abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217395387
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Wordt het niet eens tijd dat mensen die zich in extremen uiten, zich realiseren dat zij in zwart-wit denken?
Dan moet je bij HowardRoark zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217395525
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Wordt het niet eens tijd dat mensen die zich in extremen uiten, zich realiseren dat zij in zwart-wit denken?
Dat is niet hoe het tegenwoordig werkt. 'You are either with us or just die' (zou leuk zijn wanneer dit echt een overdrijving was geweest)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator donderdag 17 april 2025 @ 19:48:44 #123
236264 crew  capricia
pi_217395554
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:20 schreef sp3c het volgende:
Of het is gewoon een goede foto
Dat sws.
Prachtig belicht ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 17 april 2025 @ 19:48:58 #124
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217395557
quote:
9s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:25 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De verschrikkingen van de oorlog.
De verschrikkingen van Israëls acties gericht op het vernietigen van Palestijnse levens.
Antifa
  Moderator donderdag 17 april 2025 @ 19:49:50 #125
236264 crew  capricia
pi_217395575
quote:
9s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:25 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De verschrikkingen van de oorlog.
Wat je wist wat ging komen na 7 oktober. Afschuwelijk het leed wat de ene mens de ander aan doet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 17 april 2025 @ 19:59:28 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217395711
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:02 schreef HowardRoark het volgende:
Het wekt dan ook de vraag op waarom voor zulke mensen het leven van een Palestijn veel meer waard is dan dat van een Jood ..
Waarom is het elke keer een wedstrijd eigenlijk? Als je het leed van een Palestijns kind erg vind ben je een Hamas lover. Als je het leed van een Israëlisch kind erg vind ben je een Israël lover. Waarom is het zo lastig empathisch te reageren op leed van burgers? Beide partijen hebben de meest vreselijke dingen gedaan waardoor zoveel onschuldigen zijn omgekomen. En dan zeggen dat het kind maar aan zijn familie moet vragen of het terrorisme steunt KOEKKOEK.
  donderdag 17 april 2025 @ 20:00:11 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217395723
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 17:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En dan gaat Israël stoppen met het platgooien van Gaza? Alsof het Israël ooit 1 seconde om de gijzelaars is gegaan. En dan nog, rechtvaardigt dat dat 40.000 doden?
Gast, ze hebben er een aantal bevrijd...

En ja, dan houdt Israël op met het platgooien van Gaza. Hebben ze de vorige paar keren dat er een bestand gold ook gedaan, toch?
  donderdag 17 april 2025 @ 20:02:39 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217395754
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Inmiddels kun je wel zeggen dat Israël vanuit wraak het veel bonter maakt. Het aantal burgerdoden is echt gigantisch. Bullshit met je proportioneel.
Het heeft niets met wraak te maken. Het zijn geen wraakacties maar acties gericht op het vernietigen van terreurgroeperingen en terroristische infrastructuur.
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:15 schreef Buitendam het volgende:
Ik denk dat je in veel gevallen vergelijkbaar leed zal hebben gezien op 7 oktober als bij dit jongetje zonder armen. De één draagt een stropdas en de ander een bivakmuts maar qua handelingen zijn ze compleet gelijkwaardig qua wreedheid.
Nee hoor, Israëlische dorpen binnenvallen en daar vervolgens doelbewust allerlei mensen gaan martelen en afslachten of op een muziekfestival allemaal jonge dansende jongeren massaal gaan neerschieten vanwege hun etniciteit is niet te vergelijken met bombardementen waarbij onnodige slachtoffers vallen doordat de partij die deze oorlog is begonnen, het bewust nalaat een scheiding aanbrengt tussen burger en strijder. In beide gevallen zijn de Palestijnen de schuldige.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Leuk dat je doet alsof Israël niet had mogen reageren. Het helpt je tegen een niet bestaande standpunt.
Anway: heb jij je wel eens afgevraagd hoe het kan dat Hamas maar 30.000 man groot is (inclusief pennenlikkers, bestuur en politiek) als het klopt wat jij stelt dat Palestijnen hetzelfde als Hamas zijn?
Hier hebben we het al eerder over gehad. Helaas steunen heel erg veel Palestijnen de Palestijnse terreurbewegingen en het onderliggende gedachtegoed, Hamas is daar slechts één voorbeeld van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 17 april 2025 @ 20:04:04 #129
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217395777
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:02 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk ook wel bespottelijk, mensen die slechts schoorvoetend de aanslagen van 7 oktober 2023 kunnen afkeuren gaan zielig doen over een Palestijns jongetje dat zwaargewond is geraakt bij een bombardement. Het wekt dan ook de vraag op waarom voor zulke mensen het leven van een Palestijn veel meer waard is dan dat van een Jood ..

Het kind op deze foto zou eens aan zijn familie moeten vragen of zij terrorisme steunen, hier misschien zelfs wel actief bij betrokken zijn en waarom er zo ontzettend veel moslimfundamentalisme en antisemitisme in de Palestijnse samenleving zit.

Het is zeer tragisch dat zo'n jongen de uiteindelijke klappen opvangt die het gevolg zijn van ronduit verwerpelijke intenties van volwassenen om hem heen. Maar het leed van dit kind gaat niets veranderen aan de oorzaak van deze oorlog, dit ligt bij de Palestijnen zelf.
Wtf. Er is gewoon geen context of verzwarende omstandigheid te bedenken om dit jongetje aan te rekenen wat hem overkomen is, laat staan "dat het maar moet vragen aan zijn familie of zij terrorisme steunen".

Met dit soort post breng je de Israëlische kant van het verhaal net zoveel schade toe als de Hamas-cosplayers in het Maagdenhuis de Palestijnse. Niemand wil er nog naar luisteren.
  Moderator donderdag 17 april 2025 @ 20:05:44 #130
236264 crew  capricia
pi_217395797
Ik lees steeds dat veel Palestijnse slachtoffers vrouwen en kinderen zijn.
Waarom is dat? Waarom zijn er niet evenredig veel mannen het slachtoffer eigenlijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217395807
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
Het heeft niets met wraak te maken. Het zijn geen wraakacties maar acties gericht op het vernietigen van terreurgroeperingen en terroristische infrastructuur.
Nu niet meer, inmiddels is het de grote wraak van Netanyahu op het Palestijnse volk.
  donderdag 17 april 2025 @ 20:07:07 #132
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217395813
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat je wist wat ging komen na 7 oktober. Afschuwelijk het leed wat de ene mens de ander aan doet.
https://www.latimes.com/w(...)80608-htmlstory.html

Heeft niet zoveel met 7 oktober te maken. Het op gigantische schaal blijvend verwonden van Palestijnse burgers is al heel lang Israëls beleid.

Dat ze dit na 7 oktober zijn blijven doen hoeft geen verbazing te geven. Het op nietsontziende schaal vernietigen van Palestijnse levens is iets waar Israël toch onbeperkt recht op heeft, in hun eigen ogen en in de ogen van hun verdedigers in het Westen.

Wat je ziet is dus het leed dat ze Palestijnen aan willen doen. En straffeloos aan mogen doen.
Antifa
  donderdag 17 april 2025 @ 20:09:03 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217395833
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom is het elke keer een wedstrijd eigenlijk? Als je het leed van een Palestijns kind erg vind ben je een Hamas lover. Als je het leed van een Israëlisch kind erg vind ben je een Israël lover. Waarom is het zo lastig empathisch te reageren op leed van burgers? Beide partijen hebben de meest vreselijke dingen gedaan waardoor zoveel onschuldigen zijn omgekomen. En dan zeggen dat het kind maar aan zijn familie moet vragen of het terrorisme steunt KOEKKOEK.
Waarom zou je empathie hebben voor een samenleving waar zoveel haat, moslimfundamentalisme en antisemitisme heerst? Het is tragisch dat kinderen de klappen hiervan moeten opvangen, maar dit maakt het slachtoffer (Israël) niet ineens de dader.

Deze oorlog kan vandaag over zijn als de Palestijnen de wapens neerleggen en alle overgebleven gijzelaars vrijlaten. Waarom doet men dit niet?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217395869
Netanyahu heeft ook echt van die bloeddorstige ogen
  Moderator donderdag 17 april 2025 @ 20:13:19 #135
236264 crew  capricia
pi_217395876
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:12 schreef Discombobulate het volgende:
Is ie ook vegetariër? :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217395902
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:12 schreef Discombobulate het volgende:
Stop je haat.
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 17 april 2025 @ 20:15:14 #137
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217395905
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wtf. Er is gewoon geen context of verzwarende omstandigheid te bedenken om dit jongetje aan te rekenen wat hem overkomen is, laat staan "dat het maar moet vragen aan zijn familie of zij terrorisme steunen".

Met dit soort post breng je de Israëlische kant van het verhaal net zoveel schade toe als de Hamas-cosplayers in het Maagdenhuis de Palestijnse. Niemand wil er nog naar luisteren.
Je leest mijn post niet goed en reageert erg emotioneel.

Ik reken het in kwestie niets aan, ik stel enkel dat de oorzaak van zijn verwondingen de samenleving is waarin hij is opgeroeid.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:05 schreef capricia het volgende:
Waarom is dat? Waarom zijn er niet evenredig veel mannen het slachtoffer eigenlijk?
Die cijfers kloppen natuurlijk niet en veel (jonge) mannen zullen bij terreurgroeperingen veilig in het tunnelstelsel zitten. Een normale samenleving zou juist vrouwen en kinderen daar bescherming bieden, in de Palestijnse samenleving mogen zij de de klappen opvangen en zitten de strijders veilig onder de grond.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:07 schreef VoMy het volgende:

[..]
https://www.latimes.com/w(...)80608-htmlstory.html

Heeft niet zoveel met 7 oktober te maken. Het op gigantische schaal blijvend verwonden van Palestijnse burgers is al heel lang Israëls beleid.

Dat ze dit na 7 oktober zijn blijven doen hoeft geen verbazing te geven. Het op nietsontziende schaal vernietigen van Palestijnse levens is iets waar Israël toch onbeperkt recht op heeft, in hun eigen ogen en in de ogen van hun verdedigers in het Westen.

Wat je ziet is dus het leed dat ze Palestijnen aan willen doen. En straffeloos aan mogen doen.
Waarom is de groep Arabieren die zichzelf de Palestijnen noemen al 150+ jaar bezig met terrorisme jegens Joden in deze regio? Jij negeert dit volledig en probeert deze mensen vervolgens als de slachtoffers weg te zetten.
  donderdag 17 april 2025 @ 20:16:04 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217395920
quote:
Los van de redenenen die er eventueel zijn, sluit dit elkaar natuurlijk niet uit want in elk land ter wereld zijn er meer vrouwen en kinderen dan dat er mannen zijn.
Antifa
pi_217395921
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Is ie ook vegetariër? :+
Weet ik niet, is ie dat?

Kan niet wachten tot hij achter de tralies gaat wegens corruptie. Het zou wel echt fantastisch geweest zijn als ze hem in Hongarije hadden opgepakt en linea recta naar het ICJ hadden gebracht. Stel je eens voor, zou Israël dan special forces hierheen gestuurd hebben?
pi_217395935
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:15 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Stop je haat.
Ik haat hem niet hoor, is gewoon een feitelijke beschrijving. Ik vind het wel een bloedirritant ventje, maar haten doe ik zeker niet.
  Moderator donderdag 17 april 2025 @ 20:17:09 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217395937
In dezelfde zin stellen dat de cijfers niet kloppen EN uitleggen dat het hun eigen schuld is dat ze wel kloppen is wel erg ... uniek
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217395949
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik haat hem niet hoor, is gewoon een feitelijke beschrijving. Ik vind het wel een bloedirritant ventje, maar haten doe ik zeker niet.
Je weet wat ik bedoel.

Haat leidt tot die foto.
Intolerant voor intolerantie
  Moderator donderdag 17 april 2025 @ 20:19:33 #143
236264 crew  capricia
pi_217395967
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
Die cijfers kloppen natuurlijk niet en veel (jonge) mannen zullen bij terreurgroeperingen veilig in het tunnelstelsel zitten. Een normale samenleving zou juist vrouwen en kinderen daar bescherming bieden, in de Palestijnse samenleving mogen zij de de klappen opvangen en zitten de strijders veilig onder de grond.
[..]
Ja. Dat zou een verklaring kunnen zijn. Je zou toch juist je vrouw en kinderen willen beschermen? Maar dat lijkt hier gezien het type slachtoffer niet het geval.

En het kan toch niet zo zijn dat het merendeel van die mannen allemaal als Hamas-adapten veilig in tunnels zitten?

Ik begrijp die cultuur gewoon niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 17 april 2025 @ 20:20:34 #144
236264 crew  capricia
pi_217395976
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:17 schreef sp3c het volgende:
In dezelfde zin stellen dat de cijfers niet kloppen EN uitleggen dat het hun eigen schuld is dat ze wel kloppen is wel erg ... uniek
Heb jij een verklaring, iedere gok is as good as mine, waarom de slachtoffers voornamelijk vrouwen en kinderen zijn. En niet de mannen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 17 april 2025 @ 20:22:58 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217396006
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb jij een verklaring, iedere gok is as good as mine, waarom de slachtoffers voornamelijk vrouwen en kinderen zijn. En niet de mannen?
Lopen niet zo snel

Bekijk deze YouTube-video
pi_217396017
quote:
In Gaza krijgen de vrouwen veel kinderen. Bijna 4. De mannen van Hamas werden vaak snachts uitgeschakeld als ze thuis lagen te slapen. Thuis waar moeders de vrouw en de kinderen ook lagen te slapen. IDF koos voor deze aanvallen snachts omdat dan de kans groter was dat ze de hamas terrorist te pakken zouden hebben.
  Moderator donderdag 17 april 2025 @ 20:26:16 #147
236264 crew  capricia
pi_217396040
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In Gaza krijgen de vrouwen veel kinderen. Bijna 4. De mannen van Hamas werden vaak snachts uitgeschakeld als ze thuis lagen te slapen. Thuis waar moeders de vrouw en de kinderen ook lagen te slapen. IDF koos voor deze aanvallen snachts omdat dan de kans groter was dat ze de hamas terrorist te pakken zouden hebben.

Kinderen zijn fysiek kwetsbaarder dan volwassenen. En mannen/jongens onbezonnender dan vrouwen. Burger jongens/mannen hebben in alle oorlogen een grotere kans te sterven. Je ziet dat ook wel terug in de aantallen, meer gedode jongens dan meisjes en veel meer mannen dan vrouwen. Andere kant zijn er ook berichten over idf militairen die op alles schieten wat beweegt en zeker als het een jongen/man is. Op dit moment is ruim 25% van Gaza een combat zone, wie daar rondloopt wordt zonder enige aarzeling als een doelwit gezien
Heb je enig idee of vrouwen en kinderen in die tunnels mogen schuilen? Of is dat verboden gebied voor ze?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 17 april 2025 @ 20:26:33 #148
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217396045
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat zou een verklaring kunnen zijn. Je zou toch juist je vrouw en kinderen willen beschermen? Maar dat lijkt hier gezien het type slachtoffer niet het geval.

En het kan toch niet zo zijn dat het merendeel van die mannen allemaal als Hamas-adapten veilig in tunnels zitten?

Ik begrijp die cultuur gewoon niet.
Het is een doodscultuur.

Het achterliggende idee bij de Palestijnen is dat men ooit Israël wel zal kunnen vernietigen en tot die door blijft gaan met het terrorisme. Geen scheiding aanbrengen tussen burgers en strijders vergroot het aantal burgerslachtoffers waarvan de beelden kunnen worden gebruikt voor propaganda en Israël in een kwaad daglicht zetten in de internationale gemeenschap.

Omdat het veelal moslimfundamentalisten zijn is er de overtuiging dat zij die sterven dit als martelaren doen en daardoor in het hiernamaals rijkelijk zullen worden beloond door 'Allah'.

En mbt de propaganda werkt het wel, je ziet zelfs aan dit topic hoe sommigen zijn er helemaal voor zijn gevallen.

twitter
  Moderator donderdag 17 april 2025 @ 20:27:08 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217396049
Streng islamitisch dus ik denk dat moeder de vrouw gewoon thuis moet blijven terwijl de mannen op avontuur gaan
  donderdag 17 april 2025 @ 20:27:44 #150
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217396053
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Kinderen zijn vaker buiten en vrouwen vaker binnen. Mannen zitten in de tunnels / zijn aan het werk en misschien zijn de kantoren op plekken buiten de gevechtszone.

Mannen weten misschien ook beter hoe ze dekking moeten zoeken.

Wat mogelijke hypotheses.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')