Dit zijn geen kleine letters. En er is geen woord Spaans bij.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:17 schreef knoopie het volgende:
[..]
Of je bent ontzettend naïef of je wil het gewoon niet zien. Juridisch zal het vast wel ongeveer kloppen, maar over schuren Musk en Tesla tegen het randje van bedrog aan. De naam van de functie klopt niet met wat het echt doet (en op de nederlandse website heet het ook nog steeds "full self-driving capability") en enkel in de kleine lettertjes staat dan dat het eigenlijk supervised is, en dat het pas in de toekomst komt.
Natuurlijk zou iedereen eigenlijk de handleiding en alle kleine lettertjes moeten lezen, maar in de praktijk zal niet iedereen dat doen. En als jij niet begrijpt dat een slechte lezer die er snel overheen leest en dan de FSD mogelijkheden overschat, en dat dat gevaarlijke situaties op kan leveren, dan wil je het gewoon niet begrijpen.
Maar ik ga je niet overtuigen. Want in jouw ogen kan Tesla toch niks verkeerd doen. Misschien heeft iemand anders in dit topic er wat aan.
Mijn mening blijft dat bijna-autonomie in auto's gevaarlijk is. Want het is simpelweg menselijk om je te laten afleiden als je een kwartier niks te doen hebt, omdat de auto bijna alles zelf doet. En overselling van die mogelijkheden maakt het alleen nog maar gevaarlijker.
[ afbeelding ]
Volgende week? Dus je kan de "cijfers" zo uit je mouw schudden maar het vinden van de crashtest kost je een weekend?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Moet ik even gaan zoeken. Kom ik op terug (volgende week).
Dat heb jij nooit dat je bepaalde cijfers hebt onthouden, maar dat je nog even moet zoeken naar waar je het hebt gehoord of gelezen? Ik heb dat best vaak dat ik de essentie onthouden heb, maar niet direct de bron kan pinpointen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgende week? Dus je kan de "cijfers" zo uit je mouw schudden maar het vinden van de crashtest kost je een weekend?
Ik heb aardig goed gezocht maar kom het niet tegen, ook niet met de genoemde cijfers.
Welk type Volvo?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat heb jij nooit dat je bepaalde cijfers hebt onthouden, maar dat je nog even moet zoeken naar waar je het hebt gehoord of gelezen? Ik heb dat best vaak dat ik de essentie onthouden heb, maar niet direct de bron kan pinpointen.
Hoe dan ook: ik kom er volgende week op terug.
Gebruik jij nog steeds google ofzo om te zoeken?quote:
Dat is een crashtest van 8 jaar terug en dus wss ook nog het oude 2012 model Volvo S60.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok, de botsveiligheid ook. Maar die is bij Tesla aantoonbaar top notch.
In dat verband: paar weken terug zag ik voorbij komen dat een testende partij bij de Model S de botstests had verzwaard om te kijken hoe deze zich hield. Bij een zijwaardse botsing bleef 68% van de leefruimte binnenin over. Vervolgens herhaalde men de test met een Volvo. 7%.
Is het nu ineens anders dan? En klopte er iets niet aan wat ik schreef?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is een crashtest van 8 jaar terug.
[ afbeelding ]
Ja, er klopt een hoop niet aan maar dat zal je niet toegeven.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is het nu ineens anders dan? En klopte er iets niet aan wat ik schreef?
Dat werd beweerd. Als het niet waar is, prima.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, er klopt een hoop niet aan maar dat zal je niet toegeven.
Het is gewoon de standaard NTSHA test, niet "zwaarder".
En de S60 kwam er beter uit.
edit: het gaat om een crashtest van 11 en 13 jaar terug, Volvo heeft ook niet stilgezeten
Musk beweerde het 8 jaar terug idd, maar dat is geen nieuws.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat werd beweerd. Als het niet waar is, prima.
Je deed het net nog voorkomen alsof "huidige cijfers" waren, hoewel je het niet letterlijk zei.quote:Maar wat zijn de huidige cijfers dan?
Dit is maar één onderzoek, daar kunnen we natuurlijk geen conclusies uit gaan trekken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:45 schreef VEM2012 het volgende:
In dat verband: paar weken terug zag ik voorbij komen dat een testende partij bij de Model S de botstests had verzwaard om te kijken hoe deze zich hield. Bij een zijwaardse botsing bleef 68% van de leefruimte binnenin over. Vervolgens herhaalde men de test met een Volvo. 7%.
Tesla’s zijn steevast top in hun scores ten aanzien van botsveiligheid en dat zijn er meerderen, want we hebben in Europa bv Euro NCAP. Allemaal verifieerbaar. En vastgesteld door officiële onafhankelijke instanties.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is maar één onderzoek, daar kunnen we natuurlijk geen conclusies uit gaan trekken.
Het was niet Musk die ik aanhaalde.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Musk beweerde het 8 jaar terug idd, maar dat is geen nieuws.
Uiteraard is het mooi als zo'n paal niet te ver in de auto dringt maar je moet ook de g-krachten beperken.
Met de Tesla heb je dus een mooier lijk na de crash.
[..]
Je deed het net nog voorkomen alsof "huidige cijfers" waren, hoewel je het niet letterlijk zei.
Ik kom er volgende week op terug.
Ik heb nergens gesuggereerd dat Volvo onveilige auto’s maakt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Geen Volvo's in deze lijstjes.
Uiteindelijk zijn crashtests belangrijk maar Volvo analyseert al 55 jaar échte ongevallen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar Tesla staat gewoon tussen de hoogste fatality rates. Leuk als je op papier een veilige auto hebt maar in de praktijk doen ze het niet zo geweldig.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gesuggereerd dat Volvo onveilige auto’s maakt.
Sterker nog, ik denk dat iedereen wel weet dat Volvo op dat gebied een autoriteit is.
Wat heel veel verschillende redenen kan hebben. Het zegt misschien iets over de bestuurders. Maar misschien ook over waar de Tesla populair is (stedelijk gebied).quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar Tesla staat gewoon tussen de hoogste fatality rates. Leuk als je op papier een veilige auto hebt maar in de praktijk doen ze het niet zo geweldig.
Ik had het over "fatality rate", dus de kans om te overlijden. Niet hoe vaak een auto betrokken is bij een ongeval.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat heel veel verschillende redenen kan hebben. Het zegt misschien iets over de bestuurders. Maar misschien ook over waar de Tesla populair is (stedelijk gebied).
Een iets ander lijstje heeft weer de Prius op 1.
Het is dus zogezegd niet echt een herhaalbaar onderzoek…
https://www.ad.nl/auto/de(...)nrijdingen~ad55a0f5/
Die zaken zijn nogal aan elkaar gerelateerd.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik had het over "fatality rate", dus de kans om te overlijden. Niet hoe vaak een auto betrokken is bij een ongeval.
Maar wat wil je ermee zeggen?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 00:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is een heel verhaal over bestaande experimentele nucleaire aandrijvingen, van vliegtuigen tot ruimteschepen. En de benodigde reactors en wat daar allemaal bij komt kijken. Wat je dus allemaal nodig hebt voor serieuze ruimtereizen en kolonies.
Het lijkt me sterk dat er allemaal verzwaarde tests zijn uitgevoerd waarbij 68% van de leefruimte overbleef na een zijdelingse botsing, dus de conclusie dat dit zo is kunnen we niet trekken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tesla’s zijn steevast top in hun scores ten aanzien van botsveiligheid en dat zijn er meerderen, want we hebben in Europa bv Euro NCAP. Allemaal verifieerbaar. En vastgesteld door officiële onafhankelijke instanties.
Jammer voor je.
Het is geen verzwaarde test. Het is de standaard NHTSA test van rond ~2013.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat er allemaal verzwaarde tests zijn uitgevoerd waarbij 68% van de leefruimte overbleef na een zijdelingse botsing, dus de conclusie dat dit zo is kunnen we niet trekken.
Niet zijn punt… Hij wil gewoon even jennen. Dat hij daarmee vooral onbegrip aangaande wetenschappelijk onderzoek aantoont is vers twee.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is geen verzwaarde test. Het is de standaard NHTSA test van rond ~2013.
Inderdaad, wat weet ik nu van wetenschappelijk onderzoek met mijn simpele dr.tje. Ik ben weer even op mijn plek gezet.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet zijn punt… Hij wil gewoon even jennen. Dat hij daarmee vooral onbegrip aangaande wetenschappelijk onderzoek aantoont is vers twee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |