abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217435339
Zolang de treinen maar rijden zoals ze t doen zoals nu. Liefst wat extra rond half 2 2uur want buiten de steden om is de eerstvolgende pas rond 6
  maandag 21 april 2025 @ 21:53:45 #27
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217435354
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2025 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat de gedachte er achter is om dit te vermarkten. Hoe kun je op zo'n product nu onderscheiden in prijs en kwaliteit?

Bij delen van de zorg, telecom, en energie snap ik het. Maar hier?
Ik sta er wel open voor. In brussel zijn ze debiel maar niet dom.
Na het hele CSRD-debacle ben ik daar niet meer zo zeker van.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217435406
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 21:14 schreef augurk2025 het volgende:
Volwassen mensen die met het OV reizen :')
Waar zijn anders de treinen en t spor voor?
pi_217435434
Marktwerking met de zorgverzekering is ook een fantastisch succes geworden

_O-
pi_217435451
Misschien moet de EU eens wat gaan zeggen over het Spaanse Renfé en de Duitse DB.
pi_217435452
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 21:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waar zijn anders de treinen en t spor voor?
Scholieren
pi_217435474
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 22:05 schreef augurk2025 het volgende:

[..]
Scholieren
Als je wilt dat alleen vrijwilligers het spoor bedienen dan kan ik het me wel voorstellen
pi_217435477
Waar bemoeien die Belgen zich mee :r
pi_217435495
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 18:55 schreef Mikeytt het volgende:
De EU :') Imperialistisch ultra-kapitalistisch instituut dat gewoon een fuck you is jegens het proletariaat :')
Ja in China is alles beter, dat weten nu onderhand wel mafkees.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 21 april 2025 @ 22:17:26 #35
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217435567
Je hebt pas concurrentie als je als reiziger de keuze hebt uit minimaal 2 vervoerders op een traject.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217435823
Voor het OV is nationalisatie de enige goede keuze, omdat er altijd geld bij zal moeten om voldoende dekking te garanderen. En daarom moet het ook vanuit Den Haag beheerd worden, niet door de provincies en gemeentes die het voornamelijk als een kostenpost zien.
pi_217435914
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 21:14 schreef augurk2025 het volgende:
Volwassen mensen die met het OV reizen :')
Mijn reistijd is werktijd.
Maar sluit je vooral als een echte volwassene onbetaald achter in de file aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2025 23:23:28 ]
pi_217436091
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 23:22 schreef Shotty het volgende:

[..]
Mijn reistijd is werktijd.
Maar sluit je vooral als een echte volwassene onbetaald achter in de file aan.
Ga jij lekker staan tussen allemaal stinkende mensen terwijl ik lekker comfortabel in mijn Audi zit.
  Moderator dinsdag 22 april 2025 @ 04:49:08 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217436208
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 00:37 schreef augurk2025 het volgende:

[..]
Ga jij lekker staan tussen allemaal stinkende mensen terwijl ik lekker comfortabel in mijn Audi zit.
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 22 april 2025 @ 08:07:16 #40
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217436534
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 19:42 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet de EU de spoorwegen maar eens uit de marktzone gaan halen. Dat heeft duidelijk niet gewerkt.
Denk dat het concessie-model best aardig werkt, alleen je moet wel als politiek geld reserveren om bij te leggen in de minder rendabele regio's als je wil dat er nog een bepaalde frequentie gehaald wordt.
Antifa
pi_217436568
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 00:37 schreef augurk2025 het volgende:

[..]
Ga jij lekker staan tussen allemaal stinkende mensen terwijl ik lekker comfortabel in mijn Audi zit.
Jij bent typisch zo een figuur die eens per jaar met koningsdag naar Amsterdam gaat met de trein en dan roept: De treinen zijn altijd vol.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:03:09 #42
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217437314
De marktwerking heeft in het goederenvervoer een verschuiving van transport van rail naar weg tot gevolg gehad. Voorheen was het voor de NS rendabel om treinen te laten rijden die regelmatig reden, en dan bij bedrijven klaarstaande wagons oppikten. In het industrie-gebied bij Rotterdam hadden heel veel bedrijven daarvoor een eigen spooraansluiting. Geen enkele van de marktpartijen kan het zich nu nog veroorloven dat soort treinen te laten rijden, de winst is te laag, met als gevolg dat de bedrijven nu de producten over de weg vervoeren, lekker voor het milieu. En dat gaat ook niet meer terugkomen, de spooraansluitingen zijn verwijderd omdat het onderhoud teveel kost nu er niets tegenover staat.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217437843
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 18:48 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind marktwerking bij deze belangrijke publieksdienst zeker niet in het voordeel van de consument werken. Laat het spoor in Nederland aan de NS.
Het aparte is dat het in andere landen ook amper voorkomt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 22 april 2025 @ 11:26:28 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217437922
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 21:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zolang de treinen maar rijden zoals ze t doen zoals nu.
Ja, deden ze dat maar. Ik reis regelmatig in het weekend met de trein en die treinen zijn toch regelmatig dramatisch vertraagd.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 22 april 2025 @ 11:56:32 #45
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_217438109
Dat de overheid als 100% aandeelhouder van zowel de NS als Prorail mag aanwijzen wie er op trajecten mogen rijden is natuurlijk al behoorlijk dubieus. Enkel op sommige B-lijnen worden andere partijen toegestaan. Ja, dan kan je moelijk van een markt spreken.

In landen als Italie of Zwitserland is te zien dat je prima meerdere partijen op het spoornet kunt hebben, maar er is duidelijk onwil vanuit Den Haag.
The more debt, the better
  dinsdag 22 april 2025 @ 12:02:00 #46
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_217438145
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 22:05 schreef Telefoonvork het volgende:
Misschien moet de EU eens wat gaan zeggen over het Spaanse Renfé en de Duitse DB.
Hoe bedoel je?

In Duitsland heb je de FlixTrain al op het hoofdnetwerk. Die wilden ook in Nederland gaan rijden, maar ja de concessie is vergund aan NS hè.
pi_217439246
Meer OV is ook veel beter voor het klimaat en milieu. Maar commercie is duidelijk belangrijker, zoals meestal.
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:18:19 #48
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_217440078
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 19:39 schreef smizy het volgende:
Brussel moet gewoon hun klep houden en zich gaan bemoeien met zaken die heel de EU aangaan.
Er is gewoon de afspraak binnen de EU dat overheden lucratieve opdrachten publiekelijk aanbesteden, om te voorkomen dat ze die aan bevriende bedrijfjes toekennen in ruil voor wat wederdiensten. Zo help je corruptie tegen te gaan, en geef je elke burger met een eigen bedrijf de kans om mee te dingen naar dergelijke opdrachten. Lijkt me allemaal gewoon wenselijk.

Alleen voor nutsdiensten ben ik van mening dat dergelijke marktwerking tot zover weinig meerwaarde biedt; de consument heeft immers één van de diensten absoluut nodig, waardoor het voor aanbieders aantrekkelijker is om op een al dan niet afgesproken prijsniveau te convergeren.

En voor wat betreft het spoor is concurrentie eigenlijk ook niet echt goed mogelijk – je hebt het als consument te doen met de aanbieder die op jouw traject rijdt. Het is niet alsof je kunt zeggen: "Ik kies Arriva boven de NS, dus ik ga voortaan tussen Zwolle en Kampen reizen, in plaats van tussen Den Haag en Leiden."
pi_217444041
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 17:18 schreef Leshy het volgende:

[..]
Er is gewoon de afspraak binnen de EU dat overheden lucratieve opdrachten publiekelijk aanbesteden, om te voorkomen dat ze die aan bevriende bedrijfjes toekennen in ruil voor wat wederdiensten. Zo help je corruptie tegen te gaan, en geef je elke burger met een eigen bedrijf de kans om mee te dingen naar dergelijke opdrachten. Lijkt me allemaal gewoon wenselijk.
Aanbestedingen zijn verre van wenselijk. Het maakt de overheid traag, duur en verre van wendbaar. Als men wil dat bedrijf Y uit de bus komt dan wordt de aanbestding zo geschreven dat het bijna niet anders kan, echter dan zit men er voor x jaar aan vast. Meestal kan er dan nog verlengd worden maar het houdt een keer op. Het kan dan zomaar betekenen dan men over moet naar iets onwenselijks. Daarnaast zijn dit soort trajecten lomp, meestal niet geld gedreven en doordat je jaren aan contracten zit verre van wendbaar. Gewoon een degelijke controle en straffen als er vriendjespolitiek wordt bedreven.
pi_217444268
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 17:18 schreef Leshy het volgende:

[..]
Er is gewoon de afspraak binnen de EU dat overheden lucratieve opdrachten publiekelijk aanbesteden, om te voorkomen dat ze die aan bevriende bedrijfjes toekennen in ruil voor wat wederdiensten. Zo help je corruptie tegen te gaan, en geef je elke burger met een eigen bedrijf de kans om mee te dingen naar dergelijke opdrachten. Lijkt me allemaal gewoon wenselijk.

Alleen voor nutsdiensten ben ik van mening dat dergelijke marktwerking tot zover weinig meerwaarde biedt; de consument heeft immers één van de diensten absoluut nodig, waardoor het voor aanbieders aantrekkelijker is om op een al dan niet afgesproken prijsniveau te convergeren.

En voor wat betreft het spoor is concurrentie eigenlijk ook niet echt goed mogelijk – je hebt het als consument te doen met de aanbieder die op jouw traject rijdt. Het is niet alsof je kunt zeggen: "Ik kies Arriva boven de NS, dus ik ga voortaan tussen Zwolle en Kampen reizen, in plaats van tussen Den Haag en Leiden."
Och ook op de markt is er corruptie. In de engineering werd er onderling ook samen met de concurrentie prijzen afgesproken om elkander werk te gunnen etc.

Maar goed, ik hoop dat NS gewoon binnen NL het treinverkeer op het kernnet blijft verzorgen. Het is een prima werkgever en op EU gebied doen ze het niet eens zo slecht. Het gras is altijd groener bij de buren.

Niet voor mij want achter 2 maanden moet ik helaas NS definitief verlaten, maar de jongste generatie gun ik een prima werkgever.

Het is al erg genoeg dat ons Rijnland model niet meer bestaat en iedereen maar voor een grijpstuiver moet gaan werken in bepaalde sectoren die maatschappelijk wel van belang zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')