Ik snap dit (VVD) beleid niet. Als je bezwaar hebt tegen wéér een mega-distributiecentrum waarvoor een bos moet worden gekapt dan komt er zo’n VVD’er dit weglachen met ‘Tja, maar banen, banen, banen’.quote:Nederlanders zullen in de toekomst vaker banen moeten combineren: naast een baan bij een bedrijf bijvoorbeeld ook een paar uur per week voor de klas staan of in de zorg werken. Dat is een van de oplossingen die het kabinet ziet om de enorme personeelstekorten op te lossen.
Volgens minister Eddy van Hijum (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) zijn ‘combinatiebanen’ niet de enige oplossing voor de grote personeelstekorten overal. Maar het is wel een van de oplossingen die kunnen helpen, denkt hij. ,,Het gebeurt nu bijvoorbeeld al op beroepsopleidingen, waar mensen uit de praktijk een paar uur per week lesgeven. Dat kan ook elders in het onderwijs. Of in de zorg. Of bij defensie waar veel mensen nodig zijn de komende jaren, bijvoorbeeld ict’ers.’’
[…]
Als mensen dit willen is het toch OK. De regering is er voor de mensen, niet andersomquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Laten we eerst eens beginnen met minder parttime werken
"minder parttime werken".quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Laten we meer parttime werken en bedrijven die te weinig betalen voor voldoende personeel failliet laten gaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Probleem is dat Nederland een belastingsparadijs is voor internationals, dus gaarne ff wat harder en meer werken zodat hun nog meer winst kunnen maken.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Je komt er nu pas achter dat rechtse mensen niks om andermans keuzevrijheid geven?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als mensen dit willen is het toch OK. De regering is er voor de mensen, niet andersom
Ik denk het wel. Dat is juist de essentie van rechtsquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je komt er nu pas achter dat rechtse mensen niks om andermans keuzevrijheid geven?
Haha. Wiet roken? NEE! Trans? Gatver! Homo? Ok als je het maar niet laat zien want dat is provoceren. Niet iedere dag werken? Moet snel minder!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Dat is juist de essentie van rechts
Dit met wat innovatiequote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:55 schreef Wotte het volgende:
Of je accepteert het natuurlijke gevolg van een afnemende beroepsbevolking en dat is economische krimp in plaats van allerlei kunstgrepen te gaan uithalen.
Echt wel. Het lijkt de islam wel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je komt er nu pas achter dat rechtse mensen niks om andermans keuzevrijheid geven?
Natte droom van de participatiemaatschappij.quote:
Deze regering sorteert slechts voor voor wat er komen gaat. Je hypothetische natte droom regering gaat dit ook doen.quote:
De meeste mensen die parttime werken doen dat zodat ze hun kinderen ook nog wel eens zien.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Bepaal ik toch lekker zelf zeker? Wij komen bv met 3 dagen prima uit met onze kosten. Voor wie of wat zou ik dan verplicht full time moeten gaan werken?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Is Eddy niet van het NSC?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap dit (VVD) beleid niet. Als je bezwaar hebt tegen wéér een mega-distributiecentrum waarvoor een bos moet worden gekapt dan komt er zo’n VVD’er dit weglachen met ‘Tja, maar banen, banen, banen’.
Voor Raw'nobody'85quote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:05 schreef 111210 het volgende:
Voor wie of wat zou ik dan verplicht full time moeten gaan werken?
Als de regering er is voor de mensen laat ze dan ook eens luisteren naar die mensen. En dat laatste is al decennia genegeerdquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als mensen dit willen is het toch OK. De regering is er voor de mensen, niet andersom
Goed idee, dan kan Joost na zijn nachtdienst meteen door naar de prikpoli om bloed af te nemen bij bejaarden met bloedverdunners.quote:Het gebeurt nu bijvoorbeeld al op beroepsopleidingen, waar mensen uit de praktijk een paar uur per week lesgeven. Dat kan ook elders in het onderwijs. Of in de zorg.
HR een nutteloze baan?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 06:20 schreef Richestorags het volgende:
Begin eens met het afschaffen van allerlei nutteloze banen: HR, communicatie, DEI, managementlagen, programma's. Later gaan wellicht ook taxi's, buschauffeurs, metro, tram- en treinbestuurders, conducteurs etc. eraan geloven. Beveiliging.
Lol. Fragiel....quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha. Wiet roken? NEE! Trans? Gatver! Homo? Ok als je het maar niet laat zien want dat is provoceren. Niet iedere dag werken? Moet snel minder!
En dat is nog maar wat ik vandaag ben tegengekomen op fok. Rechts heeft niks op met persoonlijke vrijheid afgezien van iets meer geld overhouden na belasting in theorie. Praktijk vaak niet.
Nou ja, een deel kiest ook voor parttime omdat meer uren werken onder de streep niets oplevert. Dat kun je natuurlijk wel veranderen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die mensen zijn niet rechts. Rechts is minder overheidsbemoeienis.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha. Wiet roken? NEE! Trans? Gatver! Homo? Ok als je het maar niet laat zien want dat is provoceren. Niet iedere dag werken? Moet snel minder!
En dat is nog maar wat ik vandaag ben tegengekomen op fok. Rechts heeft niks op met persoonlijke vrijheid afgezien van iets meer geld overhouden na belasting in theorie. Praktijk vaak niet.
Maar de overbodige manager gaat niet lijdzaam toekijken hoe hij door de mand valt dat zijn baan zichtbaar nutteloos is, dus roept hij alle medewerkers terug op kantoor om te kunnen managen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 07:49 schreef Toine51 het volgende:
Daarbij is door oa dat thuiswerken wel gebleken dat werk veel efficiënter kan..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |