abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217221580

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
pi_217221590
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die bestaan niet, dat is een beetje het punt hé. Wederom, leuk geprobeerd maar dit soort simplistische gelul in de stijl van Trump gaat je niet helpen.
Dus 100% van alle Democraten hebben hun stem uitgebracht?

Het wordt steeds gekker met je.

Wel fijn dat je Trump zijn stijl afkeurt.
pi_217221649
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:50:54 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217221802
Ik mis 'Whiskeyleaks' al een tijdje als TT
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:54:50 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217221839
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:50 schreef V. het volgende:
Ik mis 'Whiskeyleaks' al een tijdje als TT
Die foto van Trump mag ook wel eens ververst worden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_217222069
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:54 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Die foto van Trump mag ook wel eens ververst worden.
Ik zag ergens op internet een halve citroen op een sinaasappel. Zoiets lijkt me wel aardig, want ik zie die rotkop veel te vaak.
pi_217222348
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:12 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik zag ergens op internet een halve citroen op een sinaasappel. Zoiets lijkt me wel aardig, want ik zie die rotkop veel te vaak.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 21:07:45 #8
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217223090
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:03 schreef -XOR- het volgende:
Sowieso is de redeneertrant "ik vind Harris niet leuk en mijn eieren zijn duurder dan vorig jaar dus stem ik maar op een dictatoriale fascist" een nogal vreemde.
Of dan als teleurgestelde (evt. democraat) niet gaan stemmen zodat de Republikeinen die wel komen stemmen, de overwinning (af)pakken voor het regime dat de nodige fascistische kenmerken begint uit te dragen.

Ik blijf bedenken dat 90Miljoen mensen NIET hun stem hebben uitgebracht en van de ca 155M er dus 77 hebben gestemd op Trump, 75M op Harris bron-pdf. De rest heeft op iemand anders gestemd wat in het winner-takes all dus nvt is.

Opvallende uitschieters van de resterende 3 Miljoen andere stemmers, hier zijn Kennedy(m70,Onafhankelijk):750K, Oliver(m40,Liberaal):650K, Stein(v74,Groenen):860K.
Kennedy zelf is wmb een walgelijk opportunistisch figuur omdat hij eerst flirtte met de Democraten om nu dan als Min.Health weg te lopen met de Republikeinen. Stein is ook een gedeeltelijke wegkijker die (achteraf) Trump prefereert dan Harris.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vallon op 29-03-2025 21:31:45 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 29 maart 2025 @ 22:01:38 #9
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217223528
Video kanaal van een psychiater die haarfijn uitleg hoe en waarom Trump figuren macht kunnen verwerven.
Geeft een hoop inzicht hoe de dingen werken.

Hoe kan het dat zoveel mensen hebben gestemd op Trump ?

"In this video, a psychiatrist breaks down the psychology and motivations behind Trump voters' decisions. Learn about the mindset and influences that shape their political choices and opinions. If you're curious about political psychology, this video will give you new insights into voter behavior and why people support political figures like Trump. "
Bekijk deze YouTube-video

tldr; fundamentele onzekerheid en mensen dan kiezen voor "kracht" door "macht gevoed door manipulatie, ook als dat volstrekt onredelijk is. Iets dat overal in de wereld sedert de laatste paar jaar een rol speelt en mensen dan fundamenteler gaan kiezen. Zie ook de mousi operandi van "onze" PVV, de Duitse "Afd"en Oosterijkse "FPÖ.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217223534
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 21:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het kan ook zo zijn dat Harris een incompetente kandidate was die geen hoge ogen had gegooid tijdens de primaries in 2016 en mede verantwoordelijk was voor het beleid van Biden dat tot Trump zijn winst heeft geleid.
Daar komt nog bij dat er zwarte Amerikanen zijn die het cosplayen van figuren zoals Harris spuugzat zijn.
Wat dat betreft doen ze het beter met Jasmine Crocket die tenminste wel echt zwart is maar nog steeds een typetje speelt.
Is leuk voor nu, maar uiteindelijk is het niet houdbaar.
Ja, dat beleid van Biden, die helemaal niets voor elkaar kreeg. En voor dat « niets » dat hij voor elkaar kreeg stond de ene na de andere Republikeinse gouverneur of senator trots een lintje door te knippen en te poseren voor fotoshoot bij weer een aangepakte brug en weer een gerepareerde weg. Dat beleid, waar Harris mede verantwoordelijk voor was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')