abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217307529

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217307534
Speciale TT voor rage baiter php.
pi_217307538
En excuses voor topickaap.
pi_217307548
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2025 20:16 schreef xpompompomx het volgende:
En excuses voor topickaap.
:(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 6 april 2025 @ 20:18:10 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217307550
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Grote voordeel is dat de VS een handelsoorlog uitlokt met de hele wereld, inclusief haar belangrijkste handelspartners Canada, China en Mexico.

Dit gaat de Amerikanen daardoor veel meer pijn doen. Andere handelsreuzen zoeken alternatieve afzetmarkten. Dat is voor de VS een stuk lastiger, omdat zij het met werkelijk iedereen aan de stok heeft.

Het Congres begint al te mopperen, zelfs een aantal Republikeinen keert zich tegen Trumps tariffs. En dan moet de echte economische pijn nog komen.

Vooral niet toegeven aan Trump, en gericht terugslaan.
Ik vind de tacktiek om iedereen tegelijk aan te pakken ook niet handig, slimmer is om ze een voor een aan te pakken zodat je "slachtoffer" niet gaat samenwerken met de mogelijke andere die je ook nog wil aanpakken. Hij doet het wel.

Maar denk jij dat het gezien de situatie waarin Europa nu verkeert het handig is om een full scale economic war te gaan openen richting Trump? Wie denk je dat dat gaat winnen en wat denk jij wat de mogelijke geo-politieke implicaties voor Europa zullen zijn?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 6 april 2025 @ 20:19:32 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217307560
Goede TT. Had het niet beter kunnen verwoorden. Good to know: niet mijn ***** :X
Ik zat zelf meer te denken om een Karmer of Macron eens naar Washington te sturen voor een charmeoffensief, zij moeten dan wat dingen zeggen als "you're doing a tremendous job" of "youre so smart" en dat die gele aap ze dan een paar keer in het gezicht spuugt en dat dan de beperkingen weer langzaam worden opgeheven.

[ Bericht 15% gewijzigd door phpmystyle op 06-04-2025 20:30:09 ]
pi_217307568
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 20:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We kunnen sowieso met andere landen handelen, maar er is een reden waarom wij liever met USA handelen.

Je kan meegaan - en terugslaan- maar dan kom je in een dynamiek uit dat Trump terugslaat, wij terugslaan en dan eindigt het ongeveer met dat hij gaat dreigen de navo te verlaten, actieve steun in te trekken, digitale ecosystemen te sluiten, en op andere punten strategische diensten/goederen blokkeert.

Heb je alsnog verloren. De escalatieladder bij USA is hoger.
Zoiemand moet je niet zijn zin geven.
Beter is het om onafhankelijker te worden van de VS.

We deden graag zaken met de VS, omdat dat een betrouwbare partner en bondgenoot was
Trump en Vance hebben laten zien dat dat in enkele weken tijd kan verdwijnen.

Dat zou Europa als een les moeten zien en zichzelf minder afhankelijk maken van de VS.
En dat hoeft niet in 4 maanden tijd.
Dat zal best wel jaren gaan duren.

Maar uiteindelijk komt Europa hier sterker uit.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 6 april 2025 @ 20:21:59 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217307576
Wanneer komt EU eigenlijk met reactie?
  zondag 6 april 2025 @ 20:25:21 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217307609
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 20:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoiemand moet je niet zijn zin geven.
Beter is het om onafhankelijker te worden van de VS.

We deden graag zaken met de VS, omdat dat een betrouwbare partner en bondgenoot was
Trump en Vance hebben laten zien dat dat in enkele weken tijd kan verdwijnen.

Dat zou Europa als een les moeten zien en zichzelf minder afhankelijk maken van de VS.
En dat hoeft niet in 4 maanden tijd.
Dat zal best wel jaren gaan duren.

Maar uiteindelijk komt Europa hier sterker uit.
Ongetwijfeld, de deglobalisering is al ingezet.
Maar ik blijf weerspreken dat je ff een nieuwe markt aanboort. USA markt is een grote markt met héle rijke consumenten. Veel landen in Azie kunnen die prijzen en volumes helemaal niet betalen. Bovendien zal China ook haar producten aan ons willen slijten zoals hun auto's. Ik hoorde gisteren alweer liberalen op TV gillen en eisen dat we invoerrechten moeten heffen op die Chinese auto's om onze eigen industrie te beschermen.

Wereldwijde handel hangt van reciprociteit aan elkaar, verander X hier, en Y verandert daar. Je moet helemaal een nieuwe balans gaan vinden.
pi_217307632
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer het daar tijd voor is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 april 2025 @ 20:31:14 #11
862 Arcee
Look closer
pi_217307660
Wat een gore TT.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217307683
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 20:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, de deglobalisering is al ingezet.
Maar ik blijf weerspreken dat je ff een nieuwe markt aanboort. USA markt is een grote markt met héle rijke consumenten. Veel landen in Azie kunnen die prijzen en volumes helemaal niet betalen. Bovendien zal China ook haar producten aan ons willen slijten zoals hun auto's. Ik hoorde gisteren alweer liberalen op TV gillen en eisen dat we invoerrechten moeten heffen op die Chinese auto's om onze eigen industrie te beschermen.

Wereldwijde handel hangt van reciprociteit aan elkaar, verander X hier, en Y verandert daar. Je moet helemaal een nieuwe balans gaan vinden.
De VS kan inderdaad niet zomaar een andere markt aanboren.

Amerikanen krijgen keihard te maken met fikse prijsstijgingen, dankzij deze importtarieven.

Daarnaast gaan afnemers van Amerikaanse producten en diensten kijken naar alternatieven, nu de VS geen betrouwbare partner meer is.
Ik merk het op mijn eigen werk, waar migratie naar Amerikaanse clouddiensten voor onbepaalde tijd in de ijskast is gezet.
Niet vanwege de importheffingen, maar de onbetrouwbaarheid van Amerika als economische partner.
pi_217307711
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
Nu ze jouw posts hebben gelezen zetten ze die niet in en gaan ze gewoon gewillig mee met deze tarieven, dat is de beste strategie hebben ze ingezien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217307740
er bestaat een simpele uitdrukking in Vlaanderen: "laat ze gerust in hun ongeluk lopen"
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 6 april 2025 @ 20:41:38 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217307743
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2025 20:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nu ze jouw posts hebben gelezen zetten ze die niet in en gaan ze gewoon gewillig mee met deze tarieven, dat is de beste strategie hebben ze ingezien.
Ik ben de henry kissinger van europa
pi_217307979
quote:
10s.gif Op zondag 6 april 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben de henry kissinger van europa
Eerder het kneusje van de klas die door niemand serieus genomen wordt.
pi_217308074
Ik ben benieuwd hoe het met de beurs gaat morgen. Er is momenteel weinig rationeels gaande, en zonder vertrouwen hangt alles aan een dun lijntje.
pi_217308089
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 21:14 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het met de beurs gaat morgen. Er is momenteel weinig rationeels gaande, en zonder vertrouwen hangt alles aan een dun lijntje.
Die herstelt zich morgen weer, na de geruststellende woorden van Trump dat alles precies volgens plan verloopt.
pi_217308132
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 21:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die herstelt zich morgen weer, na de geruststellende woorden van Trump dat alles precies volgens plan verloopt.
Mijn gok is dat het verder omlaag gaat. We zullen zien.
  zondag 6 april 2025 @ 21:24:33 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217308173
quote:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 zondag 6 april 2025 @ 21:33:49 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217308227
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je kan dat allemaal wel heel makkelijk wegwuiven, maar op veel van die punten zijn er helemaal geen substituten. Onze moderne manier van leven is gebaseerd op veelal Amerikaanse diensten en goederen. Dat fix je niet ff in 4 maand ofzo.

Ik blijf erbij, die heffingen lijken mij een slecht plan van hem. Als je hem de ruimte geeft om er zonder gezichtsverlies uit te komen dan kies je de weg van wijsheid.
Hij kan ze gewoon terugdraaien. Dan komen er ook geen vergeldingstarieven op Amerikaanse goederen en diensten. En gezichtsverlies? Moeten wij betalen omdat Trump anders zo zielig is of zo? Wat is dat voor gelul?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 6 april 2025 @ 21:39:04 #22
3928 Ulx
pi_217308267
quote:
Iets in deze trant denk ik.

Bekijk deze YouTube-video
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217308369
Excuses wanneer het eerder voorbij gekomen is: Sam Harris legt uit waarom Trump altijd liegt.

zondag 6 april 2025 @ 22:05:56 #24
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217308454
Het wordt wel een beetje vermoeiend hoor, die omgang met dom-rechtse “leiders” en hun volgelingen. Nou moeten we van oppervolgeling php ook deze “leider” zonder gezichtsverlies zijn eigen stupiditeit laten oplossen. Na Putin nog zo’n klootviool die we blijkbaar publiekelijk massaal moeten charmeren omdat anders de klootviool nog stommere dingen gaat doen.

Zeg php, ik zie een patroon, kun je dat een keer toelichten? En daarbij misschien ook duidelijk maken waarom je nou fan blijft van zoveel domheid?
  zondag 6 april 2025 @ 22:23:15 #25
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217308551
Ursula is de afgelopen weken de hele wereld rond gevlogen. IIk neem aam dat ze een alternatieve handelsovereeenkomst heeft opgezet.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_217308730
De AG van de president met verreweg de meeste uitgevoerde doodstraffen in meer dan 100 jaar:

"The president's directive was very clear: we are to seek the death penalty when possible ... we're gonna seek the death penalty whenever possible."

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lm5tzzlqqs2g

De teller staat inmiddels al op 13.
  zondag 6 april 2025 @ 23:22:14 #27
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217308809
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 22:23 schreef aquawoman het volgende:
Ursula is de afgelopen weken de hele wereld rond gevlogen. IIk neem aam dat ze een alternatieve handelsovereeenkomst heeft opgezet.
We mogen allang blij zijn als dat mens niet nog meer problemen heeft veroorzaakt.
  zondag 6 april 2025 @ 23:22:26 #28
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_217308810
https://youtube.com/shorts/bUsU1ylGuWk?si=ub_q9IVd4Keo80rn

Bijzonder hoe dit soort dingen terug blijven komen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 6 april 2025 @ 23:25:16 #29
323401 Kijkertje
met filter
pi_217308816
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 6 april 2025 @ 23:43:34 #30
323401 Kijkertje
met filter
pi_217308868
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 7 april 2025 @ 00:48:51 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217309042
Straks betaal je niet meer met Dollars, maar heb je een krediet dat gebaseerd is op je loyaliteit richting Trump. Kritiek op de grote leider? Een maand lang geen dingen kunnen kopen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 7 april 2025 @ 01:55:51 #32
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217309162
Iemand het laatste nummer van 'The Economist' gelezen? Die zien het iig somber in. Voor de VS that is, voor de rest van de wereld valt het volgens hen wel mee en China zou er wel eens heel goed uit kunnen komen!

Staat trouwens ook een stuk in over Vance, laten we maar hopen dat Trump nog een tijdje blijft leven want die brengt alleen de VS schade toe, Vance als president is voor de rest van de wereld een stuk erger...
pi_217309254
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:08 schreef Chivaz het volgende:
USA vs EU is net zoiets als Mike Tyson vs Peter McNeeley.
Als je beiden mannen ziet zonder wat van ze af te weten dan denk je dat het wat word maar zodra McNeeley begint te praten voel je al nattigheid.
Als ze in de ring stappen dan word het pas echt hilarisch.

Mike Tyson?
Is dat niet die wife beater en convicted felon die zich als boetedoening vreedzaam heeft bekeerd tot de Islam?

Gelukkig deed McNeeley nauwelijks voor hem onder.
Behalve die bekering dan.

Allebei Amerikanen overigens.
Dat zou niemand hoeven te verbazen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_217309367
quote:
82s.gif Op zondag 6 april 2025 23:43 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Beschrijft zichzelf
pi_217309412
quote:
82s.gif Op zondag 6 april 2025 23:43 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Ja er is een beetje een probleem met de handelingswijze van Trump. De man is natuurlijk een enorme chaoot die vaak denkt allemaal 'dealtjes te kunnen sluiten'. Dat staat haaks op het idee dat importheffingen gaan zorgen voor massale investeringen in productie in de VS, want daarvoor is stabiliteit op de lange termijn vereist. Je gaat niet een investeringen met een rendement over een decennium aan op basis van heffingen die morgen weer verdwenen zijn. Dat is Donnie waarschijnlijk inmiddels uitgelegd en nu probeert ie heel krampachtig te doen alsof dit echt permanente heffingen zijn, waar niets aan te doen valt. Maar ja, deze termijn duurt nog 3,5 jaar en daarna is het maar de vraag hoe lang deze heffingen blijven bestaan, want op het moment dat Trump verdwenen is, staan niet alleen de Democraten, maar ook het gros van de Republikeinen te springen om wat aan dit fiasco te doen natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217309439
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 07:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja er is een beetje een probleem met de handelingswijze van Trump. De man is natuurlijk een enorme chaoot die vaak denkt allemaal 'dealtjes te kunnen sluiten'. Dat staat haaks op het idee dat importheffingen gaan zorgen voor massale investeringen in productie in de VS, want daarvoor is stabiliteit op de lange termijn vereist. Je gaat niet een investeringen met een rendement over een decennium aan op basis van heffingen die morgen weer verdwenen zijn. Dat is Donnie waarschijnlijk inmiddels uitgelegd en nu probeert ie heel krampachtig te doen alsof dit echt permanente heffingen zijn, waar niets aan te doen valt. Maar ja, deze termijn duurt nog 3,5 jaar en daarna is het maar de vraag hoe lang deze heffingen blijven bestaan, want op het moment dat Trump verdwenen is, staan niet alleen de Democraten, maar ook het gros van de Republikeinen te springen om wat aan dit fiasco te doen natuurlijk.
Het is ook nog maar de vraag of ze wel de hele termijn van Trump blijven zelfs wanneer hij dat wil. Als de economische ellende zwaar genoeg is dan zie ik een bloedbad voor de GOP aankomen over anderhalf jaar en dan kan Congress de compentie om te mogen beslissen over handelstarieven weer van Trump afpakken.
  maandag 7 april 2025 @ 07:56:51 #37
38496 Perrin
pi_217309629
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 07:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is ook nog maar de vraag of ze wel de hele termijn van Trump blijven zelfs wanneer hij dat wil. Als de economische ellende zwaar genoeg is dan zie ik een bloedbad voor de GOP aankomen over anderhalf jaar en dan kan Congress de compentie om te mogen beslissen over handelstarieven weer van Trump afpakken.
Als het kalf verdronken is..
  maandag 7 april 2025 @ 07:59:17 #38
38496 Perrin
pi_217309637
Hij wil ons lunchgeld.
twitter
pi_217309668

Het is best wel vreemd dat je in de nederlandse media over de protesten tegen trump en Musk niets leest

Zal me niets verbazen dat de grote media bazen en de vriendjes van trump een grote vinger in de pap hebben in de europese media
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 7 april 2025 @ 08:15:41 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217309691
Hij geeft in ieder geval toe dat het puur om rijker worden gaat. Niet voor de bevolking natuurlijk maar zichzelf en z’n vrienden
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 7 april 2025 @ 08:24:50 #41
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217309726
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 07:59 schreef Perrin het volgende:
Hij wil ons lunchgeld.
[ x ]
Fuck him
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 7 april 2025 @ 08:24:59 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217309727
Wat mij een weinig stoort en verbaasd is dat Europese leiders nu ineens zoooo verrast zijn door Trump zijn beleid. Sorry, maar dan heb je echt volledig in de ontkenning geleefd. Bedrijven als VAG zagen het al aankomen en hebben hun voorraden in de VS zodanig verhoogd dat ze 6-9 maanden zonder prijsverhogingen kunnen doorgaan.

De waarde van de export van de Europese Unie (EU) naar de Verenigde Staten (VS) als deel van het bruto binnenlands product (BBP) van de EU bedraagt ongeveer 3%
Dit zal volgens mij voor een flink deel worden goedgemaakt door de investeringen in Defensie en de verschuiving van import naar binnenEU consumptie. Maar goed, voorlopig is er paniek
In plaats als kippen in paniek voor bulldozer trump weg te rennen zou de EU er goed aan doen met Canada en Zuid Amerika vrijhandel af te spreken.

Verder handelsdeals in Azië verder uitbouwen.
  maandag 7 april 2025 @ 08:27:05 #43
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217309735
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 08:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Het is best wel vreemd dat je in de nederlandse media over de protesten tegen trump en Musk niets leest

Zal me niets verbazen dat de grote media bazen en de vriendjes van trump een grote vinger in de pap hebben in de europese media
Zaterdag, Amerika-correspondentmuts: "ik denk dat vandaag een paar duizend mensen gaan demonstreren"
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217309820
quote:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Ik heb er meerdere keren over gelezen en de beelden werden via social media gedeeld door oa Nos en nu.

Ja, het is nieuws. Maar er is imho pas echt nieuws als er significante veranderingen komen ipv dat we weken, maanden en jaren verder zijn en nog steeds die troep daar zien.

De base is er nog en als we Fox de aandelenticker zien verwijderen, dan is negeren ook nog een weg.
  maandag 7 april 2025 @ 08:45:19 #45
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217309822
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 08:24 schreef V. het volgende:

[..]
Fuck him
Dit is gewoon blackmailing.
Niet op in gaan :N
  Overall beste user 2022 maandag 7 april 2025 @ 08:54:37 #46
3928 Ulx
pi_217309862
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 08:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

In plaats als kippen in paniek voor bulldozer trump weg te rennen zou de EU er goed aan doen met Canada en Zuid Amerika vrijhandel af te spreken.

Verder handelsdeals in Azië verder uitbouwen.
Sinds november is de EU bezig met het opzetten/uitbreiden van handelsdeals met de landen als India en Canada en met MERCOSUR. Maar het opzetten van zulke deals is nu eenmaal een tijdrovende zaak.
  maandag 7 april 2025 @ 08:56:41 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217309873
Allemaal heel l euk dat gewauwel over andere markten aanboren. Maar er is een goede reden om te handelen met USA: enorme markt met consumenten met hele hoge inkomens en die heel veel kunnen lenen. Wij gaan onze dure spullen niet slijten aan Bolivia of Peru.

Trump moet die kut tarieven intrekken, en de EU moet hem die ruimte geven.
pi_217309876
quote:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

https://www.google.com/se(...)w=1920&bih=934&dpr=2
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 7 april 2025 @ 09:01:08 #49
38496 Perrin
pi_217309888
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2025 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
Allemaal heel l euk dat gewauwel over andere markten aanboren. Maar er is een goede reden om te handelen met USA: enorme markt met consumenten met hele hoge inkomens en die heel veel kunnen lenen. Wij gaan onze dure spullen niet slijten aan Bolivia of Peru.

Trump moet die kut tarieven intrekken, en de EU moet hem die ruimte geven.
Die markt die Trump nu om zeep helpt. Dat feestje van lenen en alles op de pof kopen, is nu juist wat opgedoekt wordt.

Einde van de dollar-hegemonie. Einde van de VS als verwende consument die leeft van de producten van de rest van de wereld en betaalt met IOU's.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Perrin op 07-04-2025 09:08:27 ]
pi_217309899
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 08:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik heb er meerdere keren over gelezen en de beelden werden via social media gedeeld door oa Nos en nu.

Ja, het is nieuws. Maar er is imho pas echt nieuws als er significante veranderingen komen ipv dat we weken, maanden en jaren verder zijn en nog steeds die troep daar zien.

De base is er nog en als we Fox de aandelenticker zien verwijderen, dan is negeren ook nog een weg.
Deze beweging gaat steeds groter worden

Het beging met 100000

Over zes maanden staan er 1 miljoen bij het witte huis met alle gevolgen van dien als Trump op deze manier doorgaat

Trump denkt dat hij de rest van de wereld aan het pakken is maar hij pakt ook miljoenen amerikanen die handel drijven met de rest van de wereld
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')