Als China de spullen niet meer kan verkopen in de VS daalt de vraag. Minder vraag, dalende prijzen voor ons. Hoe dat er in de VS uit gaat zien. Die kunnen het uberhaupt niet meer kopen, dus daar gaan ze drastisch consuminderenquote:Op maandag 7 april 2025 14:56 schreef capricia het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de prijzen zouden dalen? Wat Trump zegt.
Aan de andere kant, als de Chinezen producten met hoge kortingen op onze markt gaan dumpen, dan kunnen wij daar ook niet tegenop concurreren.quote:Op maandag 7 april 2025 15:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als China de spullen niet meer kan verkopen in de VS daalt de vraag. Minder vraag, dalende prijzen voor ons. Hoe dat er in de VS uit gaat zien. Die kunnen het uberhaupt niet meer kopen, dus daar gaan ze drastisch consuminderen
Dat is het hele idee achter een globale economie: produceer spullen waar dat het goedkoopste is, de markt doet de rest.quote:Op maandag 7 april 2025 15:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als de Chinezen producten met hoge kortingen op onze markt gaan dumpen, dan kunnen wij daar ook niet tegenop concurreren.
Neem de Chinese zonnepanelen maar als voorbeeld.
was*quote:Op maandag 7 april 2025 15:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is het hele idee achter een globale economie: produceer spullen waar dat het goedkoopste is, de markt doet de rest.
Maar wat als de Chinese overheid gigantische subsidies uittrekt om producten te produceren? Hoe kunnen we in Europa tegen grote subsidies, lage lonen en een gebrek aan wetgeving (arbeidsrechten, natuur) op?quote:Op maandag 7 april 2025 15:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is het hele idee achter een globale economie: produceer spullen waar dat het goedkoopste is, de markt doet de rest.
Dat ze onderling willen overleggen zonder dat iedereen naderhand kan lezen wat ze zeiden.quote:
Wij verkopen dan weer o.a. dure ASML Lithomachines aan ze, (nog) niet de EUV versies.quote:Op maandag 7 april 2025 15:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als de Chinezen producten met hoge kortingen op onze markt gaan dumpen, dan kunnen wij daar ook niet tegenop concurreren.
Neem de Chinese zonnepanelen maar als voorbeeld.
De Fed bereidt zich voor op een mogelijke credietcrisis lijkt mij. Scenarios en draaiboeken worden besproken en klaargelegd, althans dat is mijn vermoedenquote:
Dat Trump het helemaal niet eens is met hun beleid, waarschijnlijk. Daar heeft hij niet direct iets over te zeggen.quote:
Ach weer voer voor zijn achterlijke achterban. Die vinden geweldig om af te kunnen geven op een "zwakkere" groep. In dit geval creëert Trump weer een groep "Panicans". Al die stomme mensen die hun beursgeld zien verdwijnen en daar niet blij mee zijn. En als het plannetje niet lukt is het vast ook de schuld van die mensen.quote:
Laat hun het dan gewoon lekker maken. Je moet wel oppassen voor monopolies, maar het is niet zo dat alleen zij die dingen kunnen maken. Dus als ze de prijs te ver opschroeven maakt dat het weer interessant voor andere bedrijven/landen om in die markt te stappen. En dan komt het strategische belang om de hoek kijken; dat is bijvoorbeeld waarom alle landen genoeg landbouw willen hebben om hun eigen bevolking te kunnen voeden (via landbouwsubsidies).quote:Op maandag 7 april 2025 15:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar wat als de Chinese overheid gigantische subsidies uittrekt om producten te produceren? Hoe kunnen we in Europa tegen grote subsidies, lage lonen en een gebrek aan wetgeving (arbeidsrechten, natuur) op?
10 biljoen verdampt sinds zijn aanstelling. Waar hebben we het over?quote:Op maandag 7 april 2025 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach weer voer voor zijn achterlijke achterban. Die vinden geweldig om af te kunnen geven op een "zwakkere" groep. In dit geval creëert Trump weer een groep "Panicans". Al die stomme mensen die hun beursgeld zien verdwijnen en daar niet blij mee zijn. En als het plannetje niet lukt is het vast ook de schuld van die mensen.
Net als de klimaatwetenschappers moet je een keer gelijk krijgen, misschien over 100 jaarquote:Op maandag 7 april 2025 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Groot fan van Middelkoop, maar hij roept al 25 jaar dat er een reset aankomt. Dat is ook zo. Maar dat voorspelt hij z'n hele leven al.
So much winning, wij niet MAGA personen zien dat niet schijnbaarquote:Op maandag 7 april 2025 15:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
10 biljoen verdampt sinds zijn aanstelling. Waar hebben we het over?
Een stilstaande klok heeft twee keer per dag gelijk.quote:Op maandag 7 april 2025 15:33 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Net als de klimaatwetenschappers moet je een keer gelijk krijgen, misschien over 100 jaar
Be more like catturdquote:Op maandag 7 april 2025 15:33 schreef Momo het volgende:
[..]
So much winning, wij niet MAGA personen zien dat niet schijnbaar
quote:Op maandag 7 april 2025 15:35 schreef Arnhemunited het volgende:
Dow Jones, NASDAQ en de S&P 500 duiken meteen 3-4% in de min bij opening.
Ik refresh elke keer en hij blijft omlaag donderen.quote:Op maandag 7 april 2025 15:35 schreef Arnhemunited het volgende:
Dow Jones, NASDAQ en de S&P 500 duiken meteen 3-4% in de min bij opening.
quote:S&P 500 on Brink of Bear Market as Stocks Tumble on Trump Tariffs
S&P 500 set to enter bear market after falling 20% from record
JPMorgan CEO Dimon urges a quick resolution to tariff turmoil
European equities slump further; Japan’s Nikkei 225 enters bear market
Crypto’s Trump rally evaporates; Treasury yields edge higher
Ze willen geen bloedbad op de beurzen, kans dat Trump er serieus op in gaat acht ik nihil.quote:
Trump heeft vaak gezegd, dat hij bij landen met importbelastingen zelf dezelfde tarieven gaat instellen. Dat is het idee.quote:
Het zit toch diep dat je klimaatwetenschappers hier in een topic over de Amerikaanse economische keuzes, weer eens beschuldigd zonder iets te onderbouwen is dat nu echt het schreeuw in de rondte zonder valide argumenten niveau wat je leerde tijdens je studie als oud student zijnde?quote:Op maandag 7 april 2025 15:33 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Net als de klimaatwetenschappers moet je een keer gelijk krijgen, misschien over 100 jaar
Veel Republikeinen zijn ook juist groot voorstander van vrijhandel en Thune en Johnson die voor de partij huis en senaat leiden zijn uitgesproken tegenstanders van dit soort protectionisme. Probleem is meer dat ze nog veel banger zijn voor de Republikeinse achterban die niet alleen in het stemhokje elke vorm van kritiek op Trump lijkt af te wijzen, maar ook zelfs al overgaat tot menig geweldsdreigement jegens politici die niet braaf in lijn vallen. Vooralsnog is het b.v. aan een Rand Paul, Lisa Murkowski, Mitch McConnell en Collins om te protesteren tegen de heffingen, al is dat gezien de Republikeinse meerderheid in de senaat vooral voor de bühne.quote:Op maandag 7 april 2025 15:53 schreef Zoddie het volgende:
Er zal wel enorme druk op politici staan vanuit het bedrijfsleven.
Die kijken toch puur alleen naar winst en maakt hen niet uit wat de EU aan concessies toe geeft zo lang hun maar winst blijven maken.
Dont be a Panicanquote:
Serieus?quote:Op maandag 7 april 2025 16:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De meeste van die Europese auto's worden gemaakt in ... de VS.
Het is zo'n kleuter met zijn waarschuwingen.quote:Op maandag 7 april 2025 13:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Trump wil de rente omlaag hebben om goedkoper de Amerikaanse staatsschuld te herfinancieren. Zul je ze zien dat juist de rente omhoog gaat.
[ afbeelding ]
Maar "überkapitalist" Trump is dus eigenlijk tegen een vrije markt of zie ik dat nu fout?quote:
Nee hoor, dat zie je prima. Don Trump wil zelf de regels bepalen.quote:Op maandag 7 april 2025 16:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar "überkapitalist" Trump is dus eigenlijk tegen een vrije markt of zie ik dat nu fout?
Grote partijen die bewegen?quote:Op maandag 7 april 2025 16:23 schreef Simmertje het volgende:
Beurzen knallen echt alle kanten op de laatste 20 minuten. Wtf is er aan de hand.
quote:Op maandag 7 april 2025 16:23 schreef Simmertje het volgende:
Beurzen knallen echt alle kanten op de laatste 20 minuten. Wtf is er aan de hand.
Stukje marktmanipulatie.quote:Op maandag 7 april 2025 16:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Even een korte piek om vervolgens nu weer keihard te dalen.
De wereldeconomie hangt van geruchten aan elkaar momenteel.quote:Op maandag 7 april 2025 16:33 schreef Momo het volgende:
Er was een gerucht dat tariffs 90 dagen uitgesteld zou worden, beurzen gingen weer omhoog, bleek false dus weer naar beneden.
Holle kretologie.quote:Op maandag 7 april 2025 14:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet alles in het leven gaat over geld. Er zijn ook nog dingen als waarden, moraliteit en goede zeden.
Okay. Bi-polair dagje zo.quote:
En arm.quote:Op maandag 7 april 2025 16:37 schreef phpmystyle het volgende:
Wel naar dat zelfs stocks of markten met hoge volumes zoals BTC zo makkelijk te flashcrashen zijn
Hier worden mensen heel rijk van.
Er is vele malen meer geld dan spullen die je er voor kunt kopen. En de helft daarvan is in handen van een relatief klein clubje beleggers.quote:Op maandag 7 april 2025 16:37 schreef phpmystyle het volgende:
Wel naar dat zelfs stocks of markten met hoge volumes zoals BTC zo makkelijk te flashcrashen zijn
Hier worden mensen heel rijk van.
Eens.quote:Op maandag 7 april 2025 16:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er is vele malen meer geld dan spullen die je er voor kunt kopen. En de helft daarvan is in handen van een relatief klein clubje beleggers.
Ik dacht al, Trump stond amper een uur geleden nog helemaal achter zijn plan om de wereldeconomie op te blazen.quote:
Lijkt wel memecoin speculatiequote:Op maandag 7 april 2025 16:45 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ondertussen op Reddit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
+25k$ in 15 minuten
De "zakenman" lijkt zowat een planeconomie te willen. Zoveel boompjes moeten we omhakken en zoveel ijzererts opgraven voor de huizen en fabrieken, onze vazalstaten moeten ons dit en dat leveren in ruil voor bescherming, en andere landen mogen tot deze max naar ons exporteren.quote:Op maandag 7 april 2025 16:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar "überkapitalist" Trump is dus eigenlijk tegen een vrije markt of zie ik dat nu fout?
Computers.quote:Op maandag 7 april 2025 16:49 schreef Forbry het volgende:
Wel raar hoor, dat bij iets waar het juist om vertrouwen gaat, de boel weer (even) meteen omhoog schiet bij het minste gerucht en waarbij dat gerucht ook nog eens alleen maar de onzekerheid/willekeur van dit moment juist bevestigt....
Is alweer van de baan:quote:Op maandag 7 april 2025 16:33 schreef capricia het volgende:
Onbevestigde 90 dagen uitstel, behalve voor China. Of zo?
Door de grote schommelingen is er op dit moment heel veel geld te verdienen (en te verliezen). De volumes zijn gewoon enorm.quote:Op maandag 7 april 2025 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een onprofessionele chaotische taferelen. Er zitten echt totale amateurs aan de knoppen te draaien.
Ik krijg er ook een sterk handel met voorkennis gevoel bijquote:Op maandag 7 april 2025 16:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Door de grote schommelingen is er op dit moment heel veel geld te verdienen (en te verliezen). De volumes zijn gewoon enorm.
Als je een gerucht als dat de wereld in gooit, kan je daar al meteen naar handelen omdat je weet dat de beurs even omhoog zal gaan.quote:Op maandag 7 april 2025 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik krijg er ook een sterk handel met voorkennis gevoel bij
Zoals ik al ergens anders opmerkte zelfs een mbo stagiaire bestuurskunde moet het voor elkaar kunnen krijgen om alleen bewoonde landen in een tarievenlijst te zetten.quote:Op maandag 7 april 2025 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een onprofessionele chaotische taferelen. Er zitten echt totale amateurs aan de knoppen te draaien.
Dat zal hij in ieder geval nooit toegeven, misschien niet eens aan zichzelf.quote:Op maandag 7 april 2025 16:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals ik al ergens anders opmerkte zelfs een mbo stagiaire bestuurskunde moet het voor elkaar kunnen krijgen om alleen bewoonde landen in een tarievenlijst te zetten.
Zou Trump zichzelf ook niet genaaid voelen door in zijn vol trots gepresenteerde lijstje deze onbewoonde eilanden te hebben staan..
Even alle shorts uitrokenquote:Op maandag 7 april 2025 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik krijg er ook een sterk handel met voorkennis gevoel bij
Het geeft alleen maar aan wat voor een domme wereldvreemde hork het is.quote:Op maandag 7 april 2025 16:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals ik al ergens anders opmerkte zelfs een mbo stagiaire bestuurskunde moet het voor elkaar kunnen krijgen om alleen bewoonde landen in een tarievenlijst te zetten.
Zou Trump zichzelf ook niet genaaid voelen door in zijn vol trots gepresenteerde lijstje deze onbewoonde eilanden te hebben staan..
Dat lijkt mij een misdaad. Vooral in USA zijn ze daar heel streng mee.quote:Op maandag 7 april 2025 16:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je een gerucht als dat de wereld in gooit, kan je daar al meteen naar handelen omdat je weet dat de beurs even omhoog zal gaan.
Is de organisatie die dit controleert niet opgedoekt door Trump?quote:Op maandag 7 april 2025 17:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een misdaad. Vooral in USA zijn ze daar heel streng mee.
Maar ik sluit het niet uit.
Door Musk, inderdaad.quote:Op maandag 7 april 2025 17:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Is de organisatie die dit controleert niet opgedoekt door Trump?
De wereldeconomie als bron voor eindeloze grifting. Luilekkerland voor Trump en trawanten.quote:Op maandag 7 april 2025 17:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.quote:Op maandag 7 april 2025 17:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De vraag is of deze nog net zo goed z’n werk kan doen, met alles wat weg is bezuinigd.quote:
Is dat zo erg dan? Wat ik gelezen heb zijn er tot nu toe enkele honderden medewerkers vertrokken.quote:Op maandag 7 april 2025 17:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De vraag is of deze nog net zo goed z’n werk kan doen, met alles wat weg is bezuinigd.
Met Trump weet je het nooit. Alles waar hij vandaag voorstander van is kan hij morgen tegen tekeer gaan en vice versa.quote:Op maandag 7 april 2025 16:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht al, Trump stond amper een uur geleden nog helemaal achter zijn plan om de wereldeconomie op te blazen.
Bron?quote:Op maandag 7 april 2025 17:22 schreef Digi2 het volgende:
Trump 50% verhoging van de tariffs voor China
Totaal circa 100% dus nu, als ik het goed begrijp![]()
Escalatie is full On
Twee tirannen die tegen elkaar opbieden.quote:Op maandag 7 april 2025 17:22 schreef Digi2 het volgende:
Trump 50% verhoging van de tariffs voor China
Totaal circa 100% dus nu, als ik het goed begrijp![]()
Escalatie is full On
Truth Social.quote:
Vredesduifje Trumpquote:Op maandag 7 april 2025 17:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Truth Social.
CNBC
https://www.cnbc.com/2025/04/07/trump-tariffs-live-updates-stock-market-crypto.html
Zag het op truth social inderdaad. Treurnis. Zit er een wettelijke grens aan wat de Amerikaanse president mag in dit kader?quote:Op maandag 7 april 2025 17:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Truth Social.
CNBC
https://www.cnbc.com/2025/04/07/trump-tariffs-live-updates-stock-market-crypto.html
Empeachment misschienquote:Op maandag 7 april 2025 17:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zag het op truth social inderdaad. Treurnis. Zit er een wettelijke grens aan wat de Amerikaanse president mag in dit kader?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |