Ik snap dit (VVD) beleid niet. Als je bezwaar hebt tegen wéér een mega-distributiecentrum waarvoor een bos moet worden gekapt dan komt er zo’n VVD’er dit weglachen met ‘Tja, maar banen, banen, banen’.quote:Nederlanders zullen in de toekomst vaker banen moeten combineren: naast een baan bij een bedrijf bijvoorbeeld ook een paar uur per week voor de klas staan of in de zorg werken. Dat is een van de oplossingen die het kabinet ziet om de enorme personeelstekorten op te lossen.
Volgens minister Eddy van Hijum (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) zijn ‘combinatiebanen’ niet de enige oplossing voor de grote personeelstekorten overal. Maar het is wel een van de oplossingen die kunnen helpen, denkt hij. ,,Het gebeurt nu bijvoorbeeld al op beroepsopleidingen, waar mensen uit de praktijk een paar uur per week lesgeven. Dat kan ook elders in het onderwijs. Of in de zorg. Of bij defensie waar veel mensen nodig zijn de komende jaren, bijvoorbeeld ict’ers.’’
[…]
Als mensen dit willen is het toch OK. De regering is er voor de mensen, niet andersomquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Laten we eerst eens beginnen met minder parttime werken
"minder parttime werken".quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Laten we meer parttime werken en bedrijven die te weinig betalen voor voldoende personeel failliet laten gaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Probleem is dat Nederland een belastingsparadijs is voor internationals, dus gaarne ff wat harder en meer werken zodat hun nog meer winst kunnen maken.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Je komt er nu pas achter dat rechtse mensen niks om andermans keuzevrijheid geven?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als mensen dit willen is het toch OK. De regering is er voor de mensen, niet andersom
Ik denk het wel. Dat is juist de essentie van rechtsquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je komt er nu pas achter dat rechtse mensen niks om andermans keuzevrijheid geven?
Haha. Wiet roken? NEE! Trans? Gatver! Homo? Ok als je het maar niet laat zien want dat is provoceren. Niet iedere dag werken? Moet snel minder!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Dat is juist de essentie van rechts
Dit met wat innovatiequote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:55 schreef Wotte het volgende:
Of je accepteert het natuurlijke gevolg van een afnemende beroepsbevolking en dat is economische krimp in plaats van allerlei kunstgrepen te gaan uithalen.
Echt wel. Het lijkt de islam wel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je komt er nu pas achter dat rechtse mensen niks om andermans keuzevrijheid geven?
Natte droom van de participatiemaatschappij.quote:
Deze regering sorteert slechts voor voor wat er komen gaat. Je hypothetische natte droom regering gaat dit ook doen.quote:
De meeste mensen die parttime werken doen dat zodat ze hun kinderen ook nog wel eens zien.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Bepaal ik toch lekker zelf zeker? Wij komen bv met 3 dagen prima uit met onze kosten. Voor wie of wat zou ik dan verplicht full time moeten gaan werken?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Is Eddy niet van het NSC?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap dit (VVD) beleid niet. Als je bezwaar hebt tegen wéér een mega-distributiecentrum waarvoor een bos moet worden gekapt dan komt er zo’n VVD’er dit weglachen met ‘Tja, maar banen, banen, banen’.
Voor Raw'nobody'85quote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:05 schreef 111210 het volgende:
Voor wie of wat zou ik dan verplicht full time moeten gaan werken?
Als de regering er is voor de mensen laat ze dan ook eens luisteren naar die mensen. En dat laatste is al decennia genegeerdquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als mensen dit willen is het toch OK. De regering is er voor de mensen, niet andersom
Goed idee, dan kan Joost na zijn nachtdienst meteen door naar de prikpoli om bloed af te nemen bij bejaarden met bloedverdunners.quote:Het gebeurt nu bijvoorbeeld al op beroepsopleidingen, waar mensen uit de praktijk een paar uur per week lesgeven. Dat kan ook elders in het onderwijs. Of in de zorg.
HR een nutteloze baan?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 06:20 schreef Richestorags het volgende:
Begin eens met het afschaffen van allerlei nutteloze banen: HR, communicatie, DEI, managementlagen, programma's. Later gaan wellicht ook taxi's, buschauffeurs, metro, tram- en treinbestuurders, conducteurs etc. eraan geloven. Beveiliging.
Lol. Fragiel....quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha. Wiet roken? NEE! Trans? Gatver! Homo? Ok als je het maar niet laat zien want dat is provoceren. Niet iedere dag werken? Moet snel minder!
En dat is nog maar wat ik vandaag ben tegengekomen op fok. Rechts heeft niks op met persoonlijke vrijheid afgezien van iets meer geld overhouden na belasting in theorie. Praktijk vaak niet.
Nou ja, een deel kiest ook voor parttime omdat meer uren werken onder de streep niets oplevert. Dat kun je natuurlijk wel veranderen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die mensen zijn niet rechts. Rechts is minder overheidsbemoeienis.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha. Wiet roken? NEE! Trans? Gatver! Homo? Ok als je het maar niet laat zien want dat is provoceren. Niet iedere dag werken? Moet snel minder!
En dat is nog maar wat ik vandaag ben tegengekomen op fok. Rechts heeft niks op met persoonlijke vrijheid afgezien van iets meer geld overhouden na belasting in theorie. Praktijk vaak niet.
Maar de overbodige manager gaat niet lijdzaam toekijken hoe hij door de mand valt dat zijn baan zichtbaar nutteloos is, dus roept hij alle medewerkers terug op kantoor om te kunnen managen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 07:49 schreef Toine51 het volgende:
Daarbij is door oa dat thuiswerken wel gebleken dat werk veel efficiënter kan..
Huh? Links heeft juist een extreme maakbaarheidsdrang en als je daar niet aan wil voldoen, wordt je gecalled en gecancelled.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is wel een heel erg achterhaald concept…quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die mensen zijn niet rechts. Rechts is minder overheidsbemoeienis.
De afgelopen decennia de politiek niet gevolgd?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh? Links heeft juist een extreme maakbaarheidsdrang en als je daar niet aan wil voldoen, wordt je gecalled en gecancelled.
Waar heb je het over?
Vraag niet wat jouw land voor jou kan doen maar vraag je af wat je voor jouw land kan doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
maar wie gaat er een extra baan bijnemen die vooral ten bate zal zijn van de BV Nederland?
Kom met voorbeelden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De afgelopen decennia de politiek niet gevolgd?
We hebben nu een regering van PVV, VVD, BBB en NSC. Het geloof in maakbaarheid spat er af.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom met voorbeelden.
Wie wil zijn wil afdwingen met geweld en doet dat ook? Denk dat we de afgelopen jaren genoeg hebben gezien.
En het enige wat je kan is huilen. Al anderhalf jaar.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
We hebben nu een regering van PVV, VVD, BBB en NSC. Het geloof in maakbaarheid spat er af.
Nee.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is wel een heel erg achterhaald concept…
Het gaat om de vrijheid van de grootaandeelhouders. De rest kan de tering krijgen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik lach me juist kapot doordat ik zie dat hun populistische praatjes in de echte wereld niet werken.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En het enige wat je kan is huilen. Al anderhalf jaar.
Dat is mij wat te kort door de bocht.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Wat wel zo is, is dat rechtse partijen ook verdomd links zijn geworden.
Dit dus...en daarnaast zorgen dat meer werken ook daadwerkelijk meer oplevert komen we ook een heel eind.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als de idiote regel- en administratieve druk wat zou verminderen konden bedrijven zo met 15% minder personeel af.
Het helpt ook niet dat het achterliggende ambtenaren apparaat niet mee werkt. Die cultuur is ook verstikkend.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik lach me juist kapot doordat ik zie dat hun populistische praatjes in de echte wereld niet werken.
Tja, anderen de schuld geven van hun eigen falen is ook wel een mooi voorbeeld van het maakbaarheidsdenken.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:27 schreef descon het volgende:
[..]
Het helpt ook niet dat het achterliggende ambtenaren apparaat niet mee werkt. Die cultuur is ook verstikkend.
Progressief links is de afgelopen jaren inderdaad veel bezig geweest met taalpolitie spelen en mensen cancelen voor denkbeelden die 10 jaar daarvoor nog normaal waren.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh? Links heeft juist een extreme maakbaarheidsdrang en als je daar niet aan wil voldoen, wordt je gecalled en gecancelled.
Waar heb je het over?
Scheelt het weer dat het bijna 10 jaar terug is dat er een serieuze linkse partij in de regering zat.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Progressief links is de afgelopen jaren inderdaad veel bezig geweest met taalpolitie spelen en mensen cancelen voor denkbeelden die 10 jaar daarvoor nog normaal waren.
Kun je wel wijzen, feit blijft dat links precies hetzelfde doet in de maatschappij met hun politieke tegenstanders. Nog vaker met geweld en smaad/laster/cancel campagnes.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Progressief links is de afgelopen jaren inderdaad veel bezig geweest met taalpolitie spelen en mensen cancelen voor denkbeelden die 10 jaar daarvoor nog normaal waren.
Hoe vindt je momenteel dat rechts het doet? Aan de overkant van de sloot hebben we Trump die artiesten zonder contact met de buitenwereld of eten opsluit en uitzet. Pers niet meer toelaat als ze geen golf van Amerika zeggen tegen hun buitenlandse lezers. En zo nog een hele lijst. In eigen land hebben we vechter voor het vrije woord Geert. Na zelf jarenlang gehuild te hebben over dat hij niks mocht zeggen is een van zijn weinige wapenfeiten "From the river to the sea" verbannen uit het parlement. En meerdere moties dat mensen die het op straat uit vervolgd moeten worden. Oh en als je wat negatiefs zegt over een rechts persoon, dan krijg je al snel Pim om de oren geslagen.
Je bent pas echt dwaas als je nog steeds moeite hebt met toegeven dat fanatiek links het enige, of zelfs het grootste gevaar voor je vrijheid is.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kun je wel wijzen, feit blijft dat links precies hetzelfde doet in de maatschappij met hun politieke tegenstanders. Nog vaker met geweld en smaad/laster/cancel campagnes.
Trump is een gekkie, heel dat famatiek links is dwaas en nog gekker.
Of meer mensen (bv die nu een uitkering genieten) parttime werken.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Wie nu nog een uitkering heeft, heeft over het algemeen heel wat rugzakjes mee te zeulen…quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Of meer mensen (bv die nu een uitkering genieten) parttime werken.
Het verschil is dat links met zijn maakbaarheidsdenken je daadwerkelijk lastig valt terwijl rechts je gewoon je gang laat gaan. Drammen is echt een links ding. Cancellen ook.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kun je wel wijzen, feit blijft dat links precies hetzelfde doet in de maatschappij met hun politieke tegenstanders. Nog vaker met geweld en smaad/laster/cancel campagnes.
Trump is een gekkie, heel dat famatiek links is dwaas en nog gekker.
Ook met een rugzakje zijn er nog banen waar je je nuttig kan maken.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wie nu nog een uitkering heeft, heeft over het algemeen heel wat rugzakjes mee te zeulen…
Dit, straks zitten we met horden werklozen en komt de 'werkverschaffing' weer ter sprakequote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:28 schreef HoofdZonderEinde69 het volgende:
De tering...
Waar hebben we alle machines, robots en computers voor uitgevonden als het er niet voor zorgt dat we minder moeten werken?
Graag samenvatting. Ga niet een paar minuten naar een paar donker gekleurde kijken terwijl jij ook kan typen en context geven.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat is veel te veel![]()
Bekijk deze YouTube-video
Experience Ancient Hadzabe Tribe Lifestyle
Oh vast en dat moet zeker gestimuleerd worden. Maar in de praktijk is die bron gewoon zo ongeveer uitgeput.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ook met een rugzakje zijn er nog banen waar je je nuttig kan maken.
Mwah, ik denk van niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh vast en dat moet zeker gestimuleerd worden. Maar in de praktijk is die bron gewoon zo ongeveer uitgeput.
Dat mag natuurlijk. Ondertussen is toch echt bijna iedereen die een beetje wil en kan gewoon aan het werk. Geloof dat het percentage mensen dat werkt zelfs nergens in de wereld hoger is dan hier…quote:
Je hebt even gemist dat het aantal mensen in de WW historisch laag is en dat van de mensen in de Bijstand pakweg 80% kampt met een vorm van arbeidsbeperking?quote:
In jouw ogen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent pas echt dwaas als je nog steeds moeite hebt met toegeven dat fanatiek links het enige, of zelfs het grootste gevaar voor je vrijheid is.
Laten we dan eerst werken belonen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Ja, net zoals link tegen oorlog is, opkomt voor het werkvolk en voor vrijheid van meningsuiting. Dat is ook zo jaren ‘80-‘90 en achterhaald.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is wel een heel erg achterhaald concept…
Nou ja, hoewel de zorg absoluut nodig is, werkt nu/straks ongeveer 20% van de beroepsbevolking in deze sector. Voor de instant houding van de welvaart is dat wel een ding. Helemaal als je los van de beroepsbevolking een algemene bevolkingspiramide hebt die zo'n beetje omgekeerd is.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:17 schreef PotjeSambal het volgende:
T is gewoon denigrerend naar de zorgprofessionals toe ook, alsof elke klaphark 'een paar uur per week' zo even in de zorg kan functioneren_!
Geen tijd, of zin er tijd in te steken, gebrek aan nieuwsgierigheid, QEDquote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Graag samenvatting. Ga niet een paar minuten naar een paar donker gekleurde kijken terwijl jij ook kan typen en context geven.
Ik ook, daarom werk ik geen 40 uur.quote:
Er zal veel meer reclame moeten worden gemaakt voor de Pil van Drionquote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:39 schreef flyguy het volgende:
[..]
Nou ja, hoewel de zorg absoluut nodig is, werkt nu/straks ongeveer 20% van de beroepsbevolking in deze sector. Voor de instant houding van de welvaart is dat wel een ding. Helemaal als je los van de beroepsbevolking een algemene bevolkingspiramide hebt die zo'n beetje omgekeerd is.
Als iemand een arbeidsbeperking heeft, betekent dat niet dat hij helemaal niets meer kan.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Je hebt even gemist dat het aantal mensen in de WW historisch laag is en dat van de mensen in de Bijstand pakweg 80% kampt met een vorm van arbeidsbeperking?
Ik denk dat je hier wel een goed punt hebt. Veel van dit soort banen valt onder de categorie bullshitbanen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 06:20 schreef Richestorags het volgende:
Begin eens met het afschaffen van allerlei nutteloze banen: HR, communicatie, DEI, managementlagen, programma's.
Maar eerlijk gezegd ontgaat het me wat er overbodig zou zijn aan personeel van het openbaar vervoer. Zonder openbaar vervoer kan de maatschappij niet functioneren.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 06:20 schreef Richestorags het volgende:
Later gaan wellicht ook taxi's, buschauffeurs, metro, tram- en treinbestuurders, conducteurs etc. eraan geloven. Beveiliging.
Leuk plan. Ben benieuwd wat de politici naast hun baan gaan doen. Wel de loonheffing uitzetten bij hun 2e baan natuurlijk, want werken moet niet lonen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap dit (VVD) beleid niet. Als je bezwaar hebt tegen wéér een mega-distributiecentrum waarvoor een bos moet worden gekapt dan komt er zo’n VVD’er dit weglachen met ‘Tja, maar banen, banen, banen’.
Gefeliciteerd. En nu?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:48 schreef ditiswatikvind het volgende:
Ik heb een vrijstaand huis en een Tesla en BMW op de oprit en kan dat prima betalen met 1 baan
Ik heb een zolderkamer en uitkeringquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:48 schreef ditiswatikvind het volgende:
Ik heb een vrijstaand huis en een Tesla en BMW op de oprit en kan dat prima betalen met 1 baan
Ja. En de lonen zijn te laag door marktverstoring waardoor de vraag onnatuurlijk hoog isquote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:38 schreef Zoddie het volgende:
Of!....De economie van NL hoeft niet mee te doen met de groten der aarde.
Laten we meer ons klein landje accepteren en een poosje geen groei of zelfs recessie.
Er zijn te weinig werknemers?
Nee er zijn teveel bedrijven, laat er maar een aantal omvallen dan komen er vanzelf weer werknemers vrij.
De toekomst dat is nuquote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:
2 banen in het leger mantelzorg en geen woning, dat is de toekomst.
Dat kost te veel dus nu weer een magere verhoging van 4,5% wat met de huidige inflatie achteruitgang betekent.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:34 schreef Apotheose het volgende:
Nederlandse logica ook altijdGa de zorg zelf aantrekkelijker maken om te werken. Een ieder die niet in de zorg wil werken of voor de klas wil staan, gaat dat ook niet doen. Ik ook niet. En ik ga ook niet meer werken dan 32u per week. Dat is meer dan genoeg. 40u willen werken
Vooral bedrijven die en masse laagloon arbeiders uit voormalig oost-europa aantrekken, dat mag wat mij betreft uitsterven.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. En de lonen zijn te laag door marktverstoring waardoor de vraag onnatuurlijk hoog is
Geen idee wat men in de zorg verdient, maar een docent/leerkracht heeft inmiddels echt wel een ruim salaris. Dus een verhoging gaat hierin waarschijnlijk ook niet helpen om het tekort op te lossen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat kost te veel dus nu weer een magere verhoging van 4,5% wat met de huidige inflatie achteruitgang betekent.
Bij uitstek beroepen waar je ook een bepaalde idealistische bevlogenheid voor moet hebben, is mijn idee. Ik zou nooit voor de klas willen staan. Niet voor een heel rijkelijke beloning en ook niet voor "maar" een paar uur per week. Ik denk dat loonsverhogingen in die sectoren op personeeltekorten hoogstens een marginaal effect hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:56 schreef 111210 het volgende:
[..]
Geen idee wat men in de zorg verdient, maar een docent/leerkracht heeft inmiddels echt wel een ruim salaris. Dus een verhoging gaat hierin waarschijnlijk ook niet helpen om het tekort op te lossen.
Ja, we kunnen gewoon het ministerie van onderwijs opheffen!quote:Op zaterdag 22 maart 2025 22:39 schreef gwn_een_user het volgende:
personeelstekorten en andere crises los je op door slim te denken, beter te plannen, paradigmaverschuivingen te maken, nieuwe technologieën en innovaties toe te passen. is klassikaal onderwijs bijv nog wel grotendeels van deze tijd? dit land is nog echt heel oud denkend wat betreft het oplossen van moderne problemen
Het doet nogal denken aan de dystopische science fiction film Logans run uit 1976. Er zou dit jaar nog een remake volgen.quote:Op zondag 23 maart 2025 01:56 schreef Het_Bokje het volgende:
Tijd voor het afschaffen van leven na werken.
Klaar met werken? --> Verplicht dood, houdoe en bedankt
Oh ik maakte bewust het onderscheid. Personeel OV is niet nutteloos, maar zal wellicht het eerste zijn dat door de technologische mogelijkheden (en vergrijzing) eruit gaat op grote(re) schaal. Heb je de gewenste arbeidskrachten van Eddy.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel een goed punt hebt. Veel van dit soort banen valt onder de categorie bullshitbanen.
[..]
Maar eerlijk gezegd ontgaat het me wat er overbodig zou zijn aan personeel van het openbaar vervoer. Zonder openbaar vervoer kan de maatschappij niet functioneren.
Beveiliging is helaas een noodzakelijk kwaad.
Later we in ieder geval stoppen met elke regeling die parttime werken stimuleert. De sectoren die hij noemt (onderwijs en zorg) zijn namelijk ook 2 van de sectoren waar het meest parttime gewerkt wordt.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee man, veel beter om kort termijn te denken en dweilen met de kraan open. Hoewel kort termijn denken niet eens mogelijk is bij dit kabinet.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 22:39 schreef gwn_een_user het volgende:
personeelstekorten en andere crises los je op door slim te denken, beter te plannen, paradigmaverschuivingen te maken, nieuwe technologieën en innovaties toe te passen. is klassikaal onderwijs bijv nog wel grotendeels van deze tijd? dit land is nog echt heel oud denkend wat betreft het oplossen van moderne problemen
Is ook een Star Trek: Next Generation aflevering van. 65 jaar, je werk afgerond? Tijd om te sterven.quote:Op zondag 23 maart 2025 01:56 schreef Het_Bokje het volgende:
Tijd voor het afschaffen van leven na werken.
Klaar met werken? --> Verplicht dood, houdoe en bedankt
Not this shit againquote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:17 schreef Peppert het volgende:
Een tweede baan zodat je daar 50% IH en allerlei premies over mag afdragen? Ze mogen mijn kont komen kussen: 36 uur p.w. en daar blijft het bij. Geen uur extra.
Het helpt wel wanneer je van dat salaris een woning kan kopen en kan leven.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Bij uitstek beroepen waar je ook een bepaalde idealistische bevlogenheid voor moet hebben, is mijn idee. Ik zou nooit voor de klas willen staan. Niet voor een heel rijkelijke beloning en ook niet voor "maar" een paar uur per week. Ik denk dat loonsverhogingen in die sectoren op personeeltekorten hoogstens een marginaal effect hebben.
Of gewoon verbieden vanuit het inzicht: ALS jij als "ondernemer" werkzaamheden hebt te verrichten waarvan door de opbrengsten je niet een normaal salaris kunt bieden voor een bestaan van degenen die het moeten uitvoeren dan verklaren we je "business" kansloos.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:52 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Vooral bedrijven die en masse laagloon arbeiders uit voormalig oost-europa aantrekken, dat mag wat mij betreft uitsterven.
Volgens het Amerikaanse ITEP.GOV uit een rapport van 2017 klopt dit. Meer dan de helft van de Fortune 500 bedrijven heeft een brievenbusfirma op de Zuidas.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:26 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Probleem is dat Nederland een belastingsparadijs is voor internationals, dus gaarne ff wat harder en meer werken zodat hun nog meer winst kunnen maken.
Dat ook inderdaad!!quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:17 schreef PotjeSambal het volgende:
T is gewoon denigrerend naar de zorgprofessionals toe ook, alsof elke klaphark 'een paar uur per week' zo even in de zorg kan functioneren_!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |