Dat is de vergelijking alsnog niet kloppend natuurlijk. Een seizoen waarin PSV 2de wordt (en dus CL haalt) en dit seizoen nota bene overwinterd heeft in de CL tegenover een seizoen waar Ajax 5de wordt en door amateurs werd uitgeschakeld.quote:Op maandag 31 maart 2025 09:54 schreef Marius95 het volgende:
[..]
De uitschakeling door amateurs is natuurlijk een afgang. Die 18e plaats was optisch dan wel waar, maar op dat moment had Ajax wel 3 wedstrijden minder gespeeld dan de meeste clubs en als je niet speelt kun je geen punten halen. Die positie was weliswaar niet best natuurlijk maar wel zwaar vertekend.
@PSVCLquote:Op maandag 31 maart 2025 11:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
De hel van Eindhoven viel ook weer erg tegen, de sfeer was al erg gelaten voor de wedstrijd
Ook even een herinnering. De uitslag aan het eind van het seizoen telt. Het maakt dus helemaal niet zoveel uit als je in het begin van het seizoen 18e staat. Dan vind ik van 8 punten voorsprong naar 9 punten achterstand een stuk treuriger. Van een gegarandeerde titel naar de 3e plek waarbij je nog geluk heb dat je vCL mag spelen.... Ook was dat van Ajax gewoon totale mismanagement door Mislintat en hebben jullie nagenoeg en misschien nog wel een sterker selectie dan vorig seizoen.quote:Op maandag 31 maart 2025 09:54 schreef Marius95 het volgende:
[..]
De uitschakeling door amateurs is natuurlijk een afgang. Die 18e plaats was optisch dan wel waar, maar op dat moment had Ajax wel 3 wedstrijden minder gespeeld dan de meeste clubs en als je niet speelt kun je geen punten halen. Die positie was weliswaar niet best natuurlijk maar wel zwaar vertekend.
Man die niet naar de wedstrijd is geweest beticht andere man die niet bij de wedstrijd is geweest ervan dat er geen sfeer was.quote:
Wat zeg jij?quote:Op maandag 31 maart 2025 11:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Man die niet naar de wedstrijd is geweest beticht andere man die niet bij de wedstrijd is geweest ervan dat er geen sfeer was.
ik heb nog liever Ueda dan Broebyquote:Op maandag 31 maart 2025 10:48 schreef Solispolar het volgende:
Even los van het verdere verloop was die Brobbey gisteren wel moeilijk irritant héEen beer van een gast en hij kleunt zelf overal als een bouwvakker in, maar als hij zelf ook maar een zuchtje wind voelt dan is de wereld te klein. Ja, daar vind ik wel wat van.
Heel veel 'als, maar, dit en dat'. Onderaan de streep staat PSV wel gewoon 2de en is er behoorlijk wat geld geharkt en is er dus ook alweer de garantie op veel geld voor volgend seizoen. Vorig seizoen eindigde Ajax als 5de en dat telt (zoals je zelf aan aangaf).quote:Op maandag 31 maart 2025 11:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ook even een herinnering. De uitslag aan het eind van het seizoen telt. Het maakt dus helemaal niet zoveel uit als je in het begin van het seizoen 18e staat. Dan vind ik van 8 punten voorsprong naar 9 punten achterstand een stuk treuriger. Van een gegarandeerde titel naar de 3e plek waarbij je nog geluk heb dat je vCL mag spelen.... Ook was dat van Ajax gewoon totale mismanagement door Mislintat en hebben jullie nagenoeg en misschien nog wel een sterker selectie dan vorig seizoen.
Ik zie helemaal nergens 'als, maar, dit en dat'quote:Op maandag 31 maart 2025 11:55 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Heel veel 'als, maar, dit en dat'. Onderaan de streep staat PSV wel gewoon 2de en is er behoorlijk wat geld geharkt en is er dus ook alweer de garantie op veel geld voor volgend seizoen. Vorig seizoen eindigde Ajax als 5de en dat telt (zoals je zelf aan aangaf).
Ik vind Bosz helemaal geen type trainer die die slappe instelling tolereert. Maar toch moet je bekennen dat hij al weken lang het niet voor elkaar krijgt dit team te motiveren. Best bijzonder.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:30 schreef ISVV het volgende:
Lekker belangrijk wat triester is, kan mij heel dat Ajax van vorig jaar verder nou schelen. Zou dolgraag van trainer ruilen in ieder geval. Onbegrijpelijk dat het gister zo'n slappe hap was, zowel op het veld als op de tribune. Passiviteit in optima forma.
Denk dat het vooral stoere praatjes zijn. Saibari mocht toch ook meer dan vijf keer te laat komen voordat ie echt gestraft werd?quote:Op maandag 31 maart 2025 12:38 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik vind Bosz helemaal geen type trainer die die slappe instelling tolereert. Maar toch moet je bekennen dat hij al weken lang het niet voor elkaar krijgt dit team te motiveren. Best bijzonder.
Dan heel de selectie ontslaan. Absurd dat een trainer je moet motiveren.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:38 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik vind Bosz helemaal geen type trainer die die slappe instelling tolereert. Maar toch moet je bekennen dat hij al weken lang het niet voor elkaar krijgt dit team te motiveren. Best bijzonder.
Het is dan ook een meme.quote:Op maandag 31 maart 2025 11:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
De hel van Eindhoven viel ook weer erg tegen, de sfeer was al erg gelaten voor de wedstrijd
Klopt, dus precies wat ik aangaf: ''niet alles gewonnen''quote:Op maandag 31 maart 2025 09:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Letterlijk de enige wedstrijd die niet gewonnen is.
Dat boeit mij inderdaad ook niet zo hoor. En dat het bij PSV gelaten is dat irriteer inderdaad het meest; met gasten als Veerman en Lang dan voorop.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:30 schreef ISVV het volgende:
Lekker belangrijk wat triester is, kan mij heel dat Ajax van vorig jaar verder nou schelen. Zou dolgraag van trainer ruilen in ieder geval. Onbegrijpelijk dat het gister zo'n slappe hap was, zowel op het veld als op de tribune. Passiviteit in optima forma.
Achja, lekker in meegaan. Er is sowieso geen 'hel' in Nederland. Twente komt wellicht nog het meeste in de buurt. Ajax is ook bioscooppubliek en bij Feyenoord roepen ze alleen heel hard kanker. Nou, gezellig hoor.quote:
Ik denk dat ze bedoelen in de zin van dat PSV eerste seizoenshelft een goed spelende ploeg was en na de winterstop het spoor bijster was. De vrije val van Ajax over de twee seizoenen na Overmars heeft wel overeenkomsten met Peter Bosz.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:11 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat boeit mij inderdaad ook niet zo hoor. En dat het bij PSV gelaten is dat irriteer inderdaad het meest; met gasten als Veerman en Lang dan voorop.
Maar als (nota bene een fan van Ajax) zegt dat hij 'nog nooit zo'n grote inzinking heeft gezien' dan twijfel ik inderdaad wel heel erg aan het (kortetermijns)geheugen van diegene ja.
Ik vind van halve finale CL naar uitschakeling tegen Hercules nog wel net iets heftiger dan van plek 1 naar plek 2 en overwinteren in de CL. Maar goed, wie ben ikquote:Op dinsdag 1 april 2025 08:23 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelen in de zin van dat PSV eerste seizoenshelft een goed spelende ploeg was en na de winterstop het spoor bijster was. De vrije val van Ajax over de twee seizoenen na Overmars heeft wel overeenkomsten met Peter Bosz.
ZE HADDEN BEIDE GEEN PLAN B HAHAHAHAHAHAHHAHA.
Ik blijf hopen boys
'Bijvoorbeeld'quote:Op maandag 31 maart 2025 23:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt, dus precies wat ik aangaf: ''niet alles gewonnen''
Kan ook nog P3 worden, wel mee eens verder maar je moet nu wel keuzes gaan maken, want als we volgend jaar met dezelfde rommel gaan aanmodderen hebben we een GROOT PROBLEEM.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:41 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik vind van halve finale CL naar uitschakeling tegen Hercules nog wel net iets heftiger dan van plek 1 naar plek 2 en overwinteren in de CL. Maar goed, wie ben ik
Haha Twentequote:Op dinsdag 1 april 2025 08:12 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Achja, lekker in meegaan. Er is sowieso geen 'hel' in Nederland. Twente komt wellicht nog het meeste in de buurt. Ajax is ook bioscooppubliek en bij Feyenoord roepen ze alleen heel hard kanker. Nou, gezellig hoor.
Ging het ook niet gewoon om een inzinking binnen één seizoen? Van soeverein aan kop, compleet onverwachts naar een belachelijk aantal verliespunten. De implosie van PSV is op dat gebied natuurlijk van epische proporties.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:11 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Maar als (nota bene een fan van Ajax) zegt dat hij 'nog nooit zo'n grote inzinking heeft gezien' dan twijfel ik inderdaad wel heel erg aan het (kortetermijns)geheugen van diegene ja.
Klopt, dat is een andere kwestie natuurlijk. Vraag is of Bosz vooral weer wat pit in de ploeg kan krijgen; want vooral de gezapige wijze waarop we verliezen is schrijnend om te zien. Het heilige vuur is er bij sommige gasten gewoon compleet uit lijkt het wel.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan ook nog P3 worden, wel mee eens verder maar je moet nu wel keuzes gaan maken, want als we volgend jaar met dezelfde rommel gaan aanmodderen hebben we een GROOT PROBLEEM.
Tsjah. Toch een relatief grote club met een behoorlijke achterban. Ik ben zelf voor PSV, maar daar vind ik de sfeer altijd maar zo zo. Bij Ajax vind ik het ook niet veel en bij Feyenoord is het vooral heel veel schelden en boos doen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:19 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Haha Twente![]()
Zelden zo'n droevig publiek gezien. Ajax in de achterhoek. Grote muil hebben ze, verder niks.
Dat is toch ook onzinquote:Op dinsdag 1 april 2025 11:46 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ging het ook niet gewoon om een inzinking binnen één seizoen? Van soeverein aan kop, compleet onverwachts naar een belachelijk aantal verliespunten. De implosie van PSV is op dat gebied natuurlijk van epische proporties.
Verder zullen weinigen beweren dat deze situatie net zo ernstig is als die van Ajax vorig seizoen. Dat moge duidelijk zijn. Maar bij Ajax was het eigenlijk vrijwel vanaf de start al een drama. (Al was dat ook weer niet zo extreem als vaak gesuggereerd wordt. Die laatste plaats was er puur vanwege uitgestelde en gestaakte wedstrijden en na geen enkele volledig afgeronde speelronde stond Ajax daadwerkelijk laatste).
Natuurlijk is dat ook episch! Nog epischer zelfs...quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:32 schreef Solispolar het volgende:
En als je het dan toch over 'episch' hebt: dat is toch 18de staan met Ajax en uitgeschakeld worden tegen stucadoors, loodgieters en bouwvakkers?
Dat snap ik wel. Afgelopen zondag heeft aangegeven dat jullie die stewards echt niet nodig hebben...quote:
Precies. Ik bedoelde ook dit seizoenquote:Op dinsdag 1 april 2025 12:53 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat ook episch! Nog epischer zelfs...
Maar volgens mij begon dit hele verhaal simpelweg om de implosie van PSV binnen dit seizoen. Daarin is toch wel sprake van een bizar en onverwacht verval als je de eerste en tweede seizoenshelft tegen elkaar afzet, ook al is dat qua positie voorlopig maar een achteruitgang van plek 1 naar plek 2.
Dat jij dat vervolgens maar wilt blijven vergelijken met de nog veel belachelijkere situatie waarin Ajax vorig seizoen verkeerde (en die ook precies niemand ontkent), prima, maar ik denk dat we binnen een seizoen zelden zo'n ineenstorting hebben gezien van een totaal soevereine koploper. Dat is volgens mij waar mensen met die 'implosie' op doelen. En natuurlijk niet dat de algemene situatie net zo erg is als die van Ajax vorig seizoen.
Wat loop je toch te miepen over de woordkeuze 'implosie'. Voor de winterstop 2,7 punten per wedstrijd, na de winterstop 1,2 punten. Dat is gewoon drama hoe je het ook wendt of keert. Vergelijking van Ajax 18/19 en vorig jaar slaat ook nergens op. Want dat waren totaal verschillende selecties.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:32 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat is toch ook onzinAls het 'van epische proporties' is dan stond je nu toch geen 2de met 6 punten voor maar 11de ofzo? Jij wil zeggen dat het nog nooit is voorgekomen dat de nummer 1 een mindere fase heeft en vervolgens de nummer 2 wordt?
En als je het dan toch over 'episch' hebt: dat is toch 18de staan met Ajax en uitgeschakeld worden tegen stucadoors, loodgieters en bouwvakkers?
Houd op hoor. Sure, het is even helemaal kut op dit moment; maar mensen die dit soort krachttermen gebruikenHopelijk hanteren ze bij PSV wel een soort nuchterheid en kijken ze gewoon kritisch naar hoe dit heeft kunnen gebeuren (en trekken ze daar vervolgens de conclusies uit).
Auquote:Op dinsdag 1 april 2025 22:49 schreef CR7 het volgende:
[..]
oor de winterstop 2,7 punten per wedstrijd, na de winterstop 1,2 punten.
Tja, z’n ene vader is een lowlife crimineel, z’n andere een Marokkaan die bij Sparta een minderwaardigheidscomplex heeft opgelopen. Dan kan het wel eens verkeerd aflopen mrt je.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:59 schreef Wotte het volgende:
Dat ze in Eindhoven verbaasd zijn dat Noa een Ajacied is, vind ik dan wel weer verbazingwekkend.
Sterker nog, het is nog nooit voorgekomen dat een nummer 1 titelkandidaat zoveel punten verspeelde in zo weinig wedstrijden en zoals het er nu naar uitziet de titel mis gaat lopen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:53 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat ook episch! Nog epischer zelfs...
Maar volgens mij begon dit hele verhaal simpelweg om de implosie van PSV binnen dit seizoen. Daarin is toch wel sprake van een bizar en onverwacht verval als je de eerste en tweede seizoenshelft tegen elkaar afzet, ook al is dat qua positie voorlopig maar een achteruitgang van plek 1 naar plek 2.
Dat jij dat vervolgens maar wilt blijven vergelijken met de nog veel belachelijkere situatie waarin Ajax vorig seizoen verkeerde (en die ook precies niemand ontkent), prima, maar ik denk dat we binnen een seizoen zelden zo'n ineenstorting hebben gezien van een totaal soevereine koploper. Dat is volgens mij waar mensen met die 'implosie' op doelen. En natuurlijk niet dat de algemene situatie net zo erg is als die van Ajax vorig seizoen.
Dat is zeker waarquote:Op woensdag 2 april 2025 09:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het is nu dus een wedstrijdje verpissen over welke club het beroerdste seizoen ooit heeft gedraaid?
Mijn hemel. Kunnen we niet gewoon concluderen dat als PSV en Ajax niet op 1 en 2 eindigen, in welke volgorde dan ook, dat het dan een schande is?
Niemand hier zegt toch ook dat het geen drama is? Alleen 'de grootste implosie ooit' en woorden als 'episch' zijn gewoon overdreven. Ja, je laat in korte tijd veel punten liggen en daardoor wordt je waarschijnlijk 2de i.p.v. eerste. Volgend seizoen weer nieuwe ronde nieuwe kansen, het is niet dat PSV ineens 12de staat a lá Dortmund bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:49 schreef CR7 het volgende:
[..]
Wat loop je toch te miepen over de woordkeuze 'implosie'. Voor de winterstop 2,7 punten per wedstrijd, na de winterstop 1,2 punten. Dat is gewoon drama hoe je het ook wendt of keert. Vergelijking van Ajax 18/19 en vorig jaar slaat ook nergens op. Want dat waren totaal verschillende selecties.
En ja Feyenoord is ook drama blablabla
Feyenoord in shambles.quote:Op woensdag 2 april 2025 09:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het is nu dus een wedstrijdje verpissen over welke club het beroerdste seizoen ooit heeft gedraaid?
Mijn hemel. Kunnen we niet gewoon concluderen dat als PSV en Ajax niet op 1 en 2 eindigen, in welke volgorde dan ook, dat het dan een schande is?
Feyenoord is al vele decennia, op enige afstand, de derde club van Nederland. Het is niet anders. Dat ze af en toe in de top 2 landen is schandalig slecht van PSV en Ajax. Die hadden het verschil met Feyenoord al lang structureel moeten vergroten.quote:
Zou het juist andersom zien. Het is met de grootte en het achterland van Feyenoord eigenlijk bizar dat ze het zo weinig voor elkaar krijgen om in de top 2 te eindigen. Stukje non-stop wanbeleid.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Feyenoord is al vele decennia, op enige afstand, de derde club van Nederland. Het is niet anders. Dat ze af en toe in de top 2 landen is schandalig slecht van PSV en Ajax. Die hadden het verschil met Feyenoord al lang structureel moeten vergroten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |