abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2025 @ 15:59:01 #1
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_217403403

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_217403418
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 15:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik durf wel te stellen dat zijn oorlog tegen universiteiten de VS weer de nodige welvaart en wetenschappelijke voorsprong gaat kosten.
Lijkt me geen heel gewaagde stelling.
pi_217403869
Toch weer een succesje behaalt door Trump.
pi_217404067
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 15:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik durf wel te stellen dat zijn oorlog tegen universiteiten de VS weer de nodige welvaart en wetenschappelijke voorsprong gaat kosten.
Hoe zie je dat voor je? Die elite-universiteiten redden zich wel en bovendien hebben veruit de meeste Amerikanen helemaal niets aan die specifieke universiteiten die Trump aanvalt.

Nou vind ik alsnog dat Harvard gewoon nee moet zeggen en dan gekort moet worden op federale gelden. De beste uitkomst voor iedereen en dan kan Harvard ook gewoon doorgaan met hun racistische toelatingsbeleid.
pi_217404070
Bekijk deze YouTube-video

Jeffrey Sachs tijdens het Antalya Diplomacy forum. Verplicht kijkvoer. Het citaat in de clickbait-youtube banner is niet de kern, maar dat we niet hetzelfde gekke pad op moeten slaan als Maga als de rest van de wereld wel.
pi_217404137
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 16:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je? Die elite-universiteiten redden zich wel en bovendien hebben veruit de meeste Amerikanen helemaal niets aan die specifieke universiteiten die Trump aanvalt.

Nou vind ik alsnog dat Harvard gewoon nee moet zeggen en dan gekort moet worden op federale gelden. De beste uitkomst voor iedereen en dan kan Harvard ook gewoon doorgaan met hun racistische toelatingsbeleid.
Er wordt heel wat gekort op funding. Het idee dat die endowment funds wel volstaan gaat een beetje voorbij aan de beschikbaarheid van liquiditeit op dat vlak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217404205
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 april 2025 15:22 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Dit vat het ook wel aardig samen, medelijden met slachtoffers ipv met MS-13 tuig.
:')

trump is de enige veroordeelde crimineel in die foto's, druifje.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217404291
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 17:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Er wordt heel wat gekort op funding. Het idee dat die endowment funds wel volstaan gaat een beetje voorbij aan de beschikbaarheid van liquiditeit op dat vlak.
De endownments zijn niet heel luiqide maar kunnen dat prima gemaakt worden, dat doen ze wel vaker als er weer een activistengroep wat druk zet.

Wat betreft die funding hoeft Harvard zich ook niet zoveel zorgen te maken, er blijft daar zoveel aan de strijkstok hangen en er wordt zoveel uitgegeven aan totale onzin dat ze dat prima heen en weer kunnen schuiven. Natuurlijk zullen ze nu meteen roepen dat kanker-research stopgezet wordt en al dat geneuzel maar dat beslissen ze helemaal zelf.

Wat mij betreft moet het hele fundingsysteem geschrapt en opnieuw opgebouwd worden, maar dat kun je aan Trump en de zijnen natuurlijk ook niet toevertrouwen.
  vrijdag 18 april 2025 @ 17:22:22 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217404362
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 16:59 schreef Beathoven het volgende:

Jeffrey Sachs tijdens het Antalya Diplomacy forum. Verplicht kijkvoer. Het citaat in de clickbait-youtube banner is niet de kern, maar dat we niet hetzelfde gekke pad op moeten slaan als Maga als de rest van de wereld wel.
Intelligent man natuurlijk ook, al zijn zijn Rusland-Oekraine standpunten wat dubieus.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 18 april 2025 @ 17:29:00 #10
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217404473
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 16:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Lijkt er op dat het niet zo eenvoudig gaat worden als 4 jaar federale steun uit eigen reserves compenseren:

https://www.wsj.com/us-ne(...)ing-records-acc11947
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_217404535
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 17:29 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Lijkt er op dat het niet zo eenvoudig gaat worden als 4 jaar federale steun uit eigen reserves compenseren:

https://www.wsj.com/us-ne(...)ing-records-acc11947
Het zou interessant zijn om die records te zien, maar Harvard moet hier natuurlijk ook gewoon nee tegen zeggen.
  vrijdag 18 april 2025 @ 17:46:40 #12
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217404680
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 17:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het zou interessant zijn om die records te zien, maar Harvard moet hier natuurlijk ook gewoon nee tegen zeggen.
In een normale wereld wel ja, in deze kun je je afvragen of er dan niet via een FBI-zaak druk uitgeoefend gaat worden aangezien de director volledig in de zak van Trump zit.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_217405493
Gaat Trump de 1807 insurrection act in werking stellen en milities oprichten die effectief het einde van de Amerikaanse democratie inluiden?

Volgens deze commentator zijn de komende 3 maanden cruciaal.
  vrijdag 18 april 2025 @ 20:13:29 #14
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217406673
Dit verzin je toch niet?

Het is gewoon enorm kinderachtig.
En dat voor de machtigste regering ter wereld.

https://x.com/WhiteHouse/status/1913241658579440126

vrijdag 18 april 2025 @ 21:07:58 #16
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217406797
quote:
Jerome Powell delivered a clear message to markets this week: I'm not coming to the rescue. The chair of the Federal Reserve used an appearance at the Economic Club of Chicago to say in no uncertain terms that investors shouldn't expect changes in interest rates anytime soon or any near-term intervention in the bond market following turmoil triggered by President Trump's tariffs.
Ach, Drumpf. Dat gezegd hebbende eindigt de termijn van Powell in 2026, dus het is gewoon nog even wachten op Martin Shkreli of welke andere charlatan dan ook.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217407039
quote:
Ik vraag me af hoe lang die 'tech' nog in het verhaal voor gaat komen onder Maga.
pi_217407059
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 21:24 schreef Nober het volgende:
Zondag weer een maand voorbij hoe gaan jullie het vieren, linkse rakkers?!
Iedereen links van de autocratie? :)
pi_217407434
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 21:24 schreef Nober het volgende:
Zondag weer een maand voorbij hoe gaan jullie het vieren, linkse rakkers?!
Ik hoop dat bier en popcorn in de aanbieding is bij de Appie, want we jagen er supersnel doorheen.
Sneller dan ik had verwacht.
  vrijdag 18 april 2025 @ 22:46:20 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217407654
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 21:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe lang die 'tech' nog in het verhaal voor gaat komen onder Maga.
AI die beslist of je wel of geen ster draagt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217407677
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 18 april 2025 @ 22:52:09 #22
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217407686
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 20:56 schreef Wantie het volgende:
Dit verzin je toch niet?

Het is gewoon enorm kinderachtig.
En dat voor de machtigste regering ter wereld.

https://x.com/WhiteHouse/status/1913241658579440126

[ afbeelding ]
Het is treiteren van de bovenste plank. Als men hier wel eens klaagde over 'politieke correctheid' vroeg ik wel eens met een knipoog: 'wat is het alternatief, politieke incorrectheid nastreven? '

Ik kan mij er nog dagelijks over verbazen dat het antwoord daarop dus ja is bij die mensen. Die snappen niet (of doen net alsof) dat zoiets dus ook betekent dat ze zelf zomaar zonder aanleiding, bewijs of proces ineens in een verschrikkelijke gevangenis komen, in een land zonder mensenrechten. Be careful what you wish for.
  vrijdag 18 april 2025 @ 22:59:08 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217407726
quote:
Dagelijks wel iets wat normaal gesproken tot impeachment kan leiden, maar deze zaak slaat echt alles en laat bij een hoop mensen zien wat voor bizarre dingen hen een 'voldaan' gevoel geven. Je leert echt een hoop over hoe fragiel een rechtstaat is en hoe belangrijk dingen als verdragen en mensenrechten nu eigenlijk zijn, zelfs is onze eigen regio. Ik was heel erg naïef door al die jaren te denken dat we in Nederland zulke dingen allemaal als basis zien (uiteraard heb je altijd iemand met een gekke mening).

Maar impeach deze man, wie dat nu vanuit het congress doet, of op zijn minst iets van weerstand bieden tegen de maniakale acties van Trump kan op lange termijn nog een beetje gezicht redden. En het land.
pi_217407772
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 22:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dagelijks wel iets wat normaal gesproken tot impeachment kan leiden, maar deze zaak slaat echt alles en laat bij een hoop mensen zien wat voor bizarre dingen hen een 'voldaan' gevoel geven. Je leert echt een hoop over hoe fragiel een rechtstaat is en hoe belangrijk dingen als verdragen en mensenrechten nu eigenlijk zijn, zelfs is onze eigen regio. Ik was heel erg naïef door al die jaren te denken dat we in Nederland zulke dingen allemaal als basis zien (uiteraard heb je altijd iemand met een gekke mening).

Maar impeach deze man, wie dat nu vanuit het congress doet, of op zijn minst iets van weerstand bieden tegen de maniakale acties van Trump kan op lange termijn nog een beetje gezicht redden. En het land.
Daar is de medewerking van Mike Johnson voor nodig en dat gaat hij natuurlijk never nooit doen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217407867
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 april 2025 23:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daar is de medewerking van Mike Johnson voor nodig en dat gaat hij natuurlijk never nooit doen.
Kunnen Trump, Vance en Johnson niet alledrie in een keer impeached worden? En de rest van de criminele bende erbij?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')