abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220291638
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 11:53 schreef torentje het volgende:
Het is zorgwekkend dat de religieuze leiders steeds gemakkelijk beïnvloedbare mannen vinden om hun verderfelijke plannen te kunnen uitvoeren.
Ik weiger te geloven dat iemand zo naïef is (en dat zegt veel op dit forum).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220291641
Een voordeel is dat het niet lang meer duurt voordat de zure generatie x volledig uit het werkleven verdwijnt. Ik heb het idee dat de generaties erna veel bewuster en toleranter zijn.
  zondag 8 maart 2026 @ 12:46:46 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220291654
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:45 schreef Werkperd het volgende:
Een voordeel is dat het niet lang meer duurt voordat de zure generatie x volledig uit het werkleven verdwijnt. Ik heb het idee dat de generaties erna veel bewuster en toleranter zijn.
Bewust van wat en tolerant waarvoor?

Als we zuurheid gaan meten kunnen we iets beter terecht bij religieuzen en hun dwingelandij en regelzucht.

Afgaande op het laatste SCP rapport hieromtrent, mogen we verder intolerantie vooral vinden in conservatief religieuze groepen. Wellicht leuk als daar de zuurheid afneemt en men iets bewuster en toleranter wordt.

Gaat niet gebeuren, want het is altijd eenrichtingsverkeer bij de heilige boeken wapperaars.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220291655
quote:
4s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:43 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Er zijn ook genoeg moslimvrouwen die geen hooffdoek dragen. Die fanatieke bekeerlingen die dan gelijk hoofddoek en al gaan dragen, soms gaan ze nog verder. Zijn in mijn ogen wel echt clowns.
Hoofddoek maar uiteraard wel met een dikke laag make-up om de ongeloofwaardigheid nog wat extra te benadrukken.
pi_220291673
quote:
Ja, vooral voor vrouwen :P
pi_220291687
twitter

Ondertussen in theUK, islamieten op paarden die mensen bang maken en de politie staat er bij voor de sier.

Wat een land joh. :')
Vakman pur sang
pi_220291696
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bewust van wat en tolerant waarvoor?

Als we zuurheid gaan meten kunnen we iets beter terecht bij religieuzen en hun dwingelandij en regelzucht.
Ah daar heb je zo n fossiel die in een museum hoort te zijn.

Bewust dat discriminatie en racisme niet thuishoort in 2026 en dat de samenleving in Nederland niet alleen bestaat uit Nederlanders met een Nederlandse cultuur. Nederland is divers en daar haalt het zijn kracht vandaan. Samen hebben we Nederland opgebouwd en samen horen we te genieten van gelijke rechten.
  zondag 8 maart 2026 @ 12:56:51 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220291715
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Bewust dat discriminatie en racisme niet thuishoort in 2026 en dat de samenleving in Nederland niet alleen bestaat uit Nederlanders met een Nederlandse cultuur. Nederland is divers en daar haalt het zijn kracht vandaan. Samen hebben we Nederland opgebouwd en samen horen we te genieten van gelijke rechten.
Mensen geloven anno 2026 blind in teksten geschreven tussen 100 en 700 na Christus, maar ik ben een fossiel.

Dit ga je niet wennen, werkperd. Al was het maar vanwege het feit dat religie geen zak met ras te maken heeft en je die geliefde kaart ook kwijt bent.

Ga eerst de discriminatie en intolerantie in kerken en moskeeën maar eens aanpakken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220291742
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik weiger te geloven dat iemand zo naïef is (en dat zegt veel op dit forum).
Toch vinden de religieuze leiders nog steeds snel gemakkelijk beïnvloedbare mannen.
  zondag 8 maart 2026 @ 13:12:04 #210
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220291802
quote:
Goh een moslim die, mensen die niet zo happig zijn op een religie die vrouwen en anders geaarden als 2e rangs burgers beschouwd, zuur noemt. Die zag ik niet aankomen zeg. Gooi er anders nog even de term discriminatie tegenaan. Sowieso, een moslim die het woord tolerant in de mond neemt. :')
pi_220291809
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 13:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Toch vinden de religieuze leiders nog steeds snel gemakkelijk beïnvloedbare mannen.
Dat was niet.......laat ook maar.
pi_220291922
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:17 schreef blomke het volgende:

[..]
Zijn we het daar over eens (uniek). Overigens was dat al eeuwen geleden het geval: kruistochten, inquisitie, Reveille.
Het toont aan dat men niets uit de geschiedenis heeft geleerd, opnieuw laat men religieuze leiders vrij spel bij gemakkelijk beïnvloedbare mannen, terwijl we weten dat dit in het verleden tot slachtingen heeft geleid.
pi_220291986
quote:

[..]

Ik zou ook het liefst willen dat iedereen, alle bevolkingsgroepen en religies allemaal in harmonie met elkaar kunnen samen leven maar de realiteit is anders helaas.
  zondag 8 maart 2026 @ 13:43:30 #214
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220292035
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 13:38 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Ik zou ook het liefst willen dat iedereen, alle bevolkingsgroepen en religies allemaal in harmonie met elkaar kunnen samen leven maar de realiteit is anders helaas.
Ik zou het liefst willen dat er helemaal geen religies zouden bestaan en dat dit soort onzin zich nooit ontwikkeld had. Dat had heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel ellende gescheeld in het heden en verleden!
"Hoka Hey!"
pi_220292056
quote:
Nederland is divers en daar haalt het zijn kracht vandaan.
"Diversiteit is onze grote kracht..!"

Vaker gehoord, deze uitspraak. Maar nooit uitgelegd hoe dat dan werkt?

Tot dusver leidt diversiteit vooral tot een low-trust samenleving.
pi_220292091
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[ x ]

Ondertussen in theUK, islamieten op paarden die mensen bang maken en de politie staat er bij voor de sier.

uk is echt aan het verliezen. Bizar. We zijn in NL echt nog lang niet daar, laten we dat ook zo houden
  zondag 8 maart 2026 @ 13:50:31 #217
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220292097
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 13:45 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Zeg maar gerust een shithole samenleving, die qua normen en waarden hard de afgrond in flikkert 🤮
"Hoka Hey!"
  zondag 8 maart 2026 @ 13:51:40 #218
117098 Hathor
Effe niet
pi_220292104
quote:

[..]

Daar gaan we weer. Jullie hebben helemaal niks opgebouwd, omdat jullie pas eind jaren 60, begin jaren 70 naar Nederland kwamen en toen was er helemaal niks meer op te bouwen. Nog niet een steen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220292125
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 13:43 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ik zou het liefst willen dat er helemaal geen religies zouden bestaan en dat dit soort onzin zich nooit ontwikkeld had. Dat had heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel ellende gescheeld in het heden en verleden!
Sommigen hebben veel steun aan hun geloof en van de meeste religies hebben we op dit moment weinig hinder.
  zondag 8 maart 2026 @ 13:53:18 #220
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220292126
Er bestaat geen multiculturele samenleving.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  zondag 8 maart 2026 @ 13:56:16 #221
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_220292156
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[ x ]

Is wel binnen de context van pro- tegen anti-Khamenei Iraniërs tijdens een protest he.

Die post wekt meer de suggestie dat er opeens een stel verdwaalde Ottomanen te paard zijn opgedoken die willekeurige Britten achterna zitten met een kromzwaard. :') Of een sharia-politie ofzo.

Wel typisch weer, die laffe houding van de bobbies.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 08-03-2026 14:16:16 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 8 maart 2026 @ 13:56:30 #222
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220292161
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 13:53 schreef MisterFox het volgende:
Er bestaat geen multiculturele samenleving.
Dit. Islam en andere normen en waarden gaan gewoon niet samen.

De verdraagzaamheid moet daarbij altijd van 1 kant komen, en dat is geen "samen".

De islam dominineert en dat zit verankerd in de islamitische doelstelling; heersen en overheersen (met of zonder geweld) en dat vanuit de bedriegelijke exclamatie dat de islam vrede is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 08-03-2026 14:05:07 ]
pi_220292174
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mensen geloven anno 2026 blind in teksten geschreven tussen 100 en 700 na Christus, maar ik ben een fossiel.

Dit ga je niet wennen, werkperd. Al was het maar vanwege het feit dat religie geen zak met ras te maken heeft en je die geliefde kaart ook kwijt bent.

Ga eerst de discriminatie en intolerantie in kerken en moskeeën maar eens aanpakken.
Is racisme anders een nieuwe uitvinding of is dat ook al een paar honderd jaar oud? Denken dat racisme nog een onderdeel kan zijn van hedendaagse samenleving laat zien hoe verouderd en rot die mentaliteit is. Islam daarentegen is universeel en niet gekoppeld aan een tijd. De religie van God is geen uitvinding van mens.
pi_220292194
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 13:12 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Goh een moslim die, mensen die niet zo happig zijn op een religie die vrouwen en anders geaarden als 2e rangs burgers beschouwd, zuur noemt. Die zag ik niet aankomen zeg. Gooi er anders nog even de term discriminatie tegenaan. Sowieso, een moslim die het woord tolerant in de mond neemt. :')
In die retoriek trapt ook niemand meer in. Steeds meer vrouwen wereldwijd bekeren zich ondanks de propaganda tot de Islam. Het is niet omdat ze gek zijn, maar verlost willen worden van liberale levensstijl die de vrouw eerder neerzet als een lustobject dan een gelijkwaardige geslacht.
pi_220292221
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 13:45 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Dat denkbeeld komt alleen uit rechtse hoeken. Wie zijn die rechtse mensen dan? Welke bijdrage leveren zij aan de maatschappij? Ik ken ze, werk met ze en negen van de tien keer heb je er niets aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')