Beste optie is om die software in die laadpaal slim te maken. En mensen daar een incentive voor te geven dat te gebruiken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is het voor de particulier, de verbruiker, ideaal. Ben ik het helemaal mee eens. De vraag die we ons alleen moeten stellen is: is het voor de samenleving ook ideaal als honderden auto's tegelijk aan die lader in een woonwijk staan? En jij wil dan wel wachten, genoeg mensen zullen gewoon hun auto zo snel mogelijk vol willen hebben.
Veel rijtjeswoningen hier met enkel de voortuin als tuin. En waarop ook 1 opstelplaats voor een auto verplicht is.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de huizen hebben dat? De gemiddelde sociale huurwoning?
Je zult weinig mensen onder modaal vinden met een huis met een oprit. Het is dus sowieso de rijke helft.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De rijken zijn mensen met een eigen oprit?
Oh boy, ik wist dat inflatie erg had ingeslagen, maar dit slaat alles
Okay, jij vind dus mensen met een oprit of garage rijk,quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de huizen hebben dat? De gemiddelde sociale huurwoning?
Mwah. Hele bloemkool-wijken zijn zo opgezet. Parkeren in je voortuin.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je zult weinig mensen onder modaal vinden met een huis met een oprit. Het is dus sowieso de rijke helft.
Geld verdienen met energie verbruiken is iets extreem tijdelijks, dat is over zodra we genoeg batterijvoorraad hebben of het Europese net goed gekoppeld is.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Beste optie is om die software in die laadpaal slim te maken. En mensen daar een incentive voor te geven dat te gebruiken.
Als ik slim-laden inschakel, krijg ik daar per laadsessie gewoon geld voor.
Lijkt me een goede drijfveer voor veel mensen.
Als je iedereen gelijkwaardig behandelt (artikel 1 van de grondwet), dan moet je dat ook naar inkomen doen. Als je uitgaat van het gemiddelde en iedereen hetzelfde bedrag laat betalen, lachen de rijkere mensen er om, terwijl de armere mensen in de schuldsanering terecht komen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is wel zo typisch links denken. Iets wat helpt met CO2 via belastingen onaantrekkelijk maken omdat mensen die kunnen investeren er voordeel bij hebben.
Sowieso is die opbrengst minimaal, uiteindelijk een paar tientjes per maand. Als je daarop belasting gaat heffen is ieder voordeel al snel weg.
Bovengemiddeld is het woord.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Okay, jij vind dus mensen met een oprit of garage rijk,
![]()
![]()
![]()
![]()
Je gaat het toch met me eens moeten zijn dat het veel waarschijnlijker is dat iemand die minstens 1,5 keer modaal verdient een oprit heeft, dan iemand die onder modaal zit. Er zullen vast enkele gelukkige ondermodale mensen zijn met een oprit, maar dat is echt een zeldzaamheid. Grosso modo is het gewoon een systeem dat de armen benadeelt ten opzichte van de rijkeren.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah. Hele bloemkool-wijken zijn zo opgezet. Parkeren in je voortuin.
Kijk maar eens in Maarssenbroek bijvoorbeeld.
Dat is nu niet echt een rijke buurt ofzo.
Ik durf te wedden dat er veel meer rijtjeshuizen zijn waar je de de auto hoogstens naast de stoep kunt zetten.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:18 schreef capricia het volgende:
Dit zijn echt niet 'de rijke' mensen hoor.
[ afbeelding ]
Het gaat over het opvangen van energie van de zon. Daar hoeft de overheid helemaal niet tussen te zitten met belastingenquote:Op vrijdag 18 april 2025 23:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je iedereen gelijkwaardig behandelt (artikel 1 van de grondwet), dan moet je dat ook naar inkomen doen. Als je uitgaat van het gemiddelde en iedereen hetzelfde bedrag laat betalen, lachen de rijkere mensen er om, terwijl de armere mensen in de schuldsanering terecht komen.
Wat we dus doen is de beloning schalen naar de betaling. Ben je arm en kun je maar weinig betalen, dan krijg je ook weinig. En heb je ook niet de mogelijkheid te investeren in dingen die je leven op termijn goedkoper maken. Zo worden de rijken rijker en de armen armer, afgezet tegen de inflatie en de kosten van het levensonderhoud.
Dat vinden we rechtvaardig.
Ongetwijfeld.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat er veel meer rijtjeshuizen zijn waar je de de auto hoogstens naast de stoep kunt zetten.
Nee, er zijn ongetwijfeld ook hele dure appartementen midden in de stad, met alleen parkeerplaatsen voor het personeel en een paar bezoekers. En bovenwoningen waarbij je moet parkeren op de parkeerplaats van de winkel. Daarom ga je normaal gesproken van de meerderheid uit en niet de uitzonderingen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Maar doen alsof dit 'de rijken' zijn, terwijl er hele wijken in de jaren 70 inclusief sociale huur op die manier opgezet zijn, kan echt niet hoor.
Jij komt met wat uitzonderingen en gaat daar dan grappig over doen, terwijl je heel goed weet dat het over het algemeen wel klopt. Dergelijk trollgedrag ben ik niet echt van je gewend.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Maar doen alsof dit 'de rijken' zijn, terwijl er hele wijken in de jaren 70 inclusief sociale huur op die manier opgezet zijn, kan echt niet hoor.
[ afbeelding ]
Dat is geen troll-gedrag. Ik ben opgegroeid in zo'n jaren '70 wijk. En die zijn er veel. Ook nu worden dit soort woningen rondom Utrecht nog veel gebouwd. Parkeren in je voortuintje.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij komt met wat uitzonderingen en gaat daar dan grappig over doen, terwijl je heel goed weet dat het over het algemeen wel klopt. Dergelijk trollgedrag ben ik niet echt van je gewend.
En sowieso staan er op foto 1 een stuk duurdere auto's dan er in mijn wijk staan, ik denk dat ze daar idd wel bovenmodaal zitten.
En ik had het ook niet over de rijksten, maar over de rijkere helft. De arme helft heeft over het algemeen geen oprit, zo simpel is het. Maar die hebben pech, terwijl de rijke helft lekker geld verdient met het leegrijden van hun accu. Belachelijk.
Ah, van die wijken naar Amerikaans model. Ja, die kom je hier af en toe wel eens tegen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is geen troll-gedrag. Ik ben opgegroeid in zo'n jaren '70 wijk. En die zijn er veel. Ook nu worden dit soort woningen rondom Utrecht nog veel gebouwd. Parkeren in je voortuintje.
En met de invoering van betaald parkeren in heel de gemeente Utrecht, weet ik dat veel mensen in bijv Vleuten (maar ook elders in de gemeente) hier ook mee bezig zijn.
Sommige van die woningen liggen zelfs nog rug aan rug. Dus links en rechts buren en ook in je rug. Dus geen achtertuin, maar meteen het huis van je achterbuurman eraan vast. Heb je alleen een voortuin, en daar moet je verplicht je auto opstellen.
Ik weet niet over welke palen jij hebt, maar die laadpaal thuis werkt gewoon op 230 volt wisselspanning. Bovendien is een laadpaal niet strikt noodzakelijk, maar wel aanbevolen i.v.m. de ingebouwde beveiliging en de mogelijkheid om de tijd te bepalen wanneer er opgeladen moet worden. Zoiets kan ook:quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verbod is wel te handhaven, die palen hebben een veel hoger voltage dan een gewoon stopcontact. Dat kun je gewoon verbieden.
Verder heeft jouw voorstel geen enkele zin bij mensen met leaseauto's die gewoon hun factuur in kunnen leveren bij de baas. En dat zijn heel erg veel auto's.
Het vermogen wordt bepaald door de maximale stroom van je eindgroep. Thuis is dat meestal 16A x 230V = 3680W per fase. Bij 3 fasen is dat 11040W. En je energiefactuur bij je werkgever neerleggen is niet echt zinvol als er ook privégebruik in zit. En al helemaal niet zinvol als je over zonnepanelen beschikt omdat niet duidelijk wordt welk deel van het net komt en welk deel van jezelf.quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:35 schreef Hanca het volgende:
En de laadpalen hebben een hoger vermogen. Een verbod op opladen gaat niet, ik had het dan ook over een verbod op laadpalen. Laadpalen onder de omgevingswet plaatsen is vrij simpel. Een gewoon stopcontact, dat kun je niet verbieden en dat kan qua electriciteitsnet ook geen probleem zijn.
Ik weet echt wel waar ik het over heb, ook al heb ik zelf geen laadpaal. De meeste laadpalen hebben niet voor niets een eigen groep. Een stopcontact is 2,3KW, een laadpaal 11KW.
Een bloemkoolwijk is een bepaalde type bouw uit de jaren 70.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, van die wijken naar Amerikaans model. Ja, die kom je hier af en toe wel eens tegen.
Ik denk dat het veel lease-wagens zijn. Daar werkt het als volgt:quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het vermogen wordt bepaald door de maximale stroom van je eindgroep. Thuis is dat meestal 16A x 230V = 3680W per fase. Bij 3 fasen is dat 11040W. En je energiefactuur bij je werkgever neerleggen is niet echt zinvol als er ook privégebruik in zit. En al helemaal niet zinvol als je over zonnepanelen beschikt omdat niet duidelijk wordt welk deel van het net komt en welk deel van jezelf.
Net als een Amerikaanse buitenwijk, maar dan met kleinere huizen die dichter op elkaar staan. En waar je een auto voor nodig hebt omdat er weinig of geen voetpaden of fietspaden zijn. En dus met parkeerplaatsen en/of garages voor iedere bewoner.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ene bloemkoolwijk is een bepaalde type bouw uit de jaren 70.
Een woonerfwijk, ook wel genoemd. Ik weet niet of woonerfwijken Amerikaans zijn, eigenlijk. Is volgens mij typisch Nederlands.
De opvolger daarvan is de Vinex.
Nee. Niet dus.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Net als een Amerikaanse buitenwijk, maar dan met kleinere huizen die dichter op elkaar staan. En waar je een auto voor nodig hebt omdat er weinig of geen voetpaden of fietspaden zijn. En dus met parkeerplaatsen en/of garages voor iedere bewoner.
Lief doen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heerlijk hoe Hanca en SF als een soort antivaxers in hun mindset blijven zitten tegen alle feiten in
Wat verwacht je daarvan?quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:09 schreef capricia het volgende:
Ik zit eigenlijk te wachten op inductie laden. Gewoon in het wegdek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |