wel een beetje goed voor jezelf zorgen mikeyquote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:17 schreef Mikeytt het volgende:
heb de hele dag nog alleen 2 blikjes monster energy op![]()
Denk dat ik zo een doperwtenschotel maak met tofu
Fijn dat je dit met ons deeltquote:Op woensdag 26 maart 2025 13:45 schreef golfer het volgende:
Had vannacht wat problemen met darmen en maag en een 'ontplofte' stoma, dus durf niet al te veel te eten.
Dat is rotquote:Op woensdag 26 maart 2025 13:45 schreef golfer het volgende:
Had vannacht wat problemen met darmen en maag en een 'ontplofte' stoma, dus durf niet al te veel te eten. Vanmorgen 2 uitgeperste sinaasappels met daar bovenop Alpro yoghurt.
Lunch weet ik nog niet.
sterkte golfer, maar je blijft toch lekker eten en zoveel mogelijk genieten van het levenquote:Op woensdag 26 maart 2025 13:47 schreef golfer het volgende:
Avondeten wordt een niet al te moeilijke maaltijd uit het Project Gezond:
beef teriyaki met zelfgemaakte teriyakisaus.
zo dat ziet er goed uit zegquote:Op woensdag 26 maart 2025 15:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb geluncht met buurvrouw en ze was blij
Ik nam uitsmijter rosbief. Lekker gul met het vlees was het.
[ link | afbeelding ]
Kroketten met friet.
[ link | afbeelding ]
Bedankt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:06 schreef Karzai het volgende:
sterkte golfer, maar je blijft toch lekker eten en zoveel mogelijk genieten van het leven
quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:45 schreef golfer het volgende:
Had vannacht wat problemen met darmen en maag en een 'ontplofte' stoma, dus durf niet al te veel te eten. Vanmorgen 2 uitgeperste sinaasappels met daar bovenop Alpro yoghurt.
Lunch weet ik nog niet.
quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:47 schreef golfer het volgende:
Avondeten wordt een niet al te moeilijke maaltijd uit het Project Gezond:
beef teriyaki met zelfgemaakte teriyakisaus.
Ik heb mij kapot gelachen omdat filmpje, gekke Amerikanen, wat een porties ook.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik voelde mijn aderen dichtslibben tijdens het kijken![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:17 schreef golfer het volgende:
Vanavond weer uit Project Gezond: tagliatelle met romige knoflooksaus (i.p.v penne dus een restant tagliatelle) en een salade van tomaat en komkommer.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zou gezond eten vandaag. Toen kwam de zon.
Dus vanwege zijn schuld eet ik vanavond een Brammetje en een McFlurry pistache
Dat laatste is ff een tegenvaller als je vlees verwachtquote:Op donderdag 27 maart 2025 19:18 schreef Molo het volgende:
[..]ik had gisteren een Brammetje (ging naar concert, perfect voer voorafgaand daaraan
)
En die McFlurry pistache, lekker man! Wellicht ergens dit weekend weer halen
Net kip madras op en paar gyoza. Dacht dat het varkens gyoza waren maar bleken nog een paar verdwaalde met appelvulling te zijn. Matig
Vanavond geprobeerd, maar vind het echt niet lekker.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:18 schreef FutureFairytale het volgende:
McFlurry Pistache teller: 3
[ link | afbeelding ]
Tot nu toe was nr 2 het lekkerst. Die had zoveel saus. En vraag me nog steeds af wat de stukjes zijn. Geen maria biscuits zoals in het origineel, maar het lijkt op zoute koekjes met een krokant suikerlaagje. Het smaakt niet naar Tuc in ieder geval.
Ik kom er nog wel een keer achter...
Zoute koekjes iddquote:Op donderdag 27 maart 2025 19:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
Tot nu toe was nr 2 het lekkerst. Die had zoveel saus. En vraag me nog steeds af wat de stukjes zijn. Geen maria biscuits zoals in het origineel, maar het lijkt op zoute koekjes met een krokant suikerlaagje. Het smaakt niet naar Tuc in ieder geval.
Hou je wel van pistache normaal gesproken?quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:24 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Vanavond geprobeerd, maar vind het echt niet lekker.
Doe mij maar m&m’s met caramelsaus.
Dat is normaal mijn go to. Oud en vertrouwd.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:24 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Vanavond geprobeerd, maar vind het echt niet lekker.
Doe mij maar m&m’s met caramelsaus.
Ik denk met (nog) meer saus en zonder koekjes ik het nog lekkerder vindquote:Op donderdag 27 maart 2025 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoute koekjes idd![]()
Vind het wel een lekkere combinatie al vraag ik me af of ik zonder die crunch het niet lekkerder vind
Veel saus is in dit geval echt lekker idd
Meestal vind ik het te zoet
Ja precies, volgende keer eens kijken hoe dat uitpakt (ik vind een hele McFlurry toch veel teveel dus dan eet ik gewoon alleen de bovenste helft met verhoudingsgewijs veeeeeeeeel sausquote:Op donderdag 27 maart 2025 19:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat is normaal mijn go to. Oud en vertrouwd.
Je bent niet de enige. Het terras stond vol Flurry's maar zag donkere sauzen, geen groene. Voor mij fijn, raakt t ook niet snel uitverkocht.
[..]
Ik denk met (nog) meer saus en zonder koekjes ik het nog lekkerder vind
Eigenlijk ijs, saus, ijs, saus is het best. Of een beker sausquote:Op donderdag 27 maart 2025 19:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja precies, volgende keer eens kijken hoe dat uitpakt (ik vind een hele McFlurry toch veel teveel dus dan eet ik gewoon alleen de bovenste helft met verhoudingsgewijs veeeeeeeeel saus
Heb vanmiddag een losse lepel pistachepasta gegetenquote:Op donderdag 27 maart 2025 21:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Eigenlijk ijs, saus, ijs, saus is het best. Of een beker saus
Volgende week bij de Lidl.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
Die pasta rechtsonder heb ik, die noemde ik hierboven. Goeie shit!quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:01 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Volgende week bij de Lidl.
[ link | afbeelding ]
Ik had het gezien en ga maandag! Jammer dat die pasta een heel klein potje is maar 45% pistache is meer dan gemiddelde pasta'squote:Op donderdag 27 maart 2025 22:01 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Volgende week bij de Lidl.
[ link | afbeelding ]
Ik eet de laatste tijd bijna elke avond een bakje pistache noten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Hou je wel van pistache normaal gesproken?
Reep en pasta al totaal uitverkocht hierquote:Op donderdag 27 maart 2025 22:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik had het gezien en ga maandag! Jammer dat die pasta een heel klein potje is maar 45% pistache is meer dan gemiddelde pasta's
Ik ga voor:
- Reep
- Pasta
- IJs (kleine bakjes op de volgende pagina)
Zo, dat ziet er top uit zeg!quote:Op vrijdag 28 maart 2025 06:38 schreef sigme het volgende:
Hier aan de andere kant van de wereld is het 12u later, dus nu tijd voor avondeten. Mooi stukje koe van de bbq. Met lokaal wijntje.
[ afbeelding ]
Met blomster (knoflookbloem)
[ afbeelding ]
Dat zou niet mogen, het gaat maandag pas in (t/m zondag). Dat ze er überhaupt al liggen vind ik apart, dat verwacht ik pas dag van tevoren.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Reep en pasta al totaal uitverkocht hier![]()
Helemaal leeggeroofd voor de aanstaande Ramadan zei de filiaalmanager
Is wel vaker hier. Wordt ook niet meer aangevuld hoorde ik, alleen sommige versproducten nogquote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat zou niet mogen, het gaat maandag pas in (t/m zondag). Dat ze er überhaupt al liggen vind ik apart, dat verwacht ik pas dag van tevoren.
Hartstikke genieten. Goeie pasta met groenten en kaas is toch heerlijk jijquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanavond twee boterhammen met een rest groenteprut voor pasta en wat kaas. Lekker de magnetron in en smullen maar
Brood ipv pastaquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Hartstikke genieten. Goeie pasta met groenten en kaas is toch heerlijk jij
Lekker!quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:21 schreef MadMaster het volgende:
Mijn eega blijkt 'stiekem' uit Finland Cloudberrie jam te hebben meegenomen, omdat ik die bessen zo ontiegelijk lekker vond en daar maakt ze nu beignets van…![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar wel geprobeerd, maar niet meegenomen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker!
Heb je de Lapponia lakka ook al gevonden en geprobeerd?
Top, dank je. Ik hou ook niet van zo zoet dat het alleen naar suiker smaakt. Is het dan een aanrader of niet? (als ik geluk heb dat het er nog is..)quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Is wel vaker hier. Wordt ook niet meer aangevuld hoorde ik, alleen sommige versproducten nog
Ander filiaal waar ik langs kwam had nog wel paar repen. Meegenomen. Lekker, zeker voor de prijs heel erg goed!
Mag van mij toch nog wat minder zoet, maar ben dan ook een zeurpiet daarmee
Ik bedoel, die van De Bonte Koe was echt beter maar die prijs was absurd dus dat is geen vergelijking
Je proeft de pistache wel goed, en knapperige kadaifi vind ik erg lekker erbijquote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Top, dank je. Ik hou ook niet van zo zoet dat het alleen naar suiker smaakt. Is het dan een aanrader of niet? (als ik geluk heb dat het er nog is..)
Dank je, ga ik zoeken!quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Je proeft de pistache wel goed, en knapperige kadaifi vind ik erg lekker erbij
Gestoomde kopstukken? Klinkt niet echt lekker. Maar wel benieuwd naar je review!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:35 schreef Blues het volgende:
VK cracker met pindakaas/appelstroop, VK beschuit met kersenjam, 2 uitgeperste sinaasappels, beker melk, thee, koffie, water.
Straks een schaaltje yoghurt met een banaan, wat later nog een notenreep.
Vanaaf iets nieuws proberen, iemand van jullie al eens geprobeerd?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:02 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik had zin in sticky chicken als lunch.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Kipquote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Gestoomde kopstukken? Klinkt niet echt lekker. Maar wel benieuwd naar je review!
Heb je wel gepaste kleding aan op deze eerste rokjesdag van het jaar?quote:
Uiteraardquote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je wel gepaste kleding aan op deze eerste rokjesdag van het jaar?
Heb je wel je benen geschoren 😉quote:
Smelt dat nog een beetje, die vegan kaas?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:23 schreef golfer het volgende:
Nu, als tussendoortje, een halve tosti met gerookt spek en vegankaas.
Niet zo makkelijk als gewone kaas, maar ivm mijn lactose-intolerantie is dit een goed alternatief.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:40 schreef Kanaroe het volgende:
Smelt dat nog een beetje, die vegan kaas?
Heb je problemen met harde kaas zoals Gouda? Daar zou eigenlijk geen lactose meer in moeten zittenquote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet zo makkelijk als gewone kaas, maar ivm mijn lactose-intollerantie is dit een goed alternatief.
Geen idee of ik Goudse kaas kan hebben. Ga ik binnenkort maar eens proberen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb je problemen met harde kaas zoals Gouda? Daar zou eigenlijk geen lactose meer in moeten zitten
Daar zit dan ook geen spatje lactose meer in. Lactose spoelt bij het scheiden van Wrongel en Wei grotendeels uit, en de rest verdwijnt bij harde kazen bij het rijpen. Je zou je er naartoe kunnen tasten door te beginnen met oude en dan extra belegen, belegen..quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Geen idee of ik Goudse kaas kan hebben. Ga ik binnenkort maar eens proberen.
Ik ben sowieso geen kaasliefhebber.
De enige kaas waar ik nooit problemen mee heb is Parmezaanse kaas.
Ik geef t een 7.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:35 schreef Blues het volgende:
Vanaaf iets nieuws proberen, iemand van jullie al eens geprobeerd?![]()
Daar heb ik gelukkig geen last van. Ik drink al tijden lactosevrije melk en eet lactosevrije Alpro yoghurt.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zij probeerde lactosevrije melk, en kreeg promt een Migraine aanval. Niet fijn
Voorgeproefd als avondsnack.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:15 schreef golfer het volgende:
Alvast vandaag voor morgen gemaakt, een AH prei-kerriesoep uit een verspakket. Ik heb er zelfgerookte kippendijfilet-reepjes uit onze rookoven bij gemaakt.
[ afbeelding ]
Ziet er zeker goed uit, dit k&k'tje!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 18:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik geef t een 7.
Krokante kip, groente knapperig, prima kaassaus voor een k&k maaltijd.
[ link | afbeelding ]
Oh wat leuk, bestaat die nogquote:Op zondag 30 maart 2025 12:22 schreef MadMaster het volgende:
Gisteravond @ Schots restaurant Hielander, Alkmaar:
[ afbeelding ]
Wilde schotse hertenbiefstuk, rose gebraden & geserveerd met een rode uien marmalade
Ja, die bestaat nog. We komen er al zo'n 25 jaar.quote:Op zondag 30 maart 2025 14:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh wat leuk, bestaat die nog
Bij elk gerecht een andere whisky.
Zie mijn aanvulling, moest ff zoeken.quote:Op zondag 30 maart 2025 15:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, die bestaat nog. We komen er al zo'n 25 jaar.
Eigenaar Wullie gaat wel richting de pensioengerechtigde leeftijd, dus ik weet niet hoe lang het restaurant nog bestaat. Een overname of voortzetting door de kinderen lijkt me vrijwel uitgesloten. Wie Hielander zegt, zegt Wullie…
Leuk!quote:Op zondag 30 maart 2025 15:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Zie mijn aanvulling, moest ff zoeken.
Goh ja dat zal best dat Wullie al met pensioen gaat.
Lekker?quote:Op zondag 30 maart 2025 15:31 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Imperial Weizen infused met gin
Hij was erg kruidig, ik twijfel nog of het te wasquote:Op zondag 30 maart 2025 17:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekker?
Ik zit aan een 0.0 Grolsch Zomertijd.
Toch vind ik aan alle 0.0 bieren een bepaald metalig smaakje zitten, is dat omdat de alcohol eruit is gehaald?
Héérlijk, maar mij iets te prijzigquote:
wel wat prijzig inderdaad maar in een restaurant krijg je misschien een stukje voor die prijsquote:Op zondag 30 maart 2025 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Héérlijk, maar mij iets te prijzig
On topic: kip teriyaki met japanse roerbakgroenten en zilvervliesrijst.
Vandaag dan als avondeten na de heerlijke buiten de deur lunch.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:15 schreef golfer het volgende:
Alvast vandaag voor morgen gemaakt, een AH prei-kerriesoep uit een verspakket. Ik heb er zelfgerookte kippendijfilet-reepjes uit onze rookoven bij gemaakt.
[ afbeelding ]
Holy shit die prijsquote:
Ik had m gisteren, gelukkig maar eentje gekocht, wat een smerigheid idd zeg, jammer!quote:Op zondag 30 maart 2025 18:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Toetje was nog een pistache ijsje maar nu deze. Die lagen er idd al @:Molo en ook direct de cheesecake meegenomen. Die ligt nog in de vriezer voor een andere keer.
[ link | afbeelding ]
Als je van pistache houdt, hoef je dit niet te nemen. Smaakt naar een chemische amandelsmaak. Lekker hoor, maar 0 pistache.
Er zit ook 8,5% amandel in en 0,1% pistache volgens het etiket.
De reep en pasta hebben ze pas morgen weer en kan pas begin avond halen en dan verwacht medewerker dat het al op is. Dus pech, jammer dan.
dit zijn dan ook wel hele dure van de ekoplaza/marqt, texels lam is ongeveer de helft van de prijs.quote:Op maandag 31 maart 2025 00:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Holy shit die prijs![]()
![]()
Heerlijk maar ik vind dat echt te duur ervoor, bizar. Maar lekker, dat wel!
Interessant! Wat heb je gegeten? Zou niet weten wat het eten daar inhoud. Leuk dat er een restaurant hier isquote:Op maandag 31 maart 2025 00:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik had m gisteren, gelukkig maar eentje gekocht, wat een smerigheid idd zeg, jammer!
Hier vanavond in een Bosnisch restaurant gegeten, heer-lijk![]()
![]()
Lekker!! Geen baklava of ander zoet bladerdeeg zie ik.quote:Op maandag 31 maart 2025 09:52 schreef Karzai het volgende:
Suikerfeest,taart en koekjes op het werk
[ afbeelding ]
Cevapcici, kalfsspiesjes, runderworstjes, gegrilde groenten en lekkere sausjes zoals ajvar en kajmakquote:Op maandag 31 maart 2025 06:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Interessant! Wat heb je gegeten? Zou niet weten wat het eten daar inhoud. Leuk dat er een restaurant hier is
Dat is zeker lekker allemaalquote:Op maandag 31 maart 2025 16:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Cevapcici, kalfsspiesjes, runderworstjes, gegrilde groenten en lekkere sausjes zoals ajvar en kajmak
Ja lekker man!quote:Op maandag 31 maart 2025 17:54 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat is zeker lekker allemaal
GELUKT!!![]()
[ link | afbeelding ]
Vanavond eet ik vegan kipstuckjes met zwarte bonensaus, snijbonen en bruine rijst.
quote:Op maandag 31 maart 2025 12:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik Griekse köfte (met zelfgemaakte Griekse kruidenmix) uit Project Gezond met daarbij gekookte bruine rijst en een salade met ei, komkommer, tomaat, Batavia sla, spitskool en een honing-mosterddressing.
quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:58 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een restant bami goreng met gewokte bami/nasi groenten en daarbij gebakken, met zelfgemaakte bami/nasi-kruidenmix, gemarineerde kippendijfilet-reepjes.
Karsnaaiquote:Op dinsdag 1 april 2025 18:22 schreef Karzai het volgende:
Ik schaam mij een beetje dat ik dit alleen moet opeten, tis genoeg voor vier mensen
[ afbeelding ]
quote:
Lekker genieten en morgen is dit ook allemaal nog goedquote:Op dinsdag 1 april 2025 18:22 schreef Karzai het volgende:
Ik schaam mij een beetje dat ik dit alleen moet opeten, tis genoeg voor vier mensen
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 april 2025 12:58 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik ribeye uit de sousvide die daarna nog even gekaramelliseerd wordt in de pan met daarbij gekruide aardappeltjes uit de oven, gebakken gemengde paddenstoelen, misoboter en botersla met een vinaigrette.
Bracht mij op dit idee.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:29 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wentelteefjes van melkbroodjes.
Oké een heel belangrijke vraag; wat is het geheim van wentelteefjes? Bij mij wordt het altijd een vieze kledder. Terwijl ze goed gemaakt erg lekker zijnquote:Op donderdag 3 april 2025 14:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Bracht mij op dit idee.
Lunch:
[ link | afbeelding ]
Wentelteefje met een beker melk.
Oud brood gebruiken.quote:Op donderdag 3 april 2025 14:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké een heel belangrijke vraag; wat is het geheim van wentelteefjes? Bij mij wordt het altijd een vieze kledder. Terwijl ze goed gemaakt erg lekker zijn
quote:Op donderdag 3 april 2025 14:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Oud brood gebruiken.
https://www.leukerecepten.nl/recepten/wentelteefjes/
Ik gebruik verse melkbroodjes.quote:Op donderdag 3 april 2025 14:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oké een heel belangrijke vraag; wat is het geheim van wentelteefjes? Bij mij wordt het altijd een vieze kledder. Terwijl ze goed gemaakt erg lekker zijn
quote:Op donderdag 3 april 2025 16:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik gebakken tongscharfilets met daarbij gebakken grote rode Argentijnse garnalen en in de oven geroosterde waspeen met sjalot, knoflook, basilicum, karwijzaad, honing en sesamzaad.
Je weet ook dat het een vrij normaal pastagerecht is? En dit dus een lasagne met dezelfde ingredienten.quote:Op donderdag 3 april 2025 19:42 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Nou, ik kan een beetje Spaans en dat tweede woord is niet zo heel erg netjes.
Nee wist ik echt niet. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb het nu even opgezocht. Mijn exuses. Als ik een restaurant had, zou ik nooit een gerecht hoerenpasta noemen.quote:Op donderdag 3 april 2025 19:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je weet ook dat het een vrij normaal pastagerecht is? En dit dus een lasagne met dezelfde ingredienten.
Ik neem aan dat je geen 12 meer bent en dus gewoon normaal hier over heen kan lezen.
En:quote:'Puttana' betekent in het Italiaans prostituee. Er zijn talloos veel verhalen over de oorsprong van dit gerecht, maar tot op heden is het eigenlijk niet duidelijk waar -ie precies vandaan komt. Het enige wat vrijwel zeker is, is dat de pasta is ontstaan in de rosse buurt van Rome.
Italiaans, trolquote:Op donderdag 3 april 2025 19:42 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Nou, ik kan een beetje Spaans en dat tweede woord is niet zo heel erg netjes.
Wentelteefjes schokt je ook elke keer als je het ziet/eet?quote:Op donderdag 3 april 2025 19:57 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Nee wist ik echt niet. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb het nu even opgezocht. Mijn exuses. Als ik een restaurant had, zou ik nooit een gerecht hoerenpasta noemen.
Ooh nog nooit gegeten maar deze fotoquote:Op donderdag 3 april 2025 21:36 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Kippenbouten met friet gegeten.
quote:Op donderdag 3 april 2025 21:36 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Kippenbouten met friet gegeten.
Ik ben onderweg!quote:
Wat is het precies?quote:
Panini met kip cheddar kaas en bbq sausquote:
Waar was dat?quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:09 schreef FutureFairytale het volgende:
Geweldig gebak met 3 soorten vanille (ganache, praliné en nog iets) van een jongen die patissier was in een sterrenrestaurant en voor zichzelf wilde beginnen. Met cappuccino langs het water genieten.
[ link | afbeelding ]upload image online
Lekkerrrr!!!!quote:
Ziet er prachtig uitquote:Op vrijdag 4 april 2025 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben een beetje vroeg vandaag (beetje een rare dag. Dus even vroeg trek, dus dan maar even vast koken en later op de avond even een yoghurtje eten)
Orzo met groentes met mozzarella light
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben een beetje vroeg vandaag (beetje een rare dag. Dus even vroeg trek, dus dan maar even vast koken en later op de avond even een yoghurtje eten)
Orzo met groentes met mozzarella light
[ afbeelding ]
Meestal pleur ik het zo op mijn bord, maar nu wilde ik het eventjes leuk doenquote:
Dat dusquote:
Het oog wil ook watquote:Op vrijdag 4 april 2025 17:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Meestal pleur ik het zo op mijn bord, maar nu wilde ik het eventjes leuk doenslaat natuurlijk nergens op
Echt heerlijk
[..]
Dat dus
Klopt, probeer een beetje meer moeite voor mezelf te doenquote:
En wat heb jij vandaag zoal naar binnen geschoven?quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:21 schreef Newone82 het volgende:
Wat eet iedereen in dit topic ongezond buiten bovenstaande eten ( sla).
En maar afvragen waarom we zo dik zijn in Nederland…..
Lunch was zelfgemaakte tomatensoep met een geroosterde volkoren casino boterham.quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:21 schreef Newone82 het volgende:
Hoe kom je daarbij? Vrijwel alles wat wij eten komt van Project Gezond.quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:21 schreef Newone82 het volgende:
Ja... want ik heb een koffiekopje yoghurt en twee boterhammen en een avondmaal op ja...quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:21 schreef Newone82 het volgende:
Moet wel over mij gaanquote:Op vrijdag 4 april 2025 19:21 schreef Newone82 het volgende:
Heerlijkquote:Op vrijdag 4 april 2025 21:26 schreef capricia het volgende:
Ik hou trouwens ook wel veel van ongezond eten.![]()
Gaan we deze zondag doen.
Een snack-avond met het gezin en een film samen kijken.
Dus heel veel snack-hapjes. Heerlijk toch. Bitterballen en yakitori en vlammetjes of mini loempia's en kaassoufflés voor de tv. Gewoon wat nog in de vriezer aan snacks voorhanden ligt.
Die ene keer in de maand moet kunnen.
Eens.quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heerlijk![]()
Die laatste zin hoeft echt niet.
Al wil je bv komende maandag en dinsdag nog zo'n avond, dan prima!
Ik vind dat iedereen hier gezond eet (behalve ik, want ik ga los in t weekend).
1x per maand snacks, 1x per 2-3 maanden een gebakje, max 1x per week afhaal. Knap hoor!
Dat laatste heb ik ook. Bijvoorbeeld nu 5x Pistache McFlurry in 2 weken van het bestaan op, om te vieren dat het er eindelijk (en helaas tijdelijk) isquote:Op vrijdag 4 april 2025 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Ik let er ook niet altijd zo op.
Ik kook zelf meestal vanaf scratch. Dus 9/10 gewoon normaal.
Maar soms ook snacken omdat je mond er naar staat. Zoals een hamburger met patat als lunch in de dierentuin, omdat dochter eerder uit van school was. Of omdat ze een goed cijfer had. Er is altijd iets te vieren.
Door alles wat je hier ziet gepost. Zie laatste post boven me. Kan niet gezond zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2025 20:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Vrijwel alles wat wij eten komt van Project Gezond.
En wat heb jij vandaag zoal gegeten?
Alleen sla is ook niet gezond.quote:Op zaterdag 5 april 2025 04:38 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Door alles wat je hier ziet gepost. Zie laatste post boven me. Kan niet gezond zijn.
dat jong zit een beetje te trollenquote:
Je geeft geen antwoord op de vraag wat jij zoal gegeten hebt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 04:38 schreef Newone82 het volgende:
Door alles wat je hier ziet gepost. Zie laatste post boven me. Kan niet gezond zijn.
Ga maar wat eten, klinkt alsof je honger hebt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 04:38 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat wat jij deze troll voertquote:Op zaterdag 5 april 2025 11:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag wat jij zoal gegeten hebt.
Grappig, dat openscheuren van die zakjes. Dat heb ik ook iemand anders zien doen die een vlog bijhield op Youtube.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:31 schreef FutureFairytale het volgende:
2 Grote friet gedeeld voor de vsrse friettest, met Belze mayo en chilisaus.
Foto 1 had het meeste smaak. Lekker gul. 1 was Loket 13 en 2 was Oer.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[..]
Lekker zo'n bakkie vis
[..]
Een eind verderop
Holy Sweets in Nijmegen.
Snap niet wat daar grappig (danwel bijna uniek) aan is?quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:36 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Grappig, dat openscheuren van die zakjes. Dat heb ik ook iemand anders zien doen die een vlog bijhield op Youtube.
Ik vind het wel grappig, maar het zal wel aan de locatie liggen. Ik haal gewoon het bakje uit het zakje. Het openscheuren vind ik zelf niet voor de hand liggend, daarom vind ik het grappig. Een ander woord kan er niet aan geven eigenlijk.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Snap niet wat daar grappig (danwel bijna uniek) aan is?
Doe ik ook namelijk
Ik verwachtte wel dat je dat zou zeggen (dat jij het bakje uit het zakje zou halen)quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:41 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig, maar het zal wel aan de locatie liggen. Ik haal gewoon het bakje uit het zakje. Het openscheuren vind ik zelf niet voor de hand liggend, daarom vind ik het grappig. Een ander woord kan er niet aan geven eigenlijk.
Restant zuurkool is in een ovenschotel verwerkt met zelfgemaakte aardappelpuree en knapperig gebakken katenspek on top.quote:Op vrijdag 4 april 2025 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Lunch was zelfgemaakte tomatensoep met een geroosterde volkoren casino boterham.
Voor diner serveerde ik broodjes hotdog met zuurkool (jammie) en toebehoren zoals gebakken uitjes, sausjes etc.
En een vers gemaakte fruitsalade met aardbeien en mango enzo.
Toe was warme appeltaart vers uit de oven met een bolletje vanilleijs. En slagroom voor de liefhebbers.
Daarbij een flesje wit uit Spanje.
Nu aan de koffie.
Gewoon gemiddeld denk ik.
Oh dat wil ik ook weer eens halen. Lekker. Paling.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:32 schreef MadMaster het volgende:
Vers gerookte paling, vanmorgen gehaald bij Eveleens in Burgerveen, op een zacht wit bolletje…
[ afbeelding ]
Heerlijk!quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:32 schreef MadMaster het volgende:
Vers gerookte paling, vanmorgen gehaald bij Eveleens in Burgerveen, op een zacht wit bolletje…
[ afbeelding ]
Ik haal het normaal ook heel uit het zakje! Maar dit werd voor me gedaan. Is ook wel handiger als je beide bakken deelt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:36 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Grappig, dat openscheuren van die zakjes. Dat heb ik ook iemand anders zien doen die een vlog bijhield op Youtube.
Johnny's Burgers bezorgen niet meer op mijn locatie vroeger wel erg jammer.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:36 schreef borisz het volgende:
Johnny Burger kwam twee kipburgers en twee runderburgers brengen.
Veel te veel, maar ja gratis burgers laat je niet liggenen doe ik morgen wel wat mee
De 3 palinkjes vandaag waren 14 Euro.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heerlijk!
Vroeger veel gehad (toen t nog betaalbaar was). Gelukkig is Eveleens nog steeds niet de duurste. Laatste keer hadden ze het wat opgewarmd en dat vond ik wat minder, had ik niet verwacht.
Eergisteren nog wat filets gekocht bij onze vishandel.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:48 schreef capricia het volgende:
Oh dat wil ik ook weer eens halen. Lekker. Paling.
@Newone82quote:Op zondag 6 april 2025 09:35 schreef Newone82 het volgende:
@:Newone82 het is klaar. Je post ontopic, dus wat je eet of gegeten hebt, of je post hier niet.
Voor mij hetzelfde, maar dan met een matze eronder en een kop espresso uit de percolator.quote:Op zondag 6 april 2025 11:36 schreef Blues het volgende:
Brunch met de laatste uitgeperste bloedsinaasappels en een vk boterham met gegrilde beenham en roerei en koffie![]()
[ link | afbeelding ]
Is dat die van de AH?quote:Op zondag 6 april 2025 15:38 schreef golfer het volgende:
Tussendoortje, een warm kaneelbroodje:
[ link | afbeelding ]
Nee. Diepvries van Picnic.quote:
Newone82 vindt hier iets vanquote:Op zondag 6 april 2025 20:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Leuke actie gehad.
15,98 Euro voor 2 grote pizza's naar keuze inclusief bezorgkosten
30cm NY Style Chicken Parmesan met knoflookolie op de rand.
[ link | afbeelding ]
30cm Italian Style High Protein met parmezaan én knoflookolie op de rand.
[ link | afbeelding ]
Dank je, ga ik volgende keer proberen. Denk niet dat er iemand in NL mij inhaalt, mijn teller staat op 6. En die 6e was kut. Voornamelijk wit, half gevuld en wat dus gevuld was ijs met soms een beetje pistache smaak. Eikels.quote:Op maandag 7 april 2025 16:20 schreef Molo het volgende:
Als lunch een Griekse salade
Zojuist na een vermoeiende shoptrip een McFlurry pistache besteld, zonder die koekkruimels. Ben benieuwd of dat lukt en hoe dat uitpakt![]()
@:futurefairytale dit is pas nummer 2 hier, ik ga je no way inhalen maar dat geeft helemaal niets. Genietonnnnn *O
-edit- ja gelukt! Wmb beter zo, die koek maakt het zoet en dat vind ik too much. Die saus is echt lekker
quote:Op maandag 7 april 2025 13:31 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit Project Gezond visburgers met gebakken krieltjes en maiskorrels.
Jammer van de worstjesquote:Op maandag 7 april 2025 18:38 schreef SoS87 het volgende:
Gekruide aardappelpartjes, prei knof-kerrie en kip bbq worsten.
De overgebleven worsten gooi ik weg, ze zijn best vies.
Zo'n bak, voor frigging ¤4,20, moet goed gevuld zijn. Belachelijk veel geldquote:Op maandag 7 april 2025 18:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dank je, ga ik volgende keer proberen. Denk niet dat er iemand in NL mij inhaalt, mijn teller staat op 6. En die 6e was kut. Voornamelijk wit, half gevuld en wat dus gevuld was ijs met soms een beetje pistache smaak. Eikels.
Zonde! Soms heb je dat jaquote:Op maandag 7 april 2025 18:38 schreef SoS87 het volgende:
Gekruide aardappelpartjes, prei knof-kerrie en kip bbq worsten.
De overgebleven worsten gooi ik weg, ze zijn best vies.
Lekker!quote:Op maandag 7 april 2025 19:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Zonde! Soms heb je dat ja
Hier net sushirijst op met paksoi en gebbqde speklapjes
Vraagje uit pure nieuwsgierigheid. Waarvoor dienen die witte pinnetjes in het midden van de pizza?quote:Op zondag 6 april 2025 20:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Leuke actie gehad.
15,98 Euro voor 2 grote pizza's naar keuze inclusief bezorgkosten
30cm NY Style Chicken Parmesan met knoflookolie op de rand.
[ link | afbeelding ]
30cm Italian Style High Protein met parmezaan én knoflookolie op de rand.
[ link | afbeelding ]
Die zorgen ervoor dat de doos je toppings niet raakt.quote:Op dinsdag 8 april 2025 00:18 schreef praadje het volgende:
[..]
Vraagje uit pure nieuwsgierigheid. Waarvoor dienen die witte pinnetjes in het midden van de pizza?
Oh, dat is wel slim zeg.quote:Op dinsdag 8 april 2025 00:28 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Die zorgen ervoor dat de doos je toppings niet raakt.
Ha leuk! Bij die vrouw heb ik afgelopen jaren biest gehaald.quote:
picnicquote:Op dinsdag 8 april 2025 13:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ha leuk! Bij die vrouw heb ik afgelopen jaren biest gehaald.
Wist niet dat ze in de winkels lag. Waar heb je het gekocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |