Laten we het simpel houden. Het zwartmaken van deze kerel achteraf is overduidelijk een post hoc rationalisatie voor de daad van het deporteren en gevangen zetten, dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Fijne kerel hoor die García, lijkt mij echt een type die je als buurman wil hebben.
En ga aub nu niet dezelfde fout maken als sommigen hier in dit topic een aantal jaar geleden door in de bres te springen voor mensen die lid of mogelijk lid zijn van MS-13.
Dat zijn nauwelijks mensen te noemen en ze zijn qua wreedheid te vergelijken met IS.
De kant van Trump staat inderdaad aan de kant van het criminele tuig. Trump is veroordeeld crimineel. Garcia daarentegen heeft geen enkele veroordeling.quote:Op donderdag 17 april 2025 23:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is gewoon typisch dat "die kant" zo vaak aan de kant staat van echt puur crimineel tuig en toch constant moreel uit de hoogte blijft doen.
Prima dat je een hekel hebt aan Trump hoor, maar als je dan wel pro dit soort moordend tuig bent, wat is je mening over Trump nog waard vraag ik me dan af.
Dus het afschaffen van de rechtstaat is ok wat jou betreft?quote:Op donderdag 17 april 2025 22:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Fijne kerel hoor die García, lijkt mij echt een type die je als buurman wil hebben.
En ga aub nu niet dezelfde fout maken als sommigen hier in dit topic een aantal jaar geleden door in de bres te springen voor mensen die lid of mogelijk lid zijn van MS-13.
Dat zijn nauwelijks mensen te noemen en ze zijn qua wreedheid te vergelijken met IS.
Overigens is het geilen van Lorenz op Luigi Mangione geen typefout. Ik verbaasde mij er ook over dat ze dromerig over die moordenaar zat te praten.
[ x ]
Ik denk niet dat je begrijpt wat ik zeg. Is niet erg, komt vaker voor onder leden van de Trump cult. Het gaat niet om één of meerdere illegale immigranten. Op dit tempo bestaat de rechtstaat in de VS niet meer rond de midterms.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan zullen de democraten met het morele gelijk aan hun kant na de midterms kiezen voor impeachment.
Gaat een mooie boel worden om de president aan te pakken vanwege het uitzetten van een illegale immigrant.
Of je het nu leuk vind of niet dat is het beeld dat blijft hangen bij Amerikanen en dat is nu niet bepaald het signaal wat je wil afgeven.
De democraten zijn er ieder geval dom genoeg voor en het zal geheel voorspelbaar zeker worden toegejuicht door de media en in het verlengde de users in dit topic.
Wat jij in dit verhaal vergeet is dat zoiets via de rechterlijke macht moet lopen, en niet via Twitter.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Overigens is het geilen van Lorenz op Luigi Mangione geen typefout. Ik verbaasde mij er ook over dat ze dromerig over die moordenaar zat te praten.
[ x ]
Ja mensen zonder proces naar een martelgevangenis in het buitenland sturen is natuurlijk heel normaal.quote:Op donderdag 17 april 2025 23:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, als je ziet wat een totale gekte er is rond Karmelo Anthony verbaast mij helemaal niets meer.
Wat Trump doet zal allemaal wel.
Ja 'deep state' en een grote overheid die alles voor je bepaalt, is blijkbaar prima als die de bruine mensen zonder proces in concentratiekampen opsluit.quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:03 schreef kipknots het volgende:
De voorstanders van een kleine overheid zijn fan van her in de bak gooien van personen zonder proces. Je zou bijna denken dat je naar een of andere sketch keek als het niet zo treurig was.
Overigens was het bewijs hiervoor bij Garcia dat hij een Chicago Bulls pet ophad en een informant die vertelde dat hij een lid in New York was, terwijl hij daar nooit kwam. Die informant is verder ook niet overhoord.
Dus feitelijk geen bewijs. Lijkt me toch bizar om iemand dan als terrorist op te sluiten?
True, het is een enorme afleiding. Volgens mij waren er überhaupt al veel aanwijzingen dat er nog meer fouten zijn gemaakt, maar sowieso is deze werkwijze levensgevaarlijk voor de mensenrechten.quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:21 schreef kipknots het volgende:
Overigens bevalt die enorme aandacht voor Garcia mij niet echt. De focus op dat daar een 'fout' gemaakt is geeft het idee dat wat bij de andere honderden gedeporteerden is gedaan wel normaal is.
Failure-in-chiefquote:PARIS, April 18 (Reuters) - The United States will stop trying to broker a Russia-Ukraine peace deal within days unless there are clear signs that a deal can be done, U.S. Secretary of State Marco Rubio said on Friday.
Rubio, speaking in Paris after meeting European and Ukranian leaders, said that President Donald Trump was still interested in a deal but had many other priorities around the world and was willing to move on unless there are signs of progress
De media kan helaas niet aan alles wat dit circus afbreekt evenredig aandacht besteden. Ik vermoed dat men denkt dat bij de afhandeling van deze zaak er precedent zal zijn om daarna de rest van de fouten wat betreft uitzettingen te herstellen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
True, het is een enorme afleiding. Volgens mij waren er überhaupt al veel aanwijzingen dat er nog meer fouten zijn gemaakt, maar sowieso is deze werkwijze levensgevaarlijk voor de mensenrechten.
En dan die ijzingwekkende "home-growns are next". Over 4 jaar haben Sie es nicht gewüsst
Ik snap nu opeens wel waarom Biden zijn zoontje pardonneerde, daar kunnen de Republikeinen dus ook niet meer over vallen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
True, het is een enorme afleiding. Volgens mij waren er überhaupt al veel aanwijzingen dat er nog meer fouten zijn gemaakt, maar sowieso is deze werkwijze levensgevaarlijk voor de mensenrechten.
En dan die ijzingwekkende "home-growns are next". Over 4 jaar haben Sie es nicht gewüsst
In het geval van Garcia is er al bewezen dat er een fout is gemaakt, ik denk dat iedereen dacht dat het dan wel teruggedraaid kon worden. Eenmaal teruggedraaid heb je een zaak, omdat de regering dan aan moet tonen dat alles secuur is gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dacht dat de regering hier moeilijk over zou doenquote:Op vrijdag 18 april 2025 08:21 schreef kipknots het volgende:
Overigens bevalt die enorme aandacht voor Garcia mij niet echt. De focus op dat daar een 'fout' gemaakt is geeft het idee dat wat bij de andere honderden gedeporteerden is gedaan wel normaal is.
Hal Holbrook had een prachtige improv quote in Dirty Harry 2: "People are guilty until proven.... DAMN it you know what I mean!"quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:03 schreef kipknots het volgende:
De voorstanders van een kleine overheid zijn fan van her in de bak gooien van personen zonder proces. Je zou bijna denken dat je naar een of andere sketch keek als het niet zo treurig was.
[]
Zoals gezegd, het is afleiding. Deze zaak wordt puur door de regering als afleiding gebruikt. Ook om mensen nog meer mee te trekken. Je ziet hier ook weer de usual suspects propagandakanaal libs of tiktok gebruiken voor wazige verdachtmakingen terwijl de feiten vrij eenduidig zij. Het is allemaal ruis en vervolgens een double down van de Amerikaanse overheid om zoveel mogelijk ophef te blijven creëren.quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:21 schreef kipknots het volgende:
Maakt toch niet uit? Geen van de gevallen zou zonder proces moeten gebeuren. Of überhaupt in het buitenland worden opgesloten terwijl de VS ervoor betaald.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
In het geval van Garcia is er al bewezen dat er een fout is gemaakt, ik denk dat iedereen dacht dat het dan wel teruggedraaid kon worden. Eenmaal teruggedraaid heb je een zaak, omdat de regering dan aan moet tonen dat alles secuur is gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dacht dat de regering hier moeilijk over zou doen
Edit: Wat Basp1 boven me dus zei
Sommige users onderschrijven nou eenmaal wel de rechten van de mens. Dat is nogal wat anders dan 'pro moordend tuig' zijn.quote:Op donderdag 17 april 2025 23:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is gewoon typisch dat "die kant" zo vaak aan de kant staat van echt puur crimineel tuig en toch constant moreel uit de hoogte blijft doen.
Prima dat je een hekel hebt aan Trump hoor, maar als je dan wel pro dit soort moordend tuig bent, wat is je mening over Trump nog waard vraag ik me dan af.
Als het afleiding is, dan wel een die op zeer korte termijn duidelijk gaat maken of de VS in een constitutionele crisis verkeert. Er zijn na deze uitspraak geen beroepsmogelijkheden meer voor de Trump-regering (Supreme court heeft geoordeeld, 4th circuit court of appeals heeft geoordeeld), waardoor de enige nog voorliggende keuze is: Alsnog voldoen aan de eis of zich, door niet te acteren, impliciet boven de wet te stellen. In het laatste geval zal snel duidelijk worden of de bevoegde instantie (met ws zeer beperkte middelen) gaat handhaven op federal contempt of court, en is bekend of de VS als dictatuur beschouwd moet worden.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zoals gezegd, het is afleiding. Deze zaak wordt puur door de regering als afleiding gebruikt. Ook om mensen nog meer mee te trekken. Je ziet hier ook weer de usual suspects propagandakanaal libs of tiktok gebruiken voor wazige verdachtmakingen terwijl de feiten vrij eenduidig zij. Het is allemaal ruis en vervolgens een double down van de Amerikaanse overheid om zoveel mogelijk ophef te blijven creëren.
Overal in de rechtse media wordt Garcia continue neergezet als 'terrorist'
Realistisch gezien zou bijna alles wat de regering gedaan heeft in de afgelopen ~100 dagen teruggedraaid moeten worden. Ik denk alleen dat het zo overweldigend is voor iedereen dat niemand echt weet waar te beginnen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:01 schreef kipknots het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit? Geen van de gevallen zou zonder proces moeten gebeuren. Of überhaupt in het buitenland worden opgesloten terwijl de VS ervoor betaald.
Alle gevallen zouden teruggedraaid moeten worden, maar niemand meer die daar om lijkt te roepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |