Dat weet ik maar dat is niet relevant voor het punt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kuzu is overigens uit de politiek.
In ieder geval, ik heb nog nooit een moslim ontmoet die zijn best deed om mee te doen in Nederland met de Nederlanders.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:07 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat doen ze wel, maar als jij zo iedereen over 1 kam gaat scheren gaat deze gemeenschap (die voor een groot deel wel goed geïntegreerd is) niet helpen om het daadwerkelijke probleem op te lossen: het aanpakken van de slechte opvoeding van nakomelingen uit een bepaalde cultuur/omgeving.
Wat betreft dat in een andere taal spreken: dat doet ieder meertalig mens die niet afgeluisterd wil worden. Kan net zo goed in het Spaans, dus hier ben je aan het discrimineren (moslim is geen taal).
Dat klopt, daarom zie je zoveel ongewenst tribalisme.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een geloof/religie is natuurlijk ook een sociaal construct, en de islam, is net als bijvoorbeeld het christendom, behoorlijk succesvol. Men wordt aangespoord om veel kinderen te nemen, deze moeten dan weer met het desbetreffende geloof opgevoed worden, zodat deze kinderen dan ook weer kinderen krijgen, die dan ook weer religieus opgevoed worden. Daarnaast is er ook nog de factor 'bekering' waardoor er continu gezocht wordt naar nieuwe zieltjes die gewonnen kunnen worden.
In de islam heb je de Oemma, dat is de wereldwijde gemeenschap van moslims. Voor een moslim zal een moslim belangrijker zijn dan een niet-moslim. Daarom zie je in Nederland ook dat moslims meer begaan zijn met een moslim in Palestina, dan de niet-moslim buurman of buurvrouw.
En een aantal is erg rijk.quote:Dit heeft natuurlijk ook met financiën en de economie te maken. De meeste islamitische landen zijn arm,
Dat is dan ook weer zo. Wel kunnen wij enorm profiteren van die educatiebijdrage van de VS en dat is hun verdienste. De verdiensten van Islamitische landen zitten onder de grond en ze hebben onze ingenieurs ervoor nodig om het op te pompen.quote:en de meeste Nobelprijzen gaan naar de VS, wat op dit moment de meeste toonaangevende universiteiten heeft. Dat betekent niet dat ze in de VS zo'n geweldige cultuur hebben.
Je punt was dat politici vooral hoger opgeleid zijn? Azarkan en Van Baarle (ook Denk) zijn in ieder geval ook academisch geschoold.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat weet ik maar dat is niet relevant voor het punt.
Nee het was een reactie op dat er toelatingseisen zouden moeten komen. Vaak zijn toelatingseisen gekoppeld aan opleidingsniveau, dus vandaar mijn reactie.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je punt was dat politici vooral hoger opgeleid zijn? Azarkan en Van Baarle (ook Denk) zijn in ieder geval ook academisch geschoold.
Zelf denk ik overigens niet dat politici de slimste mensen zijn, het zijn vrijwel allemaal alfa's, die vooral goed zijn in lullen.
Nee inderdaad. Je kunt er beter voor zorgen dat de islam hier geen ruimte krijgt waardoor moslims uit zichzelf overwegen om te vertrekken.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:46 schreef achtja het volgende:
[..]
Inderdaad, achtelijke cultuur en een achtelijk geloof.
Maar dat sla je er niet even zomaar uit.. het is een trojaans paard dat niet meer te stoppen is.
Laten we ook even eerlijk zijn dat autochtone Nederlanders daar ook niet bepaald open voor staan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:00 schreef torentje het volgende:
[..]
In ieder geval, ik heb nog nooit een moslim ontmoet die zijn best deed om mee te doen in Nederland met de Nederlanders.
Dat benoemen is geen discriminatie en geen racisme en geen fascisme.
95% van de Tweedekamerleden heeft een opleiding op minstens HBO-niveau. Qua richtingen zijn de juristen het best vertegenwoordigd, op de voet gevolgd door politicologen en bestuurskundigen. Dan volgen de economen. Exacte wetenschappen en techniek zijn inderdaad ondervertegenwoordigd maar dat wil niet zeggen dat de meeste kamerleden "vooral goed zijn in lullen".quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je punt was dat politici vooral hoger opgeleid zijn? Azarkan en Van Baarle (ook Denk) zijn in ieder geval ook academisch geschoold.
Zelf denk ik overigens niet dat politici de slimste mensen zijn, het zijn vrijwel allemaal alfa's, die vooral goed zijn in lullen.
Dat baseer ik ook niet op de opleidingen, maar op wat ik zie door de politiek te volgen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:21 schreef recursief het volgende:
[..]
95% van de Tweedekamerleden heeft een opleiding op minstens HBO-niveau. Qua richtingen zijn de juristen het best vertegenwoordigd, op de voet gevolgd door politicologen en bestuurskundigen. Dan volgen de economen. Exacte wetenschappen en techniek zijn inderdaad ondervertegenwoordigd maar dat wil niet zeggen dat de meeste kamerleden "vooral goed zijn in lullen".
Maar dat is een geheel ander onderwerp en daar gaat het in dit topic niet over.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:19 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Laten we ook even eerlijk zijn dat autochtone Nederlanders daar ook niet bepaald open voor staan.
Ik vind het niveau tijdens de kamerdebatten best behoorlijk. De valse noten komen in deze regeerperiode met name uit vak K waar een enkele bewindspersoon zit met het staatsrechtelijk besef van een overjarige pelpinda.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat baseer ik ook niet op de opleidingen, maar op wat ik zie en hoor door de politiek te volgen.
Dan is er dus geen probleem. De samenleving verandert mee met de bevolkingssamenstelling.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:06 schreef achtja het volgende:
Nederland is Nederland niet meer, dat weten we allemaal.
Politici proberen er zelf goed uit te komen en anderen onderuit te schoppen. De overgrote meerderheid van de debatten zou zo geskipt kunnen worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik vind het niveau tijdens de kamerdebatten best behoorlijk.
Niet voor een godsdienst dat aanzet tot discriminatie. Wat dat betreft onderscheid ik het niet van ideologie. Fascisten en Nazi's zijn hier toch ook niet welkom? Waarom zou het wel ineens oke zijn als je er een sprookjesfiguur bij betrekt?quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:50 schreef probeer het volgende:
Oehh, dolletjes, het dagelijkse maak-discriminerende-implicaties en huil over de islam topic!
Blijkbaar is vrijheid van godsdienst toch niet een van die dingen die Nederland Nederland maakt.
Lale Gul is opgegroeid met de Turkse cultuur in combinatie met islam want haar ouders zijn streng islamitisch. Vanuit de Turkse cultuur moest ze respect opbrengen richting ouders en anderen (respect voor de familienaam is echt een ding in de Turkse cultuur, zet je jezelf en de familie niet ter schande en er is een zware sociale controle), en vanuit haar islamitische opvoeding mocht ze geen korte rokjes dragen/geen vriendjes/geen sex/drugs/alcohol etc. allemaal dingen die ze wel wilde en ja dan word je als jongvolwassene die thuis woont erg beperkt in je vrijheid. Ze kon gewoon uit huis wonen en al die dingen gaan doen en was er niets aan de hand (zoals vele Turkse vrouwen dat doen) maar ze bleef thuis in haar ellende en zette haar familienaam voor schut. Lang verhaal kort: niemand anders dan Lale heeft hier last van (gehad). En dan heb je de straatjongeren die haar bedreigen. Die zijn het probleem, want daar heeft iedereen last van.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je hoeft de boeken van Lale Gul maar te lezen om het antwoord daarop te krijgen
Waren ze maar goed in lullen. Er zit totaal geen niveau meer in, de meesten krijgen er nauwelijks een volzin uit en hebben niet de capaciteiten om scherp te debatteren en te controleren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:21 schreef recursief het volgende:
[..]
95% van de Tweedekamerleden heeft een opleiding op minstens HBO-niveau. Qua richtingen zijn de juristen het best vertegenwoordigd, op de voet gevolgd door politicologen en bestuurskundigen. Dan volgen de economen. Exacte wetenschappen en techniek zijn inderdaad ondervertegenwoordigd maar dat wil niet zeggen dat de meeste kamerleden "vooral goed zijn in lullen".
Jij maakt er vriendjes, sex, drugs en alcohol van.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:37 schreef TheInnocent het volgende:
opvoeding mocht ze geen korte rokjes dragen/geen vriendjes/geen sex/drugs/alcohol etc. allemaal dingen die ze wel wilde
Makkelijk lullen. Als puntje bij paaltje komt weten ze dat hier net als in de meeste (noord)europese landen het beste sociale vangnet, de beste gezondheidszorg, grote vrijheid is om je religie te belijden en beste kansen op een carrière zijn. Waarom ze dit dan willen veranderen door er een zoveelste 2e of 3e wereld moslimland van te maken is mij dan weer een raadsel. Daarom hoop ik dat die 2/3 lekker daad bij woord voegt en zijn heil lekker in een moslimland gaat zoeken. Maar iedereen weet dat dat toch niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Je kunt er beter voor zorgen dat de islam hier geen ruimte krijgt waardoor moslims uit zichzelf overwegen om te vertrekken.
Dat gebeurt overigens ook al:
NWS / Tweederde van de moslimjongeren overweegt emigratie
Dat gedweep met die hoofddoek.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk een lastige vraag.
Ik zou zeggen: daar is sprake van wanneer er aanzienlijke culturele en maatschappelijke veranderingen plaatsvinden of wanneer religie een politieke machtsfactor wordt (en daarmee geassocieerd een vertroebeling in de scheiding tussen kerk/moskee/spaghettipan en staat). Wanneer culturele normen en waarden onder druk staan en/of vervangen worden door religieuze normen en waarden. Denk aan gelijkwaardigheid van geslachten, godsdienstvrijheid, de positie van minderheden, vrijheid van meningsuiting, ...
Vaker 'geconfronteerd' worden met hoofddoekjes op straat of mensen die niet-christelijke feestdagen vieren vind ik dan weer geen issue.
[..]
Zie bovenstaand. Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen 'meer moslims' en 'meer Islamisering'. Dat is niet hetzelfde, maar ik ben het wel met je eens dat je ervoor moet zorgen dat het eerste niet voor het tweede zorgt.
Tja, binnen bepaalde kringen wil men graag 'inclusief' zijn en houdt men tevens dan 'diversiteit' waardoor men de Islam alle ruimte wil bieden, zichzelf ook nog voorhoudende dat dit min of meer geen gevolgen zal hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sowieso achterlijk hoe die religie overal maar gefaciliteerd wordt.
Ben je zó bezig met die steentijdideologie?
Flikker op naar één van die islamitische heilstaten in Azië en Afrika. OK, qua sociale voorzieningen en mensenrechten is het daar allemaal wat minder, maar wat telt meer? Dat eeuwige paradijs of die uitkering?
Godzijdank is die ramadan straks weer voorbij en gaan we weer normaal doen in dit land, waar geen enkele plaats is voor dit soort primitiviteit.
'Progressieven' hebben alleen een hekel aan religie wanneer het Joden- of Christendom betreft.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, binnen bepaalde kringen wil men graag 'inclusief' zijn en houdt men tevens dan 'diversiteit' waardoor men de Islam alle ruimte wil bieden, zichzelf ook nog voorhoudende dat dit min of meer geen gevolgen zal hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |