Moet Belg niet met een hoofdletter?quote:Op maandag 12 mei 2025 10:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja en ik ken zelfs de NL taal, als belg...
Dat verklaart
Maar niet onwaarschijnlijk dat er cocaïne op tafel ligt?quote:Op maandag 12 mei 2025 10:18 schreef sp3c het volgende:
Lijkt me niet heel waarachijnlijk dat er bij deze mannen iemand onaangekondigd de kamer binnen stapt hoor
geen idee, vind het totaal geen interessant onderwerp tbh, wat jij gebruikt boeit me ook nietquote:Op maandag 12 mei 2025 10:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar niet onwaarschijnlijk dat er cocaïne op tafel ligt?
Zeker na bezoekje aan zelenski
ok waarom reageer je er dan opquote:Op maandag 12 mei 2025 10:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee, vind het totaal geen interessant onderwerp tbh, wat jij gebruikt boeit me ook niet
deed ik niet, ik reageerde op het idee dat er journalisten onaangekondigd bij dit soort mensen de kamer binnen kan stappenquote:
het interesseert me niet of je gebruikt, zolang niemand er last van heeft moet iedereen maar doen waar hij of zij of het zin an heeftquote:En wie zegt dat ik gebruikLekker oordelen alweer.
Als ik weet hoe ik een pistool moet afvuren, ben ik dan een moordenaar ?
Er bestaat zoiets als films enzo waar zulke dingen wel es in voorkomen.
Wat een lolbroeken. Zij denken dat ze in charge zijn om een ander te bevelen wat wel of niet te doen. Deze figuren stellen niks voor.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Grappig, de meest oorlogszuchtigen hebben de mond vol over een staakthetvuren. Met als bedoeling hun eigen troepen ter plaatse te kunnen brengen, oekraine verder te bewapenen en frontlinies te versterken, om daarna gewoon verder te vechten.
Ik schat Putin slim genoeg in om dit te doorzien.
Deze figuren stellen wel onze "leiders" voor, en zij spelen met onze toekomst.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een lolbroeken. Zij denken dat ze in charge zijn om een ander te bevelen wat wel of niet te doen. Deze figuren stellen niks voor.
Echt grappig hoe de zwakkere partij de sterkere partij wil dwingen tot een staakthetvuren.quote:Duitsland voert druk op Moskou op: "Als staakt-het-vuren tegen middernacht niet van kracht is, bereidt EU sancties voor"
Duitsland heeft Rusland gewaarschuwd dat de tijd dringt om in te stemmen met een wapenstilstand met Oekraïne. "We hebben nog twaalf uur tot het einde van de dag, en als het staakt-het-vuren dan niet van kracht is, zal de Europese kant de voorbereidingen voor sancties in gang zetten", zei een woordvoerder van de Duitse regering.
De waarschuwing volgt op een bezoek van Europese leiders aan Kiev, afgelopen weekend. Ze eisen dat Rusland instemt met een onvoorwaardelijk bestand van dertig dagen vanaf deze maandag. De Russische leider Vladimir Poetin leek dat voorstel te verwerpen toen hij zich bereid toonde tot rechtstreeks overleg met Oekraïne in Istanbul.
Al die sanctiepakketten zijn gewoon bewust niet ingezette (rest)sancties om te kunnen gebruiken als Rusland niet meewerkt om in de beeldvorming te doen alsof Europa een deuk in een pakje boter slaat tegen Rusland. De echte pijnlijke sancties zijn in 02-2022 al genomen.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Deze figuren stellen wel onze "leiders" voor, en zij spelen met onze toekomst.
[..]
Echt grappig hoe de zwakkere partij de sterkere partij wil dwingen tot een staakthetvuren.
In mijn jonge jaren noemden ze dat capituleren.
Militair kunnen ze het niet waarmaken en economisch maken we ons al een tijd belachelijk met de zovele sanctiepakketten. Jeweetwel, die gingen het 1e jaar Rusland economisch op de knieën dwingen, onrust in Rusland veroorzaken wat zou leiden tot het afzetten van Putin zodat de VS er een hun-gunstige-kandidaat zouden kunnen zetten en het land en grondstoffen verdelen.
Maar we blijven steeds hetzelfde doen in de hoop op een andere uitkomst.
Voor wie het eerder niet gegoogled heeft :
' Waanzin is steeds hetzelfde doen en een ander resultaat verwachten.'
zelenski verhoogt de druk op Putinquote:Zelensky verhoogt de druk: "Ik zal persoonlijk op Poetin wachten in Turkije"
"We verwachten een volledige en blijvende wapenstilstand, vanaf morgen, om de nodige basis voor diplomatie te bieden. Het is zinloos om het doden te verlengen. En ik zal op Poetin wachten in Turkije op donderdag. Persoonlijk," benadrukte de Oekraïense president.
Oorlog=vechtenquote:Op maandag 12 mei 2025 16:22 schreef Hallojo het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat sommige mensen in BNW een precies tegenovergestelde definitie van oorlog en vrede hebben dan die van mij
Zoiets dacht ik ook ja. Toch zeggen mensen hier dat Poetin graag vrede wil. Dan is het binnenvallen van een land en daar mensen doodschieten en steden bombarderen toch niet zo handig?quote:Op maandag 12 mei 2025 17:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oorlog=vechten
Vrede=niet vechten
Klopt dat niet?
Klopt, dus dan zal hij er wel een goede reden voor hebben.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:21 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik ook ja. Toch zeggen mensen hier dat Poetin graag vrede wil. Dan is het binnenvallen van een land en daar mensen doodschieten en steden bombarderen toch niet zo handig?
Ja iddquote:Op maandag 12 mei 2025 16:22 schreef Hallojo het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat sommige mensen in BNW een precies tegenovergestelde definitie van oorlog en vrede hebben dan die van mij
Als je Oekraiene niks levert is het snel gebeurt. Het mooiste is als er gewoon een deal komt tussen die twee landen die door beiden gedragen kunnen worden.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja idd
Alsmaar meer wapens leveren en dan zeggen dat je staakthetvuren wil.
Ik denk het niet.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je Oekraiene niks levert is het snel gebeurt. Het mooiste is als er gewoon een deal komt tussen die twee landen die door beiden gedragen kunnen worden.
Het Westen moet wel stoppen met het idee voeden dat Oekraiene in de lead is om te bepalen hoe het gebeurt. Dat kan niet meer. Oekraiene loopt op haar tandvlees.
Ik denk het niet.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb het al heel vaak gevraagd, maar zijn er kanalen waar die verliezen zo objectief mogelijk worden samengevat of heeft alles een bias of is het nog gewoonweg te prematuur om er iets zinnigs over te zeggen?
Rusland heeft überhaupt nog geen dienstplichtigen formeel opgeroepen.
Ja eens hoor. No way dat er bij de Russen meer slachtoffers zijn dan bij de Oekraieners, inderdaad het artillerie overwicht. Maar ook gewoon hun conventionele technologie is veel verder ontwikkelt. Over die PHZ2000, leo's, en f16 hoor ik niks over. Behalve dan dat dat objecten Moskou hebben bereikt. Uitgebrand en verbrand zijn ze te aanschouwen in Moskou.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Maar wie ff logisch nadenkt...
De meeste slachtoffers (aan beide zijden) vallen door artillerie. Rusland schiet al heel lang mss 3 tot 5 keer meer artilleriegranaten dan oekraine, mss zelfs nog meer want het westen kan al een poos niets meer leveren.
Rusland heeft vorig jaar in Kherson al aangetoond dat zij, wanneer de situatie te grimmig wordt, zich terugtrekken en het gebied opgeven. Om het daarna weer volop te beschieten als oekraine het bezet. oekraine heeft meermaals bewezen terrein niet te willen opgeven tot het allerlaatste, dat troepen door open veld moeten gaan vluchten, waar dan ook weer extra slachtoffers door vallen, want drones zien alles. Denk maar aan Marioepul, Bakhmut, Chasiv-Yar en al zeker Koersk.
En dan heb je nog het russisch overwicht in de lucht, en overwicht aan drones, en (betere) luchtafweer.
Dus ik persoonlijk vind de slachtoffercijfers pure westerse propaganda. Alles om de oorlog gaande te houden. Alles om Rusland toch maar es te kunnen verslaan.
Deze keer zullen Napoleon, Hitler en Churchil het samen proberen.
De VS kijkt toe en lacht hoe iedereen zich opoffert voor hun voordeel.
Ik denk het niet.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb het al heel vaak gevraagd, maar zijn er kanalen waar die verliezen zo objectief mogelijk worden samengevat of heeft alles een bias of is het nog gewoonweg te prematuur om er iets zinnigs over te zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |