Tsja, iedereen en z'n moeder wist dat het extreem moeilijk zou worden om tot een werkbare vredesdeal te komen, aangezien Rusland daar niets mee heeft te winnen. Maar deze regering zou het even fixen, Trump meende daar slechts 24 uur voor nodig te hebben.quote:
Dit is een gesimplificeerd verhaal gefundeerd op woede en haat.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, iedereen en z'n moeder wist dat het extreem moeilijk zou worden om tot een werkbare vredesdeal te komen, aangezien Rusland daar niets mee heeft te winnen. Maar deze regering zou het even fixen, Trump meende daar slechts 24 uur voor nodig te hebben.
Maar goed, geen vredesdeal in Oekraïne dus. De oorlog in Gaza is alleen maar verder geëscaleerd, de economie valt in de duigen, toerisme naar de VS bereikt een historisch dieptepunt, China stopt met de export van aardmaterialen naar het westen, de relatie met traditionele bondgenoten ligt aan diggelen, Amerikaanse boeren moeten met miljarden worden gecompenseerd als gevolg van de torenhoge importheffingen, het consumenten- én ondernemersvertrouwen is onder het vriespunt gedaald. En dit overzicht is niet eens compleet, verre van.
Het wil nog niet echt vlotten met die Golden Age die Trump beloofde. Het is in eigenlijk gewoon knap hoezeer Trump de VS naar de klote helpt. Daar heeft hij echt z'n best voor moeten doen. Hulde.
En dan is ie nog maar net begonnen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, iedereen en z'n moeder wist dat het extreem moeilijk zou worden om tot een werkbare vredesdeal te komen, aangezien Rusland daar niets mee heeft te winnen. Maar deze regering zou het even fixen, Trump meende daar slechts 24 uur voor nodig te hebben.
Maar goed, geen vredesdeal in Oekraïne dus. De oorlog in Gaza is alleen maar verder geëscaleerd, de economie valt in de duigen, toerisme naar de VS bereikt een historisch dieptepunt, China stopt met de export van aardmaterialen naar het westen, de relatie met traditionele bondgenoten ligt aan diggelen, Amerikaanse boeren moeten met miljarden worden gecompenseerd als gevolg van de torenhoge importheffingen, het consumenten- én ondernemersvertrouwen is onder het vriespunt gedaald. En dit overzicht is niet eens compleet, verre van.
Het wil nog niet echt vlotten met die Golden Age die Trump beloofde. Het is in eigenlijk gewoon knap hoezeer Trump de VS naar de klote helpt. Daar heeft hij echt z'n best voor moeten doen. Hulde.
De diepgaande foxalyse van php daar hebben we echt wat aan.quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is een gesimplificeerd verhaal gefundeerd op woede en haat.
Voor alle genoemde punten kan ik bronnen aandragen, beste knul.quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hoeft mij geen knul te noemen, mijn beste. En bronnen kan ik zelf vinden, als ik de T of VK open heb ik er genoeg. Maar het verhaal is gesimplificeerd.quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor alle genoemde punten kan ik bronnen aandragen, beste knul.
Maar voel je vrij om punt voor punt aan te tonen dat ik de plank volledig missla.
Nogmaals, het staat je vrij om inhoudelijk te counteren. Ik ben enorm benieuwd naar je uiteenzetting, waarmee je duidelijk maakt dat de Trump-regering wél een groot succes is.quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hoeft mij geen knul te noemen, mijn beste. En bronnen kan ik zelf vinden, als ik de T of VK open heb ik er genoeg. Maar het verhaal is gesimplificeerd.
Met die 24 uur-opmerking bedoelde Trump dat het een koud kunstje is om tot een vredesdeal te komen tussen Oekraïne en Rusland. Hij zou dat wel effe regelen, was de boodschap.quote:In 24 uur vrede was natuurlijk in overdrachtelijke zin. En misschien komt er wel geen vrede meer. Als beide partijen niks willen dan houdt het voor USA op¨. Dan moet het uitgevochten worden.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
In 24 uur vrede was natuurlijk in overdrachtelijke zin
Voor Trumpgelovers wel ja. Voor feitengelovers is het zo klaar als een klontje.quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
'Drain the swamp'quote:Op donderdag 17 april 2025 10:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is gewoon bizar dat iedereen hier maar mee weg lijkt te komen, zowel qua strafrecht als qua politieke steun
Het presidentschap van Trump is ook gefundeerd op woede en haat.quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
'Drain the swamp'quote:Op donderdag 17 april 2025 10:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is gewoon bizar dat iedereen hier maar mee weg lijkt te komen, zowel qua strafrecht als qua politieke steun
Lol, je liegt echt in elke zin inbovenstaande comment.quote:Op donderdag 17 april 2025 20:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat je er ook van vind, met dit soort standpunten ga je geen stemmers winnen. Na jarenlang het probleem van illegale immigratie te ontkennen/bagatelliseren swingt het nu heel hard de andere kant op met steun van de meerderheid van de bevolking.
In de bres springen voor illegalen en in het geval van Kilmar García een vermoedelijk lid van MS-13 vastgesteld door de politie is geen winnende ticket.
Mag ik ook een mening formuleren die tussen fails en groot succes in zit? Waarom het allemaal zo absoluut moet snap ik niet zo.quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, het staat je vrij om inhoudelijk te counteren. Ik ben enorm benieuwd naar je uiteenzetting, waarmee je duidelijk maakt dat de Trump-regering wél een groot succes is.
[..]
Met die 24 uur-opmerking bedoelde Trump dat het een koud kunstje is om tot een vredesdeal te komen tussen Oekraïne en Rusland. Hij zou dat wel effe regelen, was de boodschap.
Dat de Amerikanen na amper twee maanden proberen hun poging dreigen te staken staat in contrast met de beloftes van Trump.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-van-de-eu~a07849e6/quote:De Amerikaanse president Donald Trump zegt er zeker van te zijn dat de Verenigde Staten en de Europese Unie een handelsdeal sluiten. ,,100 procent”, zei hij bij een bezoek van de Italiaanse premier Giorgia Meloni aan het Witte Huis.
Thats it? De economie krijgt een enorme optater, het buitenlandse toerisme daalt met tientallen procenten, het consumentenvertrouwen is lager dan in 2009, etc etc etc...quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mag ik ook een mening formuleren die tussen fails en groot succes in zit? Waarom het allemaal zo absoluut moet snap ik niet zo.
Cultureel vind ik dat er successen zijn behaald, Wokisme krijgt tegengas, uitzettingen van criminelen, etc etc. De oorlog is een ander verhaal. Het lijkt erop dat Rusland weinig aangelegen is om te onderhandelen omdat zij menen in een sterke positie te staan, dat is een keuze. We moeten er rekening mee houden dat de oorlog al over een point of no return is.
Trump zegt altijd dat er een deal komt. Dat is z'n standaardriedeltje. Maar een écht handelsdeal kost jaren om uit te onderhandelen. Over TTIP werd al vier jaar gesproken voordat Trump er een streep doorheen zette in 2017.quote:Tariffs lijken mij geen goed idee. En gisteren liet Trump min of meer blijken dan ie ook daarover een deal wil..
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)-van-de-eu~a07849e6/
Het probleem is vooral Trump. Of iets is het beste idee ooit, of iets is het slechtste idee ooit. Er zit niets tussen bij 'm.quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mag ik ook een mening formuleren die tussen fails en groot succes in zit? Waarom het allemaal zo absoluut moet snap ik niet zo.
Cultureel vind ik dat er successen zijn behaald, Wokisme krijgt tegengas, uitzettingen van criminelen, etc etc. De oorlog is een ander verhaal. Het lijkt erop dat Rusland weinig aangelegen is om te onderhandelen omdat zij menen in een sterke positie te staan, dat is een keuze. We moeten er rekening mee houden dat de oorlog al over een point of no return is.
Tariffs lijken mij geen goed idee. En gisteren liet Trump min of meer blijken dan ie ook daarover een deal wil..
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)-van-de-eu~a07849e6/
quote:Trump Demands Harvard’s Foreign Funding Records
The administration has been concerned about foreign actors attempting to spy on researchers or spread propaganda within academic institutions
By Douglas Belkin
April 18, 2025 8:00 am ET
American universities get billions in grants, contracts or gifts from foreign sources, which they must report semiannually to the government.
The Trump administration is pressing Harvard University to turn over records on the money it receives from foreign sources going back a decade, the latest in a growing pressure campaign against the nation’s most prominent university. (..)
https://www.wsj.com/us-ne(...)ing-records-acc11947
Niemand heeft medelijden met MS-13 tuig.quote:Op vrijdag 18 april 2025 15:22 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vat het ook wel aardig samen, medelijden met slachtoffers ipv met MS-13 tuig.
In hoeverre dat met Trump te maken heeft is nogal lastig te bepalen. Die culturele omslag was al aan de gang voordat Trump weer aan de macht kwam, en Trump voert goede ideeën vrijwel altijd op de meest domme manier uit.quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Cultureel vind ik dat er successen zijn behaald, Wokisme krijgt tegengas,
Ik durf wel te stellen dat zijn oorlog tegen universiteiten de VS weer de nodige welvaart en wetenschappelijke voorsprong gaat kosten.quote:Op vrijdag 18 april 2025 15:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In hoeverre dat met Trump te maken heeft is nogal lastig te bepalen. Die culturele omslag was al aan de gang voordat Trump weer aan de macht kwam, en Trump voert goede ideeën vrijwel altijd op de meest domme manier uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |