Dat ik nooit meer zelf hoef te laden. De auto doet dat geheel zelfstandig voor mij. Niets meer in te pluggen.quote:
Je praat over wat je kent. Met mijn ouders heb ik in 3 huizen gewoond, waarvan er 1 zowel een garage als een oprit had, bij de andere twee stapte je meteen de straat op. Daarna heb ik in 6 andere huizen gewoond, waarvan 1 met een eigen parkeerplaats en dat was in zo'n bloemkoolwijk met alleen voetpaden langs de doorgaande wegen en geen fietspaden. Waarbij je eerst door de steel van de bloemkool de wijk uit moest rijden voor je ergens naar toe kon. Die zijn inderdaad een tijdje heel populair geweest.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heerlijk hoe Hanca en SF als een soort antivaxers in hun mindset blijven zitten tegen alle feiten in
Luxe, maar niet erg efficiëntquote:Op zaterdag 19 april 2025 00:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ik nooit meer zelf hoef te laden. De auto doet dat geheel zelfstandig voor mij. Niets meer in te pluggen.
Lijkt me ideaal.
Precies op de juiste plaats parkeren, met sleuven voor de wielen en een laadplaat die net niet de onderkant van je auto raakt?quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Lief doen.
Ik zit eigenlijk te wachten op inductie laden. Gewoon in het wegdek.
Je stelt'm wel heel simpel nu. Genoeg mensen met modaal salaris die eigen oprit hebben, dat omdat ze vaak al 45 plus zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je gaat het toch met me eens moeten zijn dat het veel waarschijnlijker is dat iemand die minstens 1,5 keer modaal verdient een oprit heeft, dan iemand die onder modaal zit. Er zullen vast enkele gelukkige ondermodale mensen zijn met een oprit, maar dat is echt een zeldzaamheid. Grosso modo is het gewoon een systeem dat de armen benadeelt ten opzichte van de rijkeren.
Al rijdend op de snelweg dacht ik eerder aan.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Precies op de juiste plaats parkeren, met sleuven voor de wielen en een laadplaat die net niet de onderkant van je auto raakt?
Ligt eraan. Als bidirectioneel laden een ding wordt, dan heb je natuurlijk een gigantische opslagcapaciteit.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:00 schreef Hanca het volgende:
Qua electriciteitsnet denk ik trouwens dat thuis laden van je auto uiteindelijk wel weer afgeschaft of iig moeilijker gemaakt gaat worden, snelladen aan de weg gaat al steeds sneller. Met benzine tankt ook niemand thuis. Je auto gewoon laden aan de weg zoals je nu ook doet met je benzineauto lijkt me de toekomst, scheelt ook veel verzwaringen de woonwijken in.
Ja. Dat zou helemaal een feestje zijn. Super lijkt me dat.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als bidirectioneel laden een ding wordt, dan heb je natuurlijk een gigantische opslagcapaciteit.
Een accu die je makkelijk kunt verplaatsen? En waar je ook nog een ritje mee kunt maken als de accu even niet nodig is?quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als bidirectioneel laden een ding wordt, dan heb je natuurlijk een gigantische opslagcapaciteit.
Nee, dat is een EV die je in kunt zetten als thuisbatterij. Overdag laden en dan 's avonds de stroom thuis gebruiken. Zowel de EV als de laadpaal (waar je gebruikt) moeten dat ondersteunen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Een accu die je makkelijk kunt verplaatsen? En waar je ook nog een ritje mee kunt maken als de accu even niet nodig is?
Dit ben ik wel met je eens. Je praat over wat je kent. En behalve die bloemkool-wijken merkt ik ook dat veel Vinex-wijken parkeren op eigen terrein hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je praat over wat je kent. Met mijn ouders heb ik in 3 huizen gewoond, waarvan er 1 zowel een garage als een oprit had, bij de andere twee stapte je meteen de straat op. Daarna heb ik in 6 andere huizen gewoond, waarvan 1 met een eigen parkeerplaats en dat was in zo'n bloemkoolwijk met alleen voetpaden langs de doorgaande wegen en geen fietspaden. Waarbij je eerst door de steel van de bloemkool de wijk uit moest rijden voor je ergens naar toe kon. Die zijn inderdaad een tijdje heel populair geweest.
Ja, jij vindt het geen feit dat mensen met een onder modaal vermogen minder kans hebben op een huis met oprit dan mensen met een bovenmodaal vermogen? Ik vind het echt zeer absurd hoe met een zeer enkele uitzondering die waarheid weg wordt gegooid. Erken gewoon dat het laadpaal systeem over het algemeen alleen weg gelegd kan zijn voor de rijke helft, niet voor mensen die ondermodaal verdienen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heerlijk hoe Hanca en SF als een soort antivaxers in hun mindset blijven zitten tegen alle feiten in
Jouw definitie van "De RijKeN 11!!EINZ" is nu wel duidelijk, mensen met een opritquote:Op zaterdag 19 april 2025 07:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, jij vindt het geen feit dat mensen met een onder modaal vermogen minder kans hebben op een huis met oprit dan mensen met een bovenmodaal vermogen? Ik vind het echt zeer absurd hoe met een zeer enkele uitzondering die waarheid weg wordt gegooid. Erken gewoon dat het laadpaal systeem over het algemeen alleen weg gelegd kan zijn voor de rijke helft, niet voor mensen die ondermodaal verdienen.
Er zullen vast ook wel mensen te vinden zijn met een paar ton op de bank in de sociale huur, weg met alle maatregelen om die mensen te steunen dan. Echt, absurd wat hier wordt gedaan. Alle mensen met ondermodaal hebben een huis met grote voortuin, ja hoor. Nog nooit gehoord van flats, van jaren 30 rijtjeshuizen, maar ook van alle nieuwbouw sociale huur waar zelfs voor- en achtertuin bij elkaar opgeteld niet groot genoeg zijn voor een auto.
Ga toch weg...
Jouw leesbegrip is inmiddels wel duidelijk: rond peuterniveau.quote:Op zaterdag 19 april 2025 08:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jouw definitie van "De RijKeN 11!!EINZ" is nu wel duidelijk, mensen met een oprit
LOL
quote:Op zaterdag 19 april 2025 08:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jouw leesbegrip is inmiddels wel duidelijk: rond peuterniveau.
En je kennis van Nederland is kleiner dan die van de gemiddelde Argentijn.
Dit is dus verre van waar aangezien de provincies met de hoogste inkomens ook veruit het laagste percentage opritten hebben.quote:Ja, jij vindt het geen feit dat mensen met een onder modaal vermogen minder kans hebben op een huis met oprit dan mensen met een bovenmodaal vermogen? Ik vind het echt zeer absurd hoe met een zeer enkele uitzondering die waarheid weg wordt gegooid. Erken gewoon dat het laadpaal systeem over het algemeen alleen weg gelegd kan zijn voor de rijke helft, niet voor mensen die ondermodaal verdienen.
Ik woon niet in de randstad. Juist de wat grotere plaatsen buiten de randstad zie je helemaal geen opritten, omdat er genoeg parkeerruimte langs de straat is. Met parkeervakken, waardoor een oprit in je voortuin verboden is (er ligt dan namelijk een parkeervak voor), zelfs al is die groot genoeg.quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:52 schreef BlaZ het volgende:
Het lijkt eerder een opinievorming vanuit de randstad zonder daarmee enige rekening met de rest van het land te houden.
En je kunt er zelfs in rijden als je hem even niet nodig hebt als accu. Wel thuiswerken of met de fiets naar het werk.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, dat is een EV die je in kunt zetten als thuisbatterij. Overdag laden en dan 's avonds de stroom thuis gebruiken. Zowel de EV als de laadpaal (waar je gebruikt) moeten dat ondersteunen.
Een nieuwere Enyaq ondersteunt dit vanuit technisch perspectief wel. De software die hiervoor nodig is, is volgens mij nog niet beschikbaar.
Schat , zet de afwasmachine es uit, ik moet even naar het tuincentrum,quote:Op zaterdag 19 april 2025 11:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En je kunt er zelfs in rijden als je hem even niet nodig hebt als accu. Wel thuiswerken of met de fiets naar het werk.
Dat kan natuurlijk, in kleinere dorpen hebben zelfs de sociale huurwoningen vaak een oprit. De relatie tussen rijk/arm is er niet zo, er is vooral een groot verschil tussen stad en platteland.quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik woon niet in de randstad. Juist de wat grotere plaatsen buiten de randstad zie je helemaal geen opritten, omdat er genoeg parkeerruimte langs de straat is. Met parkeervakken, waardoor een oprit in je voortuin verboden is (er ligt dan namelijk een parkeervak voor), zelfs al is die groot genoeg.
Qua inkomen natuurlijk niet, de inkomens liggen in de randstad flink hoger. Dat de welvaart daar lager is spreekt voor zich, maar dat is enkel een uiting van de té hoge bevolkingsdichtheid.quote:Daarnaast woont juist de arme helft voor het grootste deel ook in de randstad. In flats, daar heb je helemaal geen kans op opladen van je eigen zonnepanelen.
Je gaat dus je eigen laadpaal neerzetten. Zolang dat op privéterrein is kan dat, aan de openbare weg mag meestal alleen de gemeente dat doen. Je kunt dan een laadpaal aanvragen maar die is dan door iedereen te gebruiken.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:52 schreef capricia het volgende:
Ik zie dit soort oplossingen steeds vaker.
De driefasen kabel voor een eventuele laadpaal wordt dan vanuit de achtertuin onder de tegels zo naar de prive parkeerplaats getrokken.
Dit is een interessant idee.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, dat is een EV die je in kunt zetten als thuisbatterij. Overdag laden en dan 's avonds de stroom thuis gebruiken. Zowel de EV als de laadpaal (waar je gebruikt) moeten dat ondersteunen.
Een nieuwere Enyaq ondersteunt dit vanuit technisch perspectief wel. De software die hiervoor nodig is, is volgens mij nog niet beschikbaar.
Qua inkomen juist wel. 21% van de mensen onder de armoedegrens woont in de grote steden: https://www.vpro.nl/progr(...)moede-nederland.html.quote:Op zaterdag 19 april 2025 11:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Qua inkomen natuurlijk niet, de inkomens liggen in de randstad flink hoger. Dat de welvaart daar lager is spreekt voor zich, maar dat is enkel een uiting van de té hoge bevolkingsdichtheid.
Flats hebben sowieso geen zonnepanelen en staan meestal in gebieden met fatsoenlijk openbaar vervoer.
Er ligt bij ons voor de helft van de straat een straat tussen de parkeervakken en de huizen. Gaat de gemeente echt 40 keer de straat open breken om een lijntje van huis naar parkeervak te maken? En krijgt ieder huis dan een eigen parkeervak?quote:Op zaterdag 19 april 2025 11:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je gaat dus je eigen laadpaal neerzetten. Zolang dat op privéterrein is kan dat, aan de openbare weg mag meestal alleen de gemeente dat doen. Je kunt dan een laadpaal aanvragen maar die is dan door iedereen te gebruiken.
Zoals ik zei woon ik nu in een flatgebouw en alhoewel ik ook een garage en parkeerplaats heb grenzen die beide niet aan mijn appartement en zijn ze ook niet bruikbaar voor opladen. Dus die tel ik niet mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |