tanks die maakt Rheinmetall tochquote:Op woensdag 9 april 2025 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die tanks en ifv's boeien jou niet meer?
Van papier? Of van staal? En waar kopen ze dat in?quote:Op woensdag 9 april 2025 13:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tanks die maakt Rheinmetall toch
En de vraag blijft, wat gaat Trump met als zijn Tesla's doen die uit de fabriek in Shanghai rollen?quote:Op woensdag 9 april 2025 13:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou,dan zal Trump morgen wel met een extra tarief van 100+ procent komen, nietwaar. Wat een dom, schadelijk pokerspelletje.
Ja ook, maar we hebben wel meer dan alleen Rheinmetall nodig als we full war gaan icm deglobaliseringquote:Op woensdag 9 april 2025 13:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tanks die maakt Rheinmetall toch
Bekijk deze YouTube-videoquote:De rijke vrienden van Trump verliezen momenteel miljarden dollars | BEAU
Trump? Niet veel denk ik. Musk stuurt ze naar o.a. Europa, Australië en China zoals nu ook al gebeurt.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En de vraag blijft, wat gaat Trump met als zijn Tesla's doen die uit de fabriek in Shanghai rollen?
Ron vara is een anagram van Navarro als chatgpt dit als serieus boek aanraadt en iemand zelfs dat hier als argument gebruikt constateren we dat AI een grote hype is waar shit in veel shit out resulteert, en de goed gelovigen nemen het te snel voor waar aan .quote:Op woensdag 9 april 2025 13:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ron Vara? Die bestaat niet. Navarro wel. En dat is de huidige verantwoordelijke voor het beleid. Maar als je denkt dat dit enkel om China gaat, dan ga je voorbij aan de obsessie die trump al 3-4 decennia heeft met importheffingen. Waar je naar zit te kijken is de vastgoedboer die dealtjes ziet in termen van winnaars en verliezers en het heel economische concept van non-zero sum denken niet snapt.
Ook nog.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Kunnen we nog herinneren dat Trump in z'n eerste termijn met een hoop bombarie Foxconn (producent van Apple producten) binnenhaalde voor een megaproject in Wisconsin. Dat werd ook een grote flop
https://en.wikipedia.org/(...)_and_Technology_Park
De modus operandi lijkt te zijn, grote publieke toezeggingen doen aan Trump en dan er met de pet naar gooien. Zal met TSMC de komende jaren niet anders worden vermoed ik
De Amerikaanse economie zit zo diep verweven met de Chinese economie dat je die twee eigenlijk niet eens meer los van elkaar kunt zien. China is (of was) een van de grootste houders van Amerikaanse staatsobligaties.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, je zei wel dat het specifiek om China gaat. En ik denk dat het primair om de VS gaat en het wantrouwen jegens de hele wereld. China speelt daar zoals gezegd natuurlijk een grote rol in, maar Vance heeft b.v. weer echt een diepe haat jegens Europa, Trump houdt er nogal wat dubieuze denkbeelden over grote delen van de wereld op na en ga zo maar door.
En het lijkt mij helemaal niet onverstandig om China wat te proberen te beteugelen, want dat is een land dat er op heel veel vlakken ook gewoon oneerlijk beleid op nahoudt en daarnaast ook weinig boodschap lijkt te hebben aan de soevereiniteit van andere landen en gebieden. Het beleid van Trump bereikt dat echter helemaal niet aangezien hij een van de grootste bronnen van kracht en macht van de VS de deur uitgooit, namelijk de centrale plek in de 'rules based order' met invloed op en via bondgenoten, een dollar die centraal staat en ga zo maar door. Ik zou het beleid niet willen karakteriseren als 'kinderachtig', maar eerder als ineffectief en vooral ook destructief.
Ik bedoelde natuurlijk Muskquote:Op woensdag 9 april 2025 13:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump? Niet veel denk ik. Musk stuurt ze naar o.a. Europa, Australië en China zoals nu ook al gebeurt.
De Tesla's die in de US gemaakt worden zullen wel fors duurder worden, omdat veel onderdelen / grondstoffen / halffabricaten uit China komen.
Dan heb je niet goed gelezen. Ik heb aan chatGPT gevraagd om een samenvatting te geven van het boek "Death By China", middels de bronnen kun je de door ChatGPT gegeven samenvatting verifiëren. Ik heb dat gedaan met als doel om te begrijpen waar de idiote beslissingen en gedachtengoed van Trump vandaan komt als het gaat over de volstrekt debiele handelstarieven.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ron vara is een anagram van Navarro als chatgpt dit als serieus boek aanraadt en iemand zelfs dat hier als argument gebruikt constateren we dat AI een grote hype is waar shit in veel shit out resulteert, en de goed gelovigen nemen het te snel voor waar aan .
Ik weet niet hoe sterk die daling is. Zodra Tesla werknemers gaat ontslaan (daar is Musk altijd heel vlot in) dan is dat wel een teken denk ik.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik bedoelde natuurlijk MuskMijn punt is dat de vraag in veel landen grotendeels weggevallen is dus die fabriek staat straks of stil of er is sprake van enorme opbouw van voorraden
Mooi.quote:
China slaat een paar uur voor het openen van de Amerikaanse beurzen "terug" in de handelsoorlog met de VS. Importtarieven voor producten uit de VS omhoog naar 84%.quote:China verhoogt importtarief als reactie op Trumps nieuwe stijging óók weer flink
Het tarief dat Chinese inkopers gaan betalen over Amerikaanse importproducten gaat verder omhoog naar 84 procent, meldt de Chinese overheid woensdag. China reageert hiermee op het verhoogde Amerikaanse importtarief.
China en de Verenigde Staten liggen behoorlijk met elkaar overhoop over de importtarieven op elkaars goederen. Het Aziatische land, de op een na grootste economie ter wereld, zwoer eerder deze week "tot het einde te vechten" tegen Amerikaanse heffingen.
Trump kondigde vorige week aan dat een tarief van 34 procent zou gaan gelden voor Chinese goederen. Daarop verhoogde China het tarief voor Amerikaanse spullen óók naar 34 procent.
Vervolgens schroefde Trump zijn tarief op naar 104 procent. Dat betekent dat Amerikaanse inkopers meer dan de oorspronkelijke prijs van een product moeten betalen om het uit China te importeren.
Trump ziet het handelstekort van de VS in goederen als groot nadeel. Met heffingen zegt hij weer productie naar de VS te willen halen. Economen en beleggers zijn bang voor economische krimp en sterkere prijsstijgingen vanwege de heffingen.
Hij dient alleen niet het "algemeen belang". Hij sloopt bedrijven, pensioenfondsen en veroorzaakt inflatie en werkloosheid.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi.
Is maar weer eens duidelijk dat Trump er niet zit uit cliëntelisme of om anderen te bevoordelen. Hij zit er om het algemeen belang te dienen.
Bloed gaat weer vloeien.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
China slaat een paar uur voor het openen van de Amerikaanse beurzen "terug" in de handelsoorlog met de VS. Importtarieven voor producten uit de VS omhoog naar 84%.
https://ig.ft.com/china-mexico-tariffs/quote:
Mijn eigen draai jij hebt het daar over en beweert dan ook nog eens dat Trump dat boek gelezen zou hebben wat een boude bewering is aangezien we van Trump weinig intellect gebaseerd op theoretische kennis zien.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gelezen. Ik heb aan chatGPT gevraagd om een samenvatting te geven van het boek "Death By China", middels de bronnen kun je de door ChatGPT gegeven samenvatting verifiëren. Ik heb dat gedaan met als doel om te begrijpen waar de idiote beslissingen en gedachtengoed van Trump vandaan komt als het gaat over de volstrekt debiele handelstarieven.
Maar geef er vooral je eigen draai aan.
Een boude bewering? Of Trump het boek nou wel of niet heeft gelezen is eigenlijk niet eens interessant. Hij heeft de schrijver aangesteld ans Minister van Financiën. Dat doet hij niet omdat hij vond dat de filosofie van Navarro, die cich al jarenlang op China richt, niet aansluit bij de filosofie van Trump.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn eigen draai jij hebt het daar over en beweert dan ook nog eens dat Trump dat boek gelezen zou hebben wat een boude bewering is aangezien we van Trump weinig intellect gebaseerd op theoretische kennis zien.
Een leuke video uit 1987
Bekijk deze YouTube-video
Ga zelf dat boek maar eens lezen (of je leest een samenvatting) en je zult zien dat het huidige beleid nogal sterk overeen komt met wat Peter Navarro (of Ron Vara) in dit boek schrijft.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:45 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
In 2016 zou Trump aan zn schoonzoon Kushner hebben opgedragen iets mbt China te bestuderen zodat ze iets inhoudelijkers zouden kunnen gaan mbt het beleid. Dat werd dit boek dat hij op Amazon vond. Navarro kreeg als auteur een sleutelrol in zijn kabinet en de grondslag in zijn tarievenoorlog zou hier vandaan komen.
Musk vindt de plannen van Navarro "dumber than a sack of bricks". Dus die heeft zijn spiegelbeeld al gevonden.
https://www.cnbc.com/2025(...)ck-market-china.html
Heeft Scott Bessent dat boek geschreven?quote:Op woensdag 9 april 2025 14:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een boude bewering? Of Trump het boek nou wel of niet heeft gelezen is eigenlijk niet eens interessant. Hij heeft de schrijver aangesteld ans Minister van Financiën. Dat doet hij niet omdat hij vond dat de filosofie van Navarro, die cich al jarenlang op China richt, niet aansluit bij de filosofie van Trump.
[..]
Ga zelf dat boek maar eens lezen (of je leest een samenvatting) en je zult zien dat het huidige beleid nogal sterk overeen komt met wat Peter Navarro (of Ron Vara) in dit boek schrijft.
Verhoging naar 1000% dan maar voor Chinese producten.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:26 schreef michaelmoore het volgende:
Mooi ga zo door jongens
slimme man die Trump
[..]
Figure of speechquote:Op woensdag 9 april 2025 14:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heeft Scott Bessent dat boek geschreven?
Is ook logisch. Zo moet je met pestkoppen omgaan en de Game theory schrijft ook gewoon tit for tat voor in zulke situaties.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
China slaat een paar uur voor het openen van de Amerikaanse beurzen "terug" in de handelsoorlog met de VS. Importtarieven voor producten uit de VS omhoog naar 84%.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |