SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké, zit wat in.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hij KAN het niet erkennen want het is ONGRONDWETTELIJK, dus hij heeft die macht helemaal niet.
Lekker geschreven msn.
Aan die "wil" kun je gewoon werken door je bevolking te wijzen op het gevaar van de vijand en de mogelijke gevaren waar zij mee geconfronteerd wordt als deze niet actief gemitigeerd wordt. Zie de serie fuhrer en verfuhrer op netflix. De Duitsers konden dat ook goed, maar dat heeft écht tijd nodig en de omstandigheden moeten zich er ook voor lenen. Het is geen quik fix.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie er helemaal geen wil toe onder onze Europese bevolking. Om het risico te lopen direct in een oorlog met Rusland betrokken te raken.
Ik moet de publieke opinie nog eens zien tegen de tijd dat er Nederlanders, Duitsers en Fransen in krijgsgevangenschap op tv komen.
Beter schermen we onze Navo grenzen goed af, voordat we daar op allerlei avonturen gaan.
Het laat denk ik vooral zien dat bovenal Oekraine nog een democratie is waar een president dat niet zomaar kan besluiten, zonder langs de Rada te gaan.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:27 schreef Idisrom het volgende:
Het niet erkennen dat de Krim nu Russisch is, zou ongrondwettelijk zijn. Kom op man, wij Friezen gaan toch ook niet onze Krim weer terug claimen van de Hollanders.
[ [url=https://web.archive.org/web/20170209063539im_/http://wfmuziekfestival.nl/images/westfriesland.jpg]afbeelding[/url] ]
Met het huidige klimaat komt die schaatsbrigade gewapend met fierljepstokken het IJsselmeer ook helemaal niet meer over.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:27 schreef Idisrom het volgende:
Het niet erkennen dat de Krim nu Russisch is, zou ongrondwettelijk zijn. Kom op man, wij Friezen gaan toch ook niet onze Krim weer terug claimen van de Hollanders.
[ [url=https://web.archive.org/web/20170209063539im_/http://wfmuziekfestival.nl/images/westfriesland.jpg]afbeelding[/url] ]
Het zal allemaal kunnen en wel gebeuren. Maar dat zijn niet de grote getallen.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Klopt, wou er een paar snel voorhanden hebben.
En nogmaals nee ik zeg niet dat alle Russische eenheden zo zijn he. Maar Rusland heeft gewoonweg alle ledematen nodig die ze kunnen vinden om hun doelen te bereiken.
Er zijn ook nog steeds gewoon capabele VDV, Marine en professioneel getrainde eenheden, Spetsnaz en andere special forces etc die meevechten.
Maar de "storm" battaljons, tsja als je daar terecht komt is je leven eigenlijk meteen bezegeld.
Die zie ik ook niet, behalve wat papieren tijgers, en ik zie liever ook geen massa’s doden onder jongeren uit de EU daar.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie er helemaal geen wil toe onder onze Europese bevolking. Om het risico te lopen direct in een oorlog met Rusland betrokken te raken.
Ik moet de publieke opinie nog eens zien tegen de tijd dat er Nederlanders, Duitsers en Fransen in krijgsgevangenschap op tv komen.
Beter schermen we onze Navo grenzen goed af, voordat we daar op allerlei avonturen gaan.
Goed moment om een boel tuig in 1x uit te schakelen.quote:
Modi en Da Silva komen ook. Daar zullen EU liberalen niet blij mee zijn.quote:
"Volgens mij is het probleem in deze chat en überhaupt hele discussie dat bij velen maar slechts een ding wáár kan zijn."quote:Op donderdag 24 april 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Modi en Da Silva komen ook. Daar zullen EU liberalen niet blij mee zijn.
Zeker van Da Silva, die is namelijk met gejubel en gejuich ontvangen, die zou progressief en liberaal zijn itt zijn voorganger Bolsonaro.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Krim_%28Overijssel%29quote:Op donderdag 24 april 2025 14:27 schreef Idisrom het volgende:
Haal dat maar snel weg 😱quote:Op donderdag 24 april 2025 15:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Krim_%28Overijssel%29
Externe inhoud
Deze inhoud is afkomstig van Twitter. Om deze inhoud te kunnen zien dien je toestemming te verlenen voor het gebruik van cookies en aanverwante vormen door social media partijen. Hieronder vind je linkjes naar de privacystatements van deze partijen. Je kunt als alternatief de inhoud op de site van de aanbieder zelf bekijken.
Twitter policyTiktok policyInstagram policyFacebook policy
accepteer en toon inhoud bekijk item op Twitter
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Waar het hart vol van isquote:Op donderdag 24 april 2025 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
Valt mij ook op dat er geen vrouwen bij zijn of mensen uit de LGBHTIQ+ community.
Denk dat de chef diversity officer van het Kremlin (kortweg cdo) een moeilijk functionerings gesprek krijgt.
Maar dit is geen verrassing, ook voor de EU niet.quote:Op donderdag 24 april 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Modi en Da Silva komen ook. Daar zullen EU liberalen niet blij mee zijn.
Zeker van Da Silva, die is namelijk met gejubel en gejuich ontvangen, die zou progressief en liberaal zijn itt zijn voorganger Bolsonaro.
Lijkt wel alsof er gas voor zat maar alleen wat ondeugdelijk aangebracht.quote:Op donderdag 24 april 2025 15:31 schreef skysherrif het volgende:
undefined (video)Bekijk deze YouTube-video
Glasvezeldrone vindt Tank in opslagplaats.
Voor militair avonturisme moeten we ons tot de tand toe bewapenen. Voor onze eigen veiligheid volstaat cyberdefensie en zorgen dat er niet gesaboteerd wordt.quote:
Oei. Nou hopelijk ziet Poetin dit bericht, dan is het direct vrede.quote:
Een uitbreiding van 6.000 > 200.000 is reform en rearm, de term herbewapening werd gebruikt toen Nazi Duitsland de troepenmacht met een groot aantal divisies uitbreidde, hier is precies hetzelfde het geval.quote:Op donderdag 24 april 2025 06:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Herstructurering (reform) is wat anders dan herbewapening (rearm)
Daarnaast ga je niet op het punt in, de schrijver stelt ook dat Oekraïne van het idee voor een hypermoderne kleine professionele krijgsmacht is afgestapt door de Russische activiteiten op de Krim en dergelijke
Daardoor zijn ze gaan mobiliseren en gedoe
Niet andersom
dat zal wel, maar dat heeft niet zoveel te maken met dat er nu een dictator aan de macht is die helemaal niet geciviliseerd handelt.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:33 schreef phpmystyle het volgende:
Het zal allemaal kunnen en wel gebeuren. Maar dat zijn niet de grote getallen.
Volgens mij is het probleem in deze chat en überhaupt hele discussie dat bij velen maar slechts een ding wáár kan zijn. Russen zijn prutsers en moreel/ethisch heel slecht. Terwijl ik denk dat de Russen in de basis (ze zijn slechts met 140mln) heel kundig zijn en beschikken over competente wetenschappers en ingenieurs die echt wel wat kunnen. Het is óók wáár dat het Russische leger bestaat uit mannen met weinig moreel besef en ethische normen. Ik zou mijn dochter -indien ik die had- niet graag laten verblijven in bezet gebied als je begrijpt wat ik bedoel.
Rusland is een civilisatie die vergelijkbaar is met Europa. Alleen wij zijn wel verder ontwikkelt.
Waar heb je het over? Koningsberg, oftewel Königsberg, is al lang verdwenen en heet nu Kaliningrad.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
Een andere user hier pleit er voor om Koningsberg te ruilen voor misschien garanties voor de baltics of Oekraine.
Hij doet toch ook een oproep op truth social om dat te stoppen. Hij is een schreeuwende in een woestijn. Iedereen wil oorlog lijkt het wel.quote:Op donderdag 24 april 2025 15:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vladimir heeft de aanvallen op burgerdoelen juist opgeschroefd. Lekker gewerkt Trump.
Ja maar het werkt dus niet. Sinds dat Trump aan de macht is zie je dat rusland gerichter en frequenter burgerdoelen aanvalt. Onder Biden was dat een stuk minder.quote:Op donderdag 24 april 2025 15:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij doet toch ook een oproep op truth social om dat te stoppen. Hij is een schreeuwende in een woestijn. Iedereen wil oorlog lijkt het wel.
Behalve Trump.
Klopt,quote:Op donderdag 24 april 2025 15:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vladimir heeft de aanvallen op burgerdoelen juist opgeschroefd. Lekker gewerkt Trump.
Het schrikbarende is dat met deze lijst al zo'n 50% van de wereldbevolking vertegenwoordigd is.quote:
Ik heb daar geen cijfers van of er (bewust) burgerdoelen worden aangevallen om af te zetten tegen de statistieken vóór Trump 47.quote:Op donderdag 24 april 2025 15:44 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ja maar het werkt dus niet. Sinds dat Trump aan de macht is zie je dat rusland gerichter en frequenter burgerdoelen aanvalt. Onder Biden was dat een stuk minder.
Dat vond hij helemaal niet. Sterker nog, hij was volgens bijvoorbeeld Mitt Romney veel te naief en welwillend jegens Rusland.quote:
net als merkel in zekere zinquote:Op donderdag 24 april 2025 15:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat vond hij helemaal niet. Sterker nog, hij was volgens bijvoorbeeld Mitt Romney veel te naief en welwillend jegens Rusland.
Merkel was inderdaad een Poetin fluisteraar, maar Obama had een tering hekel aan die vent. Die hadden echt geen goede relatie met elkaar.quote:
quote:Op donderdag 24 april 2025 15:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof er gas voor zat maar alleen wat ondeugdelijk aangebracht.
Alsof ze hier al rekening mee houden..
Garanties werken sowieso niet. Maar zo'n achilleshiel in de EU-veiligheidsstructuur kan enkel doormiddel van landruil opgelost worden denk ik.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
Een brandweerman, oncoloog, tandarts kijkt altijd naar wat er nog wel te redden is. Het fortificeren van europa en de gebieden die goed te verdedigen zijn lijkt mij belangrijk. Een andere user hier pleit er voor om Koningsberg te ruilen voor misschien garanties voor de baltics of Oekraine. Of dat slim is weet ik niet. Maar de paniek in de Baltics is te begrijpen om zij moeilijk/niet te verdedigen is.
Zou dit ook een teken kunnen zijn dat de Russen toch in staan zijn de raketproductie te incrementeren?quote:
Rusland heeft atm absoluut geen problemen om raketten te maken inderdaad.quote:Op donderdag 24 april 2025 16:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zou dit ook een teken kunnen zijn dat de Russen toch in staan zijn de raketproductie te incrementeren?
Ik ben benieuwd of die het zonder te lachen kon typen.quote:Op donderdag 24 april 2025 15:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oei. Nou hopelijk ziet Poetin dit bericht, dan is het direct vrede.
Niemand denkt dit.quote:Op donderdag 24 april 2025 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoezo denken we steeds dat de Russen straks aan onze grens staan?
Neeeeeeeeeheeereequote:Op donderdag 24 april 2025 15:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een uitbreiding van 6.000 > 200.000 is reform en rearm, de term herbewapening werd gebruikt toen Nazi Duitsland de troepenmacht met een groot aantal divisies uitbreidde, hier is precies hetzelfde het geval.
Dit komt allemaal prima overeen met wat ik eerder stelde. Oekraïne was zich bewust en wist dat een Russische aanval aanstaande was en bereidde zich daarop voor.
Externe inhoud
Deze inhoud is afkomstig van Twitter. Om deze inhoud te kunnen zien dien je toestemming te verlenen voor het gebruik van cookies en aanverwante vormen door social media partijen. Hieronder vind je linkjes naar de privacystatements van deze partijen. Je kunt als alternatief de inhoud op de site van de aanbieder zelf bekijken.
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)https://kyivindependent.c(...)unity-zelensky-says/quote:"Russia does not like the alliance around Ukraine, because Ukraine, if it is alone, is an easier target for Russia," he said. "Even in the first days of the war, when we were almost at the end of our rope, we managed to survive. Believe me, we are much stronger now."
According to Reuters, Kyiv submitted a document to European partners on April 22 reaffirming that it would not enter negotiations on territorial issues until a "full and unconditional ceasefire" is achieved.
The statement reportedly prompted U.S. Secretary of State Marco Rubio and Special Envoy Steve Witkoff to pull out of the London summit, downgrading what was originally intended as a ministerial-level gathering.
Despite their absence, the U.K. Foreign Ministry said on April 23 that "significant progress" had been made and emphasized a unified commitment to U.S. President Donald Trump's stated goal of a "just and lasting peace."
De term herbewapening wordt gebruikt voor eenzelfde situatie waarbij Duitsland herbewapende en is ook gewoon correct. Dat is simpelweg een feit.quote:Op donderdag 24 april 2025 16:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeheeeree![]()
De aanval was al bezig en Oekraïne reageerde erop
Geen Krim, geen reform en reform is nooit hetzelfde als rearm, die discussie wil ik best met je voeren maar dan wel in BNW, daar ben ik toevallig ook mod
Hier doen we het gewoon met de feiten zoals ze op tafel liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop