abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217401352
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:13 schreef Szura het volgende:

[..]
Failure-in-chief
Tsja, iedereen en z'n moeder wist dat het extreem moeilijk zou worden om tot een werkbare vredesdeal te komen, aangezien Rusland daar niets mee heeft te winnen. Maar deze regering zou het even fixen, Trump meende daar slechts 24 uur voor nodig te hebben.

Maar goed, geen vredesdeal in Oekraïne dus. De oorlog in Gaza is alleen maar verder geëscaleerd, de economie valt in de duigen, toerisme naar de VS bereikt een historisch dieptepunt, China stopt met de export van aardmaterialen naar het westen, de relatie met traditionele bondgenoten ligt aan diggelen, Amerikaanse boeren moeten met miljarden worden gecompenseerd als gevolg van de torenhoge importheffingen, het consumenten- én ondernemersvertrouwen is onder het vriespunt gedaald. En dit overzicht is niet eens compleet, verre van.

Het wil nog niet echt vlotten met die Golden Age die Trump beloofde. Het is in eigenlijk gewoon knap hoezeer Trump de VS naar de klote helpt. Daar heeft hij echt z'n best voor moeten doen. Hulde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:19:24 #277
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217401605
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tsja, iedereen en z'n moeder wist dat het extreem moeilijk zou worden om tot een werkbare vredesdeal te komen, aangezien Rusland daar niets mee heeft te winnen. Maar deze regering zou het even fixen, Trump meende daar slechts 24 uur voor nodig te hebben.

Maar goed, geen vredesdeal in Oekraïne dus. De oorlog in Gaza is alleen maar verder geëscaleerd, de economie valt in de duigen, toerisme naar de VS bereikt een historisch dieptepunt, China stopt met de export van aardmaterialen naar het westen, de relatie met traditionele bondgenoten ligt aan diggelen, Amerikaanse boeren moeten met miljarden worden gecompenseerd als gevolg van de torenhoge importheffingen, het consumenten- én ondernemersvertrouwen is onder het vriespunt gedaald. En dit overzicht is niet eens compleet, verre van.

Het wil nog niet echt vlotten met die Golden Age die Trump beloofde. Het is in eigenlijk gewoon knap hoezeer Trump de VS naar de klote helpt. Daar heeft hij echt z'n best voor moeten doen. Hulde.
Dit is een gesimplificeerd verhaal gefundeerd op woede en haat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:19:35 #278
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217401606
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan is ie nog maar net begonnen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217401642
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De diepgaande foxalyse van php daar hebben we echt wat aan. :D
pi_217401665
quote:

[..]
Voor alle genoemde punten kan ik bronnen aandragen, beste knul.

Maar voel je vrij om punt voor punt aan te tonen dat ik de plank volledig missla.
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:30:03 #281
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217401680
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Voor alle genoemde punten kan ik bronnen aandragen, beste knul.

Maar voel je vrij om punt voor punt aan te tonen dat ik de plank volledig missla.
Je hoeft mij geen knul te noemen, mijn beste. En bronnen kan ik zelf vinden, als ik de T of VK open heb ik er genoeg. Maar het verhaal is gesimplificeerd.

In 24 uur vrede was natuurlijk in overdrachtelijke zin. En misschien komt er wel geen vrede meer. Als beide partijen niks willen dan houdt het voor USA op¨. Dan moet het uitgevochten worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217401730
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je hoeft mij geen knul te noemen, mijn beste. En bronnen kan ik zelf vinden, als ik de T of VK open heb ik er genoeg. Maar het verhaal is gesimplificeerd.
Nogmaals, het staat je vrij om inhoudelijk te counteren. Ik ben enorm benieuwd naar je uiteenzetting, waarmee je duidelijk maakt dat de Trump-regering wél een groot succes is.

quote:
In 24 uur vrede was natuurlijk in overdrachtelijke zin. En misschien komt er wel geen vrede meer. Als beide partijen niks willen dan houdt het voor USA op¨. Dan moet het uitgevochten worden.
Met die 24 uur-opmerking bedoelde Trump dat het een koud kunstje is om tot een vredesdeal te komen tussen Oekraïne en Rusland. Hij zou dat wel effe regelen, was de boodschap.

Dat de Amerikanen na amper twee maanden proberen hun poging dreigen te staken staat in contrast met de beloftes van Trump.
pi_217401744
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:

In 24 uur vrede was natuurlijk in overdrachtelijke zin
Nee hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217401941
quote:

[..]
Voor Trumpgelovers wel ja. Voor feitengelovers is het zo klaar als een klontje.

Het lijkt erop dat beleid gebaseerd op leugens en waanideeën gewoon niet werkt. Ik hoop dat Trumpgelovers dat op korte termijn ook gaan snappen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 18 april 2025 @ 13:13:02 #285
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217402024
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 10:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het is gewoon bizar dat iedereen hier maar mee weg lijkt te komen, zowel qua strafrecht als qua politieke steun 8)7
'Drain the swamp'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 april 2025 @ 13:17:46 #286
862 Arcee
Look closer
pi_217402071
quote:

[..]
Het presidentschap van Trump is ook gefundeerd op woede en haat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 18 april 2025 @ 13:18:06 #287
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217402075
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 10:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het is gewoon bizar dat iedereen hier maar mee weg lijkt te komen, zowel qua strafrecht als qua politieke steun 8)7
'Drain the swamp'
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat je er ook van vind, met dit soort standpunten ga je geen stemmers winnen. Na jarenlang het probleem van illegale immigratie te ontkennen/bagatelliseren swingt het nu heel hard de andere kant op met steun van de meerderheid van de bevolking.
In de bres springen voor illegalen en in het geval van Kilmar García een vermoedelijk lid van MS-13 vastgesteld door de politie is geen winnende ticket.
Lol, je liegt echt in elke zin inbovenstaande comment.
  vrijdag 18 april 2025 @ 13:26:50 #288
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217402180
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nogmaals, het staat je vrij om inhoudelijk te counteren. Ik ben enorm benieuwd naar je uiteenzetting, waarmee je duidelijk maakt dat de Trump-regering wél een groot succes is.
[..]
Met die 24 uur-opmerking bedoelde Trump dat het een koud kunstje is om tot een vredesdeal te komen tussen Oekraïne en Rusland. Hij zou dat wel effe regelen, was de boodschap.

Dat de Amerikanen na amper twee maanden proberen hun poging dreigen te staken staat in contrast met de beloftes van Trump.
Mag ik ook een mening formuleren die tussen fails en groot succes in zit? Waarom het allemaal zo absoluut moet snap ik niet zo.

Cultureel vind ik dat er successen zijn behaald, Wokisme krijgt tegengas, uitzettingen van criminelen, etc etc. De oorlog is een ander verhaal. Het lijkt erop dat Rusland weinig aangelegen is om te onderhandelen omdat zij menen in een sterke positie te staan, dat is een keuze. We moeten er rekening mee houden dat de oorlog al over een point of no return is.

Tariffs lijken mij geen goed idee. En gisteren liet Trump min of meer blijken dan ie ook daarover een deal wil..
quote:
De Amerikaanse president Donald Trump zegt er zeker van te zijn dat de Verenigde Staten en de Europese Unie een handelsdeal sluiten. ,,100 procent”, zei hij bij een bezoek van de Italiaanse premier Giorgia Meloni aan het Witte Huis.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-van-de-eu~a07849e6/
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217402327
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 13:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mag ik ook een mening formuleren die tussen fails en groot succes in zit? Waarom het allemaal zo absoluut moet snap ik niet zo.

Cultureel vind ik dat er successen zijn behaald, Wokisme krijgt tegengas, uitzettingen van criminelen, etc etc. De oorlog is een ander verhaal. Het lijkt erop dat Rusland weinig aangelegen is om te onderhandelen omdat zij menen in een sterke positie te staan, dat is een keuze. We moeten er rekening mee houden dat de oorlog al over een point of no return is.
Thats it? De economie krijgt een enorme optater, het buitenlandse toerisme daalt met tientallen procenten, het consumentenvertrouwen is lager dan in 2009, etc etc etc...

Maar gelukkig doet Trump stom tegen woke.

Oke, ieder z'n meug, I guess.

quote:
Tariffs lijken mij geen goed idee. En gisteren liet Trump min of meer blijken dan ie ook daarover een deal wil..
[..]
Trump zegt altijd dat er een deal komt. Dat is z'n standaardriedeltje. Maar een écht handelsdeal kost jaren om uit te onderhandelen. Over TTIP werd al vier jaar gesproken voordat Trump er een streep doorheen zette in 2017.

Laten we kijken naar wat Trump daadwerkelijk doet en bereikt. Hij zegt ook een deal met China te willen, maar die relatie wordt alleen maar slechter.

Bovendien is het verhaal van de Trump-regering niet consistent. Want aan de ene kant wil Trump deals maken, maar tegelijkertijd zijn 'tariffs' een manier om de productie terug te halen en de VS 'rijk' te maken. Het kan niet allemaal tegelijkertijd waar zijn.
pi_217402356
Nou ja, het kliekje met een woke-obsessie en schijt aan de rechtsstaat waar het migranten betreft is natuurlijk lyrisch over Trump. Of zoals de Economist deze week schreef over z'n zinkende approval rating "He's beating his own record for rapidly annoying American voters".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 18 april 2025 @ 13:47:02 #291
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217402372
Bovendien kun je het nu enig vinden dat migranten uitgezet worden zonder proces (dus ook zonder vastsverliest.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  vrijdag 18 april 2025 @ 14:05:57 #292
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217402528
Mensen 'genieten' zelfs van de kwestie Garcia en elke keer wanneer ze op het Witte Huis drie verschillende, elkaar tegensprekende 'verklaringen' geven over de kwestie, dan zie je de Trump fans al die drie punten door elkaar heen gebruiken en geen een die denkt: 'maar wacht even, het kan nooit alle drie waar zijn', in plaats daarvan zeggen ze nu vaak 'het was gewoon een foute man'.

En dan heel dom gaan doen dat 'fout' zijn geen stand houdt in een rechtbank. Ik denk dat ze het wel degelijk snappen, gisteren begon er een over de asielzoekers hier in die context. Iets met 'untermenschen'.

Niemand is tegen uitzetting, die snel volgt na een eerlijk proces, maar ze over de grens laten opsluiten in mensonterende omstandigheden en daar dan van te genieten, dat zegt wel het een en ander over de intenties van deze personen. Dat benoemen wordt dan weer gezien als 'het kwaad' en het zet hen er zogenaamd aan om zon gedachtegang te hanteren.

'Het komt door zwarte mensen dat ik racistisch ben', in die sfeer.
pi_217402746
quote:

[..]

[..]
Het probleem is vooral Trump. Of iets is het beste idee ooit, of iets is het slechtste idee ooit. Er zit niets tussen bij 'm.

De tariffs is een goed voorbeeld. Ja, hij wil een deal, maar tegelijkertijd blijft hij wel dingen zeggen als "We don't need China, China needs us". "We have the best beef", "We have the best corn" etc.

Of een deal met het VK willen als VK hun wetten aanpast. Dan lijk je ook niet echt een deal te willen.

Als je als president alleen maar superlatieven gebruikt krijg je die ook om je oren.
pi_217403057
Dit vat het wel aardig samen:

twitter
  vrijdag 18 april 2025 @ 15:22:09 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217403066

Dit vat het ook wel aardig samen, medelijden met slachtoffers ipv met MS-13 tuig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 april 2025 @ 15:32:47 #296
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217403150
Het te voorspellen volgende witte konijn uit de autoritaire toverdoos:

quote:
Trump Demands Harvard’s Foreign Funding Records

The administration has been concerned about foreign actors attempting to spy on researchers or spread propaganda within academic institutions

By Douglas Belkin
April 18, 2025 8:00 am ET

American universities get billions in grants, contracts or gifts from foreign sources, which they must report semiannually to the government.

The Trump administration is pressing Harvard University to turn over records on the money it receives from foreign sources going back a decade, the latest in a growing pressure campaign against the nation’s most prominent university. (..)

https://www.wsj.com/us-ne(...)ing-records-acc11947
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 18 april 2025 @ 15:33:36 #297
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217403154
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217403255
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 april 2025 15:22 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Dit vat het ook wel aardig samen, medelijden met slachtoffers ipv met MS-13 tuig.
Niemand heeft medelijden met MS-13 tuig.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217403339
quote:

[..]

Cultureel vind ik dat er successen zijn behaald, Wokisme krijgt tegengas,
In hoeverre dat met Trump te maken heeft is nogal lastig te bepalen. Die culturele omslag was al aan de gang voordat Trump weer aan de macht kwam, en Trump voert goede ideeën vrijwel altijd op de meest domme manier uit.
pi_217403380
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 15:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
In hoeverre dat met Trump te maken heeft is nogal lastig te bepalen. Die culturele omslag was al aan de gang voordat Trump weer aan de macht kwam, en Trump voert goede ideeën vrijwel altijd op de meest domme manier uit.
Ik durf wel te stellen dat zijn oorlog tegen universiteiten de VS weer de nodige welvaart en wetenschappelijke voorsprong gaat kosten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')