SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit idd, proportionaliteitsregel.quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:45 schreef LXIV het volgende:
Maar ongeacht of het dus een militaire ceremonie was blijft het een illegitiem doel. Je kunt niet zomaar iets onder vuur nemen en de burgerslachtoffers op de koop toe nemen.
Dat is weer anders dan wanneer je bijvoorbeeld vanuit een ziekenhuis bevuurd wordt. Dan ligt die verantwoordelijkheid eerder bij de partij die daar een opstelling inneemt. Maar dit was enkel een ceremonie,er was ook de keuze om het gewoon op zijn beloop te laten en dan had Rusland geen nadeel ondervonden.
Nee dat is humanitair oorlogsrecht en dat komt voort uit een aantal geneefse conventies.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wie bepaald dan of het proportioneel is?
Gaat de VN of ICC daar over beslissen?
Dat snap ik maar als partij A vind dat het proportioneel is en partij B vind van niet dan moet er toch iemand een beslissing nemen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat is humanitair oorlogsrecht en dat komt voort uit een aantal geneefse conventies.
Nee, is gewoon een arbitraire afspraak, maar Rusland of een Israël hebben daar schijt aan.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wie bepaald dan of het proportioneel is?
Gaat de VN of ICC daar over beslissen?
Volgens mij kan de vn of een onderdeel daar van er een oordeel over vellen. Is voor mij ook een goede 15 jaar geleden dat ik dit heb gehad.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat snap ik maar als partij A vind dat het proportioneel is en partij B vind van niet dan moet er toch iemand een beslissing nemen.
Ik heb wat opleidingen gedaan waar dat ook ter sprake kwam maar dan beslist een rechter of het proportioneel was.
Vraag me af wie dat gaat beslissen in een oorlog.
Sorry verkeerde knop gedrukt..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed nieuws.Je bent een waardeloze agent.
Ziet eruit als een residentiële flat/appartementscomplexquote:
Als er burgers resideren is het een dikke no go natuurlijk. Of poetin z’n bunker of paleis met prostitutie kamers zit doet er niet toe.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:01 schreef ExTec het volgende:
Ja, maar het zal wel weer een 'vuige commandant' zijn die ruimte heeft gehuurd in een civiel kantoren complex. Putin zit met tranen in z'n ogen in z'n bunker!
Rusland heeft daar doorgaans nooit moeite mee.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als er burgers resideren is het een dikke no go natuurlijk. Of poetin z’n bunker of paleis met prostitutie kamers zit doet er niet toe.
Zie je hoe lastig het is om legitieme targets te vinden?
Ligt eraan hoe belangrijk het doel isquote:Op dinsdag 15 april 2025 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als er burgers resideren is het een dikke no go natuurlijk. Of poetin z’n bunker of paleis met prostitutie kamers zit doet er niet toe.
Zie je hoe lastig het is om legitieme targets te vinden?
Maar rus stelt zichzelf op, in dat kantorencomplex.quote:Je kunt niet zomaar iets onder vuur nemen en de burgerslachtoffers op de koop toe nemen.
Dat is weer anders dan wanneer je bijvoorbeeld vanuit een ziekenhuis bevuurd wordt. Dan ligt die verantwoordelijkheid eerder bij de partij die daar een opstelling inneemt.
Het is een taal van de Russen dat ze het doel niet rakenquote:Op dinsdag 15 april 2025 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
Je had het kunnen verwachten natuurlijk, dus gek is het zeker niet. Eerder faal van die gouverneur van Soemy.
Klopt, niet handelen uit emotie is sowieso sterk.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Rusland heeft daar doorgaans nooit moeite mee.
Daarom heb ik dus wat dat betreft enorm veel respect voor de hoge officieren van Oekraine, die er geen tit for tat spel van maken. Alhoewel ze dat uit emotie vast graag willen.
Mss bedoelde je faal, maar taal is idd ook goed.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is een taal van de Russen dat ze het doel niet raken
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_safari_(terror_campaign)quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, niet handelen uit emotie is sowieso sterk.
Als deze partijen zich gaan richten op de burgerbevolking van ieder ander dan is het hek van de dam.
Ja en wat de calleteral damage is.quote:
Faalquote:Op dinsdag 15 april 2025 20:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mss bedoelde je faal, maar taal is idd ook goed.
Maakt niet uit, als het belangrijk genoeg is mag je het hele ding tegen de grond schietenquote:Op dinsdag 15 april 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en wat de calleteral damage is.
Die man heeft dat gebouw vast niet helemaal voor zichzelf.
Maar dat weten we inmiddels al wel meer dan twintig jaar.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is een taal van de Russen dat ze het doel niet raken
Nee is pas net gebeurdquote:Op dinsdag 15 april 2025 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat weten we inmiddels al wel meer dan twintig jaar.
Ook als daar duizenden mensen resideren?quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maakt niet uit, als het belangrijk genoeg is mag je het hele ding tegen de grond schieten
Dat de man daar zit is de oorlogsmisdaad hier
quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook als daar duizenden mensen resideren?
Je opent een doos van pandora die je niet meer dicht krijgt als je dat doet..
quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maakt niet uit, als het belangrijk genoeg is mag je het hele ding tegen de grond schieten
Dat de man daar zit is de oorlogsmisdaad hier
Neequote:Op dinsdag 15 april 2025 20:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jij bent Tsjetsjenië vergeten denk ik.
Dan weten we al meer dan twintig jaar dat Russen moeite hebben om hun doelen te raken.quote:
Van Rusland en Israël wordt wel geëist dat ze eerst de moeder en alles onderzoek doen voor ze lanceren he..quote:
Ja hoe ga je er anders achterkomen hoe belangrijk het doel is tov de eventuele nevenschade??quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Van Rusland en Israël wordt wel geëist dat ze eerst de moeder en alles onderzoek doen voor ze lanceren he..
Doorheen geskipt, betere video dan normaal van hem.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:22 schreef LethalNinja het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
analyse van de belegering van Prokovsk
Ik ga hem straks bekijken. Ik heb de meeste analyses van hem bekeken van het Oekraïne vs Rusland conflict maar ook van diverse andere conflicten. Ik vind dat er veel werk/ tijd in zijn analyses zit. Je moet wel geïnteresseerd zijn in het taktische plaatje natuurlijk. Welke troepen/ regimenten (?) mochten het waar tegen elkaar opnemen etc.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Doorheen geskipt, betere video dan normaal van hem.
Neem aan dat jij het helemaal gekeken hebt, heeft hij het over de aanvalen in autos, stepjes, brommers daar en de enrome verliezen die de russen lijden voor de zeer langzame opmars daar?
Ik bedoel gewoon meer, kijk naar de titels, zijn thumbnails als je alle videos opent. Het is heel duidelijk wie zijn publiek is en voor wie hij zijn content maakt en dat weet hij zelf ook.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:33 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik ga hem straks bekijken. Ik heb de meeste analyses van hem bekeken van het Oekraïne vs Rusland conflict maar ook van diverse andere conflicten. Ik vind dat er veel werk/ tijd in zijn analyses zit. Je moet wel geïnteresseerd zijn in het taktische plaatje natuurlijk. Welke troepen/ regimenten (?) mochten het waar tegen elkaar opnemen etc.
Uiteraard snap ik het ook als mensen de filmpjes volledig skippen. Hij heeft het niet vaak over vreselijke dingen die het Russische leger doet (zoals recent in Sumy) zou hij van mij best mogen doen. Wat ik wel weer kan waarderen is dat hij over beide fracties met respect praat. Anyway genoeg geluld, als ik morgen nog wat inhoudelijks toe te voegen heb dan deel ik het wel.
Dat de opmars van de Russen de afgelopen jaren zeer traag/ langzaam is kan iedereen zien. Hierom maak ik mij ook weinig zorgen dat de Russen "ineens" in Polen of Duitsland zijn en Nederland dicht naderen. Het huidige conflict houden ze maar net met de grootste moeite vol. Maar dit is weer een ander gesprek.
Daar kunnen we het gerust over hebben. Israël is veel rücksichtsloser dan Rusland. Die blazen hele appartementencomplexen vol gezinnen op als er een Hamas hoofdkwartier in zit. En dat terwijl ze technologisch en militair veel geavanceerder zijn en het verschil ten opzichte van hun tegenstander veel groter is.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
Israël is wel baas boven baas. Die dubbele moraal is ook ironisch. Maar laten we daar in dit topic maar niet over beginnen.
Ja? En?quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ziet eruit als een residentiële flat/appartementscomplex
Dat is al aan de orde vanaf dag 1.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, niet handelen uit emotie is sowieso sterk.
Als deze partijen zich gaan richten op de burgerbevolking van ieder ander dan is het hek van de dam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |