abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217239612
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 07:26 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Maar als het mogelijk wordt dat Trump zich een derde keer kandidaat stelt, kan Obama dat ook. En die is jonger dan Trump.
Ik hoorde laatst over een truc. Vance is kandidaat voor 2028 presidentsverkiezingen. Trump loopt mee als vice-presidentkandidaat. Vance wint.... en treedt af met een smoes. Trump wordt weer president.
Zoals de grondwet het formuleerde zou dit mogelijk zijn.
Poetin deed het ook eerder
  maandag 31 maart 2025 @ 10:01:23 #77
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217239629
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:00 schreef Bluesdude het volgende:

Vance wint....
dat is wel een risicootje voor ze dan.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_217239645
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:01 schreef aquawoman het volgende:

[..]
dat is wel een risicootje voor ze dan.
Charles Groenhuijsen zei dit. Schijnt mogelijk te zijn
pi_217239655
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik hoorde laatst over een truc. Vance is kandidaat voor 2028 presidentsverkiezingen. Trump loopt mee als vice-presidentkandidaat. Vance wint.... en treedt af met een smoes. Trump wordt weer president.
Zoals de grondwet het formuleerde zou dit mogelijk zijn.
Poetin deed het ook eerder
Poetin deed net wat anders. In Ruzland kon je voor max 8 jaar aan een stuk president zijn, dus zette hij Medvedev op de troon en bleef zelf als schaduwpresident aan de knoppen zitten zodat hij 4 jaar later het stokje weer van Medvedev kon overnemen voor de volgende 8 jaar.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 31 maart 2025 @ 10:09:39 #80
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217239683
Dat zou wel te slecht voor woorden zijn.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217239687
Amerikaanse grondwet, 22e amendement :
quote:
No person shall be elected to the office of the President more than twice, and no person who has held the office of President, or acted as President, for more than two years of a term to which some other person was elected President shall be elected to the office of President more than once
Zoals dit geformuleerd is, kan Trump inderdaad als vice-president meelopen en dan de president vervangen.
pi_217239756
Voor de vice-president gelden nog andere regels:

quote:
Under the Twelfth Amendment to the United States Constitution, "no person constitutionally ineligible to the office of President shall be eligible to that of Vice President of the United States"
Dit in combinatie met artikel 22 sluit Trump uit volgens mij. Maar aangezien artikel 12 voor artikel 22 komt zal dat wel weer een argument voor een loop-hole zijn
There are 10 types of people in this world. Those that understand binary and those that don't.
pi_217239758
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 09:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als Trump dat wil, moet hij er voor zorgen dat zijn partij zo groot wint dat er een grondwetswijziging doorgevoerd kan worden. Daar is hij niet mee bezig en zal hem ook niet lukken, dus hoeven we dat niet al te serieus te nemen.

De loophole om als VP gekozen te worden bestaat volgens mij nog wel, maar dat weet ik niet zeker.
Je blijft Trump/MAGA maar onderschatten en blijft maar doen alsof alles koek en ei is in Amerika terwijl het in werkelijkheid alarmfase 1 is. We kijken hier niet naar een gewone president en een regulier moment in de rechtstatelijke Amerikaanse historie.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217239782
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:10 schreef Bluesdude het volgende:
Amerikaanse grondwet, 22e amendement :
[..]
Zoals dit geformuleerd is, kan Trump inderdaad als vice-president meelopen en dan de president vervangen.
Dit schijnt niet te kunnen, vanwege het 12de amendement. Dat eindigt met:
quote:
no person constitutionally ineligible to the office of President shall be eligible to that of Vice-President of the United States
Aangezien Trump al twee termijnen heeft gediend en niet nogmaals president mag worden, zou hij niet als vice-presidentskandidaat mee mogen doen met de verkiezingen.

/edit: wat @NCIS ook al schreef :+
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_217239786
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:09 schreef Gunner het volgende:
Dat zou wel te slecht voor woorden zijn.
Het is hypothetisch en gezien de dagelijkse ontwikkelingen te ver in de toekomst. Als Trump 2028 haalt dan hebben we inmiddels al een zeecontainer vol fraude en erger. Dan staan we daar ook niet meer van te kijken.

Het is nu tijd dat de democraten in actie komen, maar er ook harder ingaan dan ze doen.
pi_217239837
quote:
81s.gif Op maandag 31 maart 2025 08:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ze hebben nu ook bedacht dat Trump als VP kan meedoen. De Republikein die president wordt treedt dan onmiddelijk na zijn overwinning af.
Ah zoals Putin, Medvedev een keer president maakte.
pi_217239842
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:25 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Dit schijnt niet te kunnen, vanwege het 12de amendement. Dat eindigt met:
[..]
Aangezien Trump al twee termijnen heeft gediend en niet nogmaals president mag worden, zou hij niet als vice-presidentskandidaat mee mogen doen met de verkiezingen.
Naar het Hooggerechtshof stappen die in meerderheid Republikeins is en alles is mogelijk. We hebben het gezien met Roe v. Wade. De enige vraag is of ze niet alleen in meerderheid Republikeins zijn maar ook in meerderheid MAGA? Dat is nog niet helemaal duidelijk omdat we wat gemixte signalen hebben gezien.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217239860
quote:
no person constitutionally ineligible to the office of President shall be eligible to that of Vice-President of the United States
22e amendement heeft het over niet mogelijk voor meer dan twee gekozen worden tot president. (No person shall be elected to the office of the President more than twice)
Deze onmogelijkheid is wat anders dan "constitutionally ineligible to the office of President", lijkt mij.

Ik denk dat de truc die Trump in gedachten heeft aanstuurt op een oordeel van SCOTUS en die moet de grondwet in zijn voordeel interpreteren
pi_217239899
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Naar het Hooggerechtshof stappen die in meerderheid Republikeins is en alles is mogelijk. We hebben het gezien met Roe v. Wade. De enige vraag is of ze niet alleen in meerderheid Republikeins zijn maar ook in meerderheid MAGA? Dat is nog niet helemaal duidelijk omdat we wat gemixte signalen hebben gezien.
Dat is wat overdreven. Roe v. Wade is niet de grondwet, maar eerdere jurisprudentie. In die zaak werd een grondwettelijk recht op abortus ontleend aan een recht op privacy dat uit het 14e amendement zou volgen. Daar kun je van alles van vinden, maar het is een stukje interpretatie waar je nog over kunt twisten.
Over de termijnen van een president is de grondwet volstrekt ondubbelzinnig. Ik zou echt niet weten met welk stukje creatieve juridische hersengymnastiek je daar wat aan kan doen.

Aan de andere kant, boeit het op dat punt nog of Trump in officiėle of officieuze vorm aan de touwtjes trekt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217239954
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je blijft Trump/MAGA maar onderschatten en blijft maar doen alsof alles koek en ei is in Amerika terwijl het in werkelijkheid alarmfase 1 is. We kijken hier niet naar een gewone president en een regulier moment in de rechtstatelijke Amerikaanse historie.
Ja leuk allemaal, maar kun je reageren op wat ik daadwerkelijk zeg?
pi_217239992
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is wat overdreven. Roe v. Wade is niet de grondwet, maar eerdere jurisprudentie. In die zaak werd een grondwettelijk recht op abortus ontleend aan een recht op privacy dat uit het 14e amendement zou volgen. Daar kun je van alles van vinden, maar het is een stukje interpretatie waar je nog over kunt twisten.
Over de termijnen van een president is de grondwet volstrekt ondubbelzinnig. Ik zou echt niet weten met welk stukje creatieve juridische hersengymnastiek je daar wat aan kan doen.

Aan de andere kant, boeit het op dat punt nog of Trump in officiėle of officieuze vorm aan de touwtjes trekt?
Als de Democraten iemand kunnen vinden die kan winnen maakt het niet zoveel uit.
pi_217240081
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als de Democraten iemand kunnen vinden die kan winnen maakt het niet zoveel uit.
Dat is zeker waar, maar je ziet b.v. bij een Erdogan en Poetin hoe de glijdende schaal gaat. Media muilkorven en in handen krijgen, politieke tegenstanders op laten pakken op vage verdenkingen van 'corruptie' of 'beledigen van president' of dat soort zaken. Als je dit soort autoritaire stromingen te veel en te lang macht geeft, dan wordt de kans dat er nog serieuze oppositie mogelijk is wel steeds kleiner.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217240516
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 08:50 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nou dat moet Obama ook kunnen. VP onder Buttigieg zou ik zeggen. In 2028 is hij 67, piepjong vergeleken met deze demente zak vet.
Ze proberen Obama buiten te sluiten voor nog een derde termijn door te zeggen dat als je niet 2 aaneengesloten keren president bent geweest dat het dan wel ok is om nog voor een derde te gaan maar dat het bij 8 jaar aaneengesloten niet meer kan. Volledig gestoord en oppertunistisch natuurlijk maar dat zijn we wel gewend van de MAGA club
pi_217240584
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is zeker waar, maar je ziet b.v. bij een Erdogan en Poetin hoe de glijdende schaal gaat. Media muilkorven en in handen krijgen, politieke tegenstanders op laten pakken op vage verdenkingen van 'corruptie' of 'beledigen van president' of dat soort zaken. Als je dit soort autoritaire stromingen te veel en te lang macht geeft, dan wordt de kans dat er nog serieuze oppositie mogelijk is wel steeds kleiner.
En hoeveelheden aan sprankjes hoop die sterk worden uitvergroot en de revue passeren.

Het is bij dit soort autocraten buitengewoon agressief voor eigen rechter spelen met de slachtofferkaart alvast in de aanslag, versus de aanpak met de witte handschoenen bij media en de opposite. Het is blijven hopen, maar waarschijnlijk al een verloren zaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 31-03-2025 12:03:12 ]
  maandag 31 maart 2025 @ 12:01:06 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217240604
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 07:26 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Maar als het mogelijk wordt dat Trump zich een derde keer kandidaat stelt, kan Obama dat ook. En die is jonger dan Trump.
Obama kan de wet niet (laten) veranderen en reken maar alvast dat Trump anderen; en zeker de 'Obama' clan beschouwd als niet Amerikaans, in alles zal blokkeren.

Ik heb mijzelf ook wel's schuldig gemaakt aan wat te doen als ik Koning Keizer Admiraal zou zijn..... om te ontdekken dat ik niet veel meer wilde dan mijn eigen kont af te kunnen vegen. Trump daarentegen heeft mensen en een beweging die dat voor hem doen.
Ik blijf het 'magistraal' vinden hoe een holle kreet (MAGA) iemand op het paard kan doen zitten. Zoiets als "eigen volk" eerst, "take back control" om niet te zeggen "arbeit macht frei".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217240648
quote:
12s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:01 schreef Vallon het volgende:

[..]
Obama kan de wet niet (laten) veranderen en reken maar alvast dat Trump anderen; en zeker de 'Obama' clan beschouwd als niet Amerikaans, in alles zal blokkeren.

Ik heb mijzelf ook wel's schuldig gemaakt aan wat te doen als ik Koning Keizer Admiraal zou zijn..... om te ontdekken dat ik niet veel meer wilde dan mijn eigen kont af te kunnen vegen. Trump daarentegen heeft mensen en een beweging die dat voor hem doen.
Ik blijf het 'magistraal' vinden hoe een holle kreet (MAGA) iemand op het paard kan doen zitten. Zoiets als "eigen volk" eerst, "take back control" om niet te zeggen "arbeit macht frei".
En dat in dit soort tijden van pro-actieve degressie je 'blij' mag zijn dat de regering in Nederland zo goed als stilstaat qua ontwikkeling. Wat ook achteruitgang is, maar ja.
  maandag 31 maart 2025 @ 12:13:38 #97
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217240708
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat is mijn gedachte ook. "We" redeneren vanuit een rechtsstatelijke positie zonder mee te nemen dat die 'as we speak', met de grond gelijk wordt gemaakt. Trump kan net als elders wordt vertoond, allerlei decreten in stelling brengen die potentiėle anderen zal uitsluiten en met een loophole daarmee aan de macht blijven.
-- --
Stel: JD Vance met Trump als VP-elect die het presidentschap neemt*; en imo zelf het noodzakelijke ("leiderschaps") karakter mist voor die rol om blij als een kleuter direct de macht weer over te dragen aan Trump. Trump vervolgens op zijn beurt kan volgens het 25e amendement, het "Congress" weer laten aanwijzen* als VP.
NB: dat aanwijzen en nemen is niet zo moeilijk als regering die beschikt over rechters en ai/media die bepalen wat iemand moet denken om te kiezen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 31 maart 2025 @ 12:32:18 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217240859
quote:

[..]
Idd. De democratie vakkundig gewurgd ter meerdere glorie van de Grote Leider.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 31 maart 2025 @ 12:52:31 #99
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217241015
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Idd. De democratie vakkundig gewurgd ter meerdere glorie van de Grote Leider.
De checks and balances vallen vies tegen.

Sterker nog, het is doodeenvoudig gebleken alles waar de VS en de Constitution de afgelopen zeg maar 250 jaar voor stonden weg te gooien.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217241156
quote:

[..]
Uiteraard, maar dat is in de VS helemaal niet aan de orde. Trump is een ordinaire autoritair net als Putin en Erdogan, maar heeft simpelweg minder macht dan hij zelf denkt. Hij is ook veel minder competent, niet alleen als machthebber maar ook als politicus. Hij mag dan wel vrij eenvoudig de verkiezingen hebben gewonnen maar hij lijkt niet te weten waarom dat zo is en de marge van winst is nog steeds niet groot. Het lijkt erop dat hij nu denkt helemaal geen politiek meer te hoeven voeren, maar hij is natuurlijk nog wel onderdeel van een partij. De wittebroodsweken zijn ook alweer bijna voorbij.

De midterms in 2026 gaan het echte verhaal vertellen wat dat betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')