abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 april 2025 @ 13:08:47 #201
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217325770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb ondertussen een beetje door hoe jij denkt:

Alles moet maar wijken voor gezonde, CO2-neutrale bedrijven en vervuilers trappen we naar het buitenland zodat we al die zooi wel weer gaan importeren.

India of China moet ons staal maar produceren. Dat zij de kennis en kunde missen om hoogwaardig staal te maken is van ondergeschikt belang. Dat zij een veelvoud uitstoten van wat we hier normaal vinden is allemaal van ondergeschikt belang. We moeten een kwart van ons landbouwareaal maar opgeven zodat we mooie hotels en huizen kunnen bouwen. Voor mensen die straks geen werk hebben.

Je onderschat nogal de belangen om bepaalde producties hier in Nederland te houden. Het is allemaal een heel nobel streven maar als er geen belangen achter zouden zitten dan waren al die boeren en de industrie al lang het land uit getrapt. Schijnbaar gaat het zelfs niet eens om winst als bedrijven afhankelijk zijn van staatssteun. Maar dat hele idee er achter wil of kun jij niet begrijpen en daarom moeten we alleen maar kijken naar wat economisch en ecologisch interessant is en anders kunnen ze van jou allemaal de tering krijgen.
in Europa zijn staal fabrieken zat
Ruhr gebied zit ook een TATA staal fabriek 200 km verderop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 9 april 2025 @ 13:10:07 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217325782
quote:
China 'won't back down,' MAGA bros slam tariffs: Trump's First 100 Days - Day 79 | MSNBC
quote:
Trying to intellectualize any of Trump's decisions - especially this one is absolutely insane.

Trump is a toddler who has been given the controls on a jet plane
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217325799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
ChatGPT snapt niet zoveel.
De plus versie geeft er ook bronnen bij die te verifieren zijn en daarin lees ik exact terug als wat er nu gaande is. Laat ik het zo zeggen; Trump heeft het boek gelezen van Ron Vara en dat is zijn filosofie op gebied van economie. Dat is dan, via chatgpt, terug te lezen in de samenvattingen van "Death By China".
quote:
Primair gaat het om onbalans in import en export van goederen. Dat is hetgeen waar Trump een volstrekte obsessie mee heeft. Natuurlijk, China speelt daar als grote economie met een behoorlijk handelsoverschot in goederen jegens de VS een grote rol in, maar b.v. een Europa blijft absoluut niet buiten schot. j
Over de hele breedte heffingen invoeren dient uiteraard ook wel deels om het soort creatieve omzeilingen van heffingen door producten door andere landen te sluizen te verminderen.

Kijk je naar de oorzaak van die obsessie dan zie je enerzijds bij Trump wellicht een obsessie met 'masculiene banen' zoals de noeste staal- of mijnwerker en anderzijds de MAGA-stroming die terug verlangt naar de tijd dat de maakindustrie nog legio on- of laaggeschoolde banen bood waarmee men een miiddenklasseinkomen kon vergaren. Die tijd is echter geweest. Tegenwoordig loopt men zoals iemand anders al zei met een luier om 12 uur op een dag zonder pauze te ploeteren in een distributiecentrum van Amazon, totdat dat afdoende kan worden geautomatiseerd.
Tenslotte zal er ook nog wel enige strategische onafhankelijkheid spelen in bepaalde cruciale sectoren, maar dat kun je veel effectiever oplossen dan met dit soort blind beleid.
pi_217325826
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De plus versie geeft er ook bronnen bij die te verifieren zijn en daarin lees ik exact terug als wat er nu gaande is. Laat ik het zo zeggen; Trump heeft het boek gelezen van Ron Vara en dat is zijn filosofie op gebied van economie. Dat is dan, via chatgpt, terug te lezen in de samenvattingen van "Death By China".
[..]

Ron Vara? Die bestaat niet. Navarro wel. En dat is de huidige verantwoordelijke voor het beleid. Maar als je denkt dat dit enkel om China gaat, dan ga je voorbij aan de obsessie die trump al 3-4 decennia heeft met importheffingen. Waar je naar zit te kijken is de vastgoedboer die dealtjes ziet in termen van winnaars en verliezers en het heel economische concept van non-zero sum denken niet snapt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217325833
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
in Europa zijn staal fabrieken zat
Ruhr gebied zit ook een TATA staal fabriek 200 km verderop
En die draaien allemaal winst? En daarbij, Europa lijkt nu nog verenigd, wie zegt ons dat dat over 10 jaar nog steeds zo is? Dan naai je dus al die bedrijven het land uit. En dan als we die bedrijven nodig hebben dan zijn ze er niet meer. Jij bent opgegroeid in een tijd zonder oorlogen. Ik mag hopen dat je er nu achter komt dat die tijd niet meer vanzelfsprekend is en dat we een hele andere tijd tegemoet (kunnen) gaan. Een tijd waarin we ook gewoon onze eigen boontjes moeten kunnen doppen. Een tijd waarin we niet meer vanzelfsprekend zomaar alles kunnen importeren en zelf een beetje de hele dag duimen kunnen draaien op een suf kantoor.
pi_217325846
Op naar de 700 punten grens
  woensdag 9 april 2025 @ 13:21:07 #207
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217325865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En die draaien allemaal winst? En daarbij, Europa lijkt nu nog verenigd, wie zegt ons dat dat over 10 jaar nog steeds zo is? Dan naai je dus al die bedrijven het land uit. En dan als we die bedrijven nodig hebben dan zijn ze er niet meer. Jij bent opgegroeid in een tijd zonder oorlogen. Ik mag hopen dat je er nu achter komt dat die tijd niet meer vanzelfsprekend is en dat we een hele andere tijd tegemoet (kunnen) gaan. Een tijd waarin we ook gewoon onze eigen boontjes moeten kunnen doppen. Een tijd waarin we niet meer vanzelfsprekend zomaar alles kunnen importeren en zelf een beetje de hele dag duimen kunnen draaien op een suf kantoor.
dan hadden we ook scheepjeswol hier moeten houden

of Verolme shipyards

in VChinaen en India maken ze ook prima staal kennelijk, omdat ze het staal van TATA niet willen meer
pi_217325893
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 11:15 schreef Beathoven het volgende:
Cook heeft zelf nog niet eens zo lang geleden laten weten dat men daar geen heil in ziet. En als je land onaantrekkelijk wordt voor Amerikaan en buitenlander, dan ga je die kunde die in china wordt gevonden voor de werkvloer absoluut niet in California of Texas vinden.
Kunnen we nog herinneren dat Trump in z'n eerste termijn met een hoop bombarie Foxconn (producent van Apple producten) binnenhaalde voor een megaproject in Wisconsin. Dat werd ook een grote flop :')

https://en.wikipedia.org/(...)_and_Technology_Park

De modus operandi lijkt te zijn, grote publieke toezeggingen doen aan Trump en dan er met de pet naar gooien. Zal met TSMC de komende jaren niet anders worden vermoed ik
pi_217325894
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ron Vara? Die bestaat niet. Navarro wel. En dat is de huidige verantwoordelijke voor het beleid. Maar als je denkt dat dit enkel om China gaat, dan ga je voorbij aan de obsessie die trump al 3-4 decennia heeft met importheffingen. Waar je naar zit te kijken is de vastgoedboer die dealtjes ziet in termen van winnaars en verliezers en het heel economische concept van non-zero sum denken niet snapt.
Ik weet wie Ron Vara is en waarom die niet bestaat.
Ik zeg ook niet dat het enkel om China gaat. Maar tot aan 2019 leek het onomstotelijk dat China de volgende supermacht zou gaan worden en de plaats van Amerika over zou gaan nemen. Dat gaat natuurlijk altijd ten kostte van Amerika. Zelf heb ik zo mijn twijfels of China anno 2025 nog steeds dezelfde koers vaart en de capaciteiten heeft om de volgende supermacht te worden.

De manier waarop is buitengewoon kinderachtig en laat vooral zien dat Trump nooit president had moeten worden. Dat is nu wel gebeurd en hij heeft een leider van zijn DOF aangesteld die er een paar hele rare theorieën op na houdt. Theorieën die door bijna elke econoom naar de prullenbak worden gewezen. Maar schijnbaar gelooft Trump daar in. In die Theorieën speelt China een hele grote rol, daarmee niet gezegd dat hij ook de EU als een blok aan zijn been ziet. Dat laatste heeft hij ook meermaals uitgesproken.
pi_217325899
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 12:41 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Niet via de EU, en zeker niet via dat pinguinland waar niemand woont. Maar die krijgen wel tarieven dus blijkbaar is dat het niet. Bovendien: als China het grote probleem is overleg je met bondgenoten, zet je daar wellicht wat druk op en voer je dat samen uit, dit is blind slaan naar de hele wereld. Staan ze veel sterker want de EU is nog steeds een van de grootste economieën op deze planeet.

Maar nee ze gaan de EU schofferen, lekker overal tarieven op gooien en nu zou het plots een grote strategie zijn?

Ik geloof er niks van. Wat hier aan de hand is is dat Trump nog steeds in de theorie die hij al decennia uitdraagt gelooft namelijk dat een handelstekort een nederlaag is en handel een zero sum game. Economisch gezien onzinnig, maar hij gelooft het en handelt ernaar.
De tarieven die wij krijgen zijn toch kattepis vergeleken met China, kan net zo goed een afleidingsstrategie zijn door het af te doen als protectionisme.
blablablabla
  woensdag 9 april 2025 @ 13:26:56 #212
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217325903
Mooi ga zo door jongens
slimme man die Trump

quote:
LIVE | China verhoogt heffingen op producten uit VS naar 84%, AEX fors lager
Bernard Vogelsang
Aangepast: 10 min geleden13 min geledenin Financieel
AEX 795.05 -3.5%
De Amsterdamse beurs staat woensdagmiddag flink lager. Beleggers drukken op de verkoopknop nu de VS en de rest van de wereld elkaar blijven bestoken met importheffingen.

China verhoogt de importheffing op producten uit de VS van 34% naar 84%. De stap volgt op een verhoging van de Amerikaanse importheffingen voor Chinese goederen.
  woensdag 9 april 2025 @ 13:27:56 #213
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217325909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat het enkel om China gaat. Maar tot aan 2019 leek het onomstotelijk dat China de volgende supermacht zou gaan worden en de plaats van Amerika over zou gaan nemen. Dat gaat natuurlijk altijd ten kostte van Amerika. Zelf heb ik zo mijn twijfels of China anno 2025 nog steeds dezelfde koers vaart en de capaciteiten heeft om de volgende supermacht te worden.

De manier waarop is buitengewoon kinderachtig en laat vooral zien dat Trump nooit president had moeten worden. Dat is nu wel gebeurd en hij heeft een leider van zijn DOF aangesteld die er een paar hele rare theorieën op na houdt. Theorieën die door bijna elke econoom naar de prullenbak worden gewezen. Maar schijnbaar gelooft Trump daar in. In die Theorieën speelt China een hele grote rol, daarmee niet gezegd dat hij ook de EU als een blok aan zijn been ziet. Dat laatste heeft hij ook meermaals uitgesproken.
China GDP groeit ieder jaar met 5 a 6% . , al 25 jaar

pi_217325912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:26 schreef michaelmoore het volgende:
Mooi ga zo door jongens
slimme man die Trump
[..]

84,184,60000084% Het maakt allemaal weinig meer uit want de complete handel komt stil te liggen.
pi_217325915
quote:
Mooi ga zo door jongens
slimme man die Trump
[..]

Die Chinezen laten zich echt niet piepelen, dat kon je van mijlenver aan zien komen natuurlijk.. Die zijn wat meer van het 'oog om oog, tand om tand' principe.
pi_217325925
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan hadden we ook scheepjeswol hier moeten houden

of Verolme shipyards

in VChinaen en India maken ze ook prima staal kennelijk, omdat ze het staal van TATA niet willen meer
Je hebt het over bedrijven dia al 40 jaar niet meer in Nederland zijn. Dat waren toen hele andere tijden. We leven in 2025, niet meer in de jaren 80 waarin de bomen tot de hemel groeiden.

Blijkbaar ben je een beetje in die tijd blijven hangen...
pi_217325927
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:28 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Die Chinezen laten zich echt niet piepelen, dat kon je van mijlenver aan zien komen natuurlijk.. Die zijn wat meer van het 'oog om oog, tand om tand' principe.
En ze hebben nog de zeldzame aarde kaart waardoor ze desnoods de hele chipindustrie lam kunnen leggen.
  woensdag 9 april 2025 @ 13:32:32 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217325958
Het GDP van China groeit recht evenredig met de staatsschuld van de USA
pi_217325969
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En ze hebben nog de zeldzame aarde kaart waardoor ze desnoods de hele chipindustrie lam kunnen leggen.
Zie ze ook wel eerdaags Taiwan bezetten, gewoon omdat het kan en Trump verder voor lul te zetten.
blablablabla
pi_217325970
Stable genius, dealmaker of the century.
pi_217325972
Nou,dan zal Trump morgen wel met een extra tarief van 100+ procent komen, nietwaar. Wat een dom, schadelijk pokerspelletje.
pi_217325976
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
China GDP groeit ieder jaar met 5 a 6% . , al 25 jaar

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heel leuk allemaal die cijfertjes. Maar ik wil van jou eens weten, op basis van theoretische modellen, hoe je naar deze cijfers kijkt. Economie is echt zo ontzettend veel meer dan alleen cijfertjes.
pi_217325982
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nou ja, je zei wel dat het specifiek om China gaat. En ik denk dat het primair om de VS gaat en het wantrouwen jegens de hele wereld. China speelt daar zoals gezegd natuurlijk een grote rol in, maar Vance heeft b.v. weer echt een diepe haat jegens Europa, Trump houdt er nogal wat dubieuze denkbeelden over grote delen van de wereld op na en ga zo maar door.
En het lijkt mij helemaal niet onverstandig om China wat te proberen te beteugelen, want dat is een land dat er op heel veel vlakken ook gewoon oneerlijk beleid op nahoudt en daarnaast ook weinig boodschap lijkt te hebben aan de soevereiniteit van andere landen en gebieden. Het beleid van Trump bereikt dat echter helemaal niet aangezien hij een van de grootste bronnen van kracht en macht van de VS de deur uitgooit, namelijk de centrale plek in de 'rules based order' met invloed op en via bondgenoten, een dollar die centraal staat en ga zo maar door. Ik zou het beleid niet willen karakteriseren als 'kinderachtig', maar eerder als ineffectief en vooral ook destructief.
  woensdag 9 april 2025 @ 13:35:55 #224
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217325985
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 12:18 schreef Elan het volgende:
Veel van de Chinese export gaat kennelijk via Mexico en andere landen in Zuid Amerika, die Trump als eerste besloot aan te pakken middels tariffs. Dat leek op zich random maar het is echt wel om China te doen (wederom).

Er broeit echt iets tussen de VS en China op een diepere level dan wij weten/begrijpen.
Kun je dat iets verdiepen ?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 9 april 2025 @ 13:36:22 #225
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217325987
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 12:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
TATA staal die zit al jaren dik en dik in het verlies

Nu gaan er weer 1800 mensn eeruit
https://www.telegraaf.nl/(...)d-1800-man-op-straat
Laat ze de rest ook maar sluiten dan gaan we dan gaan we daar mooie hotels bouwen
[..]

Die tanks en ifv's boeien jou niet meer?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 9 april 2025 @ 13:38:19 #226
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217326001
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die tanks en ifv's boeien jou niet meer?
tanks die maakt Rheinmetall toch
pi_217326017
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Van papier? Of van staal? En waar kopen ze dat in?
pi_217326020
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou,dan zal Trump morgen wel met een extra tarief van 100+ procent komen, nietwaar. Wat een dom, schadelijk pokerspelletje.
En de vraag blijft, wat gaat Trump met als zijn Tesla's doen die uit de fabriek in Shanghai rollen?
  woensdag 9 april 2025 @ 13:40:07 #229
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217326021
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja ook, maar we hebben wel meer dan alleen Rheinmetall nodig als we full war gaan icm deglobalisering
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 9 april 2025 @ 13:41:00 #230
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217326029
quote:
De rijke vrienden van Trump verliezen momenteel miljarden dollars | BEAU
pi_217326032
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En de vraag blijft, wat gaat Trump met als zijn Tesla's doen die uit de fabriek in Shanghai rollen?
Trump? Niet veel denk ik. Musk stuurt ze naar o.a. Europa, Australië en China zoals nu ook al gebeurt.

De Tesla's die in de US gemaakt worden zullen wel fors duurder worden, omdat veel onderdelen / grondstoffen / halffabricaten uit China komen.
pi_217326040
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ron vara is een anagram van Navarro als chatgpt dit als serieus boek aanraadt en iemand zelfs dat hier als argument gebruikt constateren we dat AI een grote hype is waar shit in veel shit out resulteert, en de goed gelovigen nemen het te snel voor waar aan . :')
pi_217326045
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:24 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Kunnen we nog herinneren dat Trump in z'n eerste termijn met een hoop bombarie Foxconn (producent van Apple producten) binnenhaalde voor een megaproject in Wisconsin. Dat werd ook een grote flop :')

https://en.wikipedia.org/(...)_and_Technology_Park

De modus operandi lijkt te zijn, grote publieke toezeggingen doen aan Trump en dan er met de pet naar gooien. Zal met TSMC de komende jaren niet anders worden vermoed ik
Ook nog.

En Apple is geen Shell, als in een bedrijf dat zn imago (mocht het nodig zijn) volledig 180 graden kan bijstellen. Als in, nu zijn we het vehicel van A, en nu van B.

Ze zijn een bedrijf dat ooit een campagne had met posterfiguren als Dylan, Ghandi, Einstein etc. Jobs droeg iets uit en Tim Cook is geen tegenpool hierin. Ze zijn niet meer de outsider, maar willen wel vasthouden aan een bepaald imago wat ze zélf neerzetten.

Met dit soort uitspraken van het Trumpteam creeer je iets alsof Maga voor Apple spreekt. Een beetje als de microfoon geven aan een Somalisch regeringsleider die ineens als een soort CEO allemaal onzinplannen projecteert op of namens je bedrijf.

Omdat hier het meest competente in harde botsing dreigt te komen met het meest incompetente heeft dat zeer grote gevolgen.

Het kan bijna niet anders dan dat er tegenreacties worden geforceerd op den duur.
pi_217326048
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, je zei wel dat het specifiek om China gaat. En ik denk dat het primair om de VS gaat en het wantrouwen jegens de hele wereld. China speelt daar zoals gezegd natuurlijk een grote rol in, maar Vance heeft b.v. weer echt een diepe haat jegens Europa, Trump houdt er nogal wat dubieuze denkbeelden over grote delen van de wereld op na en ga zo maar door.
En het lijkt mij helemaal niet onverstandig om China wat te proberen te beteugelen, want dat is een land dat er op heel veel vlakken ook gewoon oneerlijk beleid op nahoudt en daarnaast ook weinig boodschap lijkt te hebben aan de soevereiniteit van andere landen en gebieden. Het beleid van Trump bereikt dat echter helemaal niet aangezien hij een van de grootste bronnen van kracht en macht van de VS de deur uitgooit, namelijk de centrale plek in de 'rules based order' met invloed op en via bondgenoten, een dollar die centraal staat en ga zo maar door. Ik zou het beleid niet willen karakteriseren als 'kinderachtig', maar eerder als ineffectief en vooral ook destructief.
De Amerikaanse economie zit zo diep verweven met de Chinese economie dat je die twee eigenlijk niet eens meer los van elkaar kunt zien. China is (of was) een van de grootste houders van Amerikaanse staatsobligaties.
Daarmee financiert het in feite deels de Amerikaanse staatsschuld. Volgens mij is het doel om die verwevenheid los te laten maar dat gaat niet zonder pijn. De manier waarop noem ik kinderachtig omdat het ondoordacht lijkt en daarmee zoals je zegt, ineffectief en destructief.
pi_217326071
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Trump? Niet veel denk ik. Musk stuurt ze naar o.a. Europa, Australië en China zoals nu ook al gebeurt.

De Tesla's die in de US gemaakt worden zullen wel fors duurder worden, omdat veel onderdelen / grondstoffen / halffabricaten uit China komen.
Ik bedoelde natuurlijk Musk :D Mijn punt is dat de vraag in veel landen grotendeels weggevallen is dus die fabriek staat straks of stil of er is sprake van enorme opbouw van voorraden
pi_217326074
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ron vara is een anagram van Navarro als chatgpt dit als serieus boek aanraadt en iemand zelfs dat hier als argument gebruikt constateren we dat AI een grote hype is waar shit in veel shit out resulteert, en de goed gelovigen nemen het te snel voor waar aan . :')
Dan heb je niet goed gelezen. Ik heb aan chatGPT gevraagd om een samenvatting te geven van het boek "Death By China", middels de bronnen kun je de door ChatGPT gegeven samenvatting verifiëren. Ik heb dat gedaan met als doel om te begrijpen waar de idiote beslissingen en gedachtengoed van Trump vandaan komt als het gaat over de volstrekt debiele handelstarieven.

Maar geef er vooral je eigen draai aan.
pi_217326080
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:45 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik bedoelde natuurlijk Musk :D Mijn punt is dat de vraag in veel landen grotendeels weggevallen is dus die fabriek staat straks of stil of er is sprake van enorme opbouw van voorraden
Ik weet niet hoe sterk die daling is. Zodra Tesla werknemers gaat ontslaan (daar is Musk altijd heel vlot in) dan is dat wel een teken denk ik.
  woensdag 9 april 2025 @ 13:47:32 #238
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217326084
quote:
Mooi.
Is maar weer eens duidelijk dat Trump er niet zit uit cliëntelisme of om anderen te bevoordelen. Hij zit er om het algemeen belang te dienen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217326086
quote:
China verhoogt importtarief als reactie op Trumps nieuwe stijging óók weer flink

Het tarief dat Chinese inkopers gaan betalen over Amerikaanse importproducten gaat verder omhoog naar 84 procent, meldt de Chinese overheid woensdag. China reageert hiermee op het verhoogde Amerikaanse importtarief.

China en de Verenigde Staten liggen behoorlijk met elkaar overhoop over de importtarieven op elkaars goederen. Het Aziatische land, de op een na grootste economie ter wereld, zwoer eerder deze week "tot het einde te vechten" tegen Amerikaanse heffingen.

Trump kondigde vorige week aan dat een tarief van 34 procent zou gaan gelden voor Chinese goederen. Daarop verhoogde China het tarief voor Amerikaanse spullen óók naar 34 procent.

Vervolgens schroefde Trump zijn tarief op naar 104 procent. Dat betekent dat Amerikaanse inkopers meer dan de oorspronkelijke prijs van een product moeten betalen om het uit China te importeren.

Trump ziet het handelstekort van de VS in goederen als groot nadeel. Met heffingen zegt hij weer productie naar de VS te willen halen. Economen en beleggers zijn bang voor economische krimp en sterkere prijsstijgingen vanwege de heffingen.
China slaat een paar uur voor het openen van de Amerikaanse beurzen "terug" in de handelsoorlog met de VS. Importtarieven voor producten uit de VS omhoog naar 84%.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2025 13:50:09 ]
pi_217326097
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mooi.
Is maar weer eens duidelijk dat Trump er niet zit uit cliëntelisme of om anderen te bevoordelen. Hij zit er om het algemeen belang te dienen.
Hij dient alleen niet het "algemeen belang". Hij sloopt bedrijven, pensioenfondsen en veroorzaakt inflatie en werkloosheid.
pi_217326099
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]
China slaat een paar uur voor het openen van de Amerikaanse beurzen "terug" in de handelsoorlog met de VS. Importtarieven voor producten uit de VS omhoog naar 84%.
Bloed gaat weer vloeien.
pi_217326101
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kun je dat iets verdiepen ?
https://ig.ft.com/china-mexico-tariffs/

Enorme Chinese investeringen zijn gedaan in Mexico, o.a. in de auto-industrie daar.
De VS/Trump zijn bang om door imperalistisch China te worden opgegeten (letterlijk) en gedecimeerd van absolute supermacht tot een land dat veel minder relevant is. En dat kunnen of willen ze niet accepteren.
blablablabla
pi_217326119
Eerlijk gezegd moet het ook maar eens klaar zijn met China, achterlijke EU die ze nu gelijk in hun reet willen kruipen terwijl zaken die hier fundamenteel zijn zoals mensenrechten en democratie niks waard zijn daar.

Niks geleerd van de afhankelijkheid van Rusland en de VS hoe zo'n houding snel kan backfiren. Debielen die TATA-staal graag zien verdwijnen snappen er ook echt helemaal niks van.
blablablabla
pi_217326138
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dan heb je niet goed gelezen. Ik heb aan chatGPT gevraagd om een samenvatting te geven van het boek "Death By China", middels de bronnen kun je de door ChatGPT gegeven samenvatting verifiëren. Ik heb dat gedaan met als doel om te begrijpen waar de idiote beslissingen en gedachtengoed van Trump vandaan komt als het gaat over de volstrekt debiele handelstarieven.

Maar geef er vooral je eigen draai aan.
Mijn eigen draai jij hebt het daar over en beweert dan ook nog eens dat Trump dat boek gelezen zou hebben wat een boude bewering is aangezien we van Trump weinig intellect gebaseerd op theoretische kennis zien.

Een leuke video uit 1987

pi_217326161
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Mijn eigen draai jij hebt het daar over en beweert dan ook nog eens dat Trump dat boek gelezen zou hebben wat een boude bewering is aangezien we van Trump weinig intellect gebaseerd op theoretische kennis zien.

Een leuke video uit 1987

Een boude bewering? Of Trump het boek nou wel of niet heeft gelezen is eigenlijk niet eens interessant. Hij heeft de schrijver aangesteld ans Minister van Financiën. Dat doet hij niet omdat hij vond dat de filosofie van Navarro, die cich al jarenlang op China richt, niet aansluit bij de filosofie van Trump.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:45 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]

In 2016 zou Trump aan zn schoonzoon Kushner hebben opgedragen iets mbt China te bestuderen zodat ze iets inhoudelijkers zouden kunnen gaan mbt het beleid. Dat werd dit boek dat hij op Amazon vond. Navarro kreeg als auteur een sleutelrol in zijn kabinet en de grondslag in zijn tarievenoorlog zou hier vandaan komen.

Musk vindt de plannen van Navarro "dumber than a sack of bricks". Dus die heeft zijn spiegelbeeld al gevonden.

https://www.cnbc.com/2025(...)ck-market-china.html
Ga zelf dat boek maar eens lezen (of je leest een samenvatting) en je zult zien dat het huidige beleid nogal sterk overeen komt met wat Peter Navarro (of Ron Vara) in dit boek schrijft.
pi_217326176
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Een boude bewering? Of Trump het boek nou wel of niet heeft gelezen is eigenlijk niet eens interessant. Hij heeft de schrijver aangesteld ans Minister van Financiën. Dat doet hij niet omdat hij vond dat de filosofie van Navarro, die cich al jarenlang op China richt, niet aansluit bij de filosofie van Trump.
[..]
Ga zelf dat boek maar eens lezen (of je leest een samenvatting) en je zult zien dat het huidige beleid nogal sterk overeen komt met wat Peter Navarro (of Ron Vara) in dit boek schrijft.
Heeft Scott Bessent dat boek geschreven?
pi_217326178
quote:
Mooi ga zo door jongens
slimme man die Trump
[..]

Verhoging naar 1000% dan maar voor Chinese producten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217326184
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Heeft Scott Bessent dat boek geschreven?
Figure of speech
pi_217326186
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Is ook logisch. Zo moet je met pestkoppen omgaan en de Game theory schrijft ook gewoon tit for tat voor in zulke situaties.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217326193
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:04 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Figure of speech
Volgens mij is minister van Financiën een vrij concrete functie, geen beeldspraak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')