Sinds november is de EU bezig met het opzetten/uitbreiden van handelsdeals met de landen als India en Canada en met MERCOSUR. Maar het opzetten van zulke deals is nu eenmaal een tijdrovende zaak.quote:Op maandag 7 april 2025 08:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In plaats als kippen in paniek voor bulldozer trump weg te rennen zou de EU er goed aan doen met Canada en Zuid Amerika vrijhandel af te spreken.
Verder handelsdeals in Azië verder uitbouwen.
https://www.google.com/se(...)w=1920&bih=934&dpr=2quote:Op maandag 7 april 2025 08:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het is best wel vreemd dat je in de nederlandse media over de protesten tegen trump en Musk niets leest
Zal me niets verbazen dat de grote media bazen en de vriendjes van trump een grote vinger in de pap hebben in de europese media
Die markt die Trump nu om zeep helpt. Dat feestje van lenen en alles op de pof kopen, is nu juist wat opgedoekt wordt.quote:Op maandag 7 april 2025 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
Allemaal heel l euk dat gewauwel over andere markten aanboren. Maar er is een goede reden om te handelen met USA: enorme markt met consumenten met hele hoge inkomens en die heel veel kunnen lenen. Wij gaan onze dure spullen niet slijten aan Bolivia of Peru.
Trump moet die kut tarieven intrekken, en de EU moet hem die ruimte geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Perrin op 07-04-2025 09:08:27 ]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Deze beweging gaat steeds groter wordenquote:Op maandag 7 april 2025 08:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb er meerdere keren over gelezen en de beelden werden via social media gedeeld door oa Nos en nu.
Ja, het is nieuws. Maar er is imho pas echt nieuws als er significante veranderingen komen ipv dat we weken, maanden en jaren verder zijn en nog steeds die troep daar zien.
De base is er nog en als we Fox de aandelenticker zien verwijderen, dan is negeren ook nog een weg.
November? Over Mercosur gaat het al 25 jaar joh.quote:Op maandag 7 april 2025 08:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sinds november is de EU bezig met het opzetten/uitbreiden van handelsdeals met de landen als India en Canada en met MERCOSUR. Maar het opzetten van zulke deals is nu eenmaal een tijdrovende zaak.
De export naar de VS bedraagt maar 3% van de jaarlijkse totale BBP van de EU. De grootte moet niet worden overdreven. Deze kan deels worden goedgemaakt door meer te investeren in de defensie industrie en meer Europese goederen te consumeren. Dan nog een deel door uit te wijken naar andere markten.quote:Op maandag 7 april 2025 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
Allemaal heel l euk dat gewauwel over andere markten aanboren. Maar er is een goede reden om te handelen met USA: enorme markt met consumenten met hele hoge inkomens en die heel veel kunnen lenen. Wij gaan onze dure spullen niet slijten aan Bolivia of Peru.
Die ruimte heeft hij. Hij kan immers gewoon zeggen 'ik trek de tarieven in', en dan is het opgelost.quote:Op maandag 7 april 2025 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
Zou jij er wakker van liggen als 0.028% van de bevolking ergens tegen demonstreert?quote:Op maandag 7 april 2025 08:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het is best wel vreemd dat je in de nederlandse media over de protesten tegen trump en Musk niets leest
Zal me niets verbazen dat de grote media bazen en de vriendjes van trump een grote vinger in de pap hebben in de europese media
quote:Op maandag 7 april 2025 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
Klopt.quote:Op maandag 7 april 2025 09:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Die ruimte heeft hij. Hij kan immers gewoon zeggen 'ik trek de tarieven in', en dan is het opgelost.
Ik snap dan ook niet helemaal wat de EU moet doen volgens jou.quote:
Hoe moet de EU volgens jou ruimte geven? De EU heeft al aangeboden meer LNG te kopen om het handelstekort te krimpen.quote:
Ik hoef ook geen gemodificeerd voedsel.quote:Op maandag 7 april 2025 09:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe moet de EU volgens jou ruimte geven? De EU heeft al aangeboden meer LNG te kopen om het handelstekort te krimpen.
Wat Trump echter wil is dat wij Amerikaanse chloorkip, hormoonvlees en GMO voedsel toelaten tot onze markt. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dan moeten wij onze voedselstandaarden flink verlagen en dat is politieke zelfmoord. Ook zouden onze boeren dan weggeconcurreerd kunnen worden door Amerikaanse gesubsidieerde megaboerderijen die aan veel minder regels hoeven te voldoen.
Keer op keer is bij deze user de strekking: boze mannen met grote ego's en kleine piemeltjes moet je de ruimte geven. De conclusies over wat dat zegt over deze user mag eenieder zelf trekken.quote:
Wij drijven hem in een hoek? Hoe dan?quote:Op maandag 7 april 2025 09:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoef ook geen gemodificeerd voedsel.
Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar als je hem in een hoek drijft escaleert het alleen maar.
Wat is wijsheid, want als je niets doet dan ziet Trump jou als zwak en makkelijke prooi en dan gaat hij ook escaleren.quote:Op maandag 7 april 2025 09:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar als je hem in een hoek drijft escaleert het alleen maar.
Netjes bukken voor de Trumps en de Poetins van deze wereld. Een wijze levensles in hielenlikken.quote:Op maandag 7 april 2025 09:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Keer op keer is bij deze user de strekking: boze mannen met grote ego's en kleine piemeltjes moet je de ruimte geven. De conclusies over wat dat zegt over deze user mag eenieder zelf trekken.
Ja, dat schijnt idd ook de beste opvoedingstechniek te zijn. Vervelende kleine kinderen hun zin (blijven) geven, zodat eea anders escaleert! Top idee waar iedereen op zeker echt beter van wordt!quote:Op maandag 7 april 2025 09:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die komen allemaal smeken bij Trump, net zoals alle landen komen smeken bij Trump om ze genadig te zijn. En Trump is van plan ze allemaal een poot uitdraaien.quote:Op maandag 7 april 2025 09:29 schreef Momo het volgende:
Laat Trump maar vooral intern problemen krijgen nu allerlei aandelen instorten, zullen vast genoeg machtige mensen in de VS ook niet zo leuk vinden.
Dat mensen dat geradicaliseerde mavoboekhoudertje serieus blijven nemen verbaast me sowieso.quote:Op maandag 7 april 2025 09:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wij drijven hem in een hoek? Hoe dan?
Waar zie jij die paniek danquote:Op maandag 7 april 2025 08:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat mij een weinig stoort en verbaasd is dat Europese leiders nu ineens zoooo verrast zijn door Trump zijn beleid. Sorry, maar dan heb je echt volledig in de ontkenning geleefd. Bedrijven als VAG zagen het al aankomen en hebben hun voorraden in de VS zodanig verhoogd dat ze 6-9 maanden zonder prijsverhogingen kunnen doorgaan.
De waarde van de export van de Europese Unie (EU) naar de Verenigde Staten (VS) als deel van het bruto binnenlands product (BBP) van de EU bedraagt ongeveer 3%
Dit zal volgens mij voor een flink deel worden goedgemaakt door de investeringen in Defensie en de verschuiving van import naar binnenEU consumptie. Maar goed, voorlopig is er paniek
In plaats als kippen in paniek voor bulldozer trump weg te rennen zou de EU er goed aan doen met Canada en Zuid Amerika vrijhandel af te spreken.
Verder handelsdeals in Azië verder uitbouwen.
Dank. Waardevol filmpje.quote:Op zondag 6 april 2025 21:53 schreef cynicus het volgende:
Excuses wanneer het eerder voorbij gekomen is: Sam Harris legt uit waarom Trump altijd liegt.
Bekijk deze YouTube-video
Lijkt mij ook verreweg het beste (maar mag imo evt. ook best samengaan met andere acties)!quote:Op maandag 7 april 2025 09:27 schreef Sabata het volgende:
er zijn hier users die hebben op mij het effect van een omgekeerde barometer, je doet en denkt precies het tegenovergestelde van hun bewering.
escaleren is niet nodig. gewoon gaan praten met alle landen die tarieven van Trump gekregen hebben en samen een markt op stellen zonder Amerika. ik hoorde dat van der Leyen reeds de wereld aan het rondvliegen is? zou een voorbode kunnen zijn toch?
Eens, al zie ik vooralsnog alleen wel een groot probleem in 'dingen' als Microsoft enzo...quote:Op maandag 7 april 2025 09:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat mensen dat geradicaliseerde mavoboekhoudertje serieus blijven nemen verbaast me sowieso.
De blootstelling van de EU aan de VS is helemaal niet zo groot en voor veel export geldt dat het helemaal niet zo makkelijk vervangbaar is door eigen productie.
De Amerikaanse dienstensector kan ook nog op heel veel manieren worden geraakt zonder dat de Europese burger daar enorm veel last van heeft, dus de EU heeft ook nog eens genoeg pressiemiddelen.
Ik zou eerder de Amerikaanse bevolking bespelen dan Trump.
Vechten tegen die bierkaai en later alsnog verliezen (ja ook de tegenstander raken we, alleen zij ons harder) is een slim idee. Deden we in Rusland ook. Gaan we nu ook verliezen.quote:Op maandag 7 april 2025 09:28 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt idd ook de beste opvoedingstechniek te zijn. Vervelende kleine kinderen hun zin (blijven) geven, zodat eea anders escaleert! Top idee waar iedereen op zeker echt beter van wordt!
Dat is het idee van Putin. Alles in de kliko zonder support en wederopbouw, net als Yeltzin en Rusland na de val van de Sovjet Unie.quote:Op maandag 7 april 2025 09:03 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Deze beweging gaat steeds groter worden
Het beging met 100000
Over zes maanden staan er 1 miljoen bij het witte huis met alle gevolgen van dien als Trump op deze manier doorgaat
Trump denkt dat hij de rest van de wereld aan het pakken is maar hij pakt ook miljoenen amerikanen die handel drijven met de rest van de wereld
Trump escaleert zelf door wereldwijde tarieven door te voeren. Tarieven op eilanden waar niemand woont waarom zou de wereld zo'n slecht beleid serieus moeten nemen, laat de VS lekker in het Trump moeras zakken. Het zogenaamde moeras is niet leeggepompt maar juist flink groter geworden.quote:Op maandag 7 april 2025 09:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, weer lekker aan het wensdenken joh?quote:Op maandag 7 april 2025 09:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vechten tegen die bierkaai en later alsnog verliezen (ja ook de tegenstander raken we, alleen zij ons harder) is een slim idee. Deden we in Rusland ook. Gaan we nu ook verliezen.
Europa overschat zichzelf.
Maar hoe drijft de EU Amerika nu in een hoek?quote:Op maandag 7 april 2025 09:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vechten tegen die bierkaai en later alsnog verliezen (ja ook de tegenstander raken we, alleen zij ons harder) is een slim idee. Deden we in Rusland ook. Gaan we nu ook verliezen.
Europa overschat zichzelf.
Dit lijkt me heel plausible. Je ziet zijn gedachtenproces gewoon in realtime plaatsvinden.quote:Op maandag 7 april 2025 07:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja er is een beetje een probleem met de handelingswijze van Trump. De man is natuurlijk een enorme chaoot die vaak denkt allemaal 'dealtjes te kunnen sluiten'. Dat staat haaks op het idee dat importheffingen gaan zorgen voor massale investeringen in productie in de VS, want daarvoor is stabiliteit op de lange termijn vereist. Je gaat niet een investeringen met een rendement over een decennium aan op basis van heffingen die morgen weer verdwenen zijn. Dat is Donnie waarschijnlijk inmiddels uitgelegd en nu probeert ie heel krampachtig te doen alsof dit echt permanente heffingen zijn, waar niets aan te doen valt. Maar ja, deze termijn duurt nog 3,5 jaar en daarna is het maar de vraag hoe lang deze heffingen blijven bestaan, want op het moment dat Trump verdwenen is, staan niet alleen de Democraten, maar ook het gros van de Republikeinen te springen om wat aan dit fiasco te doen natuurlijk.
Naar het schijnt kan Trump het zo gek maken als hij maar wil en hetzelfde geldt voor Poetin... de rest van de wereld moet hoe dan ook zorgen dat zij vervolgens geen greintje gezichtsverlies lijden, want anders drijven we hen in een hoek en o, wee als we dat doenquote:Op maandag 7 april 2025 09:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar hoe drijft de EU Amerika nu in een hoek?
Vooral in de media en aan de beursquote:
Laat AI idd maar de boel overnemen van ons primaten. We maken er een pestzooi van.quote:Op maandag 7 april 2025 10:06 schreef Forbry het volgende:
Ik zou zeggen, laat die atoombommen dan maar gewoon komen, als dat écht de staat der dingen zou zijn
Alhoewel... al die arme, arme (andere) diertjes, die hierin volledig onschuldig zijn![]()
quote:Op maandag 7 april 2025 10:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laat AI idd maar de boel overnemen van ons primaten. We maken er een pestzooi van.
Trump is een roofdier. Elke ruimte die je hem geeft neemt hij in. En dan vraagt hij om nog meer ruimte. Dit is met alle roofdieren zo. Zie ook Putin. Elke vinger die je hem geeft bijt hij af en eist de volgende vinger. We gaven hem de ruimte in 2014 door hem de Krim in te laten nemen. Neem maar eens een kijkje in de geschiedenis. Er wordt nooit een stap terug gedaan. Er wordt nooit gezegd 'ik heb genoeg; ik zit vol'. Het hele eco-systeem van de Putins en de Trumps is om elke ruimte in te nemen die hem gegund wordt. Meer meer meer.quote:Op maandag 7 april 2025 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
Die verrekte pinguïns op de Heard-en Burger King McDonald's Island hebben er anders zelf om gevraagdquote:Op maandag 7 april 2025 10:06 schreef Forbry het volgende:
Ik zou zeggen, laat die atoombommen dan maar gewoon komen, als dat écht de staat der dingen zou zijn
Alhoewel... al die arme, arme (andere) diertjes, die hierin volledig onschuldig zijn![]()
Dit is een goed beginquote:Op maandag 7 april 2025 09:11 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zou jij er wakker van liggen als 0.028% van de bevolking ergens tegen demonstreert?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |