abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217204612
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 09:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Welke test is dat?
Moet ik even gaan zoeken. Kom ik op terug (volgende week).
pi_217204659
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:17 schreef knoopie het volgende:

[..]
Of je bent ontzettend naïef of je wil het gewoon niet zien. Juridisch zal het vast wel ongeveer kloppen, maar over schuren Musk en Tesla tegen het randje van bedrog aan. De naam van de functie klopt niet met wat het echt doet (en op de nederlandse website heet het ook nog steeds "full self-driving capability") en enkel in de kleine lettertjes staat dan dat het eigenlijk supervised is, en dat het pas in de toekomst komt.

Natuurlijk zou iedereen eigenlijk de handleiding en alle kleine lettertjes moeten lezen, maar in de praktijk zal niet iedereen dat doen. En als jij niet begrijpt dat een slechte lezer die er snel overheen leest en dan de FSD mogelijkheden overschat, en dat dat gevaarlijke situaties op kan leveren, dan wil je het gewoon niet begrijpen.

Maar ik ga je niet overtuigen. Want in jouw ogen kan Tesla toch niks verkeerd doen. Misschien heeft iemand anders in dit topic er wat aan.
Mijn mening blijft dat bijna-autonomie in auto's gevaarlijk is. Want het is simpelweg menselijk om je te laten afleiden als je een kwartier niks te doen hebt, omdat de auto bijna alles zelf doet. En overselling van die mogelijkheden maakt het alleen nog maar gevaarlijker.
[ afbeelding ]
Dit zijn geen kleine letters. En er is geen woord Spaans bij.

Klaag jij ook bij Witte Reus omdat deze niet echt ‘witter dan wit’ wast?

Op zichzelf kan ik jou deels wel volgen met de gevaren van semi autonoom rijden. Daar staat de praktijk tegenover van het gebruik van smartphones in het verkeer door mensen die helemaal geen AP oid hebben.

Maar goed, het is een risico. En een kans.
pi_217204785
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Moet ik even gaan zoeken. Kom ik op terug (volgende week).
Volgende week? Dus je kan de "cijfers" zo uit je mouw schudden maar het vinden van de crashtest kost je een weekend?

Ik heb aardig goed gezocht maar kom het niet tegen, ook niet met de genoemde cijfers.
pi_217204870
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Volgende week? Dus je kan de "cijfers" zo uit je mouw schudden maar het vinden van de crashtest kost je een weekend?

Ik heb aardig goed gezocht maar kom het niet tegen, ook niet met de genoemde cijfers.
Dat heb jij nooit dat je bepaalde cijfers hebt onthouden, maar dat je nog even moet zoeken naar waar je het hebt gehoord of gelezen? Ik heb dat best vaak dat ik de essentie onthouden heb, maar niet direct de bron kan pinpointen.

Hoe dan ook: ik kom er volgende week op terug.
pi_217204888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat heb jij nooit dat je bepaalde cijfers hebt onthouden, maar dat je nog even moet zoeken naar waar je het hebt gehoord of gelezen? Ik heb dat best vaak dat ik de essentie onthouden heb, maar niet direct de bron kan pinpointen.

Hoe dan ook: ik kom er volgende week op terug.
Welk type Volvo?
pi_217204950
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Welk type Volvo?
Gebruik jij nog steeds google ofzo om te zoeken?

Ik dacht: even Perplexity vragen. Die wist het meteen.

The Tesla Model S is safer than Volvo models in side impact tests, according to crash test data. In the NHTSA side pole intrusion test, the Tesla Model S preserved 63.5% of driver residual space compared to only 7.8% for the Volvo S60. This is attributed to Tesla’s use of deep aluminum extrusions in the side rails, which effectively absorb impact energy.
While Volvo vehicles like the XC90 and XC60 also score highly in safety tests, including side impacts, their performance does not surpass the Model S in preserving driver space during extreme side collisions.

Tevreden (ja, de percentages wijken iets af)?
pi_217205048
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 09:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok, de botsveiligheid ook. Maar die is bij Tesla aantoonbaar top notch.

In dat verband: paar weken terug zag ik voorbij komen dat een testende partij bij de Model S de botstests had verzwaard om te kijken hoe deze zich hield. Bij een zijwaardse botsing bleef 68% van de leefruimte binnenin over. Vervolgens herhaalde men de test met een Volvo. 7%.
Dat is een crashtest van 8 jaar terug en dus wss ook nog het oude 2012 model Volvo S60.

pi_217205080
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is een crashtest van 8 jaar terug.

[ afbeelding ]
Is het nu ineens anders dan? En klopte er iets niet aan wat ik schreef?
pi_217205093
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is het nu ineens anders dan? En klopte er iets niet aan wat ik schreef?
Ja, er klopt een hoop niet aan maar dat zal je niet toegeven.

Het is gewoon de standaard NTSHA test, niet "zwaarder".
En de S60 kwam er beter uit.

edit: het gaat om een crashtest van 11 en 13 jaar terug, Volvo heeft sindsdien ook niet stilgezeten

Bekijk deze YouTube-video

pi_217205129
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, er klopt een hoop niet aan maar dat zal je niet toegeven.

Het is gewoon de standaard NTSHA test, niet "zwaarder".
En de S60 kwam er beter uit.

edit: het gaat om een crashtest van 11 en 13 jaar terug, Volvo heeft ook niet stilgezeten
Dat werd beweerd. Als het niet waar is, prima.

Maar wat zijn de huidige cijfers dan?
pi_217205207
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat werd beweerd. Als het niet waar is, prima.
Musk beweerde het 8 jaar terug idd, maar dat is geen nieuws.

Uiteraard is het mooi als zo'n paal niet te ver in de auto dringt maar je moet ook de g-krachten beperken.
Met de Tesla heb je dus een mooier lijk na de crash.

quote:
Maar wat zijn de huidige cijfers dan?
Je deed het net nog voorkomen alsof "huidige cijfers" waren, hoewel je het niet letterlijk zei.
Ik kom er volgende week op terug.
pi_217205304
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 09:45 schreef VEM2012 het volgende:
In dat verband: paar weken terug zag ik voorbij komen dat een testende partij bij de Model S de botstests had verzwaard om te kijken hoe deze zich hield. Bij een zijwaardse botsing bleef 68% van de leefruimte binnenin over. Vervolgens herhaalde men de test met een Volvo. 7%.
Dit is maar één onderzoek, daar kunnen we natuurlijk geen conclusies uit gaan trekken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217205408
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dit is maar één onderzoek, daar kunnen we natuurlijk geen conclusies uit gaan trekken.
Tesla’s zijn steevast top in hun scores ten aanzien van botsveiligheid en dat zijn er meerderen, want we hebben in Europa bv Euro NCAP. Allemaal verifieerbaar. En vastgesteld door officiële onafhankelijke instanties.

Jammer voor je.
pi_217205523
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Musk beweerde het 8 jaar terug idd, maar dat is geen nieuws.

Uiteraard is het mooi als zo'n paal niet te ver in de auto dringt maar je moet ook de g-krachten beperken.
Met de Tesla heb je dus een mooier lijk na de crash.
[..]
Je deed het net nog voorkomen alsof "huidige cijfers" waren, hoewel je het niet letterlijk zei.
Ik kom er volgende week op terug.
Het was niet Musk die ik aanhaalde.

De opmerking over mooier lijk toont dat je niet objectief kan zijn, zelfs niet ten aanzien van zoiets.

En ik was 100% accuraat, inclusief de slag om de arm dat het de auditu informatie betreft. Dus ook erg flauw om te zeggen dat ik het anders deed voorkomen. Geenszins.

Het heeft ook geen zin om te liegen, want hier slikt 98% alles wat negatief is over Tesla voor zoete koek en alles wat positief is ten aanzien van Tesla moet direct de grond in worden gestampt, belachelijk gemaakt worden, in twijfel getrokken, enz.

Verder ben ik kritisch zat op Tesla. Ik was bijna terug bij mijn oude liefde Porsche. Maar toen ik echt op detailniveau ging kijken… En niets is objectiever dan waar mensen significante sommen geld naartoe schuiven. :)

(En ja, bij koopbeslissingen speelt heel veel subjectiviteit, ik bedoel dan ook niets anders dan dat je de mening die men heeft kan toetsen)
pi_217205546
Geen Volvo's in deze lijstjes.
Uiteindelijk zijn crashtests belangrijk maar Volvo analyseert al 55 jaar échte ongevallen.

Zo kwam Volvo erachter dat er vaak schade aan de ruggengraat ontstond door greppels en andere harde landingen, waarna ze een "kreukelzone" in de stoel hebben gebouwd die ook verticale klappen opvangt.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 28-03-2025 11:30:29 ]
pi_217205623
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Geen Volvo's in deze lijstjes.
Uiteindelijk zijn crashtests belangrijk maar Volvo analyseert al 55 jaar échte ongevallen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb nergens gesuggereerd dat Volvo onveilige auto’s maakt.

Sterker nog, ik denk dat iedereen wel weet dat Volvo op dat gebied een autoriteit is.
pi_217205640
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb nergens gesuggereerd dat Volvo onveilige auto’s maakt.

Sterker nog, ik denk dat iedereen wel weet dat Volvo op dat gebied een autoriteit is.
Maar Tesla staat gewoon tussen de hoogste fatality rates. Leuk als je op papier een veilige auto hebt maar in de praktijk doen ze het niet zo geweldig.
pi_217205708
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar Tesla staat gewoon tussen de hoogste fatality rates. Leuk als je op papier een veilige auto hebt maar in de praktijk doen ze het niet zo geweldig.
Wat heel veel verschillende redenen kan hebben. Het zegt misschien iets over de bestuurders. Maar misschien ook over waar de Tesla populair is (stedelijk gebied).

Een iets ander lijstje heeft weer de Prius op 1.

Het is dus zogezegd niet echt een herhaalbaar onderzoek…

https://www.ad.nl/auto/de(...)nrijdingen~ad55a0f5/
pi_217205843
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat heel veel verschillende redenen kan hebben. Het zegt misschien iets over de bestuurders. Maar misschien ook over waar de Tesla populair is (stedelijk gebied).

Een iets ander lijstje heeft weer de Prius op 1.

Het is dus zogezegd niet echt een herhaalbaar onderzoek…

https://www.ad.nl/auto/de(...)nrijdingen~ad55a0f5/
Ik had het over "fatality rate", dus de kans om te overlijden. Niet hoe vaak een auto betrokken is bij een ongeval.
pi_217205921
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik had het over "fatality rate", dus de kans om te overlijden. Niet hoe vaak een auto betrokken is bij een ongeval.
Die zaken zijn nogal aan elkaar gerelateerd.

Ik durf te wedden dat een Golf GTI een hogere fatality rate kent dan een Golf diesel.

Niet omdat de GTI minder botsveilig is (gelijk). Niet omdat de actieve veiligheid slechter is (integendeel, met lager zwaartepunt, betere remmen en banden die meer aan de weg kleven zal de GTI hoger scoren).

Het verschil zit hem in hoe ermee gereden wordt gemiddeld gezien.

Laten we wel zijn, veel vermogen onder je reet hebben is voor sommige bestuurders nu eenmaal iets wat zich wel eens pleegt te uiten in onverantwoord weggedrag.

Net zoals de Volvorijder gemiddeld veel belang hecht aan veiligheid en dus zijn weggedrag daarop zal aanpassen. Wat een rol zal spelen in het hebben van een lagere fatality rate.

Daarom is voor mij de uitslag van de botsveiligheid, zaken als remweg en wegligging van belang. Ik beheers mijzelf wel in het verkeer.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 11:56:18 #71
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217205929
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 00:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is een heel verhaal over bestaande experimentele nucleaire aandrijvingen, van vliegtuigen tot ruimteschepen. En de benodigde reactors en wat daar allemaal bij komt kijken. Wat je dus allemaal nodig hebt voor serieuze ruimtereizen en kolonies.
Maar wat wil je ermee zeggen?
pi_217205943
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tesla’s zijn steevast top in hun scores ten aanzien van botsveiligheid en dat zijn er meerderen, want we hebben in Europa bv Euro NCAP. Allemaal verifieerbaar. En vastgesteld door officiële onafhankelijke instanties.

Jammer voor je.
Het lijkt me sterk dat er allemaal verzwaarde tests zijn uitgevoerd waarbij 68% van de leefruimte overbleef na een zijdelingse botsing, dus de conclusie dat dit zo is kunnen we niet trekken.
pi_217205954
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Het lijkt me sterk dat er allemaal verzwaarde tests zijn uitgevoerd waarbij 68% van de leefruimte overbleef na een zijdelingse botsing, dus de conclusie dat dit zo is kunnen we niet trekken.
Het is geen verzwaarde test. Het is de standaard NHTSA test van rond ~2013.
pi_217206235
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is geen verzwaarde test. Het is de standaard NHTSA test van rond ~2013.
Niet zijn punt… Hij wil gewoon even jennen. Dat hij daarmee vooral onbegrip aangaande wetenschappelijk onderzoek aantoont is vers twee.

Maar mensen die anti Tesla zijn vanwege Musk moeten het dan ook niet hebben van gezond verstand en ratio.
pi_217207063
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet zijn punt… Hij wil gewoon even jennen. Dat hij daarmee vooral onbegrip aangaande wetenschappelijk onderzoek aantoont is vers twee.
Inderdaad, wat weet ik nu van wetenschappelijk onderzoek met mijn simpele dr.tje. Ik ben weer even op mijn plek gezet.
pi_217207187

En dan zijn de Model Y Junipers pas eind Maart gestart met leveren, Tesla is booming.
De RWD versie van de Model Y die spot goedkoop is zit hier nog niet eens bij, want die was nog niet aangekondigd.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217207279
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:00 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

En dan zijn de Model Y Junipers pas eind Maart gestart met leveren, Tesla is booming.
De RWD versie van de Model Y die spot goedkoop is zit hier nog niet eens bij, want die was nog niet aangekondigd.
Zoveel is dat niet.
Vorig jaar zijn er 19.058 model Y verkocht en 28.194 Tesla's in totaal in Nederland dus Q1 loopt achter.

Je kan het de hemel inpraten, Q1 is bijna voorbij dus de (wereldwijde) verkoopcijfers komen eraan.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 28-03-2025 14:23:53 ]
pi_217207669
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoveel is dat niet.
Vorig jaar zijn er 19.058 model Y verkocht en 28.194 Tesla's in totaal in Nederland dus Q1 loopt achter.

Je kan het de hemel inpraten, Q1 is bijna voorbij dus de (wereldwijde) verkoopcijfers komen eraan.

[ afbeelding ]
Q1 wordt sowieso slecht, maar dat kan ook niet anders met de Juniper pas in de loop van maart.
pi_217207747
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoveel is dat niet.

[ afbeelding ]
quote:
De Tesla Model Y Juniper werd aangekondigd op 10 januari 2025, toen deze debuteerde op de Chinese consumentenwebsite van Tesla. De vernieuwde Model 3, bekend als de "Highland," werd voor het eerst onthuld op 1 september 2023 in Europese en Aziatische markten, met de aankondiging in de VS in januari 2024. Deze data markeren de officiële onthullingen van de vernieuwde versies van elk model.
De eerste nieuwe Model 3's worden nu pas geleverd (zie Tweakers topic) en ook her en der een model Y Juniper.
Daarnaast kan je niet verwachten dat Tesla de aantallen haalt van de afgelopen jaren, alleen al dankzij elektrische subsidies die sinds afgelopen jaar zijn gestopt

Er waren al langer geruchten over de Model Y facelift, in November en December waren er al leaks en geruchten, waarom dan nog een oud model bestellen? verder heeft leasecycles ook wel invloed. Zie je wel dat er nu veel Tesla's uit de lease de tweedehands markt overspoelen.

De Model Y RWD is maar 45k atm, heb je veel auto voor en zal zeker populair worden.
https://www.tesla.com/nl_nl/modely/design#overview

Deze komen echter pas: Verwachte levering: mei – jun 2025

Plus dat plaatje van allecijfers is niet realtime, kenteken.tv wel.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217207792
Allemaal leuk en aardig maar het wordt een slap kwartaal.
pi_217208840
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar het wordt een slap kwartaal.
Tja, de markt is nou eenmaal een woeste rollercoaster, en waar Tesla jarenlang als een onstuitbare titaan de scepter zwaaide, allemaal dankzij Elons geniale, bijna buitenaardse innovatiekracht en visionaire ontwikkelingsdrang, heeft dit de concurrentie flink wakker geschud. Andere bedrijven moesten wel hun luie kont in beweging krijgen, zich als een malle competitiever opstellen en zich vol overgave op elektrische voertuigen (EV’s) storten.

De revolutionaire ommezwaai die de autobranche heeft doorgemaakt, is volledig te danken aan die ene, onvermoeibare Zuid-Afrikaanse pionier met een brein zo groot als de Tafelberg. Zonder Tesla en zijn disruptieve magie had de VAG-groep (Volkswagen en co.) nog steeds stiekem zijn smerige emissies onder het tapijt geveegd met hun dieselschandaaltjes, en tufften wij allemaal nog rond in ronkende benzineslurpers, terwijl de planeet langzaam stikte in uitlaatgassen. Dankzij Tesla rijden we nu in de toekomst – en dat allemaal door één man die durfde te dromen!

Dit is de markt in zijn meest rauwe, meedogenloze vorm: pure, ongefilterde marktwerking! Innoveer met de bravoure van een pionier, en de copycats, die stiekeme meelifters duiken als aasgieren op Elon's briljante ideeën af. Is dat slecht voor de markt? Welnee, integendeel, het is een zegen! Het houdt Tesla scherp, dwingt ze om de komende jaren niet op hun lauweren te rusten maar als een bezetene te blijven pushen.

Stel je toch eens voor hoe episch het zou zijn als Tesla, jaar na jaar, net als in de gloriedagen, de bestseller-positie blijft domineren en die kroon met ijzeren vuist vasthoudt. Dat is vrijwel onmogelijk.

En dat allemaal terwijl de gevestigde orde in de autobranche – die stoffige dinosaurussen – wankelt onder zijn eigen gewicht! Kijk maar eens: talloze merken zijn al failliet gegaan, opgeslokt door de genadeloze tijd, of gefuseerd tot logge conglomeraten zoals die Audi-VW-Bentley-Lamborghini-soap (of moeten we zeggen ‘Lmaoborghini’?). Tesla daarentegen staat als een baken van vernieuwing, een middle finger naar de oude garde!
pi_217208877
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:54 schreef epicbeardman het volgende:

De Model Y RWD is maar 45k atm, heb je veel auto voor en zal zeker populair worden.
https://www.tesla.com/nl_nl/modely/design#overview

Deze komen echter pas: Verwachte levering: mei – jun 2025

Maar dit is dus eigenlijk precies wat er mis is met Tesla in mijn ogen. 45k voor een halve auto. Komt daar FSD pakketje van ¤7500 bij en dan heb je auto die wat mij betreft echt niet beter is dan een Volvo EX30. En dan heb je een Volvo waar op elke hoek van de straat een dealer is te vinden waar je je beurtjes kunt laten doen, met een autopilot system wat wél goedgekeurd is (tov FSD).
pi_217208956
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar dit is dus eigenlijk precies wat er mis is met Tesla in mijn ogen. 45k voor een halve auto. Komt daar FSD pakketje van ¤7500 bij en dan heb je auto die wat mij betreft echt niet beter is dan een Volvo EX30. En dan heb je een Volvo waar op elke hoek van de straat een dealer is te vinden waar je je beurtjes kunt laten doen, met een autopilot system wat wél goedgekeurd is (tov FSD).
Valt wel mee hoor, Tesla's hebben de afgelopen jaren niet voor niets zo goed verkocht. Qua range en performance zijn ze vrijwel onverslaanbaar. Een Model Y is een erkende familiewagen die zelfs op de tweedehands markt goed verkoopt.
https://www.gaspedaal.nl/tesla/model-y?srt=pr-a

De goedkoopste zit net onder de 30k maar heeft al weer aardig wat KM's gereden.

Model Y's waren afgelopen jaren niet aan te slepen in Nederland, en dat terwijl ze meer kostte dan de huidige Model Y die velen malen beter is dan de voorganger:

quote:
In Nederland begon de levering van de Model Y later, in 2021, en de prijzen waren hoger door belastingen, invoerkosten en valutaverschillen. De Long Range AWD, die als een van de eerste varianten beschikbaar was, had een startprijs van ongeveer ¤63.000. De Standard Range RWD werd pas later geïntroduceerd en kostte rond de ¤48.000 in Nederland, maar deze versie was slechts kort beschikbaar.
Natuurlijk zijn er ook Dacia's en andere auto's die goedkoper zijn, maar iedereen heeft zo zijn eigen budget voor een auto.
Er lopen hier mensen op Tesla te haten omdat ze Elon niet leuk vinden en de hele dag dingen lezen op Reddit over hem, maar gottegot wat heeft Tesla toch veel dingen goed voor elkaar in haar auto's. Zeker qua infotainment en software. Doen andere automerken niet na.

En beste is dat je bij een Tesla vrijwel direct alles krijgt voor die 45k, auto inklapbare spiegels, panorama dak, stoelverwarming en ga zo maar door. Of zelfs voorverwarmen van auto.

Bij BMW koop je een hele lege 1 series 120i voor die 43k.

Zonder ook maar iets aangeklikt, nee dan is een Model Y voor 2k meer een vele betere keuze.
Kortom, Tesla gaat weer succesvol jaar hebben. Cijfers van Q1 trekken over de volgende Q's wel weer recht.
pi_217209070
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:31 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Valt wel mee hoor, Tesla's hebben de afgelopen jaren niet voor niets zo goed verkocht. Qua range en performance zijn ze vrijwel onverslaanbaar. Een Model Y is een erkende familiewagen die zelfs op de tweedehands markt goed verkoopt.

Model Y's waren afgelopen jaren niet aan te slepen in Nederland, en dat terwijl ze meer kostte dan de huidige Model Y die velen malen beter is dan de voorganger:
[..]
Natuurlijk zijn er ook Dacia's en andere auto's die goedkoper zijn, maar iedereen heeft zo zijn eigen budget voor een auto.
Er lopen hier mensen op Tesla te haten omdat ze Elon niet leuk vinden en de hele dag dingen lezen op Reddit over hem, maar gottegot wat heeft Tesla toch veel dingen goed voor elkaar in haar auto's. Zeker qua infotainment en software. Doen andere automerken niet na.

En beste is dat je bij een Tesla vrijwel direct alles krijgt voor die 45k, auto inklapbare spiegels, panorama dak, stoelverwarming en ga zo maar door. Of zelfs voorverwarmen van auto.

[ afbeelding ]
Zonder ook maar iets aangeklikt, nee dan is een Model Y voor 2k meer een vele betere keuze.
Kortom, Tesla gaat weer succesvol jaar hebben. Cijfers van Q1 trekken over de volgende Q's wel weer recht.
Heb jij al een model Y besteld?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217209192
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:31 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Wat Tesla goed heeft gedaan is de hele marketing erachter onder aanvoering van Musk. Dat is hier al een paar keer aangegeven. Ik ken geen enkele CEO van een traditioneel automerk welke op dusdanige wijze investeerders binnentrekt. Sterker nog, ik ken geen enkele CEO die op de wijze van Musk in de media komt. Tesla is heel lang gewoon een hypetrain geweest die auto’s afleverde die onaf waren. Er is geen enkel traditioneel automerk wat daarmee weg zou komen. En de hoofdzakelijke reden dat er in Nederland zoveel Tesla’s “verkocht” werden is de fiscale voordelen van de elektrische wagen. Maar nogmaals, elk traditioneel automerk zou tekenen voor zijn eigen doodsvonnis wanneer zij een auto opende markt brachten die onaf was.

Wat ik echt oplichterij van de bovenste plank vind; je kunt FSD-pakket kopen bij de Tesla Y. Betaal je ¤7,5k voor maar het is niet eens goedgekeurd. Dan moet je echt een Tesla fanboy zijn want voorlopig is het gewoon weggegooid geld.
pi_217210010
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat Tesla goed heeft gedaan is de hele marketing erachter onder aanvoering van Musk. Dat is hier al een paar keer aangegeven. Ik ken geen enkele CEO van een traditioneel automerk welke op dusdanige wijze investeerders binnentrekt. Sterker nog, ik ken geen enkele CEO die op de wijze van Musk in de media komt. Tesla is heel lang gewoon een hypetrain geweest die auto’s afleverde die onaf waren. Er is geen enkel traditioneel automerk wat daarmee weg zou komen. En de hoofdzakelijke reden dat er in Nederland zoveel Tesla’s “verkocht” werden is de fiscale voordelen van de elektrische wagen. Maar nogmaals, elk traditioneel automerk zou tekenen voor zijn eigen doodsvonnis wanneer zij een auto opende markt brachten die onaf was.

Wat ik echt oplichterij van de bovenste plank vind; je kunt FSD-pakket kopen bij de Tesla Y. Betaal je ¤7,5k voor maar het is niet eens goedgekeurd. Dan moet je echt een Tesla fanboy zijn want voorlopig is het gewoon weggegooid geld.
Dus de auto is "onaf" omdat je hier niet in NL FSD beschikbaar hebt op dit moment?
Kan ik dan ook claimen dat merken die niet de opties hebben die Tesla's al hebben ook "onaf" zijn?

Dat het goed werkt nota bene in druk China of erg goed in Amerika betekent dat de EU hier weer eens loopt te mierenneuken, de EU heeft liever piepjes als je 61km/u rijdt dan dat ze vertrouwen hebben in innovatie en ontwikkeling.

Ik zou zelf die 7.5k ook anders besteden ja, maar zonder innovatie en mensen die het wel betalen krijg je de development er niet achter.

Tesla FSD Has Gotten too Good!
Review of Tesla FSD Supervised in China! 🇨🇳

Als het daar kan dan hier ook, maar EU is natuurlijk terughoudend. Het is niet zo veel anders dan adaptive cruise control en de functies die er al op dit moment inzitten op de standaard Tesla. (automatisch sturen/traffic aware cruise control)

Ook de automatische crash detectie systeem heeft al genoeg crashes voorkomen.

Tesla model 3 Autopilot avoids rear end crash on german Autobahn
Ook alweer 4 jaar geleden.
pi_217210071

Hier is zelfs een filmpje van 8 jaar terug in Nederland dat de Tesla een ongeluk/gevaar voorspelt en dit seconden later ook plaatsvindt. Auto ging ook in de rem.

Ja maar LIDAR! :')
pi_217210551
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:49 schreef epicbeardman het volgende:

Hier is zelfs een filmpje van 8 jaar terug in Nederland dat de Tesla een ongeluk/gevaar voorspelt en dit seconden later ook plaatsvindt. Auto ging ook in de rem.

Ja maar LIDAR! :')
Lidar afkraken :')
pi_217210586
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kraak het niet af, zou mij niets verbazen als Tesla zelf ook al bezig is met lidar sensors en de software daarop compatible maakt.

Zeg alleen dat LIDAR geen vereiste is.
pi_217210601
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De EX30 is een enorme kutauto en veel kleiner.
pi_217210604
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:53 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Kraak het niet af, zou mij niets verbazen als Tesla zelf ook al bezig is met lidar sensors en de software daarop compatible maakt.

Zeg alleen dat LIDAR geen vereiste is.
Ja maar lidar :')

Anyway, ik ga er van uit dat lidar in de toekomst ook op Tesla's zit.

De video met die test met Lidar laat wel voordelen zien bij bepaalde situaties ten opzichte van optische cameras.
pi_217210613
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ga je nou gewoon door met deze onzin?
pi_217210628
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ga je nou gewoon door met deze onzin?
Schijnbaar kijken we alletwee verschillend tegen Tesla en haar CEO aan. Jij doet dat af als onzin, jouw mening. ^O^
  vrijdag 28 maart 2025 @ 19:07:39 #94
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217210677
De tesla webcare is sterk aanwezig hier. Wat krijg je hier nou voor?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217210707
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want Lidar is beter?

Debatable.

https://x.com/elektrotimmy/status/1679130791563911168

(En o ja, FSD Supervised met HW4 blijkt gewoon voor een getekende muur te stoppen)
pi_217210715
8 jaar geleden? Je weet dat Tesla in die tijd radars gebruikte en ze juist tegenwoordig minder sensoren hebben? Dat dat juist een belangrijk deel van de kritiek is?
pi_217210726
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 19:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Schijnbaar kijken we alletwee verschillend tegen Tesla en haar CEO aan. Jij doet dat af als onzin, jouw mening. ^O^
Jij beweert dat Tesla’s onaf zijn. Dat is een idiote stelling.

Verder beweer je dat anders merken geen auto’s kunnen leveren die onaf zijn, want daar zouden ze niet mee wegkomen. Heb je kennelijk de softwareproblemen van VAG gemist toen de ID3 en ID4 op de markt kwamen. Die was echt onaf.
pi_217210741
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 19:07 schreef Gunner het volgende:
De tesla webcare is sterk aanwezig hier. Wat krijg je hier nou voor?
90% loopt te haten op Tesla omdat ze nog steeds zichzelf in slaap huilen omdat Tampon Tim en de DEI hire verloren hebben en dan dit… Te leuk!
pi_217210746
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 19:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij beweert dat Tesla’s onaf zijn. Dat is een idiote stelling.
Jij beweert ook veel idiote dingen.

quote:
Verder beweer je dat anders merken geen auto’s kunnen leveren die onaf zijn, want daar zouden ze niet mee wegkomen. Heb je kennelijk de softwareproblemen van VAG gemist toen de ID3 en ID4 op de markt kwamen. Die was echt onaf.
Hoe noemen ze dat ook weer, als je alle kritiek afschuift omdat er ook voorbeelden te vinden zijn van mensen of bedrijven die het nog slechter doen? Probeer je tenminste te beperken tot de dingen waar ze in uitblinken, alhoewel dat een heel kort lijstje is geworden.
pi_217210754
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 19:11 schreef kipknots het volgende:
8 jaar geleden? Je weet dat Tesla in die tijd radars gebruikte en ze juist tegenwoordig minder sensoren hebben? Dat dat juist een belangrijk deel van de kritiek is?
Ze zijn gestopt met radar omdat gebleken is dat vision only beter is. Aldus Tesla. Vision only heeft weldegelijk bepaalde nadelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')