Ik heb geen (favoriete) kinderenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat ook en het is zo'n "wie is je favoriete kind?" vraag![]()
Meestal gaat het gewoon om reisadvies..
Ik zeg altijd dat ik niet kan kiezen omdat veel landen zo ontzettend verschillend zijn en niet te vergelijken zijn. Binnen categorieën zou ik wel kunnen kiezen, maar hoe ga je bijvoorbeeld IJsland met Peru vergelijken. Compleet andere ervaringenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:50 schreef Individual het volgende:
Als mensen je vragen wat je favoriete land is wat zeg je dan?
Dit en dan vragen wat voor reisbudget je hebt.quote:Op maandag 9 februari 2026 15:57 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik zeg altijd dat ik niet kan kiezen omdat veel landen zo ontzettend verschillend zijn en niet te vergelijken zijn. Binnen categorieën zou ik wel kunnen kiezen, maar hoe ga je bijvoorbeeld IJsland met Peru vergelijken. Compleet andere ervaringen
Top ! Beetje aan het rondreizen in the Phils ? Het weer is nu echt lekker. Niet al te warm. Dat zal medio maart en april wel anders zijn.quote:Op maandag 9 februari 2026 15:55 schreef RockNijntje het volgende:
M'n eerste week in de Filipijnen zit er bijna op. Net naar m'n hostel gebracht door de politie, omdat ik met locals aan de praat raakte en ze geen zin hadden om naar huis te lopen. Mooi land, lieve mensen, de meest random gebeurtenissen.
Yes. Ik ben ondertussen eerlijk gezegd wel toe aan wat warmte, zo koud gehad in het noorden. Ben nu onderweg naar Vigan en daarna is het tijd voor de eilandenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 01:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Top ! Beetje aan het rondreizen in the Phils ? Het weer is nu echt lekker. Niet al te warm. Dat zal medio maart en april wel anders zijn.
Geniet ervan !
In het noorden is het inderdaad frisjes, maar wel mooie. Vigan is ook aardig, en veel plezier op de eilanden !quote:Op vrijdag 13 februari 2026 04:34 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Yes. Ik ben ondertussen eerlijk gezegd wel toe aan wat warmte, zo koud gehad in het noorden. Ben nu onderweg naar Vigan en daarna is het tijd voor de eilanden
Wordt er ook reggae gedraaid in die tent?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 02:04 schreef RockNijntje het volgende:
Dingen die je niet verwacht aan te treffen in de Filipijnen: Jamaicaanse patties. Ya man!
[ afbeelding ]
Was op het vliegveld, dus neequote:Op dinsdag 24 februari 2026 06:20 schreef Individual het volgende:
[..]
Wordt er ook reggae gedraaid in die tent?
Hoe is het daar nu? Al duidelijkheid over eventuele terugvlucht?quote:
Nee het blijft heel erg vaag allemaal. Officieel horen we niets maar er gaan continu geruchten rond. Twee gestrande reizigers waar we mee op hebben getrokken zijn op de bonnefooi naar het vliegveld gegaan en het is hen gelukt om terug te vliegen. Wij durfden dit niet aan omdat officieel het luchtruim nog gesloten is en we vanochtend nog explosies hoorden…quote:Op maandag 2 maart 2026 20:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hoe is het daar nu? Al duidelijkheid over eventuele terugvlucht?
Het beste ervan maken klinkt als een goede instelling, wat een bizarre ongeplande 'verlenging' van jullie vakantie! Ik neem aan dat jullie al wel geregistreerd staan bij de informatieservices van Buitenlandse Zaken zodat jullie bereikbaar zijn mocht er op den duur toch iets van een evacuatie o.i.d. geregeld gaat worden?quote:Op maandag 2 maart 2026 20:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee het blijft heel erg vaag allemaal. Officieel horen we niets maar er gaan continu geruchten rond. Twee gestrande reizigers waar we mee op hebben getrokken zijn op de bonnefooi naar het vliegveld gegaan en het is hen gelukt om terug te vliegen. Wij durfden dit niet aan omdat officieel het luchtruim nog gesloten is en we vanochtend nog explosies hoorden…
Vandaag wel voor het eerst wat sightseeing gedaan. We zijn naar de grote moskee geweest en die is echt spectaculair mooi![]()
We kijken nu of we naar plekken kunnen die niet vlakbij het vliegveld of de bases liggen. We maken er maar het beste van. Aapie vindt het hier volgens mij leuker dan in Thailand, er zijn veel meer speel plekken
Ik had hierop gereageerd maar blijkbaar is deze post nooit verzonden. We hadden ons inderdaad gemeld bij BuZa voor updates en ook wat algemene berichten ontvangen. Eigenlijk vooral om ons sterkte te wensen en dat ze niet veel konden doen.quote:Op maandag 2 maart 2026 23:26 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het beste ervan maken klinkt als een goede instelling, wat een bizarre ongeplande 'verlenging' van jullie vakantie! Ik neem aan dat jullie al wel geregistreerd staan bij de informatieservices van Buitenlandse Zaken zodat jullie bereikbaar zijn mocht er op den duur toch iets van een evacuatie o.i.d. geregeld gaat worden?
https://www.rijksoverheid(...)midden-oosten-nieuws
https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/
Iets meer hitte dan je wil op je reizen. Gelukkig ben je een TRVSC topper.quote:Op maandag 2 maart 2026 20:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee het blijft heel erg vaag allemaal. Officieel horen we niets maar er gaan continu geruchten rond. Twee gestrande reizigers waar we mee op hebben getrokken zijn op de bonnefooi naar het vliegveld gegaan en het is hen gelukt om terug te vliegen. Wij durfden dit niet aan omdat officieel het luchtruim nog gesloten is en we vanochtend nog explosies hoorden…
Die moskee waar iemand een grote rel schopte omdat Koningin Beatrix er een hoofddoekje opmoest en dat nog deed ook!quote:Vandaag wel voor het eerst wat sightseeing gedaan. We zijn naar de grote moskee geweest en die is echt spectaculair mooi![]()
quote:We kijken nu of we naar plekken kunnen die niet vlakbij het vliegveld of de bases liggen. We maken er maar het beste van. Aapie vindt het hier volgens mij leuker dan in Thailand, er zijn veel meer speel plekken
Jeetje wat eng allemaalquote:Op donderdag 5 maart 2026 15:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had hierop gereageerd maar blijkbaar is deze post nooit verzonden. We hadden ons inderdaad gemeld bij BuZa voor updates en ook wat algemene berichten ontvangen. Eigenlijk vooral om ons sterkte te wensen en dat ze niet veel konden doen.
De nacht van maandag op dinsdag was vreselijk, om 3 uur 's nachts hoorden we harde explosies en kregen we noodmeldingen dat we moesten gaan schuilen. We hebben een uur in de lobby gezeten tot het bericht kwam dat het weer veilig was. Toen wist ik, we MOETEN hier weg. Via een andere gestrande reiziger kregen we een formulier doorgestuurd voor 11 uitgaande Etihad vluchten de volgende dag. Amsterdam zat er niet tussen maar wel Frankfurt. Je moest verklaren vanaf daar zelf thuis zien te komen. Dikke prima, als we maar weg zijn. 'S ochtends kregen we de bevestiging dat we weg konden. Snel alles gepakt en richting het vliegveld.
De vlucht was doodeng, officieel was het luchtruim nog steeds gesloten. Maar we zijn er weg! In Frankfurt overnacht (mijn zus en moeder stonden als verrassing op het vliegveld om ons op te halen) en gisteravond weer thuisgekomen.
Mijn hele lichaam doet pijn, ik ben super zenuwachtig, zit nog helemaal in de vluchtstand. We moeten dit echt even een plekje gaan geven. Maar we zijn gelukkig weer veilig!
Aapie heeft meer door dan we dachten. Toen ik vroeg of hij het fijn vond weer thuis te zijn zei hij "ja nu zijn we weg uit die landen met oorlog in de buurt van Thailand". Ook vertelde hij bang te zijn geweest op het vliegveld met die noodmeldingen dat er tanks zouden komen (we zijn vorig jaar naar Normandië geweest dus oorlog is voor hem tanks). Hij weet natuurlijk niet precies wat het inhoudt maar moet steeds huilen en heeft ook al een aantal keer in zijn broek geplast. Er speelt dus wel van alles bij hem. We hebben hem nu van school gehouden, maandag pakken we het normale leven weer zoveel mogelijk op.quote:Op donderdag 5 maart 2026 22:49 schreef flipsen het volgende:
Poeh, wat een geluk dat jullie konden vluchten (letterlijk) en nu weer veilig thuis zijn. Je kan je er als buitenstaander volgens mij echt geen voorstelling van maken hoe het is als je daar middenin zit. En dan ook nog met een vlucht terwijl je niet zeker weet of dat veilig is, the horror. Vandaag moest een AirFrance vlucht weer terugkeren naar Parijs las ik net, vanwege raketvuur. Neem echt even de tijd om bij te komen, kan ik alleen maar aanraden. Hoe is aapie eronder? Die zal het veel minder hebben meegekregen natuurlijk, maar zal toch wel aan jullie gemerkt hebben dat het niet pluis was.
quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aapie heeft meer door dan we dachten. Toen ik vroeg of hij het fijn vond weer thuis te zijn zei hij "ja nu zijn we weg uit die landen met oorlog in de buurt van Thailand". Ook vertelde hij bang te zijn geweest op het vliegveld met die noodmeldingen dat er tanks zouden komen (we zijn vorig jaar naar Normandië geweest dus oorlog is voor hem tanks). Hij weet natuurlijk niet precies wat het inhoudt maar moet steeds huilen en heeft ook al een aantal keer in zijn broek geplast. Er speelt dus wel van alles bij hem. We hebben hem nu van school gehouden, maandag pakken we het normale leven weer zoveel mogelijk op.
Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:51 schreef MaJo het volgende:
Nu kijken of ik de bijna 1000 euro aan extra kosten kan verhalen bij mijn reisverzekering.
Hoop het voor je ..........quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:51 schreef MaJo het volgende:
Nu kijken of ik de bijna 1000 euro aan extra kosten kan verhalen bij mijn reisverzekering.
Ja maar ik probeer het eerst via de reisverzekeringquote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Dit is een force majeure heb je Rechtsbijstand?
Ik ben ook heel benieuwd. Ik hoop nu dat ze het vergoeden omdat we daar niet op vakantie waren maar slechts als overstap toen het misging. Ik hou jullie op de hoogte!quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoop het voor je ..........
Lees alleen diverse verhalen dat ze dit niet mogen uitkeren omdat het komt door een oorlogssituatie. En je daar niet verzekerd voor bent. Vooral niet omdat ze bang zijn dat verzekeringsmaatschappijen om kunnen vallen door de massale claims die dan mogelijk komen.
quote:Op zondag 8 maart 2026 18:17 schreef MaJo het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd. Ik hoop nu dat ze het vergoeden omdat we daar niet op vakantie waren maar slechts als overstap toen het misging. Ik hou jullie op de hoogte!
Dat heb ik meer gelezen, over mensen die op andere plekken zaten. Maar wij waren echt daar. Als ze een half uur later waren begonnen met aanvallen dan waren we daar net weggeweest. Echt super stomme timing. Maar we gaan het zien. Geld is niet het belangrijkste, ik ben vooral blij dat we veilig zijnquote:Op zondag 8 maart 2026 18:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]![]()
Vooral proberen
Dat was deels het punt van 1 van die verhalen. Die zaten vast op Mauritius of de Seychellen, maar kregen ook niets.
Hoop voor je dat het luktquote:Op zondag 8 maart 2026 18:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat heb ik meer gelezen, over mensen die op andere plekken zaten. Maar wij waren echt daar. Als ze een half uur later waren begonnen met aanvallen dan waren we daar net weggeweest. Echt super stomme timing. Maar we gaan het zien. Geld is niet het belangrijkste, ik ben vooral blij dat we veilig zijn
Edit: bovendien klopt het verhaal niet dat de Emiraten alles zouden vergoeden. De eerste 2 dagen hebben we alles zelf moeten betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |