Reden te meer voor Hamas om de gijzelaars onmiddellijk vrij te laten en zich onvoorwaardelijk over te geven aan Israël. Dat niet doen is onmenselijk.quote:Op donderdag 17 april 2025 14:24 schreef VoMy het volgende:
http://nos.nl/liveblog/25(...)-in-gaza-na-blokkade
Nu Israël al weken geen noodhulp meer toelaat aan Gaza kampen steeds meer mensen met ernstige honger. Vorige maand werden 3696 kinderen opgenomen in het ziekenhuis wegens acute ondervoeding, blijkt uit VN-cijfers. De maand ervoor, toen de toevoer van voedsel nog niet werd geblokkeerd, ging het om 2027 kinderen.
[..]

En dan gaat Israël stoppen met het platgooien van Gaza? Alsof het Israël ooit 1 seconde om de gijzelaars is gegaan. En dan nog, rechtvaardigt dat dat 40.000 doden?quote:Op donderdag 17 april 2025 17:02 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Reden te meer voor Hamas om de gijzelaars onmiddellijk vrij te laten en zich onvoorwaardelijk over te geven aan Israël. Dat niet doen is onmenselijk.
Ja toch, VoMy? Ja toch?

Ja.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En dan gaat Israël stoppen met het platgooien van Gaza?
Wat raar dat je dat gelooft. Waarom is dat?quote:Alsof het Israël ooit 1 seconde om de gijzelaars is gegaan.
Ik weet niet wat je met "rechtvaardigt" bedoelt.quote:En dan nog, rechtvaardigt dat dat 40.000 doden?

#jeremyclarksongifquote:Op donderdag 17 april 2025 16:07 schreef Stefanovich het volgende:
Ik lees hier al een tijdje mee en ik wil even mijn verontwaardiging en afgrijzen uitten naar alle posters hier die het opnemen voor Israël en het uitroeien van de Palestijnse bevolking geoorloofd vinden. Hoe leeg, ongenuanceerd en harteloos ben je dan? Totale lak aan mensenrechten en de internationale rechtsorde. Onze regering is ook al zo slap. What a time to be Alive. Verschrikkelijk.

Wat we niet meer moeten willen is de aanslagen zoals die van 7 oktober 2023. Maar dat negeert men bij World Press Photo, net zoals vorig jaar wordt de nadruk gelegd op het vermeende slachtofferschap van de daders.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:34 schreef Buitendam het volgende:
[ afbeelding ]
De World Press Photo 2025. Sluit wel aan bij het artikel wat ik gisteren plaatste van al die IDF-soldaten die dit niet langer meer willen.

Zijn armen waren natuurlijk Hamas. Dit kind is alweer geheel feitenvrij een dader genoemd.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:34 schreef Buitendam het volgende:
[ afbeelding ]
De World Press Photo 2025. Sluit wel aan bij het artikel wat ik gisteren plaatste van al die IDF-soldaten die dit niet langer meer willen.

Ja, het gaat wél om de gijzelaars en dat zou zelfs zelfs 400,000 slachtoffers rechtvaardigen als de Palestijnen deze mensen zelf opofferen. Het staat de Palestijnen namelijk nog altijd vrij om hun burgers te beschermen door de wapens neer te leggen of een scheiding aan te brengen tussen burger en strijder.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En dan gaat Israël stoppen met het platgooien van Gaza? Alsof het Israël ooit 1 seconde om de gijzelaars is gegaan. En dan nog, rechtvaardigt dat dat 40.000 doden?

Een jongetje van 9 jarig wiens beide armen eraf zijn door een bombardement ook, ja? Wauw.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
Alles wat de Palestijnen overkomt is namelijk het resultaat van hun eigen gedrag.

Goed verhaal.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:07 schreef Stefanovich het volgende:
Ik lees hier al een tijdje mee en ik wil even mijn verontwaardiging en afgrijzen uitten naar alle posters hier die het opnemen voor Israël en het uitroeien van de Palestijnse bevolking geoorloofd vinden. Hoe leeg, ongenuanceerd en harteloos ben je dan? Totale lak aan mensenrechten en de internationale rechtsorde. Onze regering is ook al zo slap. What a time to be Alive. Verschrikkelijk.

Inmiddels kun je wel zeggen dat Israël vanuit wraak het veel bonter maakt. Het aantal burgerdoden is echt gigantisch. Bullshit met je proportioneel.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat we niet meer moeten willen is de aanslagen zoals die van 7 oktober 2023. Maar dat negeert men bij World Press Photo, net zoals vorig jaar wordt de nadruk gelegd op het vermeende slachtofferschap van de daders.

Leuk dat je doet alsof Israël niet had mogen reageren. Het helpt je tegen een niet bestaande standpunt.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, het gaat wél om de gijzelaars en dat zou zelfs zelfs 400,000 slachtoffers rechtvaardigen als de Palestijnen deze mensen zelf opofferen. Het staat de Palestijnen namelijk nog altijd vrij om hun burgers te beschermen door de wapens neer te leggen of een scheiding aan te brengen tussen burger en strijder.
Alles wat de Palestijnen overkomt is namelijk het resultaat van hun eigen gedrag. Men kan namelijk niet zomaar even een land binnenvallen en verschillende dorpen volledig afslachten, honderden mensen gijzelen en geen tegenreactie verwachten.

De verschrikkingen van de oorlog.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:34 schreef Buitendam het volgende:
[ afbeelding ]

Wordt het niet eens tijd dat mensen die zich in extremen uiten, zich realiseren dat zij in zwart-wit denken?quote:Op donderdag 17 april 2025 19:21 schreef Discombobulate het volgende:
Maar je merkt het ongemak van HowardRoark omdat geen Israëlische foto is, want alles wat Palestijns is, is terrorisme.

Het is een bekende israelische tactiek. Alles slopen, de burgers zoveel mogelijk pijn doen, met als hoop dat de burgers zich tegen Hakas/PIJ/Hezbollah of wie dan ook gaan keren. Daarom dat Israël al zes weken geen voedsel en water in Gaza toelaat of het al die ziekenhuizen in Gaza het werken onmogelijk maakt. Een strategie die vaak gebruikt is alleen zonder enige succes. Behalve het prettig wrekenquote:Op donderdag 17 april 2025 19:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Inmiddels kun je wel zeggen dat Israël vanuit wraak het veel bonter maakt. Het aantal burgerdoden is echt gigantisch. Bullshit met je proportioneel.

Dan moet je bij HowardRoark zijn.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:31 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd dat mensen die zich in extremen uiten, zich realiseren dat zij in zwart-wit denken?

Dat is niet hoe het tegenwoordig werkt. 'You are either with us or just die' (zou leuk zijn wanneer dit echt een overdrijving was geweest)quote:Op donderdag 17 april 2025 19:31 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd dat mensen die zich in extremen uiten, zich realiseren dat zij in zwart-wit denken?

Dat sws.quote:

De verschrikkingen van Israëls acties gericht op het vernietigen van Palestijnse levens.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:25 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De verschrikkingen van de oorlog.

Wat je wist wat ging komen na 7 oktober. Afschuwelijk het leed wat de ene mens de ander aan doet.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:25 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De verschrikkingen van de oorlog.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |