abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:26:49 #61
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217400661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 22:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik werkte fulltime

en zij was een betere moeder dan ik, ik ben gezakt voor het moederdiploma
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 22:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ha ha ha gekekhuis

voor he kind zorgen is geen plicht he

als je daar geen zin in hebt dan moet je geen kind nemen
Maar iedereen moet dit zelf uitzoeken, daar zijn ook voldoende kansen voor. Maar je voorstel om moeders salaris te geven tot het kind 6 is is echt van een dusdanige krankzinnige domheid dat reactie nodig is.

Zeker met de huidige trend in school- en studieresultaten van vrouwen zou het funest zijn voor de welvaartsstaat als je die groep zoveel mogelijk aangemoedigd/alternatiefloos thuis gaat laten zitten tot de jongste kinderen naar groep 3 gaan.

Prima als mensen daarvoor kiezen, maar met onze parttime mogelijkheden, ontwikkelingen in het ouderschapsverlof en kinderopvang is het voor gezinnen mogelijk om zelf te bepalen hoe ze de zorg voor hun kinderen indelen. En hoeveel ik ook van mijn kind houd, ik ben wel blij dat ik af en toe ook gesprekken met volwassenen kan blijven voeren, evenals mijn vrouw.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:27:51 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217400663
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens.
Die arbeidsmigranten moeten komen uit preferred landen.
Dan nog zitten er tussen behandelaar en patient wel culturele barrieres die behandeling bemoeilijken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217400671
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Voor de catering wel. Maar voor sportscholen levert de markt toch gewoon. Voor een paar tientjes per maand kan je bij die grote ketens al onbeperkt terecht.
Gaat het niet eerder hier om:
https://www.rug.nl/educat(...)studentenleven/sport
https://www.ru.nl/service(...)oud-sport-en-cultuur
https://students.uu.nl/na(...)studentenleven/sport
Studenten die de sportruimtes goedkoper kunnen gebruiken voor padel, squash, basketbal, voetbal, enz.?

Niet gelijk de sportscholen van de grote ketens, wel concurrentie van de overal oppoppende padelbanen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 18 april 2025 @ 10:29:15 #64
5428 crew  miss_sly
pi_217400676
-nee, niet goed gelezen, gelukkig-
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:30:52 #65
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217400690
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Voor de catering wel. Maar voor sportscholen levert de markt toch gewoon. Voor een paar tientjes per maand kan je bij die grote ketens al onbeperkt terecht.
Ja, plus dat de verdiensten uit de sportpassen op de UT richting het hele sportaanbod stromen. Dus de atletiekvereniging krijgt een deel ondersteuning vanuit de algehele sportpot die studenten betalen, waarbij de fitness een goede bijdrage is.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:31:50 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217400704
:')

Zelfs in de VS kunnen studenten goedkoop sporten in hun universiteitsgym. Studenten hebben bovendien weinig geld, lekker het leven duurder voor ze maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:34:21 #67
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217400722
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]
[..]
Maar iedereen moet dit zelf uitzoeken, daar zijn ook voldoende kansen voor. Maar je voorstel om moeders salaris te geven tot het kind 6 is is echt van een dusdanige krankzinnige domheid dat reactie nodig is.

Zeker met de huidige trend in school- en studieresultaten van vrouwen zou het funest zijn voor de welvaartsstaat als je die groep zoveel mogelijk aangemoedigd/alternatiefloos thuis gaat laten zitten tot de jongste kinderen naar groep 3 gaan.
Het is geen plicht om voor je kind te zorgen , het mag .

Het is een mogelijkheid, mijn vrouw is thuis gebleven tot de oudste 4 was en kreeg daarna een prima baan

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]
[..]
Prima als mensen daarvoor kiezen, maar met onze parttime mogelijkheden, ontwikkelingen in het ouderschapsverlof en kinderopvang is het voor gezinnen mogelijk om zelf te bepalen hoe ze de zorg voor hun kinderen indelen.

ja tuurlij er is geen plicht om voor je eigen kind te willen zorgen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:30:42 #68
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217401188
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is geen plicht om voor je kind te zorgen , het mag .

Het is een mogelijkheid, mijn vrouw is thuis gebleven tot de oudste 4 was en kreeg daarna een prima baan
[..]
ja tuurlij er is geen plicht om voor je eigen kind te willen zorgen
Waarom ben je dan zo specifiek over moeders?
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:41:23 #69
323876 michaelmoore
pi_217401280
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:30 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Waarom ben je dan zo specifiek over moeders?
ja of vaders dat kan ook

de vervanger van de kinderopvang, zodat de kinderopvang gebruiken geen plicht meer is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:01:47 #70
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217401438
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja of vaders dat kan ook

de vervanger van de kinderopvang, zodat de kinderopvang gebruiken geen plicht meer is
Maar je snapt zelf ook wel dat dat minstens 3 keer zo duur gaat zijn?
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:02:28 #71
323876 michaelmoore
pi_217401442
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Maar je snapt zelf ook wel dat dat minstens 3 keer zo duur gaat zijn?
op je eigen kind passen is drie keer zo duur?? Dan zijn we wel ver afgezakt he, als we alles in geld gaan afmeten

is een kind minder waard dan een auto of vakantie ??
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:06:17 #72
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217401474
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:58 schreef Eightyone het volgende:
https://www.utoday.nl/new(...)udenten-en-personeel
[..]
...meer onder de link.

Heel veel goed nieuws komt er niet van dit kabinet.
Uit verkiezingsprogramma NSC:

quote:
Preventie

Een goede gezondheid begint met preventie waarvoor we een gezamenlijke verantwoordelijkheid hebben. Veel(chronische) gezondheidsproblemen hebben een maatschappelijke component, bijvoorbeeld armoede, schulden en gebrekkige huisvesting. Het bevorderen van bestaanszekerheid heeft daarom ook positieve gevolgen voor de gezondheid. Preventie gaat daarnaast ook over de leefomgeving, de leefomstandigheden van burgers en meedoen in de samenleving.

Wij willen investeren in preventie voor alle mensen in Nederland, maar willen extra aandacht voor preventie
voor burgers in regio’s en steden waar veel mensen met een lage sociaaleconomische status wonen. Wij streven naar gezondheid in alle beleidsdomeinen. Dit betekent concreet dat alle sectoren (en niet alleen de gezondheidszorg) moeten samenwerken om de gezondheid te verbeteren, bijvoorbeeld door een omgeving te creëren die bewegen, lopen en fietsen (bij voorkeur op een niet-elektrische fiets) stimuleert, ervoor te zorgen dat
onze lucht en water schoon zijn en ervoor te zorgen dat kinderopvang en onderwijs van goede kwaliteit zijn.

Al op jonge leeftijd moet geïnvesteerd worden in de juiste voeding, mentale gezondheid, goede
mondhygiëne, sport en bewegen, het tegengaan van alcohol-, drugs- en tabaksgebruik, een veilig (t)huis en
inkomenszekerheid. Met elkaar zullen we ons als samenleving verantwoordelijk moeten voelen voor een
gezonde leefstijl van de jeugd, zeker waar het gaat over drank, drugs en mentale weerbaarheid.Wij kiezen ervoor om reclames die verleiden tot kopen op afbetaling, gokken en ongezond eten te verbieden. Ook willen we gezonde voeding relatief betaalbaarder maken, door ongezonde producten zoals suikerhoudende dranken zwaarder te belasten. Ongezonde producten op scholen (in kantines en via verkoopautomaten) moeten vervangen worden door een gezond aanbod. We streven naar afspraken met supermarkten over het aanbieden van gezonde producten in het assortiment, reclames en aanbiedingen.

We streven naar een rookvrije generatie in 2030 door extra maatregelen, zoals het zo snel mogelijk beperken
van verkooppunten (ook voor vapes) tot tabaksspeciaalzaken en het invoeren van een accijns op e-sigaretten.
We zetten in op een ambitieus sportbeleid. Er komt een nationaal programma om sport en bewegen te
stimuleren. Onze doelstelling is dat elke jongere en volwassene deelneemt aan sport en in beweging komt, of
dat nu door voetbal, hardlopen of judo is. Gemeenten en lokale organisaties krijgen middelen om het lokale
sportaanbod te bevorderen. In het bijzonder besteden we ook aandacht aan de gehandicaptensport en aan
goede faciliteiten voor sporttalenten.
Goh, blijkt de vrije markt opeens toch íets belangrijker dan al dat preventiegestreef. Het zal toch niet dat Eppo gewoon een stempelmachine is voor VVD-beleid? Naaah...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_217401508
Heffingsvrij vermogen fors omlaag (van 57k naar 51k), 1 miljard bezuiniging op zorg in 3 jaar (Agema is zo blij!), kindgebonden budget omlaag, verkeersboetes hoger en werkgeversheffingen omhoog:

https://www.ad.nl/politie(...)ald-worden~a20441a7/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217401591
Minder geld naar medicijnen lees ik net. Hoe moet ik dat voor me zien? Wordt er minder vergoed vanuit de basisverzekering of moeten ziekenhuizen goedkoper of minder inkopen?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:21:46 #75
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217401621
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
op je eigen kind passen is drie keer zo duur?? Dan zijn we wel ver afgezakt he, als we alles in geld gaan afmeten

is een kind minder waard dan een auto of vakantie ??
Nou ja, jij zegt: we zouden moeders salaris moeten geven tot de kinderen 6 jaar oud zijn om op de kinderen te passen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je gaat ze natuurlijk geen groot loon geven, maar in de kinderopvang verdien je nu ook niet bijster goed. In de kinderopvang zitten er tenminste 3-5 kinderen per leidster per uur, trek daar wat kosten vanaf voor de overhead en tadaa.

Of weet je niet meer wat je gisteren schreef?
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:22:30 #76
480553 Kickinalfa
pi_217401626
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gaat het niet eerder hier om:
https://www.rug.nl/educat(...)studentenleven/sport
https://www.ru.nl/service(...)oud-sport-en-cultuur
https://students.uu.nl/na(...)studentenleven/sport
Studenten die de sportruimtes goedkoper kunnen gebruiken voor padel, squash, basketbal, voetbal, enz.?

Niet gelijk de sportscholen van de grote ketens, wel concurrentie van de overal oppoppende padelbanen.
Lijkt me echt zinloos gerommel in de marge.
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:23:06 #77
323876 michaelmoore
pi_217401632
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:21 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nou ja, jij zegt: we zouden moeders salaris moeten geven tot de kinderen 6 jaar oud zijn om op de kinderen te passen.

Je gaat ze natuurlijk geen groot loon geven, maar in de kinderopvang verdien je nu ook niet bijster goed. In de kinderopvang zitten er tenminste 3-5 kinderen per leidster per uur, trek daar wat kosten vanaf voor de overhead en tadaa.

Of weet je niet meer wat je gisteren schreef?
nou prima toch

en mensen met kinderen moeten een woning krijgen
je moet niet alles in geld afmeten he

verkoop anders je kinderen joh en ga van de opbrengst lekker skiien
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:25:48 #78
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217401655
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou prima toch

en mensen met kinderen moeten een woning krijgen
je moet niet alles in geld afmeten he

verkoop anders je kinderen joh en ga van de opbrengst lekker skiien
:')
Ga dan lekker ergens anders trollen, als nadenken teveel werk is.

Er zijn in 2024 757.175 gezinnen met een jongste kind 0-5jr oud, dus zo'n 900.000 met een jongste kind tot 6 jaar oud. Stel je geeft deze gezinnen een modaal bruto inkomen, van 46.500 euro per jaar om te zorgen dat ze thuis de kinderen opvangen. Dan kost dat je 42 miljard op jaarbasis, waar haal je dat vandaan?
En dan vergeten we nog de andere loonkosten die je ergens wil compenseren, zoals eventueel pensioenopbouw.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fretwork op 18-04-2025 12:32:24 ]
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:26:50 #79
483621 Hanca
pi_217401663
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Minder geld naar medicijnen lees ik net. Hoe moet ik dat voor me zien? Wordt er minder vergoed vanuit de basisverzekering of moeten ziekenhuizen goedkoper of minder inkopen?
Mag ze zelf invullen. Ik gok: meer b-kwaliteit ipv a-kwaliteit.
Krijgen we weer allemaal mensen die net goed zijn ingesteld op medicijn A en nu naar medicijn B moeten. Met bijbehorende klachten en bijwerkingen.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 18 april 2025 @ 12:27:49 #80
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_217401668
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Nog meer boze mensen bij de apotheek dus. Terwijl het meer een probleem van de zorgverzekeraar is.
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2025 @ 12:33:34 #81
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217401688
Logisch dat er bezuinigd wordt op de jeugdzorg, daar was het afgelopen jaren een doorslaand succes!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:40:16 #82
483621 Hanca
pi_217401735
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Logisch dat er bezuinigd wordt op de jeugdzorg, daar was het afgelopen jaren een doorslaand succes!
Hier staat juist meer geld naar de jeugdzorg:
https://www.parool.nl/ned(...)en-betaald~b20441a7/

quote:
Uit de voorjaarsnota blijkt verder dat er 3 miljard extra komt voor gemeenten. Dat geld is ook deels bedoeld voor de jeugdzorg, waar tekorten zijn. Gemeenten staan onder grote financiële druk: er werd gevreesd voor een ‘ravijnjaar’ waarin de inkomstenstroom naar de gemeenten zou opdrogen en ze in de ellende gestort zouden worden. Dit extra geld is bedoeld om dat te dempen.
Sowieso is het NOS artikel waarin staat dat er op de jeugdzorg wordt bezuinigd zeer warrig. In het rijtje worden totaal andere zaken genoemd dan in het artikel. Laat ze even de tijd nemen om te lezen, een half uur later een artikel plaatsen is geen ramp.
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:42:37 #83
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217401753
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
[..]
Sowieso is het NOS artikel waarin staat dat er op de jeugdzorg wordt bezuinigd zeer warrig. In het rijtje worden totaal andere zaken genoemd dan in het artikel. Laat ze even de tijd nemen om te lezen, een half uur later een artikel plaatsen is geen ramp.
Is het niet gewoon zo dat er minder gekort wordt? Dat betekent nog niet dat er ‘meer’ naartoe gaat.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:44:24 #84
99238 Tomatenboer
pi_217401763
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
[..]
Er is een stuk aan het artikel uit het Algemeen Dagblad toegevoegd:

quote:
wel is eerder afgesproken met gemeenten dat er op termijn bezuinigd gaat worden op de jeugdzorg door niet meer elke vraag om hulp te honoreren, zoals bijvoorbeeld hulp bij dyslexie. Op die manier zou er meer geld en tijd overblijven voor kinderen met zware problemen. Die afspraak had al tot resultaat moeten leiden, maar het lukt maar niet om te bepalen welke zorg wel en welke niet vergoed moet blijven worden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator vrijdag 18 april 2025 @ 12:55:27 #85
5428 crew  miss_sly
pi_217401839
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mag ze zelf invullen. Ik gok: meer b-kwaliteit ipv a-kwaliteit.
Krijgen we weer allemaal mensen die net goed zijn ingesteld op medicijn A en nu naar medicijn B moeten. Met bijbehorende klachten en bijwerkingen.
Of extra eigen bijdragen. Echt prettig voor patienten met chronische klachten.
  Moderator vrijdag 18 april 2025 @ 12:56:58 #86
5428 crew  miss_sly
pi_217401847
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Er is een stuk aan het artikel uit het Algemeen Dagblad toegevoegd:
[..]

Hulp bij dyslexie is ook echt niet nodig. Laten we gewoon een nog grotere groep mensen creëren die niet voldoende geletterd is om zelf bijsluiters of handleidingen te lezen.
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:57:34 #87
36921 ReplaR
pi_217401851
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:18 schreef KaheemSaid het volgende:

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:19 schreef Hanca het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[ Bericht 0% gewijzigd door ReplaR op 18-04-2025 13:04:14 ]
  vrijdag 18 april 2025 @ 13:01:46 #88
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217401893
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of extra eigen bijdragen. Echt prettig voor patienten met chronische klachten.
Blijkbaar wordt paracetamol niet meer vergoed oid.
quote:
25. Pakketmaatregel geneesmiddelen
Het kabinet beperkt de aanspraak op zelfzorggeneesmiddelen in de Zorgver­ zekeringswet. Dit zijn betaalbare geneesmiddelen die beschikbaar zijn in de vrije verkoop. Het bedrag is een taakstellende opbrengst, die wordt ingevuld met de verder uit te werken aanpassing van de aanspraak.
  vrijdag 18 april 2025 @ 13:04:09 #89
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_217401920
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 13:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Blijkbaar wordt paracetamol niet meer vergoed oid.
[..]

Wat fijn voor de chronisch zieken ja.
  vrijdag 18 april 2025 @ 13:04:54 #90
495039 Cupfighter
pi_217401928
Dit is toch allemaal een grap hè
Ik wacht op het moment dat er iemand zegt
Jullie zitten in het programma Bananasplit

[ Bericht 0% gewijzigd door Cupfighter op 18-04-2025 17:01:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: