mag zijn bijvoorbeeld
okee we hebben hier wel trump voor nodig, dus mee eens.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat het niet realistisch is.
beperkling van de russische militaire machtquote:Op vrijdag 25 april 2025 15:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Precies, elke absurde eis matchen. Vrije verkiezingen in Rusland waarbij Poetin niet kandidaat mag zijn bijvoorbeeld
Nou...quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:38 schreef pokkerdepok het volgende:
Godsamme wat is dit voor Russische propagandaverhaaltjequote:Op vrijdag 25 april 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
Het enige wat er `goed` is dat het duidelijk wordt voor de wereldbevolking dat Rusland geopolitiek onjuist is behandeld en dat hun zorgen omtrent de veiligheid en invloedsfeer in de Russisch/slavische wereld met voeten is getreden. En ik vind het prachtig om te zien hoe de EU er op staat als keizer zonder kleren.
Maar ze werken wel aan vrede en zeggen het ook te willen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 14:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoals ik dit lees is dit eigenstandig door Oekraine en Europa opgesteld.
Volstrekt onaanvaardbaar stuk. Doet geen recht aan de situatie.
Als ik Trump zou ik eisen dat dit wordt teruggetrokken.
Ja soms valt de trol uit zijn rol en gaat hij helemaal los.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Godsamme wat is dit voor Russische propagandaverhaaltje![]()
![]()
Trolpoging niet geslaagdquote:Op vrijdag 25 april 2025 16:53 schreef Discombobulate het volgende:
Oekraïne heeft het maar te accepteren want de concessie is dat ze anders heel Oekraïne zouden veroveren.
Dan gaat Putin een 2e Afghanistan op z'n bord krijgen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:53 schreef Discombobulate het volgende:
Oekraïne heeft het maar te accepteren want de concessie is dat ze anders heel Oekraïne zouden veroveren.
In 3 dagen?quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:53 schreef Discombobulate het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |