Herstel van de USSR dat heeft ie vaak gezegd en terugtrekking van de NATO uit alle voormalige USSR gebieden , of de bewoners dat leuk vinden of niet dat maakt hem niet uitquote:Op zaterdag 29 maart 2025 17:12 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Een invasie uiteraard wel!
Voor de Baltische Staten bestaat inderdaad een groter risico daartoe. Maar wie zegt dat dit op het lijstje van de Russen staat voor het Westen, waaronder NL
Sluit niets geheel uit hoor, maar niemand kan in het hoofd van Poetin en z'n gezanten kijken!
Hij kan wel zoveel willen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 17:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Herstel van de USSR dat heeft ie vaak gezegd en terugtrekking van de NATO uit alle voormalige USSR gebieden , of de bewoners dat leuk vinden of niet dat maakt hem niet uit
De landen die na de val van Hitler onder toezicht van Ruzzia zijn gekomen dus , ook Finland , De Baltische Staten en Polen en Hongarije
Men is al snel geneigd om hier van alles achter te zoeken. Russische beïnvloeding en dergelijke.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:57 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-oosten-van-oekraine
gelijk uitleveren aan Oekraine , die vent, kunnen ze hem even wat fatsoen bijbrengen daar
[..]
Inderdaad ook nergens voor nodig!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Men is al snel geneigd om hier van alles achter te zoeken. Russische beïnvloeding en dergelijke.
Dit speelt het brengen van onrust in de EU weer in de kaart van de Russen i.i.g.
En dan vooral van figuren die alles en iedereen een "complotmarmot" ed. noemen en nu zelf vol op het complot-orgel gaan...quote:Op zaterdag 29 maart 2025 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Men is al snel geneigd om hier van alles achter te zoeken. Russische beïnvloeding en dergelijke.
Achtergrond bij defensie...quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja precies, want met een achtergrond bij de defensie, een wetenschappelijke carrière, het opzetten en leiden van een gerenommeerd onderzoeksinstituut op het gebied van internationale betrekkingen en het nog altijd regelmatig aansluiten bij topconferenties over dit onderwerp heb je inderdaad geen ene flikker gepresteerd. Daarom zit hij ook overal bij, omdat ze op dat soort plekken altijd graag iemand hebben die van niks weet.
Het is mij ook een raadsel waarom ze niet jou of phpmystyle vragen, want jullie weten ook van niks. Maar helaas, ze kiezen toch elke keer weer de Wijk om de "nutteloze conjo stoel" te bezetten.
Noem eens zo'n figuur die alles en iedereen complotmarmot noemt?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 18:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan vooral van figuren die alles en iedereen een "complotmarmot" ed. noemen en nu zelf vol op het complot-orgel gaan...
Appels met peren, twee verschillende jobs.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Achtergrond bij defensie....
Je bedoeld dat ie les heeft gegeven op de officieren-academie op het vakgebied waar ie op afgestudeerd is. Maar "achtergrond bij Defensie" klinkt inderdaad wel beter als je hem vergelijkt met iemand die een jaar lang de internationale missie in Afganistan geleid.
Daarom neem ik de ene wel serieus en de andere stukken minder. Verschillende Jobs. Verschillend niveau van kennis. Ik prefereer altijd echte ervaring boven boekenwijsheid & hear say.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Appels met peren, twee verschillende jobs.
Ik denk dat ze die man nooit te pakken krijgen. Evengoed Zelensky niet.quote:
De reacties op X zijn echt een mafklapper bonanza.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:19 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Jammer dat Poetin er zelf niet in zat.
Ga anders even buurten op de Twitters.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:12 schreef luxerobots het volgende:
Noem eens zo'n figuur die alles en iedereen complotmarmot noemt?
Dat kan als je betaald lid bent.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:52 schreef Parafernalia het volgende:
Hoe moet je ook weer iemand blokkeren?
fok abbo nemen, werkt perfect tegen verwarde personenquote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:52 schreef Parafernalia het volgende:
Hoe moet je ook weer iemand blokkeren?
Generaals BD Ton van Loon en Mart de Kruif zijn beide commandant RC-South geweest, dat was 1 van de 5 regional commands onder ISAF. Ze hadden dus niet het commando over heel ISAF.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:09 schreef bleiblei het volgende:
Achtergrond bij defensie....
Je bedoeld dat ie les heeft gegeven op de officieren-academie op het vakgebied waar ie op afgestudeerd is. Maar "achtergrond bij Defensie" klinkt inderdaad wel beter als je hem vergelijkt met iemand die een jaar lang de internationale missie in Afganistan geleid.
Dus jij vind de invasie in Ukraine zo niet vervelend dat je het er helemaal niet over wilt hebben. Maar we moeten wel medelijden hebben met zieke Russische soldaten aan het front in datzelfde Ukraine.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 17:12 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Een invasie uiteraard wel!![]()
Voor de Baltische Staten bestaat inderdaad een groter risico daartoe. Maar wie zegt dat dit op het lijstje van de Russen staat voor het Westen, waaronder NL
Sluit niets geheel uit hoor, maar niemand kan in het hoofd van Poetin en z'n gezanten kijken wat meer zij allemaal bekokstoven!
Zonder ironie beter dan de De Wijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de experts van het fokforum nog!
Gewoon een onderhoudsprobleem. Niet nodig om over aanslagen te speculeren.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:19 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Jammer dat Poetin er zelf niet in zat.
Ik ben hier niet om jouw standpunten te onderbouwen. Dat moet je zelf doen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ga anders even buurten op de Twitters.
Ik maak een opmerking in het algemeen over wat ik her en der lees en heb totaal niet de behoefte om daar namen bij te noemen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 21:14 schreef luxerobots het volgende:
Ik ben hier niet om jouw standpunten te onderbouwen. Dat moet je zelf doen.
quote:Op zaterdag 29 maart 2025 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit speelt het brengen van onrust in de EU weer in de kaart van de Russen i.i.g.
quote:Op zaterdag 29 maart 2025 20:58 schreef theunderdog het volgende:
Zonder ironie beter dan de De Wijk.
Groenlanders zijn allemaal deense staatsburgers en hebben dus recht op een deens paspoort, indien ze in denemarken vestigen. Op dat moment hebben ze alle voordelen van de EU.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als ik een Groenlander was dan zou ik me met een referendum willen aansluiten bij de EU. In de EU hebben alle staten alle vrijheid. Beter dan een dictatuur zoals in de VS.
Ik vond jouw opmerking relevanter. Ook omdat het duidelijker was dan die algemene 'men' van Lospedrosa.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 21:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik maak een opmerking in het algemeen over wat ik her en der lees en heb totaal niet de behoefte om daar namen bij te noemen.
En voordat je verder gaat zuigen wil ik dan eerst wel eens weten wie "men" precies is. Want daar reageer je dan weer niet op.
[..]
Men=mensenquote:Op zaterdag 29 maart 2025 21:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vond jouw opmerking relevanter. Ook omdat het duidelijker was dan die algemene 'men' van Lospedrosa.
klapbandquote:Op zaterdag 29 maart 2025 21:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gewoon een onderhoudsprobleem. Niet nodig om over aanslagen te speculeren.
Ik luister bijna elke dag naar de podcast van de Wijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Generaals BD Ton van Loon en Mart de Kruif zijn beide commandant RC-South geweest, dat was 1 van de 5 regional commands onder ISAF. Ze hadden dus niet het commando over heel ISAF.
HQ ISAF zat in Kabul en daaronder had je 5 regional commands, North (Mazar-e-Sharif), West (Herat), South (Kandahar), East (Bagram) en Capital (Kabul).
Edit: En vwb de Wijk, als ik even naar die site van het HCSS ga tel ik zo snel 7 oud (opper)officieren (iig degenen die ik ken) met jarenlange carrieres binnen defensie. Hij heeft dus genoeg kennis in huis om tot een redelijk onderbouwd verhaal te komen lijkt me.
Boekestijn ook?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 22:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik luister bijna elke dag naar de podcast van de Wijk.
Het is duidelijk een man met veel kennis.
Maar het is mij ook wel duidelijk dat hij aangestuurd wordt en dat hij door middel van zijn titels mensen in het gareel probeert te krijgen.
Heb hem vaak zat op onzin verhalen betrapt, propaganda gehalte wordt steeds hoger bij hem/hun.
Die heeft het tactisch inzicht van een schoenzool.quote:
Is hij nu ook al queer?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 22:44 schreef Candymannetje het volgende:
Heb hem vaak zat op onzin verhalen betrapt, propaganda gehalte wordt steeds hoger bij hem/hun.
Ze zijn met z'n tweeënquote:Op zaterdag 29 maart 2025 22:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is hij nu ook al queer?
kloptquote:Op zaterdag 29 maart 2025 22:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar het is mij ook wel duidelijk dat hij aangestuurd wordt en dat hij door middel van zijn titels mensen in het gareel probeert te krijgen.
Dat klopt wat je zegt, niet alleen hij, veel meer analisten vertelden ineens dat Oekraïne kon gaan winnen. Met vooraan wel Ko Colijn, die heeft een aantal tenenkrommende columns geschreven, zeker nu achteraf bezien.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 22:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die heeft het tactisch inzicht van een schoenzool.
Heeft het alleen maar over hopen op dit en hopen op dat.
Dat is geen beste strategie.
Boekestijn heeft volgens mij best veel historische kennis.
-edit- wat mij betreft niks mis met pacifisten maar in het begin was de Wijk best realistisch over de stand van zaken in Oekraïne.
Maar tijdens het 2e grote offensief van Oekraïne wat niet zo best verlopen was veranderde hij ineens.
Destijds was hij niet zo positief over de kansen van Oekraïne in dat offensief.
Een week later was hij ineens wel positief en werd hij een soort spreekbuis van Kiev.
Dat viel echt op, toen dacht ik al dat die op z'n donder had gehad omdat hij niet positief genoeg was.
Dat is leuk, maar daar heb je alleen wat aan als je er naar luistert. En die man komt op mij niet over als iemand die goed luistert.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Edit: En vwb de Wijk, als ik even naar die site van het HCSS ga tel ik zo snel 7 oud (opper)officieren (iig degenen die ik ken) met jarenlange carrieres binnen defensie. Hij heeft dus genoeg kennis in huis om tot een redelijk onderbouwd verhaal te komen lijkt me.
Beide heren ventileren gewoon wat zij vinden/hopen, hebben er verder weinig kennis van gegeten.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 22:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die heeft het tactisch inzicht van een schoenzool.
Heeft het alleen maar over hopen op dit en hopen op dat.
Dat is geen beste strategie.
Boekestijn heeft volgens mij best veel historische kennis.
Andere andere kant van dat spectrum heb je Gietelink en die Smits.
-edit- wat mij betreft niks mis met pacifisten maar in het begin was de Wijk best realistisch over de stand van zaken in Oekraïne.
Maar tijdens het 2e grote offensief van Oekraïne wat niet zo best verlopen was veranderde hij ineens.
Destijds was hij niet zo positief over de kansen van Oekraïne in dat offensief.
Een week later was hij ineens wel positief en werd hij een soort spreekbuis van Kiev.
Dat viel echt op, toen dacht ik al dat die op z'n donder had gehad omdat hij niet positief genoeg was.
Dan kun je dat vast wel staven met voorbeelden en linkjes toch?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 22:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als het om de Wijk gaat lees ik eigenlijk alleen maar "quote:Op zaterdag 29 maart 2025 23:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar daar heb je alleen wat aan als je er naar luistert. En die man komt op mij niet over als iemand die goed luistert.
Het gaat al fout in dergelijke analyses als gesteld wordt dat europa of onze manier van leven in gevaar zou zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Typisch een Volkskrant stuk:
https://www.nu.nl/uit-and(...)erika-niet-meer.html
Als zitten er zeker waarheden in, en snap ik de schrijver ook nog wel. Toch is dit een gevaarlijk denken van een links persoon die zich niet kan inleven in deze nieuwe politiek van hard-power.
Als men probeert te doen wat hij schrijft is dat levensgevaarlijk voor het behoud van Oekraïne en een risico van doorstomen van Rusland.
Slechts mensen met betere voelsprieten en feeling bij geopolitieke processen zullen dit snappen.
Geloof het of niet, maar dat staat gewoon op de sites van beide instituten gepubliceerd. Zou je gewoon op kunnen zoeken in plaats van quasi interessant “alleen maar vragen” te stellen.quote:Op zondag 30 maart 2025 00:03 schreef Radegast het volgende:
Ik vraag me bij De Wijk (en andere HCSS en/of Clingendael Instituut-lui) wel soms af wie hen financieren.
https://hcss.nl/finance-transparency/quote:Op zondag 30 maart 2025 00:03 schreef Radegast het volgende:
Ik vraag me bij De Wijk (en andere HCSS en/of Clingendael Instituut-lui) wel soms af wie hen financieren.
De Volkskrant: De denktank van Rob de Wijk heeft een heldere visie op de wereld, maar is er ook transparantie in eigen huis?quote:
Dat zal allemaal best maar zowel Rusland als America gedragen zich onbetrouwbaar, dus kan je ze niet vertrouwen. Hoe los jij dat probleem op anders dan je onafhankelijk te maken van die landen?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Typisch een Volkskrant stuk:
https://www.nu.nl/uit-and(...)erika-niet-meer.html
Als zitten er zeker waarheden in, en snap ik de schrijver ook nog wel. Toch is dit een gevaarlijk denken van een links persoon die zich niet kan inleven in deze nieuwe politiek van hard-power.
Als men probeert te doen wat hij schrijft is dat levensgevaarlijk voor het behoud van Oekraïne en een risico van doorstomen van Rusland.
Slechts mensen met betere voelsprieten en feeling bij geopolitieke processen zullen dit snappen.
Nou we zijn niet onafhankelijk van de VS.quote:Op zondag 30 maart 2025 00:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best maar zowel Rusland als America gedragen zich onbetrouwbaar, dus kan je ze niet vertrouwen. Hoe los jij dat probleem op anders dan je onafhankelijk te maken van die landen?
Maar dat broertje helpt wel het familie bedrijf naar de tering met zijn gok en seks verslaving. .quote:Op zondag 30 maart 2025 00:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou we zijn niet onafhankelijk van de VS.
De EU en VS zijn broers, de EU is de oudere broer, sterker maar in een rustigere levensfase. Het jongere broertje heeft een nieuwe vriendin, met foute vrienden en probeert zich macho te gedragen. De oudere broer waar hij met regelmaat met raad en een biertje kwam, kijkt rustig toe hoe de relatie van zijn jongere broer op de klippen loopt.
Dan lapt die hem wel weer op en zet hem weer aan zijn werk. Het jongere broertje heeft namelijk een baan in het florerende bedrijf van de grote broer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |