abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217613586
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2025 19:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja eens hoor. No way dat er bij de Russen meer slachtoffers zijn dan bij de Oekraieners, inderdaad het artillerie overwicht. Maar ook gewoon hun conventionele technologie is veel verder ontwikkelt. Over die PHZ2000, leo's, en f16 hoor ik niks over. Behalve dan dat dat objecten Moskou hebben bereikt. Uitgebrand en verbrand zijn ze te aanschouwen in Moskou.
Ja nu zijn alle ogen weer gericht op de duitse Taurus raketten. Jeweetwel, die de Krimbrug gingen vernietigen enzo.
Ze hebben weer iets om naar uit te kijken, voor eventjes. En dan? Rest enkel nog eigen kanonnenvlees sturen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 12 mei 2025 @ 22:12:20 #102
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_217614608
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 20:34 schreef UncleScorp het volgende:
Onze westerse "lijders" zijn ook weer mooi in hun hemd gezet, met hun stoere taal en zware dreigementen...krijgen ze gewoon een middelvinger
:')
Het is ook niet slim om iemand openlijk een ultimatum te stellen als je weet dat die persoon hem makkelijk kan afwijzen zonder dat je zelf de middelen hebt om iemand te dwingen. Je regisseert je eigen verlies op die manier :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 12 mei 2025 @ 22:14:45 #103
201761 phpmystyle
pi_217614637
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 20:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja nu zijn alle ogen weer gericht op de duitse Taurus raketten. Jeweetwel, die de Krimbrug gingen vernietigen enzo.
Ze hebben weer iets om naar uit te kijken, voor eventjes. En dan? Rest enkel nog eigen kanonnenvlees sturen.
Al die announces van systemen is vooral bedoeld om het eigen publiek te laten zien hoe krachtig men is. Het begon bij leopard, stormshadow, f16 etc etc. Kolderiek gewoon.

Als de EU slim is gaan ze op de achtergrond met de Russen om tafel, zonder de amerikanen. En als men tot een overeenkomst komt leg je het neutraal uit zonder dat je winst dan wel verliest probeert te claimen. Dat spreek je zo ook met de Russen af. Dan kom je er alsnog met kleerscheuren uit, maar met minder kleerscheuren dan waar dit "pad" toe zal leiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 12-05-2025 22:20:09 ]
pi_217615922
twitter
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 08:04:57 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217615949
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2025 22:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Al die announces van systemen is vooral bedoeld om het eigen publiek te laten zien hoe krachtig men is. Het begon bij leopard, stormshadow, f16 etc etc. Kolderiek gewoon.

Als de EU slim is gaan ze op de achtergrond met de Russen om tafel, zonder de amerikanen. En als men tot een overeenkomst komt leg je het neutraal uit zonder dat je winst dan wel verliest probeert te claimen. Dat spreek je zo ook met de Russen af. Dan kom je er alsnog met kleerscheuren uit, maar met minder kleerscheuren dan waar dit "pad" toe zal leiden.
de EU heeft hier sowieso niets te winnen of te verliezen, die zijn eigenlijk al vanaf de start van deze escalatie vooral bezig met doen alsof ze onzichtbaar zijn

dan is Trump een groter probleem, die heeft het oplossen van dit feestje als een soort verkiezingsbelofte gebracht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217629517
quote:
“Ondanks nakende vredesgesprekken bereidt Rusland groot offensief voor in Oekraïne”

Oekraïne waarschuwt al langer voor een nieuw Russisch offensief. Rusland zou als doel hebben om nog zoveel mogelijk grondgebied in te nemen en de Russische positie in toekomstige onderhandelingen zo te versterken.

https://www.hln.be/buiten(...)n-oekraine~a0fd7f93/
Grappig, wat het westen en oekraine al gans de tijd proberen (maar niet lukt) wordt Rusland verweten dat het hen wel lukt

En ze weten ntl dat Rusland een offensief voorbereidt, daarom hun EIS ( oO< ) tot een onvoorwaardelijk staakthetvuren

quote:
Volgens de bronnen is het Russische leger zijn troepen volop aan het verplaatsen naar sleutelposities langs de 1000 kilometer lange frontlijn. ‘Deep State’, een Oekraïense denktank die verbonden is aan het ministerie van Defensie, beweert bovendien dat de Russen deze week meer grondgebied hebben veroverd in de oostelijke regio Donetsk, met name rond de felbevochten steden Pokrovsk en Toretsk.
Deep State ... wat een toepasselijke benaming, voorstel van de VS ?

quote:
Voor het eerst sinds het begin van de oorlog in februari 2022 zijn beide partijen bereid om met elkaar aan tafel te gaan. Als Poetin morgen verstek laat gaan, zal Oekraïne Rusland wellicht opnieuw de rug toekeren. Zelensky’s stafchef Andrij Jermak benadrukte gisteren nog dat Poetins afwezigheid “het definitieve signaal” zou zijn dat Rusland de oorlog niet wil beëindigen.
Rusland de rug toekeren ?
Is dit bedoeld om stoer te klinken ?
Aan het front doen ze dat beter niet :D

quote:
Het blijft voorlopig een raadsel of de Russische president Vladimir Poetin morgen zelf naar Istanboel zal afzakken voor een gesprek met zijn Oekraïense rivaal Volodymyr Zelensky. Die laatste benadrukte eerder dat een ‘no show’ van Poetin “een complete nederlaag” voor Rusland zou zijn.
Sinds wanneer zijn er bij eerste aftastende onderhandelingen direct de opperleiders aanwezig? Beide partijen staan mijlenver van elkaar verwijderd en er zullen nog vele onderhandelingen nodig zijn om nog maar tot een voorzichtige overeenkomst te komen.
Denkt zelenski nu echt dat Putin daar elke keer voor over en weer zal komen :? Daar heb je onderhandelingsdelegaties voor en aan het einde van de rit zullen leiders aanwezig zijn en hun handtekening plaatsen.
Acteur zelenski wil er ntl weer een mediashow van maken.

En nogmaals, hij heeft zoveel keer verkondigd nooit met Putin te zullen onderhandelen en heeft er zelfs een wetswijziging voor door gevoerd. En nu staat ie te verkondigen dat hij Putin persoonlijk wil zien in Istanbul :Z
pi_217630063
quote:
“Ondanks nakende vredesgesprekken bereidt Rusland groot offensief voor in Oekraïne”
quote:
"Oekraïners hoopvol: nieuwe wapens arriveren aan het front"
pi_217631436
quote:
Frankrijk wil Rusland 'bij de keel grijpen'

Op BFMTV gaf Jean-Noël Barrot, de Franse minister van Buitenlandse Zaken, commentaar op de vredesbesprekingen tussen Rusland en Oekraïne die deze donderdag in Turkije zullen plaatsvinden.

Op het Franse nieuwsmedium sprak de Franse minister over "verwoestende sancties".

"Vandaag nemen we een 17e sanctiepakket aan dat betrekking zal hebben op 200 Russische schepen, de Russische financiële en internationale instellingen, op de destabiliserende actoren die acties en cyberaanvallen uitvoeren, maar we zullen verder moeten gaan omdat deze massale sancties nog niet hebben voorkomen dat Vladimir Poetin zijn agressie-oorlog tegen Oekraïne voortzet. Verder gaan betekent het voorbereiden van verwoestende sancties om de Russische economie te verstikken", verklaarde hij.

https://www.msn.com/nl-be(...)bb14515d515a2b&ei=16
Veel blabla weinig boemboem zeggen ze hier bij ons :O
pi_217631478
quote:
Merz wil dat Duitsland sterkste leger van Europa krijgt: “Kracht schrikt agressors af. Zwakte nodigt agressors uit”
"zwakte nodigt agressors uit" :?
oekraine had nochtans 1 van de sterkste legers in Europa en zelfs met continue ondersteuning van het westen halen ze het niet.

En Duitsland zou toch moeten leren uit haar geschiedenis.
Zij hadden ook het sterkste leger in Europa, mss wel 2x
En 2x hebben ze het onderspit moeten delven.
Ach ja
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 17:14:09 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217632025
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
"zwakte nodigt agressors uit" :?
oekraine had nochtans 1 van de sterkste legers in Europa
Nee hadden ze niet
pi_217632214
Ja heb die post ook zien voorbij komen in nws.
Ik zeg dan ook niet hét sterkste.
Maar als ik algemeen lees hoeveel troepen onze landen effectief kunnen opbrengen, valt dat toch serieus tegen. En ik dacht dat oekr qua troepenmacht toch wel goed voorzien was.

Anyway het heeft de russen niet tegen gehouden om hun punt te maken. En zij zullen ook wel ingeschat hebben dat het westen steun zou leveren. Zij beseffen ook wel dat dit voor de VS niets met oekraine te maken heeft, maar puur de oude vete is die weer es opflakkert, dit keer met het bloed van anderen.
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:02:03 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217632412
Jij ziet vanalles voorbijkomen in NWS ...

Realiteit is dat ze niet 1 van de sterkste legers in Europa hadden toen dit feest begon

Beschikten over slechts 116 gevechtsvliegtuigen in 2022 (allemaal verouderd), voor een land met 44 miljoen inwoners is dat gewoon weinig
pi_217639517
quote:
Inval Oekraïne - Bal ligt bij Rusland voor doorbraak vredesoverleg, zegt NAVO-baas Rutte

Het is aan de Russische president Vladimir Poetin om "de benodigde volgende stappen" te zetten om een eind te maken aan de oorlog met Oekraïne, zegt NAVO-topman Mark Rutte. Oekraïne heeft volgens hem duidelijk gemaakt dat het bereid is tot vredesoverleg en het wachten is nu op het Kremlin.

https://www.msn.com/nl-be(...)7511ca5aeec30e1&ei=9
Waar is de retoriek gebleven dat Rusland niet mag zegevieren, dat we oekr moeten blijven steunen tot zolang het nodig is enz?
Vanwaar komt overal ineens het woord "vrede"? Dit terwijl ze nog elke dag geld & wapens blijven pompen in het conflict? Zelfs zelenski gebruikt het magische woord al, terwijl hij al jaren zweert nooit te zullen toegeven aan de russische agressie...

Waarom durven ze niet uitspreken dat ze ijveren voor een bevriezing van het conflict? Zodat ze tijd hebben om oekraine terug te versterken en herbewapenen zodat ze nadien het gevecht kunnen hervatten?
Of proberen ze allemaal gewoon Trump te paaien in de hoop dat hij boots on the ground brengt? Denk niet dat dat gaat lukken want die kijkt al reikhalzend uit naar volgende conflicten, het M-O en China.

En zou het kunnen dat Europa al heel de tijd roept dat Rusland moet tegen gehouden worden, niet omdat die anders Europa zal bedreigen, maar wel omdat er anders massaal veel nieuwe oekrainse vluchtelingen naar Europa zullen komen als oekraine meer en meer grondgebied verliest, en mensen dus onder russisch bewind zullen komen te zitten, en dus liever zullen gaan lopen?
Honderd duizenden tot miljoenen extra vluchtelingen in Europa, die prioriteit krijgen op alle andere vluchtelingen... dat betekent een serieus kostenplaatje voor de europese landen.
Dat zou een dubbele overwinning betekenen voor Rusland, eerst oekraine en daarna Europa op extra kosten jagen, terwijl die het al economisch moeilijk hebben en ook nog es prioriteit willen geven aan immense defensie uitgaven.
pi_217650840
quote:
Inval Oekraïne - Rusland grijpt kans niet die Zelenski biedt, stelt Rutte

Rusland grijpt de kans niet die de Oekraïense president Volodimir Zelenski biedt met de Oekraïens-Russische gesprekken in Turkije. Dat zegt de secretaris-generaal van de NAVO, Mark Rutte, na de bijeenkomst van de NAVO-ministers van Buitenlandse Zaken in het Turkse Antalya.

"De bal ligt nu duidelijk in het kamp van de Rusland", zei Rutte. "De Russen sturen echter een delegatie van laag niveau en grijpen de kans niet die president Zelenski biedt."
...
https://www.msn.com/nl-be(...)6cdaaf6bc7f26a&ei=14
:?
Even herlezen :
Rusland grijpt kans niet die Zelenski biedt, stelt Rutte
_O-
Wat een circus :{w

En een russische delegatie van laag niveau?
Denken ze nou echt dat een Putin en Lavrov zich hier fulltime mee gaan bezig houden ?
Het is een gepast team voor dit conflict. En Medinsky is aanwezig, de man van de Istanbul 2022 onderhandelingen. En de onderhandelingen gebeuren in hetzelfde gebouw als toen, zelfde kamer. Duidelijk dat er verder zal moeten gewerkt worden op wat oekraine het westen toen van tafel geveegd heeft, en nog veel extra voorwaarden.
Nee denken snel met een akkoord naar huis te gaan zit er voorlopig niet in...
pi_217651777
quote:
Inval Oekraïne - Starmer: "Poetin moet prijs betalen voor verhinderen vrede"

blabla

"Mensen in Oekraïne en over de hele wereld hebben de prijs betaald voor Poetins agressie in Oekraïne en in Europa. Nu moet hij de prijs betalen voor het verhinderen van vrede", aldus Starmer.

https://www.msn.com/nl-be(...)d8376098843bbd&ei=15
oekraine betaalt al 3 jaar de prijs omdat het westen de vrede verhinderde ...
pi_217652275
Het westen had er inderdaad veel harder en met gestrekt been in moeten gaan.
Conscience do cost.
pi_217652300
ah ja ntl
weer die roep om WO3
8)7
pi_217652486
Jij bent vooralsnog de enige hier die de hele tijd "WO3" roept hoor. Roep je dat ook als je je teen stoot oid?
Conscience do cost.
pi_217652658
Ah ja jij was die wereldvreemde user.

Jij mag mijn opmerking negeren oO<
pi_217652861
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 07:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
:?
Even herlezen :
Rusland grijpt kans niet die Zelenski biedt, stelt Rutte
_O-
Wat een circus :{w

En een russische delegatie van laag niveau?
Denken ze nou echt dat een Putin en Lavrov zich hier fulltime mee gaan bezig houden ?
Het is een gepast team voor dit conflict. En Medinsky is aanwezig, de man van de Istanbul 2022 onderhandelingen. En de onderhandelingen gebeuren in hetzelfde gebouw als toen, zelfde kamer. Duidelijk dat er verder zal moeten gewerkt worden op wat oekraine het westen toen van tafel geveegd heeft, en nog veel extra voorwaarden.
Nee denken snel met een akkoord naar huis te gaan zit er voorlopig niet in...
Net een podcast geluisterd en die mensen vonden het zo vreemd dat Putin militaire basissen aan het bouwen is en z'n troepen flink aan het uitbreiden is.
Toch nergens voor nodig want de EU en NAVO zijn niks van plan.

Terwijl ze eerst in de EU een grote mond hadden, we moeten Rusland verslaan enzo.
Vervolgens gaan ze praten over rearm Europe en dan vinden ze het vreemd dat Rusland zich gaat voorbereiden op oorlog.
Zouden ze het zelf ook niet zien of proberen ze alleen ons voor de gek te houden?
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:00:39 #121
201761 phpmystyle
pi_217653105
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
oekraine betaalt al 3 jaar de prijs omdat het westen de vrede verhinderde ...
Waar was starmer op 03-2022 in Istanbul?
Toen stond Poetin zwak, toen werd Poetin door zijn functionarissen gepasseerd omdat de Russen wel wilde onderhandelen. Liberalen gaven er de voorkeur aan om de heilloze route te kiezen om de Russen te vernederen.

De EU moet eerst het vertrouwen van de Russen herwinnen.
pi_217653217
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waar was starmer op 03-2022 in Istanbul?
Toen stond Poetin zwak, toen werd Poetin door zijn functionarissen gepasseerd omdat de Russen wel wilde onderhandelen. Liberalen gaven er de voorkeur aan om de heilloze route te kiezen om de Russen te vernederen.

De EU moet eerst het vertrouwen van de Russen herwinnen.
Er werd onderhandeld in 03-2022 ... én zonder staakthetvuren :D iets wat nu ineens ondenkbaar geworden is :P

En ja, de eisen waren wsl onredelijk, van beide partijen. Maar daarvoor zit je dan ook aan de onderhandelingstafel 8)7
Maar het westen dacht blijkbaar dat Rusland er militair zwak voor stond en dat het dé moment was om Rusland te verslaan. En Europa volgde gedwee.
Voor de VS stond het gewoon al jaren op de planning, van het verstoren van russische gasleveringen aan Europa tot het gebruiken van oekraine als stormram :

quote:
Zie de inhoudstafel van het doc "Extending Russia" uit 2019

https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/AD1086696.pdf

Economic Measures
Recent Russian Economic Performance
Measure 1: Hinder Petroleum Exports
Measure 2: Reduce Natural Gas Exports and Hinder Pipeline Expansions
Measure 3: Impose Sanctions
Measure 4: Enhance Russian Brain Drain

CHAPTER FOUR
Geopolitical Measures

Measure 1: Provide Lethal Aid to Ukraine
Measure 2: Increase Support to the Syrian Rebels
Measure 3: Promote Regime Change in Belarus
Measure 4: Exploit Tensions in the South Caucasus
Measure 5: Reduce Russian Influence in Central Asia
Measure 6: Challenge Russian Presence in Moldova
pi_217653260
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Net een podcast geluisterd en die mensen vonden het zo vreemd dat Putin militaire basissen aan het bouwen is en z'n troepen flink aan het uitbreiden is.

Terwijl ze eerst in de EU een grote mond hadden, we moeten Rusland verslaan enzo.
Vervolgens gaan ze praten over rearm Europe en dan vinden ze het vreemd dat Rusland zich gaat voorbereiden op oorlog.
Zouden ze het zelf ook niet zien of proberen ze alleen ons voor de gek te houden?
idd
De EU noemt zelfs data tegen wanneer ze klaar zouden zijn om Rusland aan te pakken.
Wel netjes van Putin dat hij mooi wacht tot wij er klaar voor zijn :)
Ze vergeten ntl dat als Rusland ook zo verder blijft uitbreiden, wij er nooit klaar voor zullen zijn.

Hoogdringend dat er terug wat verstand komt in onze leiders.
pi_217653755
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Wat is dit voor maffe tijdlijn 8)7

"Voorbereiden op oorlog" wtf _O- Je hebt het een en ander gemist lijkt het.
Conscience do cost.
pi_217653811
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:12 schreef ems. het volgende:

[..]

En waar heb jij dat gelezen ?
pi_217655060
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
Lol man. Jij bent echt hét gespreksonderwerp geworden :')
Wat een heisa omdat je er een ander standpunt op nahoudt _O-
  vrijdag 16 mei 2025 @ 18:36:32 #127
201761 phpmystyle
pi_217656129
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 16:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol man. Jij bent echt hét gespreksonderwerp geworden :')
Wat een heisa omdat je er een ander standpunt op nahoudt _O-
Ja het verbaast mij soms ook, terwijl bijna alles wat ik zeg gewoon common sense is of wat je zelf ook wel kan bedenken aan de hand van logische gevolgtrekkingen. Heel veel mensen -en het maakt niet uit of ze dom dan wel slim zijn of welke opleiding- kunnen hun eigen voorkeur en de feitelijke realiteit niet uit elkaar houden.

Je kan je tegenstander haten, maar dat betekent niet a priori dat ie qua vakmanschap slechter is. En dat is precies aan de hand in de Rusland discussie.
  Moderator vrijdag 16 mei 2025 @ 18:45:08 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217656195
Naja common sense is het niet maar de reacties zijn wel vervelend ja
pi_217708360
twitter

Het is een treurige doch veelzeggende realiteit dat berichten op platforms als X, zoals het hierboven genoemde, steevast een verdraaiing van de waarheid vertonen. Om de werkelijkheid te doorgronden, dient men deze narratieven radicaal om te keren. Rusland, zo wordt ons voorgehouden, zou de agressor zijn, terwijl het in feite de steeds assertievere en expansieve houding van de NAVO is die Moskou tot dergelijke maatregelen dwingt.

Het is een patroon dat zich herhaalt: Rusland wordt stelselmatig als de boosdoener afgeschilderd, terwijl de geopolitieke machinaties van het Westen onderbelicht blijven.

Wat daarnaast blijft knagen, is de hardnekkige westerse retoriek die het Russische leger als inferieur en gedoemd bestempelt. Nog niet zo lang geleden werd beweerd dat Poetins strijdkrachten binnen een maand zouden instorten, een narratief dat gretig werd geslikt door degenen die hun profielen tooien met Oekraïense vlaggetjes.

Niets blijkt echter verder van de waarheid. Wie de recente parades van het Russische leger heeft aanschouwd, kan niet anders dan onder de indruk zijn van hun formidabele slagkracht en geavanceerde bewapening – een stille maar krachtige weerlegging van de westerse minachting.

Laten we niet vergeten dat deze oorlog, in haar kern, een creatie is van westerse architecten zoals Obama, Biden en Nuland, gedreven door de onverzadigbare honger van de Amerikaanse wapenindustrie en de expansiedrang van Europa. Zelfs de inmenging in de Georgische verkiezingen getuigt van deze onstilbare drang naar hegemonie. Het is een schaakspel waarin de waarheid als eerste pion wordt geofferd, ten faveure van een narratief dat de westerse superioriteit moet stutten.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217709856
quote:
15s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:52 schreef epicbeardman het volgende:
[ [url= https://twitter.com/rshereme/status/1924607191819952529 ]x[/url] ]

Het is een treurige doch veelzeggende realiteit dat berichten op platforms als X, zoals het hierboven genoemde, steevast een verdraaiing van de waarheid vertonen. Om de werkelijkheid te doorgronden, dient men deze narratieven radicaal om te keren. Rusland, zo wordt ons voorgehouden, zou de agressor zijn, terwijl het in feite de steeds assertievere en expansieve houding van de NAVO is die Moskou tot dergelijke maatregelen dwingt.

Het is een patroon dat zich herhaalt: Rusland wordt stelselmatig als de boosdoener afgeschilderd, terwijl de geopolitieke machinaties van het Westen onderbelicht blijven.

Wat daarnaast blijft knagen, is de hardnekkige westerse retoriek die het Russische leger als inferieur en gedoemd bestempelt. Nog niet zo lang geleden werd beweerd dat Poetins strijdkrachten binnen een maand zouden instorten, een narratief dat gretig werd geslikt door degenen die hun profielen tooien met Oekraïense vlaggetjes.

Niets blijkt echter verder van de waarheid. Wie de recente parades van het Russische leger heeft aanschouwd, kan niet anders dan onder de indruk zijn van hun formidabele slagkracht en geavanceerde bewapening – een stille maar krachtige weerlegging van de westerse minachting.

Laten we niet vergeten dat deze oorlog, in haar kern, een creatie is van westerse architecten zoals Obama, Biden en Nuland, gedreven door de onverzadigbare honger van de Amerikaanse wapenindustrie en de expansiedrang van Europa. Zelfs de inmenging in de Georgische verkiezingen getuigt van deze onstilbare drang naar hegemonie. Het is een schaakspel waarin de waarheid als eerste pion wordt geofferd, ten faveure van een narratief dat de westerse superioriteit moet stutten.
Een succesvolle operatie begint bij een succesvolle beinvloeding van het volk
Dictators, democratie, massa vernietigingswapens noem maar op, allemaal dingen waarmee ze ons proberen te beinvloeden.
En ze weten donders goed dat de meeste mensen niet verder kijken dan naar wat de MSM ze voorschotelt.
Nu hebben ze het schijnbaar op Rusland voorzien.
Eens kijken of die het langer vol houdt dat de leiders van de vorige landen waar ze vrede en democratie kwamen brengen.
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 11:52:37 #131
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_217724864
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien zijn het de 5 oostelijke Babaren wel?
A child is born with no state of mind.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 15:44:06 #132
201761 phpmystyle
pi_217736791
quote:
15s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:52 schreef epicbeardman het volgende:
[ [url= https://twitter.com/rshereme/status/1924607191819952529 ]x[/url] ]

Aardig eens. Maar ik vind het niet perse Europese expansiedrang. Het denken in invloedssferen zoals het tandem Merkel-Sarkozy nog wel deden mbt Rusland is op enig moment verdwenen en is de EU teveel haar oren maar usa laten hangen.

Saillant: media rapporteert nauwelijks nog over ezels die door de russen worden ingezet, oude tanks, artillerie uit de napoleontische oorlogen.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 15:51:02 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736836
de media rapporteert dan ook het NWS

en die ezels en die oude tanks zijn geen NWS meer
pi_217750983
Bijna was het gelukt:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217751879
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
Saillant: media rapporteert nauwelijks nog over ezels die door de russen worden ingezet, oude tanks, artillerie uit de napoleontische oorlogen.
Recent hadden we toch nog de golfkarretjes :)
Die eerdere media berichten keren als boomerang terug als je moet bekennen dat je de russen gewoon niet kan tegen houden. Al zeker niet als bekend is dat de VS de oorlog in oekraine quasi volledig runt vanuit Wiesbaden.
  zondag 25 mei 2025 @ 20:47:02 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217751991
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Die eerdere media berichten keren als boomerang terug als je moet bekennen dat je de russen gewoon niet kan tegen houden. Al zeker niet als bekend is dat de VS de oorlog in oekraine quasi volledig runt vanuit Wiesbaden.
Het paste gewoon niet meer in het narratief dat de Russen met hun allerlaatste manschappen met roestige golfkarretjes zonder enig plan of taktiek zich als kleiduiven lieten afschieten. Want waarom dan nog 5% BNP en waarom nog miljarden naar Oekraïne?
The End Times are wild
pi_217754078
  maandag 26 mei 2025 @ 00:22:04 #138
201761 phpmystyle
pi_217754170
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het paste gewoon niet meer in het narratief dat de Russen met hun allerlaatste manschappen met roestige golfkarretjes zonder enig plan of taktiek zich als kleiduiven lieten afschieten. Want waarom dan nog 5% BNP en waarom nog miljarden naar Oekraïne?
Eigenlijk best wel erg dat geen enkele legacy talkshow hierover mensen uitnodigt om over te spreken.
  maandag 26 mei 2025 @ 00:24:19 #139
201761 phpmystyle
pi_217754173
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Het enige wat je soms nog hoort is een citaat of klein stukje van een “expert” die vertelt dat Rusland over 20 grote problemen krijgt omdat hun hele jongere generatie aan het front staat.
pi_217756173
In Rusland krijgen moeders nu dikke vergoedingen als ze meer kindjes maken hoorde ik.
Demografisch is het ook een dikke bende in Oekraïne en Rusland.
pi_217757904
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:55 schreef Candymannetje het volgende:
In Rusland krijgen moeders nu dikke vergoedingen als ze meer kindjes maken hoorde ik.
Demografisch is het ook een dikke bende in Oekraïne en Rusland.
Al gehoord over de onderhandelingen?
Het westen had het russisch onderhandelingsteam toch weg gezet als een tweederangs team van laag niveau?
Blijkbaar hebben ze nu gevraagd om niet langer Medinsky in het team te houden. Wegens zogezegd hardliner te zijn. Terwijl hij in Rusland aanzien wordt als té soft, al sinds de oorspronkelijke onderhandelingen.
Blijft een niet alledaags verzoek
Carefull what you wish for
pi_217757941
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Al gehoord over de onderhandelingen?
Het westen had het russisch onderhandelingsteam toch weg gezet als een tweederangs team van laag niveau?
Blijkbaar hebben ze nu gevraagd om niet langer Medinsky in het team te houden. Wegens zogezegd hardliner te zijn. Terwijl hij in Rusland aanzien wordt als té soft, al sinds de oorspronkelijke onderhandelingen.
Blijft een niet alledaags verzoek
Carefull what you wish for
Oekraïne is schijnbaar dusdanig van strategisch belang dat beide partijen er duizenden mensenlevens er voor op willen offeren.
De rest is eigenlijk populair gelul.
pi_217758001
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Oekraïne is schijnbaar dusdanig van strategisch belang dat beide partijen er duizenden mensenlevens er voor op willen offeren.
De rest is eigenlijk populair gelul.
Strategisch belang ?
Misschien enigzins voor Rusland.
Voor de VS blijft de Sovjet-Unie, de "communisten", hun eeuwige aartsvijand. Zie maar de studie "Extending Russia", hoe ze blijven plannen om jarenlang Rusland te "verzwakken". Jarenlange plannen die over presidentstermijnen heen gaan. Pure obsessie.
Het was dan ook de belangrijkste hegemonie-concurrent. Is ondertussen ook al geëvolueerd. Ze gaan het og moeilijk krijgen
pi_217758026
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Strategisch belang ?
Misschien enigzins voor Rusland.
Voor de VS blijft de Sovjet-Unie, de "communisten", hun eeuwige aartsvijand. Zie maar de studie "Extending Russia", hoe ze blijven plannen om jarenlang Rusland te "verzwakken". Jarenlange plannen die over presidentstermijnen heen gaan. Pure obsessie.
Het was dan ook de belangrijkste hegemonie-concurrent. Is ondertussen ook al geëvolueerd. Ze gaan het og moeilijk krijgen
Ja strategisch belang vanwege de ligging aan het water.
En zowel Napoleon als Hitler hebben Rusland aangevallen via Oekraïne.
Heeft met bepaalde hoogteverschillen te maken.
pi_217758332
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja strategisch belang vanwege de ligging aan het water.
En zowel Napoleon als Hitler hebben Rusland aangevallen via Oekraïne.
Heeft met bepaalde hoogteverschillen te maken.
Ok point taken
Er waren zelfs plannen van de UK om Rusland aan te vallen, net na WO2.
Was vorige vrijdag een (russische) lezing over op Telegram, spijtig genoeg niet kunnen volgen.
Is wel een ppt van.
Operation unthinkable
  Forum Admin maandag 26 mei 2025 @ 14:11:11 #146
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217758492
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ok point taken
Er waren zelfs plannen van de UK om Rusland aan te vallen, net na WO2.
Was vorige vrijdag een (russische) lezing over op Telegram, spijtig genoeg niet kunnen volgen.
Is wel een ppt van.
Operation unthinkable
Vooral Patton en Churchill waren hier voor
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217758511
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vooral Patton en Churchill waren hier voor
Een beetje off-topic kaap maar hier vind je sowieso wat meer vanuit de ekte-ekte documentatie
pi_217785621
Wederom een déjà-vue...
Nieuwe wapens en nog meer sancties.
Been there, done that.
Het brengt niets op en verslechtert alleen maar de situatie van oekraine, het tegendeel van wat ze willen bereiken.
En de Taurus...Duitsland die raketten op russisch grondgebied schiet. Nog een oud trauma te verwerken? En daarna wenen als Rusland reageert.
Wederom zal het niet lang duren eer Rusland deze weet te counteren, net zoals bij de Himars, Scalps, StormShadows, Atacms. NAVO heeft quasi al haar troeven open op tafel gelegd. In tijd van oorlog moet je kunnen profiteren van het "verrassingseffect" van wapens. Raketten afvuren waar de vijand geen verweer tegen heeft, daarvan profiteren om op te rukken enz. Voordelen die ze nu verspeeld hebben aan een zinloze, reeds verloren oorlog.
Soit het geeft stoere krantekoppen en uiteindelijk is het weer eerder de bedoeling de onderhandelingen te boycotten, en vooral de voorzichtige toenadering tussen de VS en Rusland ondermijnen.

En de sancties :')
Say no more
En alweer een boomerang die terugkeert in eigen gezicht.
Zij die nog nadenken zien dat in.

Senator Paul Rand:
quote:
Imposing 500% tariffs on nations that trade with Russia will backfire

If Lindsey Graham's bill were to pass, it would cause an economic calamity on a scale never before seen in our country

https://responsiblestatecraft.org/congress-sanctions-russia/
pi_217787810
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 09:45 schreef UncleScorp het volgende:

Wederom zal het niet lang duren eer Rusland deze weet te counteren, net zoals bij de Himars, Scalps, StormShadows, Atacms.
En alweer een boomerang die terugkeert in eigen gezicht.
Zij die nog nadenken zien dat in.

Vooral dit is mij ook opgevallen, de stommiteit van de Europese politici.
Niet allemaal natuurlijk maar bij de meeste zie ik het tactisch inzicht van een stoeptegel.
Zelfs Biden pakte het slimmer aan en die wist helemaal niet waar die mee bezig was.
Als de EU nog iets wilt gaan voorstellen op wereldniveau hebben we echt een wisseling van de wacht nodig.
Nu maken ze ruzie met landen waar ze van afhankelijk zijn.
pi_217787967
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 09:45 schreef UncleScorp het volgende:
En de sancties :')
Say no more

De sancties hebben steeds meer effect.
Dinsdag heeft Poetin zelf toegegeven dat het land kampt met grote tekorten aan basisgoederen zoals aardappelen, graan en uien. Het heeft vooralsnog alleen geen effect op het einde van de oorlog.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')