SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Ik zag gisteren dat Oekraine een drone heeft die als een helikopter is, wellicht was dat het?quote:Op donderdag 10 april 2025 12:56 schreef xpompompomx het volgende:
Zag net een filmpje van Moskouse luchtafweer die op eigen helikopters aan het schieten was. Gaat lekker daar.
quote:Video toont Russische militairen die Oekraense krijgsgevangenen doden
Het Amerikaanse persbureau AP heeft een video gedeeld die het onlangs in handen kreeg via "militaire functionarissen van een Europees land". Daarop zou te zien zijn hoe Russische militairen vier Oekraense krijgsgevangenen die zich hebben overgegeven doodschieten.
De video toont hoe de vier een deels ingestort gebouw verlaten en op de grond gaan liggen. Het zou gaan om een gebouw in het dorpje Pjatychatky. Vervolgens worden ze door de Russische militairen doodgeschoten. Het moment van executie zelf is door AP geblurd, omdat de beelden te gruwelijk zijn volgens het persbureau. Een van de mannen zou door de schoten onthoofd zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. NOS
quote:Chinese receive up to $27,000 for a contract with Russia and a monthly salary of $2,500: Beijing turns a blind eye to the recruitment of its citizens, — The Guardian
In Chinese social networks, it is easy to find videos that promote the idea of joining Russian army.
quote:Captured Chinese citizen admitted that the commanders were Russians. Due to the language barrier, he simply repeated the actions of his fellow soldiers.
"Here in Ukraine, they feed me better than in Russia, treat me better, and it is safer here," he does not want to return to Russia.
Dit gaat over importheffingen, niet de oorlog in Oekrainequote:Op donderdag 10 april 2025 21:58 schreef polderturk het volgende:
Wat is dit voor een niveau?
Wordt de VS geleid door pubers?
Voor Trump had je dit echt nooit.
[ x ]
Helemaal niks. Je hebt namelijk altijd wel vrijwilligers. Engelsen en Nederlanders bij Oekrane, Nepalezen, Cubanen en nu dus een handjevol Chinezen bij Rusland. Dit is echt geen nieuws.quote:
quote:North Korea plans to send "thousands" of short-range ballistic missiles to Russia, says U.S. INDOPACOM Commander Adm. Paparo. These missiles are known to be highly inaccurate and could hit civilian targets.
quote:Russian missile strike on Dnipro killed a civilian and hit a factory producing household and hygiene products, causing a massive fire. Dnipro Mayor Filatov: "They hit a warehouse of wipes and diapers, that's why it's burning so intensely. They launch ballistic missiles at diapers and playgrounds."
Ik snap het wel. Hygine is een ernstige bedreiging voor de traditionele Russische levensstijl.quote:
Veel vodka dood alle bacterin joh.quote:Op vrijdag 11 april 2025 07:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Hygine is een ernstige bedreiging voor de traditionele Russische levensstijl.
https://www.ewmagazine.nl(...)iplomaat-eu-1472008/quote:Het was niet de eerste keer dat Kallas zich tactisch en diplomatiek vergaloppeerde in haar nog korte termijn als HV. Na het rampzalig verlopen bezoek van de Oekraense president Volodymyr Zelensky aan het Witte Huis op 28 februari, schreef ze op X: ‘Vandaag werd duidelijk dat de vrije wereld een nieuwe leider nodig heeft. Het is aan ons, Europeanen, om deze uitdaging aan te gaan.’
Een bericht dat bij de EU, en zeker bij de NAVO, tot gefronste wenkbrauwen leidde. Zo’n tweet kan de Amerikanen nog hoger in de gordijnen jagen. Was dat nou zo verstandig van Europa’s hoogste diplomaat?
Aparte conclusie wel, in datzelfde stuk lees ik ook dit:quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:26 schreef phpmystyle het volgende:
Kallas wordt ook in de EU niet heel hoog aangeslagen. Haar retoriek dient Oekraine niet zeggen omstanders.
Zelfs Vd Leyen neemt haar niet te serieus.
[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)iplomaat-eu-1472008/
quote:In de Europese machtsverhoudingen moet Kallas nog haar plaats vinden, maar bij de Europese Dienst voor Extern Optreden (EDEO), het Brusselse ‘ministerie van Buitenlandse Zaken’, zijn ze blij met de nieuwe HV. ‘Ze heeft de juiste reflexen,’ zegt een hoge diplomaat die bij EDEO werkt. ‘Ze is heel toegankelijk en heel gengageerd. Dat ze op haar eerste werkdag naar Kyiv ging, was logisch. Ook in het Midden-Oosten kreeg ze een plek aan tafel door snel Syri te bezoeken.’
Kallas heeft daarbij het voordeel dat haar voorgangers niet bepaald giganten waren, zeker de Spanjaard Josep Borrell (2019-2024) niet. ‘Borrell had een diep wantrouwen tegen alles wat trans-Atlantisch is. Zij juist niet.’ Maar haar geloof in het trans-Atlantische bondgenootschap heeft wel een fikse knauw gekregen, door Donald Trumps buigzame houding tegenover de Russen en de vijandigheid in het Witte Huis jegens Zelensky.
In het Europees Parlement zijn ze net zo verheugd over de komst van Kallas als bij EDEO. ‘Borrell was heel erg,’ zegt de Belgische Assita Kanko (N-VA). ‘Kallas is heel professioneel, ik werk graag met haar. Maar misschien is ze te gefocust op Rusland en minder op de rest van de wereld. Dat moet nog blijken.’
quote:Aangepast: 38 min geleden 39 min geleden in Buitenland
De Amerikaanse gezant Steve Witkoff is in Moskou voor overleg met de Russische president Vladimir Poetin. De trip werd als eerste gemeld door de Amerikaanse nieuwssite Axios en is bevestigd door het Russische staatspersbureau RIA.
Russische en Amerikaanse diplomaten voerden deze week gesprekken in het Turkse Istanbul. Daar wordt geprobeerd om de banden tussen de landen te verbeteren, onder meer door over en weer diplomaten meer ruimte te geven. Vooraf werd gezegd dat er niet gesproken zou worden over de oorlog in Oekrane. Donderdag vond wel een gevangenenruil tussen de landen plaats.
Trump heeft gezegd dat hij snel een einde wil maken aan de oorlog in Oekrane. Het herstellen van het contact met Rusland zou daar volgens hem bij helpen. De Amerikaanse minister van Defensie Marco Rubio zei vorige week dat de VS wel binnen enkele weken willen zien of Moskou ook bereid is om stappen richting vrede te zetten.ANP / AFP
De Amerikaanse gezant Steve Witkoff is in Moskou voor overleg met de Russische president Vladimir Poetin.
Ja dat staat er ook, vanuit parlement zelf zijn ze positiever.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aparte conclusie wel, in datzelfde stuk lees ik ook dit:
[..]
Haar ambtenaren minder?! Die zijn blij met haar staat in het stuk dat ik post.quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat staat er ook, vanuit parlement zelf zijn ze positiever.
Haqr ambtenaren minder.
Daarom post ik ool de hele link.
Mag ik je een tip geven?quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat staat er ook, vanuit parlement zelf zijn ze positiever.
Haqr ambtenaren minder.
Daarom post ik ool de hele link.
quote:Artikel door ANP • 2u •Rusland: gevangenenruil met VS goed voor onderling vertrouwen
Copyright ANP 2025
MOSKOU (ANP/RTR) - De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov stelt dat de uitwisselingen van gevangenen met de Verenigde Staten bedoeld zijn om het onderlinge vertrouwen te versterken. Donderdag vond de tweede ruil plaats sinds het aantreden van de Amerikaanse president Donald Trump in januari.
Het is volgens Lavrov nodig om te streven naar normalisering van de betrekkingen tussen Rusland en de VS. De relatie tussen de landen heeft zwaar geleden onder de Russische inval in Oekrane. Washington zoekt onder Trump weer toenadering tot Moskou.
Rusland liet donderdag de Amerikaans-Russische Ksenia Karelina vrij in ruil voor de Russisch-Duitse Arthur Petrov. Karelina had twaalf jaar celstraf gekregen wegens een donatie van ongeveer 50 dollar aan een Amerikaanse organisatie die Oekrane steunt. Petrov werd verdacht van het smokkelen van gevoelige technologie naar Rusland.
En ideaal middel voor Rusland om opgepakte spionnen terug te krijgen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:59 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov (Moskou):
Rusland: gevangenenruil met VS goed voor onderling vertrouwen
https://www.msn.com/nl-nl(...)9bcc273904ddd6&ei=64
Alles uit de kast halen in goede hoop tot meer vertrouwen tussen het Westen en Rusland!
[..]
Dit is het nieuws dat ik graag hoor.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:59 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov (Moskou):
Rusland: gevangenenruil met VS goed voor onderling vertrouwen
https://www.msn.com/nl-nl(...)9bcc273904ddd6&ei=64
Alles uit de kast halen in goede hoop tot meer vertrouwen tussen het Westen en Rusland!
[..]
Dat zeker, ja.quote:Op vrijdag 11 april 2025 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is het nieuws dat ik graag hoor.
Goed dat de grote mondiale spelers bezig zijn met een goede relatie op te bouwen.
Dit is een droomscenario.
Men beseft zich te weinig hier hoezeer wij boffen en in onze handen mogen knijpen dat het ook anders had kunnen gaan.quote:
Stel je voor zeg; dan was er misschien maarzo en zonder enig precedent een land binnengevallen met honderdduizenden doden tot gevolg. Godzijdank is dat voorkomen nu.quote:Op vrijdag 11 april 2025 13:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Men beseft zich te weinig hier hoezeer wij boffen en in onze handen mogen knijpen dat het ook anders had kunnen gaan.
Trololol. Ligt er allemaal net (heel veel) te dik bovenop om serieus te nemen. Net als de act van die zogenaamde elitair uit Haarlem.quote:Op vrijdag 11 april 2025 13:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Men beseft zich te weinig hier hoezeer wij boffen en in onze handen mogen knijpen dat het ook anders had kunnen gaan.
Pure rage-bait. Hele dag door.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Trololol. Ligt er allemaal net (heel veel) te dik bovenop om serieus te nemen. Net als de act van die zogenaamde elitair uit Haarlem.
En het werkt want telkens komen er reacties op.quote:
Ik twijfel oprecht. Maar het risico van de "flood them with shit" strategie die php&co hanteren is dat er op een gegeven moment zoveel bagger stroomt dat de feiten (lijken te) verdwijnen. Dus af en toe, gewoon om de leugens bloot te leggen, mot je wel reageren. Want anders staat er helemaal niets meer tegenover, en kakken php en zijn vrienden dit hele topic vol. Want laten we wel zijn; ze worden ook niet gebanned.quote:Op vrijdag 11 april 2025 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En het werkt want telkens komen er reacties op.
Dit inderdaad, laat het onbeantwoord en desinformatie heeft vrij spel.quote:Op vrijdag 11 april 2025 15:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik twijfel oprecht. Maar het risico van de "flood them with shit" strategie die php&co hanteren is dat er op een gegeven moment zoveel bagger stroomt dat de feiten (lijken te) verdwijnen. Dus af en toe, gewoon om de leugens bloot te leggen, mot je wel reageren. Want anders staat er helemaal niets meer tegenover, en kakken php en zijn vrienden dit hele topic vol. Want laten we wel zijn; ze worden ook niet gebanned.
En jij kunt helpen. Ga naar Rusland en laat je oppakken. Dan kan ook jij -eventueel- worden geruild tegen een Russische spion. Je wilt toch zo graag dat ze in gesprek gaan?quote:Op vrijdag 11 april 2025 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is het nieuws dat ik graag hoor.
Goed dat de grote mondiale spelers bezig zijn met een goede relatie op te bouwen.
Dit is een droomscenario.
Dat gebeurde elke keer, maar dan zeiden mods dat we er niet op moesten reageren.quote:Op vrijdag 11 april 2025 15:59 schreef sp3c het volgende:
Maar weerleg die 'leugens' dan gewoon ipv iedere keer weer met die afgekauwde kremlinroebels aan te komen draven
Want dat mag nu eenmaal niet
Simpele zielen kunnen niet hebben dat er mensen zijn met een andere mening.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:28 schreef LXIV het volgende:
De essentie van een forum is natuurlijk dat er mensen met verschilde meningen op zitten. Blijf op de inhoud reageren en feitelijk.
De hele tijd roepen dat php geld uit Moskou ontvangt is ook niet op de inhoud of feitelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |