Als je trek hebt in een vette bek in Krakau, Moaburger is je plaats.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 10:54 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Over 1,5 week voor de eerste keer Polen. We zouden eerst naar Dreamstate gaan (trancefeest) maar dat is gecanceld.Toch maar de vluchten van en naar Katowice en de huurauto laten staan, en nu gaan we maar naar Krakau. Dagje Auschwitz, dagje stad, lekker uiteten, wellicht nog ff clubben etc. Als iemand nog leuke tips voor restaurants of clubs heeft, dan hoor ik het wel, bvd.
Op dinsdag 31 maart 2026 22:24 schreef Individual het volgende:Freelance. Was in loondienst maar bewust nu freelance omdat het bij mijn bedrijf in loondienst niet mogelijk was. Wel al mijn eerste grote freelance klus binnen.quote:[ afbeelding ] Op dinsdag 31 maart 2026 20:07 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Nee ik ben een data/IT nerd
[..]
Met een contract of freelance?
Als je echt gaat emigreren dan zou het inderdaad kunnenquote:Op woensdag 1 april 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, ok als je het puur als travel bekijkt dan inderdaad.
Ik krijg mijn vrouw toch niet zo ver om op de paar maand te verhuizen naar een ander land hehe.
Maar goed je kan je wel over in de wereld settelen, en met een NL loon kun je dat ook nog eens heel goed doen en waar je maar wilt.
Dus mooi land vinden om daar gewoon te blijven.
Ach, de kleine is toch niet leerplichtig meer als je gaat emmigreren of wel?
Al zal je die dan lokaal op een school willen, of online.
Niveautje Bellinga´squote:Op woensdag 1 april 2026 19:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je echt gaat emigreren dan zou het inderdaad kunnenMaar ik zou dan altijd eerst willen onderzoeken waar je zou gaan willen wonen, en steeds je kind van school naar school verslepen lijkt me ook niets. Dus voorlopig blijft het gewoon een mooie droom
Vergelijk je mij nu met de Bellinga's?quote:Op donderdag 2 april 2026 07:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niveautje Bellinga´s![]()
Nee, snap ik. Toch een bepaalde verantwoordelijkheid en liefde als ouders natuurlijk.
Wie weet in de toekomst!
Klinkt goed! Japan lijkt mij ook heel tof maar het staat me een beetje tegen dat het zo ontzettend toeristisch is de laatste jaren (als in dat Japan zelf zegt dat er minder mensen moeten komen). Het lijkt me namelijk een ontzettend interessant landquote:Op donderdag 2 april 2026 09:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Zo, het reisprogramma voor Japan is af. Alle hotels zijn geboekt, de belangrijkste treintickets heb ik, de binnenlandse vluchten zijn geboekt, huurauto is geregeld, internationaal rijbewijs gehaald en ik heb zelfs een excursie geboekt. Lang geleden dat ik zo voorbereid op reis ga.
- Vlucht Amsterdam - Osaka
- Portable Wifi ophalen op vliegveld.
- De ICOCA & Haruka Exchange Order (OV-kaart voor heel Japan en treinticket naar Osaka) kopen bij balie.
- Trein naar hotel.
- Early check in is geregeld.
5 nachten Osaka (dagtrip naar Nara lokaal te regelen)
- Directe trein naar Takayama geboekt.
6 nachten Takayama (Japanse Alpen). Excursie: Bus naar en van Tsumago - Magome trail is geregeld.
- Directe trein naar Kyoto geboekt.
4 nachten Kyoto
- Treinen naar Nagasaki ter plekke nog te boeken.
- Koffers gaan met Yamato Service (bagage-verzenddienst) een dag eerder naar Nagasaki.
4 nachten Nagasaki (dagtrip naar Huis ten Bosch op Koningsdag en bezoek Kakiemon-porcelein fabriek lokaal te regelen)
- Trein naar Fukuoka Airport lokaal te regelen.
- Vlucht naar Ishigaki.
- Auto ophalen bij vliegveld.
5 nachten Ishigaki (eiland in de buurt van Okinawa) (Bird watching tour lokaal te regelen, bezoek naburige eilanden lokaal te regelen, snorkeltrips lokaal te regelen, bezoek Ishigaki keramiekfabriek lokaal te regelen)
- Auto inleveren op vliegveld.
- Vlucht naar Tokyo.
- Trein naar Asakusa (Tokyo) nog te regelen.
3 nachten Tokyo
- Portable wifi inleveren/op de post doen
- Trein naar Tokyo Narita Airport.
- Vlucht Tokyo - Amsterdam
Was een eis van eega.quote:Op donderdag 2 april 2026 13:50 schreef flipsen het volgende:
Altijd +1 voor het overal de tijd voor nemen en niet van hot naar her rennen springen vliegen duiken vallen opstaan en weer doorgaan![]()
Ik zie het net. Eerst naar Mexico, Dallas of Houston en dan naar Tokyo is best lang.quote:Lijkt me een heel bijzonder land, staat best wel hoog op ons wensenlijstje. Maar zo verrekte ver vliegen vanaf hier
Grote bagage hebben ze liever niet in de hogesnelheidslijnen en daar moet je dan een aparte reservering voor maken. Het kan natuurlijk wel, maar is veel gedoe (aparte compartimenten in de trein) en veel gesjouw met veel trappen onderweg. Zeker als je meerdere treinen moet nemen en dat is op die route het geval. Dan is voor ¤ 20 per koffer je bagage van hotel naar hotelkamer laten brengen ineens een leuke optie. Dag voor vertrek geef je die af bij je receptie en als je de volgende dag aankomt bij je volgende hotel, staat je koffer al in je kamer. Heb je alleen een rugzakje nodig voor 1 of 2 nachten. Lijkt mij wel ideaal.quote:Edit: Oh ja, hoezo moet je je bagage apart laten verzenden
De eerste keer dat we met die bagage ophaaldienst in Japan kennis maakten, vroegen we ons ook af of de bagage wel op tijd op de ver afgelegen bestemming aanwezig zou zijn en of we onderweg niet iets uit de bagage nodig zouden moeten hebben.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Grote bagage hebben ze liever niet in de hogesnelheidslijnen en daar moet je dan een aparte reservering voor maken. Het kan natuurlijk wel, maar is veel gedoe (aparte compartimenten in de trein) en veel gesjouw met veel trappen onderweg. Zeker als je meerdere treinen moet nemen en dat is op die route het geval. Dan is voor ¤ 20 per koffer je bagage van hotel naar hotelkamer laten brengen ineens een leuke optie. Dag voor vertrek geef je die af bij je receptie en als je de volgende dag aankomt bij je volgende hotel, staat je koffer al in je kamer. Heb je alleen een rugzakje nodig voor 1 of 2 nachten. Lijkt mij wel ideaal.
Speaking of which: happy autism day voor iedereen die zich ergens in het spectrum bevindtquote:
Ik probeerde het duimpje 500x in te duwen, maar het werkte niet en nu is m'n dag verpest.quote:Op donderdag 2 april 2026 15:49 schreef flipsen het volgende:
[..]
Speaking of which: happy autism day voor iedereen die zich ergens in het spectrum bevindt
Osaka is vooral bedoeld om even te acclimatiseren. Ik denk overigens dat het bijna overal wel druk zal zijn met toeristen. Ken echt veel mensen die ook naar Japan gaan of die net geweest zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2026 02:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mooie trip ! Japan is super nice, alhoewel ik Osaka wel erg druk met toeristen vond, dus een beetje het centrum daarbuiten vermijden ...
Veel plezier !
Kan me herinneren dat het shopping gedeelte van Osaka vreselijk druk was, maar als je dan een zij straatje inliep, had je weer allerlei traditionele eettentjes.quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:36 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Osaka is vooral bedoeld om even te acclimatiseren. Ik denk overigens dat het bijna overal wel druk zal zijn met toeristen. Ken echt veel mensen die ook naar Japan gaan of die net geweest zijn.
In Osaka heb je trouwens ook een gebouw dat ontworpen is door Hundertwasser. Ik ben liefhebber van zijn werk en zal dat wel willen bezoeken en ik vermoed dat niet veel toeristen dat zullen doen. Het is namelijk een vuilverbrandingsbedrijf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |