Hoe zie je de aanhang van de pinksterbeweging etc., in die context?quote:Op zondag 8 maart 2026 12:34 schreef Cruzinats het volgende:
Mijn punt is; het zijn altijd die knettergekke figuren die zich aangetrokken voelen tot de Islam, mensen waar gewoon wat mis mee is of niet zo lekker liggen in de samenleving.
quote:Op zondag 8 maart 2026 13:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
De religie van God is geen uitvinding van mens.
Ja dat weet ik maar je draait er nu omheen.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weet je zelf nog waar het over gaat?
Als jij je leven in wil richten op basis van pre-middeleeuws gedachtegoed, lekker doen. Laat de rest met rust.
Je kunt racisme er steeds bijslepen, maar je hebt nog steeds niet uitgelegd wat dat met religiekritiek te maken heeft.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:34 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar je draait er nu omheen.
Zoals aangegeven is racisme een verouderde manier van denken die niet past bij 2026. Islam is daarentegen universeel en tijdloos.
In combinatie met het nieuws over toenemende mentale problemen bij vrouwen is dit ergens wel begrijpelijk.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:07 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ze zoeken een uitweg en die vinden zij schijnbaar eerder in de Islam dan iets anders. Zolang jij dat niet onderzoekt dan blijf jij inderdaad rondgaan met vraagtekens in je hoofd.
Je geeft geen antwoord op mijn vragen.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hoop vraagtekens. Wat over minderjarigen die zwanger raken in het westen? Wat over de vrouwenmoorden in het westen? Wat over de prostitutie in het westen? Wat over de gemiddeld 22000 Nederlandse sekstoeristen die zich jaarlijks schuldig maken aan kindermisbruik in andere landen? Wat over het pedofilieprobleem in Nederland??? Zo kunnen we lang doorgaan kerel.
Onderzoek laat toch zien dat het niet bij kritiek blijft, maar dat racisme en discriminatie in Nederland al jarenlang een stelselmatig probleem zijn?quote:Op zondag 8 maart 2026 14:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kunt racisme er steeds bijslepen, maar je hebt nog steeds niet uitgelegd wat dat met religiekritiek te maken heeft.
Wat je verder van de islam vindt zal me worst wezen. Standaard conservatief gezwam dat juist zeer gedateerd is.
Het toont aan dat men niets uit de geschiedenis heeft geleerd, opnieuw laat men religieuze leiders vrij spel bij gemakkelijk beïnvloedbare mannen, terwijl we weten dat dit in het verleden tot slachtingen heeft geleid.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:34 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar je draait er nu omheen.
Zoals aangegeven is racisme een verouderde manier van denken die niet past bij 2026. Islam is daarentegen universeel en tijdloos.
Daar heb ik soms ook mijn bedenkingen bij, het pluspunt is dan wel weer dat de pinksterbeweging niet zo kwaadaardig is als de islam, katholieken of orthodoxen. Ik heb ook het idee dat de evangelische beweging veel minder bezig is om dmv politiek en instituties haar ideeën door te drukken.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe zie je de aanhang van de pinksterbeweging etc., in die context?
Die slachtofferrol staat je trouwens heel slecht. Dat is wat me nog het meeste irriteert, het geven van een slechte naam aan alle allochtonen.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Onderzoek laat toch zien dat het niet bij kritiek blijft, maar dat racisme en discriminatie in Nederland al jarenlang een stelselmatig probleem zijn?
Je moet het zo zien er zijn honderden vereringen van 1 god met allemaal andere regels.quote:
quote:Op zondag 8 maart 2026 14:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Islam ziet de vrouw als gelijkwaardig aan de man".
Daar zijn de meningen stevig over verdeeld.
Ook bij de onderzoekers was de vraag naar racisme groter dan het aanbod.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Onderzoek laat toch zien dat het niet bij kritiek blijft, maar dat racisme en discriminatie in Nederland al jarenlang een stelselmatig probleem zijn?
Ook een manier om vragen te ontwijken.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hoop vraagtekens. Wat over minderjarigen die zwanger raken in het westen? Wat over de vrouwenmoorden in het westen? Wat over de prostitutie in het westen? Wat over de gemiddeld 22000 Nederlandse sekstoeristen die zich jaarlijks schuldig maken aan kindermisbruik in andere landen? Wat over het pedofilieprobleem in Nederland??? Zo kunnen we lang doorgaan kerel.
Er is alleen niet zoiets als "de islam". Dat zou wel lekker makkelijk zijn - nuance is maar lastig - maar de praktijk is gelukkig een stuk weerbarstiger.quote:
Terwijl moslims de grootste racisten zijn. Het zou goed zijn als daar eens onderzoek naar wordt gedaan maar helaas durft niemand dat aan.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als moslims iets willen, maar hun zin niet krijgen, wordt dat al racisme genoemd.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dikke vette leugen.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Islam ziet de vrouw als gelijkwaardig aan de man".
Daar zijn de meningen stevig over verdeeld.
De islam gooit de rest van de wereld ool over één kam: 'Kuffar'.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is alleen niet zoiets als "de islam". Dat zou wel lekker makkelijk zijn - nuance is maar lastig - maar de praktijk is gelukkig een stuk weerbarstiger.
quote:Op zondag 8 maart 2026 13:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Is racisme anders een nieuwe uitvinding of is dat ook al een paar honderd jaar oud? Denken dat racisme nog een onderdeel kan zijn van hedendaagse samenleving laat zien hoe verouderd en rot die mentaliteit is. Islam daarentegen is universeel en niet gekoppeld aan een tijd. De religie van God is geen uitvinding van mens.
Dit dus, te laf om gewoon antwoord te geven. Maar meteen weer met allerlei (totaal niet relevante) tegenvragen komen.quote:Op zondag 8 maart 2026 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeveel knapen krijgen de dames in het paradijs, Werkperd?
Grappig ook dat je eerst heel mild begint te lullen over diversiteit en één Nederland en samen leven en samen doen, om uiteindelijk wanneer je religie niet met ja en amen wordt geaccepteerd maar gewoon weer je standaard anti-Westerse meuk op te hoesten, die natuurlijk alleen genezen kan worden met het medicijn islam.
Hou toch op man, wat een clownshow. Het is echt steevast hetzelfde.
Of omdat ze bang zijn anders gestenigd te wordenquote:Op zondag 8 maart 2026 13:59 schreef Werkperd het volgende:
[..]
In die retoriek trapt ook niemand meer in. Steeds meer vrouwen wereldwijd bekeren zich ondanks de propaganda tot de Islam. Het is niet omdat ze gek zijn, maar verlost willen worden van liberale levensstijl die de vrouw eerder neerzet als een lustobject dan een gelijkwaardige geslacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |