Het beste ervan maken klinkt als een goede instelling, wat een bizarre ongeplande 'verlenging' van jullie vakantie! Ik neem aan dat jullie al wel geregistreerd staan bij de informatieservices van Buitenlandse Zaken zodat jullie bereikbaar zijn mocht er op den duur toch iets van een evacuatie o.i.d. geregeld gaat worden?quote:Op maandag 2 maart 2026 20:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee het blijft heel erg vaag allemaal. Officieel horen we niets maar er gaan continu geruchten rond. Twee gestrande reizigers waar we mee op hebben getrokken zijn op de bonnefooi naar het vliegveld gegaan en het is hen gelukt om terug te vliegen. Wij durfden dit niet aan omdat officieel het luchtruim nog gesloten is en we vanochtend nog explosies hoorden…
Vandaag wel voor het eerst wat sightseeing gedaan. We zijn naar de grote moskee geweest en die is echt spectaculair mooi![]()
We kijken nu of we naar plekken kunnen die niet vlakbij het vliegveld of de bases liggen. We maken er maar het beste van. Aapie vindt het hier volgens mij leuker dan in Thailand, er zijn veel meer speel plekken
Ik had hierop gereageerd maar blijkbaar is deze post nooit verzonden. We hadden ons inderdaad gemeld bij BuZa voor updates en ook wat algemene berichten ontvangen. Eigenlijk vooral om ons sterkte te wensen en dat ze niet veel konden doen.quote:Op maandag 2 maart 2026 23:26 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het beste ervan maken klinkt als een goede instelling, wat een bizarre ongeplande 'verlenging' van jullie vakantie! Ik neem aan dat jullie al wel geregistreerd staan bij de informatieservices van Buitenlandse Zaken zodat jullie bereikbaar zijn mocht er op den duur toch iets van een evacuatie o.i.d. geregeld gaat worden?
https://www.rijksoverheid(...)midden-oosten-nieuws
https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/
Iets meer hitte dan je wil op je reizen. Gelukkig ben je een TRVSC topper.quote:Op maandag 2 maart 2026 20:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee het blijft heel erg vaag allemaal. Officieel horen we niets maar er gaan continu geruchten rond. Twee gestrande reizigers waar we mee op hebben getrokken zijn op de bonnefooi naar het vliegveld gegaan en het is hen gelukt om terug te vliegen. Wij durfden dit niet aan omdat officieel het luchtruim nog gesloten is en we vanochtend nog explosies hoorden…
Die moskee waar iemand een grote rel schopte omdat Koningin Beatrix er een hoofddoekje opmoest en dat nog deed ook!quote:Vandaag wel voor het eerst wat sightseeing gedaan. We zijn naar de grote moskee geweest en die is echt spectaculair mooi![]()
quote:We kijken nu of we naar plekken kunnen die niet vlakbij het vliegveld of de bases liggen. We maken er maar het beste van. Aapie vindt het hier volgens mij leuker dan in Thailand, er zijn veel meer speel plekken
Jeetje wat eng allemaalquote:Op donderdag 5 maart 2026 15:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had hierop gereageerd maar blijkbaar is deze post nooit verzonden. We hadden ons inderdaad gemeld bij BuZa voor updates en ook wat algemene berichten ontvangen. Eigenlijk vooral om ons sterkte te wensen en dat ze niet veel konden doen.
De nacht van maandag op dinsdag was vreselijk, om 3 uur 's nachts hoorden we harde explosies en kregen we noodmeldingen dat we moesten gaan schuilen. We hebben een uur in de lobby gezeten tot het bericht kwam dat het weer veilig was. Toen wist ik, we MOETEN hier weg. Via een andere gestrande reiziger kregen we een formulier doorgestuurd voor 11 uitgaande Etihad vluchten de volgende dag. Amsterdam zat er niet tussen maar wel Frankfurt. Je moest verklaren vanaf daar zelf thuis zien te komen. Dikke prima, als we maar weg zijn. 'S ochtends kregen we de bevestiging dat we weg konden. Snel alles gepakt en richting het vliegveld.
De vlucht was doodeng, officieel was het luchtruim nog steeds gesloten. Maar we zijn er weg! In Frankfurt overnacht (mijn zus en moeder stonden als verrassing op het vliegveld om ons op te halen) en gisteravond weer thuisgekomen.
Mijn hele lichaam doet pijn, ik ben super zenuwachtig, zit nog helemaal in de vluchtstand. We moeten dit echt even een plekje gaan geven. Maar we zijn gelukkig weer veilig!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |