abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2025 @ 18:11:25 #126
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217178168
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik vind dat altijd zo'n onzinnig statement. Europa komt weer hard opzetten, en een oorlog tegen de EU in Europa kan China niet winnen. Zelfs met Rusland als proxy geef ik ze geen kans.
Ja, dat gaat net zo goed op voor Europa. Dat zijn ook niet de locaties voor toekomstige conflicten.
Ik denk dat China stiekem nog altijd wel interesse heeft in Buiten-Mongolië.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217178381
quote:
❗️According to the Kremlin's readout,the "Black Sea Initiative" will come into effect after:

◾️Lifting sanctions restrictions on the Russian Agricultural Bank&other financial organizations involved in ensuring operations on international trade in food (including fish products)& fertilizers
quote:
◾️Lifting restrictions on trade finance operations.

◾️Lifting sanctions restrictions on manufacturing and exporting companies food (including fish)and fertilizers, also removing restrictions on the operation of insurance companies with food cargo (in volume number of fish products) and fertilizers.

quote:
◾️Lifting port service restrictions&sanctions on ships under the Russian flag involved in food trade (including fish prunes)& fertilizers.

◾️Lifting restrictions on agricultural supplies to the Russian Federation of machinery&other goods involved in food production(including fish) and fertilizers.

Die financiële zaken die Rusland heeft geregeld zouden betekenen dat de EU wat moet gaan doen? Maar we waren niet betrokken, dus waarom zouden we?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 18:36:35 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217178390
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]
[..]
Die financiële zaken die Rusland heeft geregeld zouden betekenen dat de EU wat moet gaan doen? Maar we waren niet betrokken, dus waarom zouden we?
Dus komt er geen maritieme deal.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_217178404
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus komt er geen maritieme deal.
Ik zie niet echt hoe de VS gaat zorgen dat Rusland weer aan SWIFT wordt aangesloten of schepen mag laten bunkeren in de EU.
pi_217178451
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik zie niet echt hoe de VS gaat zorgen dat Rusland weer aan SWIFT wordt aangesloten of schepen mag laten bunkeren in de EU.
SWIFT is Belgisch en Bart De Wever is een natte krant die gewoon bukt als ome Donald het zegt.
pi_217178506
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]
[..]
sommige zaken als agrarische apparatuur kan de vs gaan leveren of andere landen.

maar de vraag blijft wat krijgt oekraine hiervoor terug, want dit is alleen maar rusland paaien. Verder zal de VS iets moeten gaan bieden voor de EU / oekraine, willen ze dit gedaan krijgen.

en ik geloof echt niet dat de huidige vs zo dom is, dat ze denken dat rusland ooit de VS zal vertrouwen of als bondgenoot zien. rusland heeft alleen autocraten als echte bondgenoten of vazalstaten
pi_217178698
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, dat gaat net zo goed op voor Europa. Dat zijn ook niet de locaties voor toekomstige conflicten.
Ik denk dat China stiekem nog altijd wel interesse heeft in Buiten-Mongolië.
Buiten-Mongolië denk ik niet. Ook in China is er leegloop op het platteland, en dan zit je niet te wachten op nog meer platteland.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:37:49 #133
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217178980
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:54 schreef Scjvb het volgende:
Fijne, en tevens hoopvolle update die onder meer getuigt van Russische goodwill:

LIVE | VS bereiken akkoord met Rusland en Oekraïne over Zwarte Zee
© https://www.telegraaf.nl/(...)aine-over-zwarte-zee
[..]
VS bereiken akkoord met Rusland en Oekraïne over Zwarte Zee

Het Witte Huis heeft zojuist twee verslagen gepubliceerd op haar website van de gesprekken met Rusland en Oekraïne. In de verslagen wordt een akkoord aangekondigd voor een staakt-het-vuren op de Zwarte Zee “om veilige navigatie te garanderen, het gebruik van geweld uit te bannen en het gebruik van commerciële schepen voor militaire doeleinden in de Zwarte Zee te voorkomen”.

De Oekraïense minister van Defensie liet na de bekendmakingen over de Zwarte Zee weten dat "Kiev de verplaatsingen van Russische militaire schepen buiten de Oostelijke Zwarte Zee zal beschouwen als een schending van de overeenkomst". In dat geval zegt de minister dat Oekraïne "het recht heeft op zelfverdediging". De defensieminister zei ook dat derde landen betrokken kunnen worden bij het toezicht op dat staakt-het-vuren.

In beide verklaringen staat ook dat de twee landen zijn overeengekomen om “maatregelen te ontwikkelen voor de uitvoering” van de eerdere overeenkomst om aanvallen op de energie-infrastructuur te stoppen.

Daarnaast zou er ook een akkoord zijn over de uitwisseling van krijgsgevangenen. En Oekraïne zou instemmend dat de VS meehelpt in met die uitwisseling. Daarnaast zouden beide landen akkoord gaan over de terugkeer van de onder dwang overgebrachte kinderen en over een krijgsgevangenenruil. Ook dat nieuws wordt zowel door het Witte Huis als door de Oekraïense defensieminister bevestigd.

De VS geven ook aan Rusland te helpen om de toegang tot de wereldmarkt te herstellen op het gebied van landbouwproducten. Daarnaast geeft het Witte Huis aan dat het blijft werken aan de onderhandelingen tussen beide partijen.

"De Verenigde Staten zijn kroonprins Mohammed bin Salman dankbaar voor zijn leiderschap en gastvrijheid bij het opnieuw faciliteren van deze belangrijke besprekingen in het Koninkrijk Saudi-Arabië", is tot slot te lezen in beide verslagen.
In een woord: art of the deal
Hadden wij maar grote Europeanen die nog leven ;(
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217179313
Man man wat een struisvogels ):O
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217179627
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:52 schreef halfway het volgende:
Man man wat een struisvogels ):O
Ja, en de zelfhaat groeit nog steeds :7
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:10:34 #136
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217179662
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:54 schreef Scjvb het volgende:
Fijne, en tevens hoopvolle update die onder meer getuigt van Russische goodwill:
Jaaa, nou, inderdaad; wat een goodwill. Hulde voor de instemming van de Russen op Amerikaanse afpersing richting UA, waarmee nu de zee is vrijgeven waar inmiddels de halve Russische vloot op de bodem ligt te roesten en de andere helft al maanden opgesloten in havens ligt vanwege de dreiging van UA zee raketten en drones. God wat een historisch gebaar.

Je zou die Russen eens op je verjaardag moeten uitnodigen; fan-tas-tische cadeau's krijg je - echt waar.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:14:51 #137
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217179741
Misschien een stapje in de goede richting om inderdaad eerst die sancties eens op te heffen.
© https://www.telegraaf.nl/(...)latie-met-het-westen

Vandaag
18:39

Rusland: 'Eerst westerse sancties opheffen voordat aanvallen op Zwarte Zee stoppen'

quote:
Het Kremlin zegt dat Rusland akkoord gaat met afspraken over het staken van aanvallen op de scheepvaart op de Zwarte Zee, maar dat dan wel eerst westerse sancties tegen het land opgeheven moeten worden. Rusland wil onder meer af van beperkingen voor de export van kunstmest en landbouwproducten. De Verenigde Staten hebben beloofd om zich daarvoor in te spannen.

Rusland wil weer op de wereldmarkt kunnen handelen in landbouwproducten en zegt dat daarvoor ook andere sancties moeten worden opgeheven. Het gaat onder meer om sancties tegen de Rosselchozbank, die met Russische agrarische bedrijven samenwerkt. Die bank zou ook weer toegang moeten krijgen tot de financiële berichtendienstverlener Swift.

De VS hebben de Russen verder beloofd om te helpen bij het verlagen van de verzekeringskosten voor de scheepvaart en het verbeteren van de toegang tot niet nader gespecificeerde havens.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:22:12 #138
56749 BlaZ
pi_217179864
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:14 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Buiten-Mongolië denk ik niet. Ook in China is er leegloop op het platteland, en dan zit je niet te wachten op nog meer platteland.
Het gaat om de grondstoffen.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:23:36 #139
56749 BlaZ
pi_217179890
quote:
Partial ceasefire in Ukraine should start on March 25, Zelensky says
https://kyivindependent.com/ukraine-russia-partial-ceasefire-may/
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:29:22 #140
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217179967
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:14 schreef Scjvb het volgende:
Misschien een stapje in de goede richting om inderdaad eerst die sancties eens op te heffen.

Vandaag

Rusland: 'Eerst westerse sancties opheffen voordat aanvallen op Zwarte Zee stoppen'
[..]

Ik moet de Poetin criticasters wel nageven: geef Poetin een vinger, en hij pakt je hele hand.

Hij wil wel heel veel en heel snel. Dat kan alleen als je een hele goede positie hebt. We zullen zien of dat ook echt zo is.
Wat opvalt is is dat er geen enkele media meer berichten dat de Russen ezels gebruiken voor hun logistiek, of dat de economie nu écht bijna omvalt, of dat de soldaten allemaal dik zijn en deserteren. Ik hoor ook nooit meer iets over de leopards, phz2000, of f-16's

Ik ben zo benieuwd hoe Oekraïners over 10 of 20 jaar hierop terugblikken en wat hun mening zal zijn over eu-liberalen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217179977
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:14 schreef Scjvb het volgende:

Vandaag

[..]

Waarom moeten wij -Europa- sancties opheffen? We waren niet eens betrokken bij die gesprekken.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:30:31 #142
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217179989
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom moeten wij -Europa- sancties opheffen? We waren niet eens betrokken bij die gesprekken.
Omdat Poetin dat dicteert, en als Trump het daarmee eens is zullen wij dat gewoon gaan doen.
Rutte zei dat laatst ook al.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217180000
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat Poetin dat dicteert, en als Trump het daarmee eens is zullen wij dat gewoon gaan doen.
Rutte zei dat laatst ook al.
Nee hoor
pi_217180102
quote:
The Kremlin has published a list of objects that, allegedly by agreement between the U.S. and Russia, cannot be targeted during the 30-day ceasefire.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ll7yuyo3mc2w
Ah, ze mogen Rusland geen pijn meer doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2025 20:39:33 ]
pi_217180535
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-respect.html#nujij

Denemarken heeft niet de kaarten om dit tegen te gaan. Jaren terug al besloten dat de VS daar de verdediging doet en een basis heeft toegestaan (uitbesteed)z
Vakman pur sang
  dinsdag 25 maart 2025 @ 21:06:39 #146
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217180584
Rupsjeland nooit genoeg.....
quote:
bron: nu.nl 25mar25
...
De Verenigde Staten hebben de afgelopen dagen apart met Rusland en Oekraïne onderhandeld in de Saoedische hoofdstad Riyad. Volgens een verklaring van het Witte Huis is daar afgesproken om een "veilige navigatie op de Zwarte Zee te garanderen". De Zwarte Zee is voor zowel Rusland als Oekraïne belangrijk om producten te exporteren.

In ruil voor Russische medewerking doet Washington een aantal concessies. Zo zal de VS Rusland helpen weer toegang te krijgen tot de wereldmarkt voor landbouw- en meststofproducten. Daarnaast wil Washington Moskou ondersteunen bij het verlagen van de kosten voor maritieme verzekeringen.

In een eerste reactie op het akkoord laat het Kremlin weten akkoord te zijn, maar ook dat het eerst wil dat sommige westerse sancties verdwijnen. Zo wil het dat de Russische landbouwbank weer toegang krijgt tot het internationale betaalsysteem SWIFT.
Ik blijf mij verbazen hoe ze handig blijven proberen om gewoon de sancties op te laten heffen. Toegang tot SWIFT is vooal noodzakelijk om als de wiedeweerga de vastzittende tegoeden, weg te kunnen boeken.

Ik snap ook niet goed waarin de VS precies zelf concessies zou doen, die vooral het aanzien en een mes ind e rug van Oekraïne (be)treffen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 25 maart 2025 @ 21:24:07 #147
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217180834
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:32 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Blijft bijzonder dat er zoveel Rusland sympathisanten zitten op Fok :{ Rusland had gewoon geen enkele reden om Oekraïne binnen te mogen vallen. Het Rusland van Poetin is een agressieve staat die erop uit is om zijn ooit zo grote Sovjet Unie weer terug te willen. Oppositie is niet toegestaan en een leider die zichzelf op de troon houd door alle tegenstand uit te schakelen.
Van de pot gerukt inderdaad. En ze hebben ook nul argumenten |:(

Nul, of kul..

[ Bericht 1% gewijzigd door Parafernalia op 25-03-2025 21:31:17 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 25 maart 2025 @ 21:30:54 #148
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217180933
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:49 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat is al minimaal een half jaar oud nieuws. Ten tweede is het van een private partij, niet van Oekraïne zelf :')

Je suggereert dat er hulpgeld vanuit het Westen besteed wordt aan een skiresort.
Haha, mooi hoe je binnen 5 minuten weer zo'n post om Oekraïne in diskrediet te brengen hebt geneutraliseerd
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_217181060
quote:
18s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:06 schreef Vallon het volgende:
Rupsjeland nooit genoeg.....
[..]
Ik blijf mij verbazen hoe ze handig blijven proberen om gewoon de sancties op te laten heffen. Toegang tot SWIFT is vooal noodzakelijk om als de wiedeweerga de vastzittende tegoeden, weg te kunnen boeken.

Ik snap ook niet goed waarin de VS precies zelf concessies zou doen, die vooral het aanzien en een mes ind e rug van Oekraïne (be)treffen.
Dit zijn klassieke soviet onderhandelingstaktieken. Eis het maximale. En geef nooit toe.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 21:46:04 #150
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_217181145
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Goed voor de handel.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')