abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217225506
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217225548
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 00:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Sociale huur is 'housing for the masses', geen bijstand-achtig vangnet ofzo.
Sociale huur kost belastinggeld, als er dan mensen die nota bene een koophuis hebben gebruik van maken zal dat de solidariteit gewoon slopen. Waarom zouden we zulke mensen steunen met belastinggeld?

Sociale huur is wel een vorm van bijstand, een huis voor hen die het anders niet kunnen betalen. En nee, dat is niet 'de massa', de massa heeft een te hoog inkomen om voor sociale huur in aanmerking te komen. Het kan en mag ook niet de bedoeling zijn dat sociale huur de standaard voor de massa is, streven moet zijn dat voor zoveel mogelijk mensen een koopwoning bereikbaar is. En voor hen bij wie dat echt niet lukt, is er de sociale huur. Maar dan moet je dus niet de sociale huur ondermijnen en bezet houden met mensen die een koopwoning verhuren en lekker in hun gesubsideerde sociale huurwoning blijven zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 30 maart 2025 @ 08:56:44 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217225579
Ik vind het sowieso verwonderlijk dat er alleen bij de start wordt gekeken of je wel tot de doelgroep van sociale huur behoort, en daarna nooit meer. Als je inkomen boven de grens stijgt zou je er na verloop van tijd gewoon uit moeten. Die plek is voor anderen bedoeld,
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217225592
Als je voldoet aan de toets kun je moeilijk ineens andere criteria gaan hanteren 5 jaar later.

Als er geen regel/wet is dat je met een andere koopwoning niet meer in een huurwoning mag wonen kun je die persoon er ook niet uitzetten.
pi_217225685
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 08:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Als je voldoet aan de toets kun je moeilijk ineens andere criteria gaan hanteren 5 jaar later.

Als er geen regel/wet is dat je met een andere koopwoning niet meer in een huurwoning mag wonen kun je die persoon er ook niet uitzetten.
Het gaat om een sociale huurwoning, deze persoon maakte daar asociaal misbruik van, terecht eruit gezet
  zondag 30 maart 2025 @ 09:26:22 #6
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_217225717
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vind het sowieso verwonderlijk dat er alleen bij de start wordt gekeken of je wel tot de doelgroep van sociale huur behoort, en daarna nooit meer.
Dat is met een hypotheek net zo. Die kan je op basis van je salaris afnemen en daarna ontslag nemen. Niemand die daarover contact op gaat nemen (zolang je blijft betalen).
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  zondag 30 maart 2025 @ 09:28:28 #7
346939 Janneke141
pi_217225731
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:26 schreef XDo het volgende:

[..]
Dat is met een hypotheek net zo. Die kan je op basis van je salaris afnemen en daarna ontslag nemen. Niemand die daarover contact op gaat nemen (zolang je blijft betalen).
Onvergelijkbare situatie.
pi_217225734
quote:
Ik vind het sowieso verwonderlijk dat er alleen bij de start wordt gekeken of je wel tot de doelgroep van sociale huur behoort, en daarna nooit meer. Als je inkomen boven de grens stijgt zou je er na verloop van tijd gewoon uit moeten. Die plek is voor anderen bedoeld,
Als je dat bijvoorbeeld elk jaar zou checken dan heb je ten eerste gigantisch veel personeel nodig, ten tweede gaat er dan niemand meer promoveren of een betere baan aannemen.

Oftewel, dan creëer je een gigantisch probleem dat maatschappij-ontwrichtend is.
  zondag 30 maart 2025 @ 09:33:51 #9
346939 Janneke141
pi_217225796
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als je dat bijvoorbeeld elk jaar zou checken dan heb je ten eerste gigantisch veel personeel nodig, ten tweede gaat er dan niemand meer promoveren of een betere baan aannemen.

Oftewel, dan creëer je een gigantisch probleem dat maatschappij-ontwrichtend is.
De belastingdienst kent je inkomen al, dus dat is geen probleem. Ik denk dat je dit gewoon moet gaan vergelijken met campuscontracten. Als je niet meer tot de doelgroep behoort, dan kun je er ook niet wonen.

En dat mensen echt hun carrière op het spel zetten voor het 'recht' op een sociale huurwoning daar geloof ik niets van. Als dat zo is dan kun je hooguit concluderen dat sociale huurwoningen veel te aantrekkelijk zijn om in te wonen, en daar zijn ze dus ook niet voor bedoeld.
  zondag 30 maart 2025 @ 09:35:14 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217225808
quote:
Je bedoelt zodat een jong Nederlands gezin die net een kindje heeft gehad en wat extra overwerkt, op straat gezet kan worden zodat er een een asielzoeker in kan
men kan ook meer woningen bouwen in de weilanden voor jonge nederlanders , komen er zat leeg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217225818
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De belastingdienst kent je inkomen al, dus dat is geen probleem. Ik denk dat je dit gewoon moet gaan vergelijken met campuscontracten. Als je niet meer tot de doelgroep behoort, dan kun je er ook niet wonen.

En dat mensen echt hun carrière op het spel zetten voor het 'recht' op een sociale huurwoning daar geloof ik niets van. Als dat zo is dan kun je hooguit concluderen dat sociale huurwoningen veel te aantrekkelijk zijn om in te wonen, en daar zijn ze dus ook niet voor bedoeld.
Nou ja met de huidige huizenmarkt zou dat natuurlijk kunnen.
  zondag 30 maart 2025 @ 09:36:51 #12
346939 Janneke141
pi_217225825
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Je bedoelt zodat een jong Nederlands gezin die net een kindje heeft gehad op straat gezet kan worden zodat er een een asielzoeker in kan
men kan ook meer woningen bouwen in de weilanden voor jonge nederlanders , komen er zat leeg
Flikker op met je asielzoekers, halve gare. Als ik dat bedoel dan schrijf ik het zelf wel op.
  zondag 30 maart 2025 @ 09:37:57 #13
346939 Janneke141
pi_217225837
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Nou ja met de huidige huizenmarkt zou dat natuurlijk kunnen.
Voorwaarde is wel dat er nou eens gewerkt wordt aan genoeg alternatieven, ja. Maar de suggestie dat we momenteel een tekort zouden hebben aan sociale huurwoningen lijkt me onwaar. Er zitten gewoon te veel mensen in die er helemaal niet thuishoren.
pi_217225840
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je een sociale huurwoning aanvraagt moet je ook een hele papierwinkel aanleveren wat een hoop tijd kost terwijl de belastingdienst je gegevens heeft

En je tweede alinea, hopelijk ben je niet echt zo naïef. Tevens ook leuk voor de mensen die een CAO verhoging ofzo krijgen en dan boven de grens uitkomen _O-
  zondag 30 maart 2025 @ 09:38:39 #15
323876 michaelmoore
pi_217225844
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Voorwaarde is wel dat er nou eens gewerkt wordt aan genoeg alternatieven, ja. Maar de suggestie dat we momenteel een tekort zouden hebben aan sociale huurwoningen lijkt me onwaar. Er zitten gewoon te veel mensen in die er helemaal niet thuishoren.
woningbouw dus, zeg dat dan

en stoppen met die stikstof waanzin, premie A regeling op rijtjes woningen van de Pvda weer in het leven roepen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 30-03-2025 10:10:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217225864
quote:

[..]
Hier ben ik het overigens wel mee eens. Ik ken ook mensen die meer verdienen dan de grens maar niet weg kunnen. Of mensen die op papier gescheiden zijn maar wel samenwonen :')
  zondag 30 maart 2025 @ 09:50:45 #17
323876 michaelmoore
pi_217226012
quote:

[..]
Voorwaarde is wel dat er nou eens gewerkt wordt aan genoeg alternatieven, ja.
Maar de suggestie dat we momenteel een tekort zouden hebben aan sociale huurwoningen lijkt me onwaar.

Er zitten gewoon te veel mensen in die er helemaal niet thuishoren.
welke alternatieven ??
Weer bejaardenhuizen gaan bouwen bedoel je ?

Geef eens een oplossing, als je jonge Nederlandse gezinnen met kinderen die hardwerken hun huurhuisje uit wil schoppen
Ga jij ouderen ook hun huurhuis uit mikken, met :
jij woont alleen in een heel groot huis, en je gebruikt teveel thuiszorg, ga naar een bejaardenhuis??

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 30-03-2025 10:12:11 ]
pi_217226436
quote:
Dat dus. We doen bij de bijstand ook jaarlijks een vermogenstoets, niets dat dat belemmert bij sociale huur.

Inkomen vind ik wel wat lastig. Wat als je eruit gegooid wordt bij je werkgever en als onderdeel van het sociaal plan 50k meekrijgt, maar nu werkloos op de bank zit? Ga je dan middelen over drie jaar oid? Kan, maar wel een werkje.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 30 maart 2025 @ 10:22:06 #19
346939 Janneke141
pi_217226530
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat dus. We doen bij de bijstand ook jaarlijks een vermogenstoets, niets dat dat belemmert bij sociale huur.

Inkomen vind ik wel wat lastig. Wat als je eruit gegooid wordt bij je werkgever en als onderdeel van het sociaal plan 50k meekrijgt, maar nu werkloos op de bank zit? Ga je dan middelen over drie jaar oid? Kan, maar wel een werkje.
Ik dacht meer aan een constructie waarbij je sociale huurcontract wordt beëindigd als je voor het tweede jaar op rij boven de grens zit, en je dan nog een jaar (ofzo) opzegtermijn hebt. Eventueel in combinatie met een vermogenstoets. Zoiets lijkt me niet onredelijk. Dat voorkomt inderdaad nare situaties bij eenmalige hogere inkomsten maar je wil bij voorkeur wel gewoon kunnen werken met het jaarinkomen dat de belastingdienst toch al kent en daar niet nog allerlei wilde berekeningen en voorbehouden op los moeten laten.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:23:37 #20
323876 michaelmoore
pi_217226551
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik dacht meer aan een constructie waarbij je sociale huurcontract wordt beëindigd als je voor het tweede jaar op rij boven de grens zit, en je dan nog een jaar (ofzo) opzegtermijn hebt. Eventueel in combinatie met een vermogenstoets. Zoiets lijkt me niet onredelijk. Dat voorkomt inderdaad nare situaties bij eenmalige hogere inkomsten maar je wil bij voorkeur wel gewoon kunnen werken met het jaarinkomen dat de belastingdienst toch al kent en daar niet nog allerlei wilde berekeningen en voorbehouden op los moeten laten.
laat de politiek nu gewoon woningen gaan bouwen , dat is veel makkelijker, o en bejaarden huizen

https://www.telegraaf.nl/(...)op-ongelukken-groeit
pi_217226569
quote:

[..]
Ja, daar lijkt me weinig op tegen en ook verbazingwekkend dat dit nooit is geopperd, zowel links als rechts kan dit wel onderschrijven lijkt me. Wat zijn de tegens?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_217226577
quote:

[..]
Die grens moet dan wel best hoog liggen want met een inkomen net boven de grens en/of een bescheiden vermogen koop je in Nederland niets. De particuliere huursector is ook veel te klein om dit op te vangen.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:27:27 #23
346939 Janneke141
pi_217226589
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, daar lijkt me weinig op tegen en ook verbazingwekkend dat dit nooit is geopperd, zowel links als rechts kan dit wel onderschrijven lijkt me. Wat zijn de tegens?
Op dit moment: gebrek aan doorstroommogelijkheden. Maar verder kan ik er niet zo gek veel verzinnen.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:27:40 #24
323876 michaelmoore
pi_217226592
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, daar lijkt me weinig op tegen en ook verbazingwekkend dat dit nooit is geopperd, zowel links als rechts kan dit wel onderschrijven lijkt me.

Wat zijn de tegens?
waar moeten die hardwerkende nederlandse gezinnen met hun kindje heen dan, als de vrouw in de thuiszorg is gaan werken en ze samen boven die grens komen
zodat die arabische statushouder met een uitkering in hun huurwoning daar de EID kan vieren met zijn landgenoten

quote:
heeft aangekondigd dat zondag de eerste dag van de nieuwe maand shawwal is.
Dat betekent dat de vastenmaand ramadan ten einde komt en Ied-al-Fitr wordt gevierd.
Veel moslims in Nederland volgen de Saoedische start- en einddatum.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 30-03-2025 10:38:41 ]
  zondag 30 maart 2025 @ 10:45:02 #25
323876 michaelmoore
pi_217226786
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Op dit moment: gebrek aan doorstroommogelijkheden. Maar verder kan ik er niet zo gek veel verzinnen.
geen doorstroom maar UIT stroom

ja de ouderen waar er steeds meer van komen die moeten thuis blijven wonen he
en die krijgen prive thuiszorg voortaan

Maar niet meer want daar gaat fors op bezuinigd worden en dan zoeken ze het maar uit als ze van de trap donderen

quote:
Het aantal 65-plussers bedraagt nu 20,2% van de totale bevolking.
Naar verwachting loopt het aantal 65-plussers op naar 4.800.000 in 2040 (CBS, kernprognose 2022-2070) (externe link) (opent in een nieuw venster).
Lees meer over de bevolkingsomvang (op VZinfo).
quote:
Over 25 jaar zal het aantal alleenwonende 80-plussers zijn verdubbeld tot 750 duizend.
Er komen tot 2040 ook meer andere huishoudens bij, maar de sterkste groei zit in het aantal eenpersoonshuishoudens van ouderen.18 dec 2015

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 30-03-2025 10:50:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')