Het is niet duidelijk of al die tarieven de vorige vervangen of er bovenop komen. Dus minimaal 84%, met eventueel meer voor auto's, aluminium en staal.quote:Op maandag 7 april 2025 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
Komt voor China nu het totaal invoertarief op 84%? Ik lees op internet ook 104%, dus wellicht loop ik een paar rondjes armpje drukken achter.
China kan dit spelletje langer volhouden lijkt me. Ik hoop dat Xi er zin in heeft
En Venezolaans olie?quote:Op maandag 7 april 2025 19:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is niet duidelijk of al die tarieven de vorige vervangen of er bovenop komen. Dus minimaal 84%, met eventueel meer voor auto's, aluminium en staal.
Er gaan banen verloren door wegvallende export, door import vanuit de VS te beperken en hier te reshoren kan je nieuwe banen scheppen. Het is niet 1zijdig.quote:Op maandag 7 april 2025 19:02 schreef Vliegbaard het volgende:
Waarom zouden we onszelf gaan straffen met verhogingen? Laat ze dat daar in Amerika zelf oplossen.
Geen idee. Er is ook al gezegd, dat het basistarief 10% was en de rest daar weer bovenop ging. Woensdag weten we meer.quote:
En al zou hij het niet xien xitten: China gaat natuurlijk morgen niet zeggen van "oh oke, we luisteren onmiddelijk" want daarmee zouden ze zwak lijken.quote:Op maandag 7 april 2025 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
Komt voor China nu het totaal invoertarief op 84%? Ik lees op internet ook 104%, dus wellicht loop ik een paar rondjes armpje drukken achter.
China kan dit spelletje langer volhouden lijkt me. Ik hoop dat Xi er zin in heeft
Ja, Don Trump had duidelijk al een stijve van al die landen die langs wilden komen om een deal te sluiten. Dat gaat China niet doen en de EU alleen als het om een handelsverdrag gaat met veel betere voorwaarden en zonder extra kosten.quote:Op maandag 7 april 2025 19:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En al zou hij het niet xien xitten: China gaat natuurlijk morgen niet zeggen van "oh oke, we luisteren onmiddelijk" want daarmee zouden ze zwak lijken.
Klopt. Invoerheffingen doen pijn.quote:Op maandag 7 april 2025 19:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik geloof in dat opzicht meer in de kracht van ons eigen kunnen. Met importheffingen schieten we onszelf alleen maar in onze voet.
Het gemiddelde uurloon in de Chinese industrie voor Wang met de Pet was in 2022 volgens een grafiekje van de neoliberale magazine Economist 8 dollar per uur. Voor 2USD per uur moet je terug naar het China van 2010. Voor 2 USD per maand moet je terug naar het China van 1840.quote:Op maandag 7 april 2025 17:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Chinezen doen dit eerder voor 2usd per uur nu. In veel gebieden in de VS kun je niet eens rond komen met 12 usd per uur, zelfs al zou je heel zuinig leven.
Ursula had een paar weken geleden een grote mond, maar puntje bij paaltje gaat de EU gewoon bukken voor Trump.quote:Op maandag 7 april 2025 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben er om verguisd, uitgescholden, voor gek verklaard en bespot, maar ik zei het je al. EU heeft helemaal niet de mogelijkheden -in rationele zin- om hard terug te slaan.
En dit wordt nogmaals bevestigd:
https://www.telegraaf.nl/(...)taal-en-aluminium-af
Nee juist niet.quote:Op maandag 7 april 2025 18:54 schreef Forbry het volgende:
[..]
Heffingen erbovenop gooien hoeft van mij ook niet per se, maar ik vind dit wel heel raar erg soft gedoe als reactie
Labor cost is niet direct het uurloon natuurlijk. Ik ken de verhouding in China niet, maar in Nederland gaat er nog wel heel wat bovenop het bruto uurloon om tot de totale arbeidskosten per uur te komen.quote:Op maandag 7 april 2025 19:24 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het gemiddelde uurloon in de Chinese industrie voor Wang met de Pet was in 2022 volgens een grafiekje van de neoliberale magazine Economist 8 dollar per uur. Voor 2USD per uur moet je terug naar het China van 2010. Voor 2 USD per maand moet je terug naar het China van 1840.
[ afbeelding ]
Scherp.quote:Op maandag 7 april 2025 19:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Labor cost is niet direct het uurloon natuurlijk. Ik ken de verhouding niet, maar in Nederland gaat er nog wel heel wat bovenop het bruto uurloon om tot de totale arbeidskosten per uur te komen.
China kan dit spelletje heel lang volhouden. Zij kunnen vol voor een handelsoorlog gaan met Amerika. Europa kan dat niet. Europa moet daarom heel selectief terugslaan, en verder lekker afwachten.quote:Op maandag 7 april 2025 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
Als we een federaal Europa hadden gehad, stonden we een stuk sterker.quote:Op maandag 7 april 2025 19:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ursula had een paar weken geleden een grote mond, maar puntje bij paaltje gaat de EU gewoon bukken voor Trump.
Dat komt ervan als je jezelf decennialang afhankelijk hebt gemaakt van een land.
Valt wel mee. Dat zag je met corona.quote:Op maandag 7 april 2025 19:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als we een federaal Europa hadden gehad, stonden we een stuk sterker.
Helaas zijn er in Europa veel kortzichtige nationalisten en geopolitieke masochisten.
Zonder hechtere samenwerking rest ons niks dan bukken voor de grillen van de wereldmachten.
Jij bent niet in staat om los van wat details op landniveau de trend in de grafiek te doorzien?quote:Op maandag 7 april 2025 19:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Labor cost is niet direct het uurloon natuurlijk. Ik ken de verhouding in China niet, maar in Nederland gaat er nog wel heel wat bovenop het bruto uurloon om tot de totale arbeidskosten per uur te komen.
quote:Op maandag 7 april 2025 19:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ursula had een paar weken geleden een grote mond, maar puntje bij paaltje gaat de EU gewoon bukken voor Trump.
Dat komt ervan als je jezelf decennialang afhankelijk hebt gemaakt van een land.
quote:The U.S. and EU came close to scrapping industrial tariffs a decade ago in their discussions of the TTIP -- the Transatlantic Trade and Investment Partnership -- that was ultimately scuppered by Trump in his first term.
https://www.politico.eu/a(...)oval-of-all-tariffs/
-1quote:Op maandag 7 april 2025 19:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als we een federaal Europa hadden gehad, stonden we een stuk sterker.
Helaas zijn er in Europa veel kortzichtige nationalisten en geopolitieke masochisten.
Zonder hechtere samenwerking rest ons niks dan bukken voor de grillen van de wereldmachten.
Er is ook helemaal niemand gebaat bij importheffingen, tenzij je bijvoorbeeld cruciale sectoren in bescherming wil nemen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |