quote:Op donderdag 19 februari 2026 06:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
laten we dat niet hopen, dan gaan we door reptielen geregeerd worden en komt Poetin hier de koning vervangen
...om vervolgens nooit op te komen dagen, wellicht?quote:Op donderdag 19 februari 2026 06:37 schreef TAmaru het volgende:
FvD
Gaat een grote overwinning behalen
Verschillende partijen hebben inmiddels al weer een erg vijandige houding aangenomen tegenover Forum voor Democratie. Die zullen vast niet op een normale manier met FvD in debat gaan. Dus ik kan me wel voorstellen dat FvD die verkiezingsdebatten overslaat.quote:Op donderdag 19 februari 2026 08:14 schreef Hanca het volgende:
We organiseren in onze gemeente 3 debatten voor de verkiezingen. 9 van de 10 partijen doen mee, alleen FvD niet want die mag niet van hun landelijke partijbureau. Ben benieuwd wat ze als ze verkozen worden wel mogen.
... in plaatsen waar ze mensen van de nationaal-socialitische NVU op de lijst hebben gezet, of mensen die zijn veroordeeld voor discriminatie. Logisch dat men daar vijandig is. Zulke mensen wil je niet in je raadsvergaderingen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 08:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Verschillende partijen hebben inmiddels al weer een erg vijandige houding aangenomen tegenover Forum voor Democratie. Die zullen vast niet op een normale manier met FvD in debat gaan. Dus ik kan me wel voorstellen dat FvD die verkiezingsdebatten overslaat.
En dan?quote:Op donderdag 19 februari 2026 06:37 schreef TAmaru het volgende:
FvD
Gaat een grote overwinning behalen
Het gaat om mensen die ooit in het verleden lid waren van de NVU. Moet je die daarom dan voor de rest van hun leven als een paria behandelen?quote:Op donderdag 19 februari 2026 08:27 schreef Hanca het volgende:
... in plaatsen waar ze mensen van de nationaal-socialitische NVU op de lijst hebben gezet, of mensen die zijn veroordeeld voor discriminatie. Logisch dat men daar vijandig is. Zulke mensen wil je niet in je raadsvergaderingen.
Wel nu ze nog bij de BBB zit, maar dat zal misschien anders worden als ze voor FvD in de gemeenteraad of in een raadscommissie komt.quote:Op donderdag 19 februari 2026 08:27 schreef Hanca het volgende:
Hier is daar geen sprake van. De nummer 2 zit nu namens BBB in de Raad en ze wordt, vanwege een gebrek aan kennis op letterlijk elk onderwerp, niet echt gewaardeerd, maar er wordt wel normaal met haar omgegaan al 4 jaar. Bij de borrel na de vergadering staat iedereen gewoon met haar te praten.
Niet als paria, zo lang ze niet openbaar afstand nemen van hun NVU verleden en hun openbare uitspraken uit die tijd wel als ongeschikt voor elke politieke functie.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het gaat om mensen die ooit in het verleden lid waren van de NVU. Moet je die daarom dan voor de rest van hun leven als een paria behandelen?
Het is al maanden bekend dat ze over gaat naar FvD, ik heb geen verandering in omgang met haar gemerkt.quote:[..]
Wel nu ze nog bij de BBB zit, maar dat zal misschien anders worden als ze voor FvD in de gemeenteraad of in een raadscommissie komt.
Dan zal ook in de gemeentes hopelijk het kartelbeleid eindelijk langzaam op zijn einde lopen.quote:
Hoe zou je het vinden als we zo om zouden gaan met politici van jouw partij die de afgelopen twee jaar op sociale media of via andere kanalen de vernietiging van Gaza gesteund hebben? Reken er maar op dat dat er heel wat zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:08 schreef Hanca het volgende:
Niet als paria, zo lang ze niet openbaar afstand nemen van hun NVU verleden en hun openbare uitspraken uit die tijd wel als ongeschikt voor elke politieke functie.
Ik denk dat dat er weinig zijn op de lijsten, als ze er al zijn. De Kamerfractie is namelijk ook steeds behoorlijk kritisch op Israël geweest en ik ben in appgroepen e.d. niks anders tegen gekomen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hoe zou je het vinden als we zo om zouden gaan met politici van jouw partij die de afgelopen twee jaar op sociale media of via andere kanalen de vernietiging van Gaza gesteund hebben? Reken er maar op dat dat er heel wat zijn.
Hoe ziet dat er concreet uit? Dit is alleen maar vaagtaal.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dan zal ook in de gemeentes hopelijk het kartelbeleid eindelijk langzaam op zijn einde lopen.
Heel simpel: meer zetels voor de FvD betekent minder kartelplannen die doorgang kunnen vinden.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe ziet dat er concreet uit? Dit is alleen maar vaagtaal.
Afgaande op het stemgedrag van de ChristenUnie bij moties over het onderwerp, blijkt niets van enige kritische houding tegenover Israel.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:23 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat dat er weinig zijn op de lijsten, als ze er al zijn. De Kamerfractie is namelijk ook steeds behoorlijk kritisch op Israël geweest en ik ben in appgroepen e.d. niks anders tegen gekomen.
Het goedkeuren van genocide is toch echt iets anders dan zomaar een mening.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:23 schreef Hanca het volgende:
En een NVU lidmaatschap en het verdedigen van de NVU idealen is toch echt wel heel wat anders dan een mening over Gaza.
Dan heb je waarschijnlijk die moties niet gezien en de debatten niet gevolgd. Het was nota bene CU die als allereerste Europese partij een motie indiende om Israël, via de ambassadeur, op het matje te roepen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Afgaande op het stemgedrag van de ChristenUnie bij moties over het onderwerp, blijkt niets van enige kritische houding tegenover Israel.
[..]
Hoe zie je dat voor je? FvD gaat echt nergens een meerderheid aan zetels halen, hoor.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Heel simpel: meer zetels voor de FvD betekent minder kartelplannen die doorgang kunnen vinden.
Wat versta jij onder 'kartelbeleid'?quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dan zal ook in de gemeentes hopelijk het kartelbeleid eindelijk langzaam op zijn einde lopen.
Maar als het gaat om concrete sancties tegen Israel, dan stemt CU bijna altijd tegen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:38 schreef Hanca het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk die moties niet gezien en de debatten niet gevolgd. Het was nota bene CU die als allereerste Europese partij een motie indiende om Israël, via de ambassadeur, op het matje te roepen.
Kartelbeleid is beleid gericht op het vervangen van de witten door de bruinen zodat Joris Demmink en Jaap van Dissel kinderen kunnen blijven misbruiken en opeten onder de gewelven van het metselaarshuis cq pizzeria van Bodegraven, je weet tog...quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'kartelbeleid'?
Wat zijn kartelplannen? Wie zijn dat kartel en wat is hun hogere doel met die plannen?quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Heel simpel: meer zetels voor de FvD betekent minder kartelplannen die doorgang kunnen vinden.
Weet hij zelf waarschijnlijk ook niet. Gewoon hersenloos anderen nablaten.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'kartelbeleid'?
Die willen natuurlijk ook liever exotisch eten, dat snap ik wel.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Kartelbeleid is beleid gericht op het vervangen van de witten door de bruinen zodat Joris Demmink en Jaap van Dissel kinderen kunnen blijven misbruiken en opeten onder de gewelven van het metselaarshuis cq pizzeria van Bodegraven, je weet tog...
Ja maar, Koos, waarom zijn ze daar verbaasd over? Je weet toch dat bij dit soort figuren de pers onderdeel is van het probleem? Jij bent net zo corrupt en deel van de samenzwering als de raadsleden, hoor.quote:Op donderdag 19 februari 2026 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
Het valt mij al langer op dat een hoop burgers een bijzonder verwrongen beeld van de gemeenteraad, het college en de ambtenarij. Alsof het stuk voor stuk geniepige figuren zijn die vanwege eigenbelang dat werk doen en erop zijn om....ja, wat precies? De inwoners een loer te draaien?
Er heerst extreem veel wantrouwen, zeker als groep burgers haar zin niet krijgt. Dat zie je in azc-discussies, maar net zo goed bij andere dossiers.
Zo is in mijn stad discussie over de plaatsing van drie windmolens, waarvan er eentje op zo'n 750 meter van een woonwijk moet verrijzen. De gemeente wil dit plan doorzetten. Enerzijds omdat er vanuit de provincie een opdracht ligt om een bepaalde hoeveelheid duurzame energie op te wekken. Aan de andere kant vanwege netcongestie. Lokale opwekking kan een bedrijventerrein rechtstreeks van stroom voorzien, waardoor de congestie deels wordt omzeild. TenneT moet alsnog werk maken van hoogspanningsmasten, maar met de windmolens kun je sowieso een deel van de lokale energiebehoefte vervullen.
Een groep bewoners is daar fel tegen gekant. Zij vrezen overlast van de dichtstbijzijnde turbine. Het is natuurlijk hun goed recht om zich tegen deze plannen te verzetten. Gelukkig kan dat in onze democratie.
Maar de manier waarop, daar lusten de honden geen brood van. De voorman spreekt met enige regelmaat in bij raadsvergaderingen, waarbij de meest groteske beschuldigingen worden geuit. Het begrip 'corrupte' wordt te pas en onpas gebruikt, achter de schermen zouden er snode plannetjes worden gesmeed. De burger wordt in het gezicht gespuugd, etc.
En daar begin ik steeds meer aan te storen. Burgers krijgen hun zin niet en bedienen zich meteen van grote woorden. Het simpelweg oneens is er niet bij, het college, de raad en de ambtenarij zijn corrupt.
Om vervolgens bij mij aan te kloppen en verbaasd te zijn dat ik de ongefundeerde beschuldigingen niet klakkeloos overneem in mijn nieuwsstukken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |