Nou, zo werkt het niet helemaal, aangezien er coalities worden gevormd en dat zal waarschijnlijk overal zonder FvD zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 05:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Hoe meer zetels, hoe meer invloed bij stemmingen uiteraard.
En nou concreet? Noem eens wat voorbeelden van dat laatste?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 05:02 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het feit dat bepaalde partijen (vooral D66, VVD, CDA, GL-PvdA, Volt) stelselmatig een soort kliekje vormen waarbij ze baantjes in het publieke domein aan elkaar en het liefst natuurlijk partijgenoten weggeven, en allerlei besluiten nemen om hun macht vooral te consolideren, meestal tegen het belang van het Nederlandse volk.
Ja, want zoals altijd, wordt alles binnen de coalitie besproken en zijn er geen aparte stemmingenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 07:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, zo werkt het niet helemaal, aangezien er coalities worden gevormd en dat zal waarschijnlijk overal zonder FvD zijn.
Dat laatste valt wel mee, partijen in de gemeente werken over het algemeen over de hele breedte wel goed samen. En daarom zal je ook weinig last hebben van het eerste: het is bij ons een uitzondering is er meer dan 5 stemmen tegen een voorstel zijn, van de 31 stemmen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 07:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja, want zoals altijd, wordt alles binnen de coalitie besproken en zijn er geen aparte stemmingen
En hoe groter de FvD, hoe lastiger het is om een coalitie te vormen zonder de FvD
Tja nog meer niet concrete kreten die nergens mee gestaafd worden.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 05:02 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het feit dat bepaalde partijen (vooral D66, VVD, CDA, GL-PvdA, Volt) stelselmatig een soort kliekje vormen waarbij ze baantjes in het publieke domein aan elkaar en het liefst natuurlijk partijgenoten weggeven, en allerlei besluiten nemen om hun macht vooral te consolideren, meestal tegen het belang van het Nederlandse volk.
Bijvoorbeeld steeds meer belastingen innen, steeds meer macht naar Brussel, steeds meer crises creëren, alleen maar om hun eigen baantjes nu en in de toekomst te garanderen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 08:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja nog meer niet concrete kreten die nergens mee gestaafd worden.
Welk belang van het Nederlandse volk heb je het over? En met welk hoger doel doen ze dat precies?
En wat gaat er dan concreet gebeuren als FvD de macht heeft? Of gaan er dan alleen dingen niet gebeuren?
BNW is nog steeds een deurtje verder. Vroeger hadden we ook nog TRU, daar kwam dit soort dronkenmansgelul ook regelmatig voorbij.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld steeds meer belastingen innen, steeds meer macht naar Brussel, steeds meer crises creëren, alleen maar om hun eigen baantjes nu en in de toekomst te garanderen.
Want de woningcrisis, energiecrisis, zorgcrisis, stikstofcrisis etc. zijn ons komen aanwaaien? Pure pech?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
BNW is nog steeds een deurtje verder. Vroeger hadden we ook nog TRU, daar kwam dit soort dronkenmansgelul ook regelmatig voorbij.
Dit heeft niks met de gemeentepolitiek te maken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld steeds meer belastingen innen, steeds meer macht naar Brussel, steeds meer crises creëren, alleen maar om hun eigen baantjes nu en in de toekomst te garanderen.
Het complotorgel mag je elders bespelen, daar is POL niet voor bedoeld.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Want de woningcrisis, energiecrisis, zorgcrisis, stikstofcrisis etc. zijn ons komen aanwaaien? Pure pech?
Joh wie heeft het nu over complotten opeens? Het staat buiten kijf dat er allerlei crises zijn en dat die door de politiek niet meer kunnen worden opgelost. Deze crises worden mijns inziens direct door overheidsbeleid gecreëerd. En daar spinnen politici garen bij, want meer werk voor hen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:46 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit heeft niks met de gemeentepolitiek te maken.
[..]
Het complotorgel mag je elders bespelen, daar is POL niet voor bedoeld.
Het staat je vrij om dat in een ander topic te beargumenteren. Aangezien je zo stellig ben heb je er vast goede bronnen voor.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Joh wie heeft het nu over complotten opeens? Het staat buiten kijf dat er allerlei crises zijn en dat die door de politiek niet meer kunnen worden opgelost. Deze crises worden mijns inziens direct door overheidsbeleid gecreëerd. En daar spinnen politici garen bij, want meer werk voor hen.
Hoe dan ook, ik ben het met je eens dat dit met gemeentepolitiek weinig te maken heeft en dat het dus offtopic begint te worden.
Ik wil met alle plezier van je aannemen dat dit in jouw gemeente zo toegaat, maar zo gaat het dus lang niet overal. Als ik af moet gaan op wat politici van de SP er zelf over zeggen, gebeurt het regelmatig in een gemeenteraad dat een raadslid van de SP met een voorstel komt en het niet aangenomen wordt, maar dat als drie maanden later een raadslid van een andere partij met nagenoeg precies hetzelfde voorstel komt, het wel aangenomen wordt.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 07:31 schreef Hanca het volgende:
Als je zaken goed bespreekt en goed samenwerkt, dan worden veel voorstellen gewoon raadsbreed gedragen. We hebben hier een behoorlijk rechts college, maar zelfs de ideeën van de SP die zaken kunnen verbeteren nemen die echt wel over.
Natuurlijk gaat het niet in elke gemeente zo. Ik sprak 2 maand geleden ook met een raadslid waar letterlijk alle voorstellen met de helft+1 wordt aangenomen. Maar de algemene indruk bij gemeenteraden is toch dat het allemaal een stuk minder politiek en een stuk minder beeldvorming is. Het is vooral samen het goede proberen te doen, waarbij per partij natuurlijk kan verschillen wat men het goede vindt. Zeker op heftige onderwerpen als asiel of windmolens/zonneparken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik wil met alle plezier van je aannemen dat dit in jouw gemeente zo toegaat, maar zo gaat het dus lang niet overal. Als ik af moet gaan op wat politici van de SP er zelf over zeggen, gebeurt het regelmatig in een gemeenteraad dat een raadslid van de SP met een voorstel komt en het niet aangenomen wordt, maar dat als drie maanden later een raadslid van een andere partij met nagenoeg precies hetzelfde voorstel komt, het wel aangenomen wordt.
LahLah als stemmentrekker ??quote:Op zondag 22 februari 2026 09:57 schreef tizitl2 het volgende:
Kreeg hier al een folder van Smolders in de bus. Die is weer flink bezig na het debacle bij FvD en BVNL met zijn doorlopende campagne voor de auto en tegen het draaiend* huis (*staat momenteel stil door technische onvolkomenheden).
Ook benieuwd hoe PvdA/GL het hier gaat doen, de vorige keer was men de grootste met Lahlah als stemmentrekker dokr goed werk als wethouder, maar die zit in den haag dus dat ontbreekt nu.
Lahlah heeft hier als partijloos wethouder het gewoon goed gedaan o.a. op het gebied van armoedebestrijding.quote:Op zondag 22 februari 2026 10:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
LahLah als stemmentrekker ??
die burgemeester
[ afbeelding ]
Ik heb nog een leuke korte film voor je:quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:14 schreef Hanca het volgende:
Mensen uit Breda hier? Dan wil ik even waarschuwen: Sid Lukkassen wil wethouder worden.
https://www.gelderlander.(...)ne-functie~a8be9d81/
Echt geniaal materiaal.quote:In de film Honeypot van kunstcollectief KIRAC (Keeping It Real Art Critics) gaat de extreemrechtse filosoof Sid Lukkassen in op de uitnodiging van de linkse UvA-student Jini Jane om seks met haar te hebben. De achterliggende gedachte: dit zou de ultieme poging zijn om de kloof tussen links en rechts te dichten. Als puntje bij paaltje komt wijst Jane de filosoof af, waarna Lukkassen vernederd afdruipt. In de film is te horen hoe hij daarna huilend opbelt om zijn toestemming voor het gebruik van de beelden in te trekken. Dat ook deze scène onderdeel is van de film is tekenend voor de inzet van KIRAC en de gevolgen van de film voor het cultuurdebat.
[..]
Ja ik. Wil hem hier niet in de stad zien. En behalve dat, welke binding heeft hij met Breda?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:14 schreef Hanca het volgende:
Mensen uit Breda hier? Dan wil ik even waarschuwen: Sid Lukkassen wil wethouder worden.
https://www.gelderlander.(...)ne-functie~a8be9d81/
Hij is blijkbaar wethouderskandidaat voor LPF Breda. Ik zou dat breed bekend maken, ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand hem als wethouder wil. Of je moet echt wel van een clownsshow houden en elke vergadering je weer enorm willen verbazen...quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja ik. Wil hem hier niet in de stad zien. En behalve dat, welke binding heeft hij met Breda?
@:Bluesdude komt ook uit Breda geloof ik.
En Sid als vertegenwoordiger van het incel-(involuntary celibate) gedachtegoed ging hier op in:quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij is blijkbaar wethouderskandidaat voor LPF Breda. Ik zou dat breed bekend maken, ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand hem als wethouder wil. Of je moet echt wel van een clownsshow houden en elke vergadering je weer enorm willen verbazen...
Voltooid deelwoorden eindigen nooit op dt.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb nog een leuke korte film voor je:
[..]
Echt geniaal materiaal.Zelfs Paul Cliteur was boos.
Houellebecq hebben ze ook op die manier verleidt.
je hebt gelijk, het moet zijn "" verleden ""quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Voltooid deelwoorden eindigen nooit op dt.
Ja hoor, voor jou wel.quote:Op donderdag 26 februari 2026 06:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je hebt gelijk, het moet zijn "" verleden ""
Het is wel een goede garantie dat de LPF daar niet in het college komt.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij is blijkbaar wethouderskandidaat voor LPF Breda. Ik zou dat breed bekend maken, ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand hem als wethouder wil. Of je moet echt wel van een clownsshow houden en elke vergadering je weer enorm willen verbazen...
Ze hebben momenteel 1 zetel met 2400 stemmen, dan valt het inderdaad mee. Maar ze zullen mikken op de PVV stem, die werden in oktober de 4e partij met 14000 stemmen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is wel een goede garantie dat de LPF daar niet in het college komt.
Dat moet ook niet overschat worden. In Eindhoven is ook nog steeds een LPF. Die hebben altijd 1 of 2 zetels. En dat komt dan nog vooral door de lokale bekendheid van Rudy Reker.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hebben momenteel 1 zetel met 2400 stemmen, dan valt het inderdaad mee. Maar ze zullen mikken op de PVV stem, die werden in oktober de 4e partij met 14000 stemmen.
Ik denk dat dat laatste inderdaad veel gaat gebeuren, behalve als er iets speelt rond AZC's. Maar een deel van de PVVstemmers zal wel komen opdagen en ik ben heel benieuwd waar die terecht gaan komen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat moet ook niet overschat worden. In Eindhoven is ook nog steeds een LPF. Die hebben altijd 1 of 2 zetels. En dat komt dan nog vooral door de lokale bekendheid van Rudy Reker.
Veel van die boze PVV-kiezers blijven gewoon thuis bij de GR-verkiezingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |