Het was sowieso vooral nuttig voor de kijker. Buiten het potentieel eindbedrag, en voor 1 kandidaat potentieel het geld in de eigen koffer (in dit geval dus Hilde) is er eigenlijk heel weinig informatie die de overige kandidaten kregen.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:31 schreef Legoblokje het volgende:
Dingetje is wel dat Nimrod zijn koffer in principe wel uit het spel was, de andere kandidaten hadden daar nooit in kunnen kijken of kunnen inschatten wat de waarde was. Als Nimrod de mol is en tot aan Gilles was geraakt (met een lager bedrag), had dit enkel een trucje geweest voor de kijkers en niet voor de kandidaten zelf.
Ik acht de kans toch groter dat de Mol wel minimaal één coupé verder is gekomen.
Het is nog knap lastig om precies te definiëren wat officieel een land is en wat niet, maar ik gok dat ze de ISO 3166-lijst hebben gebruikt: https://nl.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-1quote:Op zondag 30 maart 2025 21:43 schreef Koen66 het volgende:
Feitelijk, als bij die proef Engeland en Schotland niet goed zijn, dan is Nederland dat toch ook niet?
Engeland is een land binnen het Verenigd Koninkrijk, Nederland is een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden
Nee, niet andermans koffer. De eigen koffer natuurlijk.quote:Op zondag 30 maart 2025 23:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kan me totaal niet voorstellen dat de mol tijd/gelegenheid heeft gehad om de bedragen in andermans koffer te wisselen. Kan me alleen ook niet voorstellen dat er zo'n enorme spoiler over wie niet de mol is in aflevering 2 wordt gestopt
Omdat de Mol sowieso de 1000 euro moet wisselen om uit de picture te blijven mocht de Mol niet tot het einde overblijven en een kandidaat heeft vier koffers waarbij op te maken is dat er waarschijnlijk 1000 euro in één van de vier koffers zit.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:02 schreef Yesse het volgende:
Dus waarom als mol kiezen voor zo'n hoog bedrag in je eigen koffer. Dan heb je wel heel veel vertrouwen in je eigen kunnen.
Maar dan kies je als mol dus niet voor mollen (maar 200 euro minder) maar voor een kans op afleiden van het publiek. En daarnaast, het is de eerste test, de kans is zeer groot dat de kandidaat met de meeste antwoorden goed (900 euro) puur toevallig meer vragen goed heeft als de kandidaat met de minste antwoorden goed. Je had net zo goed als mol ¤ 100 kunnen kiezen en dan voor het publiek kunnen benoemen "oooh nou dan weet ik nu dat ik mijn pijlen op anderen moet richten".quote:Op maandag 31 maart 2025 09:19 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Omdat de Mol sowieso de 1000 euro moet wisselen om uit de picture te blijven mocht de Mol niet tot het einde overblijven en een kandidaat heeft vier koffers waarbij op te maken is dat er waarschijnlijk 1000 euro in één van de vier koffers zit.
Als je een hoog bedrag doet zoals Hilde dan zou je kunnen denken dat ze de Mol op het spoor is door een hoge testscore, dus is het niet verrassend dat ze er een paar afleveringen in blijft, terwijl ze ook gewoon de Mol kan zijn.
Conclusie; we kunnen helemaal niks met deze opdracht.quote:Op maandag 31 maart 2025 09:54 schreef Yesse het volgende:
[..]
Maar dan kies je als mol dus niet voor mollen (maar 200 euro minder) maar voor een kans op afleiden van het publiek. En daarnaast, het is de eerste test, de kans is zeer groot dat de kandidaat met de meeste antwoorden goed (900 euro) puur toevallig meer vragen goed heeft als de kandidaat met de minste antwoorden goed. Je had net zo goed als mol ¤ 100 kunnen kiezen en dan voor het publiek kunnen benoemen "oooh nou dan weet ik nu dat ik mijn pijlen op anderen moet richten".
Ik vermoed dat er maar weinig extra info uit de gesprekjes met de mol gehaald kan worden. Dat zou te doorzichtig zijn.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:19 schreef Jane het volgende:
Als we de woorden van Gilles mogen geloven, dan kunnen we Alexy trouwens wel doorstrepen als potentiële mol. Want blijkbaar had de mol bij de drakentoren extra magneetletters bij zich om ongezien op de bordjes te plakken, maar durfde dat uiteindelijk niet aan. Maar ik neem aan dat de 'angst' van de mol niet zo groot was dat 'ie besloot maar helemaal niet aan die opdracht mee te doen en handdoeken te gaan vouwen.
Oh ik vatte de tekst op als dat dat nog steeds een optie was eigenlijk.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:19 schreef Jane het volgende:
Als we de woorden van Gilles mogen geloven, dan kunnen we Alexy trouwens wel doorstrepen als potentiële mol. Want blijkbaar had de mol bij de drakentoren extra magneetletters bij zich om ongezien op de bordjes te plakken, maar durfde dat uiteindelijk niet aan. Maar ik neem aan dat de 'angst' van de mol niet zo groot was dat 'ie besloot maar helemaal niet aan die opdracht mee te doen en handdoeken te gaan vouwen.
O, op zich kán het natuurlijk nog steeds, maar toch zou het in mijn ogen een beetje vreemd zijn om er als mol van te voren al vanaf te zien en gelijk in de andere groep te gaan zitten, waar je je waarschijnlijk niet op voorbereid hebt. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de mol de letters wel bij zich had bij de toren, maar tijdens de opdracht merkte dat ongezien bijplakken niet zou lukken en dus op een andere manier heeft proberen te saboteren.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:06 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Oh ik vatte de tekst op als dat dat nog steeds een optie was eigenlijk.
Volgens mij mag hij maar één keer per aflevering de molkoffer gebruiken? Dus zal voor de trein zijn gegaan ipv de drakentorenquote:Op maandag 31 maart 2025 16:07 schreef Jane het volgende:
[..]
O, op zich kán het natuurlijk nog steeds, maar toch zou het in mijn ogen een beetje vreemd zijn om er als mol van te voren al vanaf te zien en gelijk in de andere groep te gaan zitten, waar je je waarschijnlijk niet op voorbereid hebt. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de mol de letters wel bij zich had bij de toren, maar tijdens de opdracht merkte dat ongezien bijplakken niet zou lukken en dus op een andere manier heeft proberen te saboteren.
Is dat zo? Ik kan me niet herinneren dat dat gezegd is.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:29 schreef Meke het volgende:
[..]
Volgens mij mag hij maar één keer per aflevering de molkoffer gebruiken? Dus zal voor de trein zijn gegaan ipv de drakentoren
jawel, dat heb ik wel zeker gehoord.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan me niet herinneren dat dat gezegd is.
Ik denk dat voor de groep gaan in deze fase ook dom kan zijn, want dan weet iedereen meteen dat jij de mol niet bent. Bovendien was het een heel mooie kans om erachter te komen hoe goed / slecht je score was op de vorige test. Je weet dat vrijwel iedereen er gebruik van zou maken, dus zo enorm kwalijk zullen ze het je niet nemen.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voor jezelf gaan na een afspraak dat je dat niet zou doen is in deze fase van het spel nogal stom.
Al zal Hilde nu wel denken dat een van haar spreidingsdoelwitten de mol is met haar op 1 na best gemaakte test.
Dit was echt bizarquote:Op zondag 30 maart 2025 20:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vond dit weer een opdracht waar te veel kon mislopen. Ze moesten op tijd omhoog/omlaag, ze moesten het anagram vinden, ze moesten de juiste geboortedatum kennen, ze moesten de juiste dieren vouwen en ze moesten die ook nog herkenbaar vouwen.
Dit is echt zo'n opdracht van "oei, niet veel gehaald, blijkbaar goed gemold!" terwijl het perfect normaal is dat je hier weinig haalt. 10 goed samenwerkende kandidaten zonder mol ertussen zouden hier ook niet eens de helft halen.
Sterker nog Alexy tikt gewoon nog een paar keer op -60 seconden.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:13 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dit was echt bizar![]()
En ze moesten ook nog de instructievideos bedienen met een handdoek met kans op -60 seconden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |