Daarom moeten we zorgen dat de Russen er eerder genoeg van krijgen.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een jaar of 10… weet niet of beide partijen zo lang door willen.
NYT (paywall):quote:
quote:
En zo'n hoge ome heeft meestal andere hotemetoten om zich heen.quote:The Ukrainian Air Force struck a Russian underground post. Considering that this kind of rather sophisticated fortifications are meant for high-profile brass and not for some grunts it is safe to assume this some high ranking Russian was inside when this thing blew up. Impressive.
https://bsky.app/profile/tendar.bsky.social/post/3llp7g7bme225
Zeg een kolonel als hoogste, dan zijn er waarschijnlijk wel een majoor en wat kapiteins in de buurt geweest. Die aanname kun je wel doen.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:10 schreef sp3c het volgende:
Waarschijnlijker gewoon een stel verbindelaars en wat typgeiten
Maar een hit is een hit en het is sowieso een belangrijk doel want anders graven ze het niet in dus
Misschien was het een belangrijke sergeant. Of Poetin's favoriete soldaat tweede klasse. Dat kan ook.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:13 schreef sp3c het volgende:
Als die aanwezig waren, dat is al een hele aammame
Zou fijn en natuurlijk ook de beste oplossing zijn als russen het gebied zouden verlaten.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom moeten we zorgen dat de Russen er eerder genoeg van krijgen.
Prima te doen. Gewoon hun olie- en gasindustrie in puin blijven gooien. Flink helpen met het doorgeven van locatie data (inclusief vliegroutes) en dergelijke. Dat is belangrijk. En daarnaast Europese troepen sturen voor training en humanitaire hulp ver achter het front. Nemen we wel wat luchtafweer en vliegtuigen mee om drones en kruisraketten die per ongeluk in de buurt komen neer te halen om escalatie te voorkomen.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:17 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zou fijn en natuurlijk ook de beste oplossing zijn als russen het gebied zouden verlaten.
Maar hetgeen wat u suggereert, ga er maar aan staan.![]()
Wens ze veel succes!![]()
Dat het niet neigt naar een proxy oorlog is bullshit natuurlijk, sinds 2014 al.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De Volkskrant:
[..]
NYT (paywall):
[..]
Dus Putin maakt geen enkele kans?quote:Op maandag 31 maart 2025 23:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat het niet neigt naar een proxy oorlog is bullshit natuurlijk, sinds 2014 al.
Ik denk het niet als je lang genoeg aanhoudt. Ook zonder de VS niet.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Putin maakt geen enkele kans?
En dat veronderstelt dat als oekraine nou maar de donbas & krim afstaat, er ook meteen een duurzame vrede is.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:37 schreef LXIV het volgende:
De Donbas en de Krim? Waar voor de oorlog de meerderheid Russisch was?
Er was geen echte Russische meerderheid in Oost Ukraine. Dat is Kremlin retoriek.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:37 schreef LXIV het volgende:
Waar voor de oorlog de meerderheid Russisch was?
Dat laatste is sowieso niet meer te voorkomenquote:Op maandag 31 maart 2025 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk het niet als je lang genoeg aanhoudt. Ook zonder de VS niet.
De vraag is eerder wat voor prijs je betaalt. En wat je dan uiteindelijk hebt. De Donbas en de Krim? Waar voor de oorlog de meerderheid Russisch was? En Rusland zal wel blijven bestaan. Dat ligt er dan rancuneus naast. De vrede die je dan hebt is ook niet duurzaam. Kun je decennia-lang nog een koude oorlog gaan voeren.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat als er heel lang doorgevochten wordt dat een enorme prijs met zich meebrengt en dat de vrede onbevredigend zal zijn. Maar dat het Oekraïne/EU wel zal lukken om Rusland uit Oekraïne te verdrijvenquote:Op maandag 31 maart 2025 23:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat veronderstelt dat als oekraine nou maar de donbas & krim afstaat, er ook meteen een duurzame vrede is.
Nee.
Donbas en Krim.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er was geen echte Russische meerderheid in Oost Ukraine. Dat is Kremlin retoriek.
Zal lastig worden ja. Het is uiteindelijk loose-loose. In ieder geval voor Oekraïne en Rusland. En voor de Europese burgerquote:Op maandag 31 maart 2025 23:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat laatste is sowieso niet meer te voorkomen
Hooguit op de korte termijn.quote:
Ik denk dat het heel bevredigend is als Rusland in elkaar stort.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat als er heel lang doorgevochten wordt dat een enorme prijs met zich meebrengt en dat de vrede onbevredigend zal zijn. Maar dat het Oekraïne/EU wel zal lukken om Rusland uit Oekraïne te verdrijven
Een drama met niet te overziene gevolgenquote:Op maandag 31 maart 2025 23:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel bevredigend is als Rusland in elkaar stort.
Dat is nu net het probleem. Rusland gaat niet verslagen worden zoals Duitsland in WO2. R er gaan geen tanks over het Rose Plein rollen. Rusland blijft gewoon in Europa liggen. Ook op de lange termijn.quote:
Europese burgers moeten niet zeiken.quote:
Wij betalen met euro’s, de Oekraïners met bloedquote:Op maandag 31 maart 2025 23:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Europese burgers moeten niet zeiken.
Die kopen dagelijks hun schuld af met veel retoriek, en een politiek die toch zonder al te veel morren miljarden aftikken.
Terecht, zolang we daar niet zelf willen gaan staan met een geweer in onze handen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |