Volgende keer mag tante Annie ook meequote:
Het zien van de media als een monolitisch geheel met een bepaalde agenda is een simplistische benadering die voorbijgaat aan de complexiteit van informatieverspreiding.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat de media een narratief volgt is natuurlijk geen wappie verhaal. Dat is hoe het is.
Je mag het ook preferente informatievoorziening noemen.
Wordt overigens ook niet ontkend hoor.
I see what you did therequote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het zien van de media als een monolitisch geheel met een bepaalde agenda is een simplistische benadering die voorbijgaat aan de complexiteit van informatieverspreiding.
Het is psychologisch makkelijker om een extern vijandbeeld te creëren dan je eigen cognitieve dissonantie onder ogen te zien.
Confirmation bias speelt hierbij een grote rol: we zoeken informatie die onze overtuigingen bevestigt, zelfs als die ons in onze vicieuze cirkel van wantrouwen en paranoia houdt. Externe informatie die hiermee in conflict is, wordt dan snel gediskwalificeerd.
Een genuanceerder begrip van media vereist het erkennen van verschillende perspectieven, wat een rijker en realistischer beeld oplevert. Helaas heeft niet iedereen hier de mentale capaciteiten voor.
Het idee dat jij het wil downplayen is nogal lachwekkend. En waarom, om Trump te verdedigen? Ik had je slimmer ingeschat.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Discussie al gevoerd.
Herhaling: salarissen in USA liggen vele malen hoger tov europa. Veel meer mogelijkheden.
En het is nogal wat om haard en huis te verlaten omdat er een verkiezingsuitslag je niet bevalt. Ze zullen er zijn, absoluut, en zeker de wetenschappers waar de funding voor is stopgezet.
Maar het idee dat het enige betekenis heeft is ronduit lachwekkend.
Al vertrekt maar 10% (wat een lage inschatting is) dan hebben ze al een probleem.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het idee dat jij het wil downplayen is nogal lachwekkend. En waarom, om Trump te verdedigen? Ik had je slimmer ingeschat.
75% die er over denkt is enorm. Laat de helft het uitvoeren en je spreekt echt over een leegloop waar de VS gewoon last van gaat hebben.
Dat effect lijkt me momenteel ook heel sterk. Er zal voorlopig geen nieuwe aanwas van studenten van buiten de VS zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
Heb, lang gelee, een paar jaar gestudeerd in de VS.
Zou ik momenteel niet aan beginnen.
Zou ook heel dom zijn om $40000 voor een MSc jaar aan pakweg Georgia Tech of UChicago te betalen met het risico dat je na 3 maand het land weer wordt uitgeflikkerd.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
Heb, lang gelee, een paar jaar gestudeerd in de VS.
Zou ik momenteel niet aan beginnen.
Uberhaupt dom toch om daar tijd en energie in onderzoeken te investeren, als het elk moment defunded kan worden. Daarbij lijkt het me ook heel onprettig zo'n land zonder academische vrijheid. Welke slimme mensen zitten daar nou op te wachten. Ik zou graag willen horen wat mijn professor denkt, niet wat hij mag zeggen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zou ook heel dom zijn om $40000 voor een MSc jaar aan pakweg Georgia Tech of UChicago te betalen met het risico dat je na 3 maand het land weer wordt uitgeflikkerd.
Denk je dat er mensen zijn die Amerika hebben verlaten omdat Biden president werd of bijvoorbeeld Bush jr?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Discussie al gevoerd.
Herhaling: salarissen in USA liggen vele malen hoger tov europa. Veel meer mogelijkheden.
En het is nogal wat om haard en huis te verlaten omdat er een verkiezingsuitslag je niet bevalt. Ze zullen er zijn, absoluut, en zeker de wetenschappers waar de funding voor is stopgezet.
Ja hoor, want dat is idd de reden...quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Discussie al gevoerd.
Vast, maar niet zoveel.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Denk je dat er mensen zijn die Amerika hebben verlaten omdat Biden president werd of bijvoorbeeld Bush jr?
Laten we over 1 jaar nog eens de temperatuur opmeten.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het idee dat jij het wil downplayen is nogal lachwekkend. En waarom, om Trump te verdedigen? Ik had je slimmer ingeschat.
75% die er over denkt is enorm. Laat de helft het uitvoeren en je spreekt echt over een leegloop waar de VS gewoon last van gaat hebben.
Werkelijk geen idee. Maar ik heb ook niet gesteld dat er onder hun administratie een exodus aan uitstroom gaande was.quote:
Je lijkt trots te zijn op je onwetendheid. Frappant.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 22:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nou, je hebt je speelkwartiertje weer gehad, nu opzouiten.
Leuke 1 april grapquote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:30 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dit is de voornaamste reden waarom we volgend jaar niet naar de VS gaan...het is gewoon echt gevaarlijk geworden om ernaar toe te reizen.
Gaat nog veel meer gebeuren dit...en het gaat ook echt een paar keer enorm mis.
En jij bent de enige die dat stelt over de huidige regering.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Werkelijk geen idee. Maar ik heb ook niet gesteld dat er onder hun administratie een exodus aan uitstroom gaande was.
Inmiddels wel duidelijk dat Trump niets geeft om belangen van anderen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 02:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
he Trump administration abruptly pulled funding last week for a research grant meant to protect pregnant women from domestic violence because it was categorized as a “DEI” study.
The National Institute of Health grant funded a two-year project to create a training program for early career clinicians to measure intimate partner violence and pregnancy. The leading cause of death among pregnant and postpartum women in the U.S. is homicide by an abusive partner. Perinatal women are more than twice as likely to be murdered than to die from sepsis, hypertensive disorders or hemorrhage.
Gpt entered the chat.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het zien van de media als een monolitisch geheel met een bepaalde agenda is een simplistische benadering die voorbijgaat aan de complexiteit van informatieverspreiding.
Het is psychologisch makkelijker om een extern vijandbeeld te creëren dan je eigen cognitieve dissonantie onder ogen te zien.
Confirmation bias speelt hierbij een grote rol: we zoeken informatie die onze overtuigingen bevestigt, zelfs als die ons in onze vicieuze cirkel van wantrouwen en paranoia houdt. Externe informatie die hiermee in conflict is, wordt dan snel gediskwalificeerd.
Een genuanceerder begrip van media vereist het erkennen van verschillende perspectieven, wat een rijker en realistischer beeld oplevert. Helaas heeft niet iedereen hier de mentale capaciteiten voor.
De bekende salami tactiek door een kiem van verdeeldheid in te zaaien en zo te kunnen gaan overheersen. Ondertussen als enige land, de soevereiniteit van Denemarken negeren.quote:bron: cnn
Vice President JD Vance on Friday made the highest-profile case to date for American control of Greenland during a controversial visit to the semiautonomous island, which its residents had resisted and its leaders said was unwelcome.
....
“Our message to Denmark is very simple,” Vance said. “You have not done a good job by the people of Greenland.”
....
"Yes, the people of Greenland are going to have self determination. We hope that they choose to partner with the US because we're the only nation on earth that will respect their sovereignty and respect their security, because their security is very much our security," he said.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |