Baudet was toch tijdelijk uit de Kamer om dit in goede banen te leidenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:21 schreef Hanca het volgende:
https://www.ad.nl/doetinc(...)rgemeenten~ae476e3b/
Kandidaten FvD in meerdere gemeenten. Die hebben dus in meerdere gemeenten verklaard dat ze er wonen of als ze er verkozen worden er gaan wonen. Dat lijkt me toch niet echt de bedoeling...
Doet ie toch ook? Even zorgen dat er voldoende kandidaten zijn die het juiste gedachtengoed aanhangen en willen uitdragen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Baudet was toch tijdelijk uit de Kamer om dit in goede banen te leiden?
Voor zover ik uit de berichten die ik heb gevonden, heb begrepen, is het zo gegaan.quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:18 schreef Hanca het volgende:
Ja, maar die oude BBB-LMG was officieel niet verbonden aan de landelijke BBB dacht ik. Ze hebben er iig een puinhoop van gemaakt.
Dat de stemmen van GroenLinks en PvdA bij elkaar worden opgeteld voor de bepaling van het lijstnummer, is dus geheel conform de Kieswet.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:53 schreef Hanca het volgende:
Conclusie: GL-PvdA werden bij elkaar opgeteld, BBB werd als nieuwe partij ingedeeld en geloot.
Prutsers, dat is 1 handtekening (en vooruit, kopie ID zullen ze dan ook niet hebben).quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:36 schreef borisz het volgende:
Was bij de definitieve vaststelling.
GLPVDA toch gewoon Lijst 1 en wij op 2.
Er waren div verzuimen geconstateerd. Daar bleven uiteindelijk twee problemen bij de Piraten over. De Piraten hebben nu alleen de lijsttrekker op de lijst staan, waar nr 2 en 3 geschrapt zijn zonder instemmingsverklaring.
"Ik ga niet de politiek in want daar heb ik geen verstand van.”quote:Op vrijdag 6 februari 2026 21:33 schreef Wereldgozer het volgende:
[ x ]
Gij Rene
@:zipportal @:de_kraam @:maxi-mus
Ja, dat is ingewikkelde materie. En nu werkt het voor GroenLinks/PvdA dus wat anders uit dan voor de ChristenUnie in 2002.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
De lijstnummering bij verkiezingen is wettelijk geregeld in de Kieswet.
[..]
[..]
Dat klopt. Als je meer dan 1 verklaring van vestiging afgeeft moet je in principe geschrapt worden van beide lijsten. Ik ben hobbymatig door de PV's aan het gaan, heb her en der wat FvD'ers om die reden afgevoerd zien worden.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:21 schreef Hanca het volgende:
https://www.ad.nl/doetinc(...)rgemeenten~ae476e3b/
Kandidaten FvD in meerdere gemeenten. Die hebben dus in meerdere gemeenten verklaard dat ze er wonen of als ze er verkozen worden er gaan wonen. Dat lijkt me toch niet echt de bedoeling...
Ik heb toch opvallend weinig geschrapte kandidaten gezien. Hooguit een keer een #23 oid waar de kopie legitimatie ontbrak. Wel een keer iemand die pas overleden was, en wat teruggetrokken kandidaten. Wat dat betreft werkt de voorinlevering wel goed, ik neem aan dat dat in bijna alle gemeentes wel kan.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:36 schreef borisz het volgende:
Was bij de definitieve vaststelling.
GLPVDA toch gewoon Lijst 1 en wij op 2.
Er waren div verzuimen geconstateerd. Daar bleven uiteindelijk twee problemen bij de Piraten over. De Piraten hebben nu alleen de lijsttrekker op de lijst staan, waar nr 2 en 3 geschrapt zijn zonder instemmingsverklaring.
De fusie van GPV en RPF tot ChristenUnie is al weer een tijdje geleden. Het zou me niets verbazen als de Kieswet op dit punt inmiddels gewijzigd is, en dat de ChristenUnie daarom indertijd wel ondersteuningsverklaringen moest ophalen en loten voor een lijstnummer, en GroenLinks-PvdA nu niet.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:56 schreef freako het volgende:
Ja, dat is ingewikkelde materie. En nu werkt het voor GroenLinks/PvdA dus wat anders uit dan voor de ChristenUnie in 2002.
GL/PvdA hoefde geen ondersteuningsverklaringen in te zamelen, en niet te loten voor een lijstnummer, als eerder alleen de PvdA deelnam (H4, eerste lid onder a)
ChristenUnie moest dat wel, als eerder alleen RPF of GPV een zetel behaald had (het viel dan niet onder H4, eerste lid onder b). Dat gold ook in combinaties, dus als de lokale RPF/SGP overging naar CU/SGP. Omdat de RPF- en GPV-aanhang wat ongelijk over het land verdeeld was, gebeurde dat nog wel eens.
Ja, toen je dat zei ging er inderdaad een belletje rinkelen. Er was iets mee.quote:Op maandag 9 februari 2026 20:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De fusie van GPV en RPF tot ChristenUnie is al weer een tijdje geleden. Het zou me niets verbazen als de Kieswet op dit punt inmiddels gewijzigd is, en dat de ChristenUnie daarom indertijd wel ondersteuningsverklaringen moest ophalen en loten voor een lijstnummer, en GroenLinks-PvdA nu niet.
Helaas in mijn gemeente ook.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:21 schreef borisz het volgende:
PVDA en GL in 249 gemeenten samen op het stembiljet
het nest van de Pvda is bezet door een Klaver Koe Koekquote:Op woensdag 18 februari 2026 12:08 schreef quo_ het volgende:
[..]
Helaas in mijn gemeente ook.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen stemde ik juist weer op de pvda maar dat is nu ook klaar.
Wat is het inhoudelijke verschil tussen PvdA en GL dan in de gemeente, en waarin wijkt het programma nu af van het oude PvdA programma?quote:Op woensdag 18 februari 2026 12:08 schreef quo_ het volgende:
[..]
Helaas in mijn gemeente ook.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen stemde ik juist weer op de pvda maar dat is nu ook klaar.
Bij ons ontbreekt naar mijn idee alle inhoud. Het is een vrij generiek en heel kort programma. Maar dat geldt natuurlijk ook voor GroenLinksquote:Op woensdag 18 februari 2026 19:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat is het inhoudelijke verschil tussen PvdA en GL dan in de gemeente, en waarin wijkt het programma nu af van het oude PvdA programma?
Geen idee en ik hoef het ook niet te weten. Ik wil helemaal niks met een partij te maken hebben waarin groenlinks figuren en gedachtengoed opduiken.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat is het inhoudelijke verschil tussen PvdA en GL dan in de gemeente, en waarin wijkt het programma nu af van het oude PvdA programma?
laten we dat niet hopen, dan gaan we door reptielen geregeerd worden en komt Poetin hier de koning vervangenquote:Op donderdag 19 februari 2026 06:37 schreef TAmaru het volgende:
FvD
Gaat een grote overwinning behalen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |