abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:02:26 #226
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217217310
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:32 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Hegshit :')
Volgende keer mag tante Annie ook mee *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:18:06 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217217468
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat de media een narratief volgt is natuurlijk geen wappie verhaal. Dat is hoe het is.
Je mag het ook preferente informatievoorziening noemen.

Wordt overigens ook niet ontkend hoor.
Het zien van de media als een monolitisch geheel met een bepaalde agenda is een simplistische benadering die voorbijgaat aan de complexiteit van informatieverspreiding.

Het is psychologisch makkelijker om een extern vijandbeeld te creëren dan je eigen cognitieve dissonantie onder ogen te zien.

Confirmation bias speelt hierbij een grote rol: we zoeken informatie die onze overtuigingen bevestigt, zelfs als die ons in onze vicieuze cirkel van wantrouwen en paranoia houdt. Externe informatie die hiermee in conflict is, wordt dan snel gediskwalificeerd.

Een genuanceerder begrip van media vereist het erkennen van verschillende perspectieven, wat een rijker en realistischer beeld oplevert. Helaas heeft niet iedereen hier de mentale capaciteiten voor.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:32:06 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217217586
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het zien van de media als een monolitisch geheel met een bepaalde agenda is een simplistische benadering die voorbijgaat aan de complexiteit van informatieverspreiding.

Het is psychologisch makkelijker om een extern vijandbeeld te creëren dan je eigen cognitieve dissonantie onder ogen te zien.

Confirmation bias speelt hierbij een grote rol: we zoeken informatie die onze overtuigingen bevestigt, zelfs als die ons in onze vicieuze cirkel van wantrouwen en paranoia houdt. Externe informatie die hiermee in conflict is, wordt dan snel gediskwalificeerd.

Een genuanceerder begrip van media vereist het erkennen van verschillende perspectieven, wat een rijker en realistischer beeld oplevert. Helaas heeft niet iedereen hier de mentale capaciteiten voor.
I see what you did there :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217217686
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Discussie al gevoerd.
Herhaling: salarissen in USA liggen vele malen hoger tov europa. Veel meer mogelijkheden.
En het is nogal wat om haard en huis te verlaten omdat er een verkiezingsuitslag je niet bevalt. Ze zullen er zijn, absoluut, en zeker de wetenschappers waar de funding voor is stopgezet.

Maar het idee dat het enige betekenis heeft is ronduit lachwekkend.
Het idee dat jij het wil downplayen is nogal lachwekkend. En waarom, om Trump te verdedigen? Ik had je slimmer ingeschat.

75% die er over denkt is enorm. Laat de helft het uitvoeren en je spreekt echt over een leegloop waar de VS gewoon last van gaat hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:48:57 #230
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217217704
Heb, lang gelee, een paar jaar gestudeerd in de VS.
Zou ik momenteel niet aan beginnen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_217217723
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het idee dat jij het wil downplayen is nogal lachwekkend. En waarom, om Trump te verdedigen? Ik had je slimmer ingeschat.

75% die er over denkt is enorm. Laat de helft het uitvoeren en je spreekt echt over een leegloop waar de VS gewoon last van gaat hebben.
Al vertrekt maar 10% (wat een lage inschatting is) dan hebben ze al een probleem.
pi_217217742
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
Dat effect lijkt me momenteel ook heel sterk. Er zal voorlopig geen nieuwe aanwas van studenten van buiten de VS zijn.

Sterker: zelfs het toerisme neemt een duikvlucht momenteel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:59:54 #233
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217217796
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
Zou ook heel dom zijn om $40000 voor een MSc jaar aan pakweg Georgia Tech of UChicago te betalen met het risico dat je na 3 maand het land weer wordt uitgeflikkerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217217883
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zou ook heel dom zijn om $40000 voor een MSc jaar aan pakweg Georgia Tech of UChicago te betalen met het risico dat je na 3 maand het land weer wordt uitgeflikkerd.
Uberhaupt dom toch om daar tijd en energie in onderzoeken te investeren, als het elk moment defunded kan worden. Daarbij lijkt het me ook heel onprettig zo'n land zonder academische vrijheid. Welke slimme mensen zitten daar nou op te wachten. Ik zou graag willen horen wat mijn professor denkt, niet wat hij mag zeggen.
pi_217217905
quote:

[..]
Discussie al gevoerd.
Herhaling: salarissen in USA liggen vele malen hoger tov europa. Veel meer mogelijkheden.
En het is nogal wat om haard en huis te verlaten omdat er een verkiezingsuitslag je niet bevalt. Ze zullen er zijn, absoluut, en zeker de wetenschappers waar de funding voor is stopgezet.

Denk je dat er mensen zijn die Amerika hebben verlaten omdat Biden president werd of bijvoorbeeld Bush jr?
pi_217218035
quote:

[..]
Discussie al gevoerd.

Ja hoor, want dat is idd de reden... 8)7
Tails tell tales
  zaterdag 29 maart 2025 @ 12:31:25 #237
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217218076
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 12:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Denk je dat er mensen zijn die Amerika hebben verlaten omdat Biden president werd of bijvoorbeeld Bush jr?
Vast, maar niet zoveel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 29 maart 2025 @ 12:32:35 #238
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217218102
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Laten we over 1 jaar nog eens de temperatuur opmeten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217218124
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 12:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vast, maar niet zoveel.
Noem eens eentje.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 29 maart 2025 @ 12:35:28 #240
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217218138
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 12:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Noem eens eentje.
Werkelijk geen idee. Maar ik heb ook niet gesteld dat er onder hun administratie een exodus aan uitstroom gaande was.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217218148
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 12:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vast, maar niet zoveel.
Waarschijnlijk 0,0
pi_217218156
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 22:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Nou, je hebt je speelkwartiertje weer gehad, nu opzouiten.
Je lijkt trots te zijn op je onwetendheid. Frappant.
pi_217218160
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:30 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Dit is de voornaamste reden waarom we volgend jaar niet naar de VS gaan...het is gewoon echt gevaarlijk geworden om ernaar toe te reizen. :N

Gaat nog veel meer gebeuren dit...en het gaat ook echt een paar keer enorm mis.
Leuke 1 april grap :D
  zaterdag 29 maart 2025 @ 12:41:57 #244
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217218188
We zijn in een soort absolute clowntjeswereld terechtgekomen:

https://www.theguardian.c(...)of-a-new-world-order
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217218300
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 12:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Werkelijk geen idee. Maar ik heb ook niet gesteld dat er onder hun administratie een exodus aan uitstroom gaande was.
En jij bent de enige die dat stelt over de huidige regering.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217218584
https://www.rawstory.com/trump-uneasy-feeling/

Donald Trump's inner circle is approaching next Tuesday with a great deal of trepidation as the president prepares to launch what he has been promoting at "Liberation Day" with his closest advisers having little idea about what exactly will come out of his mouth this time.

According to a report from Politico, the president is about to launch a new wave of tariffs next week but details are scant about what is to come to the point where even Vice President J.D. Vance and White House Chief of Staff Susie Wiles have been left guessing.

Politico is reporting White House insiders have "privately indicated that they’re unsure exactly what the boss will do," with the report adding, "While some details of the administration’s plan for what Trump has dubbed 'reciprocal tariffs' on global trading partners are starting to trickle out, the president has at times upended them or floated contradictory policies that are keeping everyone — even his inner circle — guessing."
  zaterdag 29 maart 2025 @ 13:23:53 #247
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217218712
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 02:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
he Trump administration abruptly pulled funding last week for a research grant meant to protect pregnant women from domestic violence because it was categorized as a “DEI” study.
The National Institute of Health grant funded a two-year project to create a training program for early career clinicians to measure intimate partner violence and pregnancy. The leading cause of death among pregnant and postpartum women in the U.S. is homicide by an abusive partner. Perinatal women are more than twice as likely to be murdered than to die from sepsis, hypertensive disorders or hemorrhage.
Inmiddels wel duidelijk dat Trump niets geeft om belangen van anderen.

Dat men programma's onder de loep neemt, valt nog in te komen. Wat Trump c.s. vooral stuurt of het (hun) geld en (hem) aanzien oplevert. Trump heeft sws niets met mensen die niet zijn zoals de zijnen.

Dat hij medestanders heeft is omdat die "kiezers" denken dat Trump die andere 'anderen' zal (aan)pakken en dan vergeten dat ze zomaar ook in dat slagveld terecht komen. Een beetje als dat zolang iemand past in het stelsel, er zg. niets aan de hand is... totdat die persoon ineens door wat dan ook, aan de andere kant staat te bungelen om te ontdekken dat die wordt (aan)gepakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 29-03-2025 13:31:23 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217218777
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Gpt entered the chat.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 13:48:05 #249
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217218980
Over openlijke beïnvloeding gesproken.....

quote:
bron: cnn
Vice President JD Vance on Friday made the highest-profile case to date for American control of Greenland during a controversial visit to the semiautonomous island, which its residents had resisted and its leaders said was unwelcome.
....
Our message to Denmark is very simple,” Vance said. “You have not done a good job by the people of Greenland.
....
"Yes, the people of Greenland are going to have self determination. We hope that they choose to partner with the US because we're the only nation on earth that will respect their sovereignty and respect their security, because their security is very much our security," he said.

De bekende salami tactiek door een kiem van verdeeldheid in te zaaien en zo te kunnen gaan overheersen. Ondertussen als enige land, de soevereiniteit van Denemarken negeren.
Er zullen vast wat "Groenlanders" zijn die dat statement willen gaan uitventen om zo hun prima autonomie uit te leveren aan de IoU.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:15:07 #250
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217219288
Sir Stephen Fry over Trump tijdens Lubach:

Bekijk deze YouTube-video

(Vanaf 5:40, maar het hele interview is de moeite waard, gewoon omdat het _O_ Stephen Fry _O_ is)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')