abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 april 2025 @ 20:15:27 #181
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217370978
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 19:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het idee is de Palestijnen over te halen te verhuizen zonder daarbij geweld te gebruiken, lukt dat, dan is er geen sprake van etnische zuivering.
Dat ligt er volledig aan de manier waarop dit gebeurt. Ook een geweldsloze verplaatsing kan wel degelijk vallen onder de term etnische zuivering.
Dit, dus.
  maandag 14 april 2025 @ 20:19:22 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217371000
Mensen dwingen te verhuizen is net zo goed achterlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217371143
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 17:53 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nul natuurlijk. In tegenstelling tot de tienduizenden Palestijnen die in Israël in concentratiekampen vastzitten. Stukje Westerse waarden.
Jank harder.
Intolerant voor intolerantie
pi_217371519
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mensen dwingen te verhuizen is net zo goed achterlijk.
Je moet het gewoon anders noemen. 'Vrijwillige migratie' klinkt een stuk vriendelijker en dan kan er ook meteen een streep door de term 'vluchteling'. Boerman ook blij
  maandag 14 april 2025 @ 21:20:05 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217371556
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 21:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je moet het gewoon anders noemen. 'Vrijwillige migratie' klinkt een stuk vriendelijker en dan kan er ook meteen een streep door de term 'vluchteling'. Boerman ook blij
Palestijnen zijn daar geboren en getogen, het is hun thuis. Men kan het noemen wat het wil, mensen verplicht uit hun thuisland laten 'verhuizen' is misdadig en tegennatuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 14 april 2025 @ 23:28:21 #186
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217372484
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 19:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Over wiens idee gaat het dan? Ik heb niet het idee dat de Israeliers van plan zijn om de Palestijnen heel vriendelijk te vragen huis en haard achter te laten, en ik geloof evenmin dat er een vrijwillige uitkoopregeling op de agenda staat.
[..]
Die Endlösung der Palästinenserfrage :X
Nee, dat lijkt me ook niet, maar ze moeten toch wat uiteindelijk. Ik denk niet dat Israel is op zit te wachten om in het jaar 2100 nog met dit probleem te zitten, dan is het enkel pragmatisch, niet moreel, om voor een oplossing te kiezen nu het mogelijk is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217372552
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 14:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Waarom zouden de Palestijnen geen recht hebben om in de Gazastrook (of op de Westelijke Jordaanoever) te wonen? En dan spreken over milde onderdrukking? De manier waarop Palestijnen op bijv. de Westelijke Jordaanoever constant worden getreiterd, mishandeld en hun bezittingen vernield door Joodse kolonisten, terwijl het Israëlische leger, dat daar de orde zou moeten bewaken, met de handen in de zakken toekijkt, is dat milde onderdrukking? Als je een bevolkingsgroep decennialang als tweederangsburgers behandelt, en niemand komt voor deze mensen op, alleen een groep fundamentalistische moslimterroristen, dan kun je toch op je vingers natellen wat de gevolgen daarvan zijn? Juist daarom zou de internationale Westerse gemeenschap zich meer moeten bekommeren om het lot van de Palestijnen (en dan heb ik het dus niet over demonstrerende studenten, maar echt over overheden).

Het probleem is dat het Nederlandse volk (en de overheid voorop) nog steeds gebukt gaat onder een enorm schuldgevoel over het feit dat er zoveel Joden uit Nederland gedeporteerd zijn, waarbij de Nederlandse ambtenarij, maar ook politie en NS (plus heel wat burgers) de Duitse bezetter maar al te graag een handje hielpen. Daarom durft de Nederlandse regering ook nog steeds amper kritiek te uiten op de Israëlische regering, anders dan wat geneuzel over een rode lijn die blijkbaar toch nooit overschreden kan worden, al zou Israël een atoombom op de Gazastrook gooien.

Gelukkig begint bij steeds meer mensen, ook mensen van Joodse komaf, het kwartje te vallen. Na het afslachten en met ambulance en al begraven van hulpverleners (wat vervolgens ook nog ontkend werd, in eerste instantie) beginnen steeds meer mensen door te krijgen wat voor smerige oorlog dit is, en dat het ome Bibi misschien toch niet uitsluitend om de veiligheid gaat, maar vooral om het traineren van het corruptie-onderzoek naar hem.
1: Het gewelddadig optreden van een deel van de kolonisten op de WestBank is erg af te keuren. Daar kunnen we snel klaar over zijn. Na de moord op Rabin had Israel dat tuig veel harder en consequenter moeten aanpakken.

2: Welnee. Het heeft allemaal niets met schuldgevoel te maken. Nederland heeft gewoon goede banden met Israel. Zeker ook op militair gebied. Israel is voor een groot gedeelte afhankelijk van de Europese markt.

Het is gewoon harde geopolitiek. Heeft bitter weinig met nazi's en Jodenvervolging te maken.

3: Deze oorlog is een reactie op de beslissing van Hamas om een slachting op Israëlisch grondgebied aan te richten.
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 00:03:43 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217372565
Dit heeft met geopolitiek niets te maken, dan snap je de term niet zo goed

Wat je voorstelt is gewoon landjepikken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 15 april 2025 @ 07:57:53 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217373143
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 00:03 schreef sp3c het volgende:

Je zult eerst een land moeten hebben alvorens dit 'gepikt' kan worden. De Palestijnen hebben zoals bekend geen land en dit ook nooit gehad. De Westelijke Jordaanoever was tot 1967 onderdeel van Jordanië en de Gazastrook van Egypte.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 08:12:39 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217373221
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2025 07:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je zult eerst een land moeten hebben alvorens dit 'gepikt' kan worden. De Palestijnen hebben zoals bekend geen land en dit ook nooit gehad. De Westelijke Jordaanoever was tot 1967 onderdeel van Jordanië en de Gazastrook van Egypte.
Wie wonen er nu ik Gaza dan?
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:24:43 #191
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217373298
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 19:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Over wiens idee gaat het dan? Ik heb niet het idee dat de Israeliers van plan zijn om de Palestijnen heel vriendelijk te vragen huis en haard achter te laten, en ik geloof evenmin dat er een vrijwillige uitkoopregeling op de agenda staat.
[..]
Die Endlösung der Palästinenserfrage :X
Na meer dan een eeuw van bruut terrorisme en geweld gericht op Joden en ook nog eens voor problemen te hebben gezorgd in andere landen (neem Zwarte September) is er in deze regio wel de vraag waar de Palestijnen nu het beste heen kunnen.

We hebben hier helaas te maken met een samenleving die voor grote delen erg geradicaliseerd is en waar antisemitisme en moslimfundamentalisme breed worden omarmd. Bovendien vermenigvuldigt men zich ook op een hoog tempo en worden hun kinderen met hetzelfde giftige gedachtegoed opvoeden waarmee men zelf van kind af aan is geïndoctrineerd.

Maar dat hoef je niet te verwoorden op een manier waarbij je refereert aan de Tweede Wereldoorlog, want daar heeft het niets mee te maken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
Irrelevant. Ergens wonen wil niet zeggen niet dat je de eigenaar van dat land bent.

Er wonen nu ook 500,000 Joden in de Westelijke Jordaanoever waarvan wordt gezegd dat die daar maar weg moeten en niet zouden mogen wonen. Als dat een relatief genormaliseerd standpunt is, waarom kan er dan niet een punt worden gemaakt dat vanwege het gedrag van de Palestijnen er hier geen toekomst voor ze is?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:32:54 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217373335
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
Van welke soevereine staat zijn Gazanen een onderdaan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 08:37:23 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217373355
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Van welke soevereine staat zijn Gazanen een onderdaan?
Maakt dat wat uit?

Landjepik is geen juridische term he :')
pi_217373429
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er wonen nu ook 500,000 Joden in de Westelijke Jordaanoever waarvan wordt gezegd dat die daar maar weg moeten en niet zouden mogen wonen. Als dat een relatief genormaliseerd standpunt is, waarom kan er dan niet een punt worden gemaakt dat vanwege het gedrag van de Palestijnen er hier geen toekomst voor ze is?
Dat is geen genormaliseerd standpunt. Dat is een extreem standpunt, net zoals jouw laatste standpunt.
pi_217373587
quote:

[..]
Na meer dan een eeuw van bruut terrorisme en geweld gericht op Joden en ook nog eens voor problemen te hebben gezorgd in andere landen (neem Zwarte September) is er in deze regio wel de vraag waar de Palestijnen nu het beste heen kunnen.
Voor de laatste keer: de Palestijnen verplaatsen is het probleem verplaatsen - maar je moet het probleem oplossen.

Zet nou die verplaatsing maar uit je hoofd. De Palestijnen gaan nergens heen. Het probleem moet worden opgelost, en dat kan alleen door de Palestijnen murw te beuken en daarna opnieuw op te voeden.

Al het andere is op de lange termijn totaal nutteloos.
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:37:38 #196
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_217373801
quote:

[..]

We hebben hier helaas te maken met een samenleving die voor grote delen erg geradicaliseerd is en waar antisemitisme en moslimfundamentalisme breed worden omarmd. Bovendien vermenigvuldigt men zich ook op een hoog tempo en worden hun kinderen met hetzelfde giftige gedachtegoed opvoeden waarmee men zelf van kind af aan is geïndoctrineerd.

Maar dat hoef je niet te verwoorden op een manier waarbij je refereert aan de Tweede Wereldoorlog, want daar heeft het niets mee te maken.
[..]
Mijn opmerking was een reactie op die van BlaZ die het had over het "zich ontdoen van het Palestijnse probleem, probeer bij het horen van die formulering maar eens NIET aan de Endlösung te denken.
quote:
Irrelevant. Ergens wonen wil niet zeggen niet dat je de eigenaar van dat land bent.

Talloze Palestijnen zijn geboren en getogen in de Gazastrook. Zelfs al misdragen ze zich en hebben veel er van antisemitisch gedachtegoed, je kunt ze niet zomaar het land uitzetten. En al helemaal niet vervolgens het land inpikken. Eerlijk gezegd denk ik dat als ik in de Gazastrook of op de Westelijke Jordaanoever zou wonen, temidden van de Palestijnen, en mij zou een zelfde behandeling ten deel vallen als de Palestijnen, dan zou ik ook op een gegeven moment antisemitische opvattingen gaan krijgen.

Vwb de Westelijke Jordaanoever: wat vind je dan van het gedrag van die kolonisten? Die misdragen zich toch net zo goed? Dan moet je die ook het land uitzetten!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_217373820
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:11 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Voor de laatste keer: de Palestijnen verplaatsen is het probleem verplaatsen - maar je moet het probleem oplossen.

Zet nou die verplaatsing maar uit je hoofd. De Palestijnen gaan nergens heen. Het probleem moet worden opgelost, en dat kan alleen door de Palestijnen murw te beuken en daarna opnieuw op te voeden.

De Dayiha doctrine met daarna scholing?
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:40:56 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217373836
quote:

[..]

Ik vrees dat er binnen de Palestijnse samenleving te veel mensen zo geradicaliseerd zijn dat al zou je een terreurgroepering als Hamas of de Palestijnse Jihad volledig elimineren (wat echt wel kan). Het eerste wat bij die mensen op zal komen is het oprichten van een nieuwe Islamitische terreurbeweging.

Je zou zo'n samenleving natuurlijk kunnen deradicaliseren, maar daar is internationaal simpelweg niet genoeg wil voor. Helaas vinden te veel overheden dat er eigenlijk wel een kern van rechtvaardigheid in het terrorisme van de Palestijnen zit en dat het beste wat men kan doen is de Palestijnen maar een eigen staat geven en Israël zal simpelweg moeten leven met een aantal keer jaar getorpedeerd worden met raketten, aanslagen en om de zoveel jaar een gijzeling.

Eigenlijk is het ook ergens wel bewonderenswaardig wat de Palestijnen hebben weten te realiseren. Je valt 150+ jaar Joden aan in de omgeving, nadien op structurele basis de enige Joodse staat ter wereld, elke oorlog die je zelf start verlies je en de internationale gemeenschap ziet jou als het slachtoffer van Israëlische agressie. Hilarisch.
pi_217373840
quote:

[..]

Hoe zie je dat precies voor je? En wanneer is het genoeg?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217373902
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 00:03 schreef sp3c het volgende:

Je leest slecht.
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 09:53:21 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217373905
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je leest slecht.
Heel erg slecht. Bah
pi_217373909
quote:

[..]

Palestijnen gaan nergens heen - huilen nog steeds om de Nakba (wat voor een deel precies dat was. Gedwongen verplaatsing).

Natuurlijk gaan de Palestijnse-Gazanen op den duur wel weg.
pi_217373914
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Heel erg slecht. Bah
Heaul erg
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 09:54:47 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217373917
Jaja ik ben wel klaar met je
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:57:38 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217373935
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Mijn opmerking was een reactie op die van BlaZ die het had over het "zich ontdoen van het Palestijnse probleem, probeer bij het horen van die formulering maar eens NIET aan de Endlösung te denken.
[..]
Talloze Palestijnen zijn geboren en getogen in de Gazastrook. Zelfs al misdragen ze zich en hebben veel er van antisemitisch gedachtegoed, je kunt ze niet zomaar het land uitzetten. En al helemaal niet vervolgens het land inpikken. Eerlijk gezegd denk ik dat als ik in de Gazastrook of op de Westelijke Jordaanoever zou wonen, temidden van de Palestijnen, en mij zou een zelfde behandeling ten deel vallen als de Palestijnen, dan zou ik ook op een gegeven moment antisemitische opvattingen gaan krijgen.

Vwb de Westelijke Jordaanoever: wat vind je dan van het gedrag van die kolonisten? Die misdragen zich toch net zo goed? Dan moet je die ook het land uitzetten!
En of dat kan, de Gazastrook is trouwens ook geen land. Koeweit heeft begin jaren 1990 ook honderdduizenden Palestijnen uitgezet. Iets dat trouwens opmerkelijk genoeg niet tot ophef wist te leiden in de internationale gemeenschap.
pi_217374030
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe zie je dat precies voor je? En wanneer is het genoeg?
Het is genoeg wanneer de Palestijnen rationeel gaan redeneren en dus hun verlies accepteren.

Gaan ze door zoals nu doorgaan, zal elke stukje grond Israëlisch worden. In Gaza, op de WestBank (Judea en Samaria). Overigens moet dit wel samengaan met het aanpakken van extreem-radicale groepen binnen Israel die van mening zijn dat de Palestijnen sowieso geen grondgebied verdienen. Zo werkt het natuurlijk niet. Als de Palestijnen weer braaf luisteren, mag dat worden beloond.
  dinsdag 15 april 2025 @ 10:13:05 #207
Bijdehand mannetje
pi_217374074
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En of dat kan, de Gazastrook is trouwens ook geen land. Koeweit heeft begin jaren 1990 ook honderdduizenden Palestijnen uitgezet. Iets dat trouwens opmerkelijk genoeg niet tot ophef wist te leiden in de internationale gemeenschap.
Ik weet dat de Gazastrook geen land is, maar het hoort wel bij Palestina. Je kunt Palestijnen die buiten Palestina wonen (bijv. in Koeweit) wel uitzetten naar Palestina, maar Palestijnen die al in Palestina wonen, waarheen wil je die uitzetten dan? Stel je voor dat er een soortgelijk conflict zou uitbreken tussen Nederland en België en dat België vervolgens zou besluiten om Limburg en Noord-Brabant te annexeren en de bevolking aldaar uit te zetten naar pak 'em beet Duitsland. Dat gaat toch niet?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_217374116
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 10:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik weet dat de Gazastrook geen land is, maar het hoort wel bij Palestina. Je kunt Palestijnen die buiten Palestina wonen (bijv. in Koeweit) wel uitzetten naar Palestina, maar Palestijnen die al in Palestina wonen, waarheen wil je die uitzetten dan? Stel je voor dat er een soortgelijk conflict zou uitbreken tussen Nederland en België en dat België vervolgens zou besluiten om Limburg en Noord-Brabant te annexeren en de bevolking aldaar uit te zetten naar pak 'em beet Duitsland. Dat gaat toch niet?
Hoezo? er zijn toch meerdere manieren. Een deal sluiten met Egypte, Jordanië, als dat niet lukt het leven in Gaza zodanig onmogelijk maken dat ze vanzelf wel vertrekken.

Dat laatste was een van de doelen. Alleen was men in Israel even vergeten dat het opbouwen ook weer een flinke tijd gaat duren.
  dinsdag 15 april 2025 @ 10:24:19 #209
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217374158
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 10:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Palestina is geen land en dat is het ook nooit geweest. Het is de naam die is gegeven door de Romeinen aan deze regio na de Joods-Romeinse oorlogen, met als bedoeling alle verbinding van Joden met dit gebied te doorbreken.

Internationaal is er dan nu door sommige landen wel een 'Palestijnse staat' erkend, maar die is niet levensvatbaar en voldoet al helemaal niet aan de criteria die zijn opgesteld in Montevideo Verdrag inzake de Rechten en Plichten van Staten.
quote:
In algemene zin kan worden gezegd dat op grond van het internationaal recht een entiteit een staat is wanneer is voldaan aan de volgende vijf criteria: (1) afgebakend grondgebied, (2) permanente bevolking, (3) effectief gezag, (4) bekwaamheid om internationale betrekkingen te onderhouden en (5) afwezigheid van onrechtmatige handelingen bij de totstandkoming van de staat.

Bron
Het gaat bij voor de Palestijnen bij het eerste criteria al mis.
  dinsdag 15 april 2025 @ 10:25:37 #210
Bijdehand mannetje
pi_217374179
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2025 07:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als het land niet van de Palestijnen is, van wie is het dan? Niemandsland? Up for grabs? Voordat de Westelijke Jordaanoever van Jordanië was hoorde het bij het Verenigd Koninkrijk (het Palestijnse mandaatgebied), daarvoor maakte het deel uit van het Ottomaanse rijk, hoe ver wil je teruggaan in de tijd?

En vervolgens is een deel van Palestina aan het Joodse volk gegeven door het VK, terwijl het VK het in feite ook maar had ingepikt. Dus eerst "steelt" het VK land wat eigenlijk niet van hun is. vervolgens geven ze dit aan de Joden, en de aldaar wonende Arabische Palestijnen wordt vriendelijk verzocht om maar even op te hoepelen. Dan kun je narigheid verwachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')